Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rexino #24622:
Z ekonomického hľadiska by sa cestovné určite malo priebežne zvyšovať, veď náklady aj všetky veci okolo toho medziročne rastú a nie je možné tu mať pevne stanovenú cenu cestovného desaťročia. Ten úbytok financií sa niekde musí prejaviť.

Ale stojím si pevne za tým, čo som pred časom spomenul na FB v Dopravných návrhoch, neviem, či si na to spomínaš. Nechce sa mi veľmi písať, takže prikladám môj komentár z februára:

"Zvyšovanie cestovného (II. TP) sa dalo očakávať, nakoľko náklady stále rástli, ale s cenou sa niekoľko rokov nehýbalo.
Musím však povedať, že nesúhlasím so zvyšovaním v časoch, kedy dopravca nie je schopný plniť si svoje záväzky a nie je schopný na linky do priľahlých obcí vypravovať vozidlá s dostatočnou kapacitou alebo vo vyhovujúcom stave. Už niekoľko mesiacov je s kĺbovými autobusmi problém a je bežným javom, že preplnené ranné spoje z Fintíc a iných obcí vykonávajú 10,5-metrové autobusy, ktoré sú prenajaté z Bratislavy. A za tento diskomfort si teraz ľudia budú musieť priplatiť, aj keď nemajú istotu, či sa do daného spoja vôbec zmestia."

Tu som síce riešil konkrétne cestovné v II. pásme, ale v podstate to platí aj pre I. pásmo. Skúsme sa na to pozrieť očami bežného cestujúceho: Som ochotný si priplatiť za cestovanie v MHD, ktorá nemá žiadnu preferenciu, žiadne bus-pruhy a vozidlový park je v dezolátnom stave, prípadne má neatraktívny interval? Som ochotný si priplatiť za cestovanie v takej MHD, keď mám aj iné možnosti prepravy?

Keď si to porovnám s Košicami - majú relatívne moderný vozidlový park (okej, dalo by sa aj lepšie, no ale čo už), električky jazdia po niekoľko kilometroch zrekonštruovaných tratí, intervaly sú prijateľnejšie, nejaká tá preferencia funguje - za takúto MHD si rád priplatím. No v Prešove by to najprv chcelo nakopnúť mesto, aby robilo niečo v prospech MHD a až potom hlasovať na zastupiteľstve o zvyšovaní cestovného.

Nuž, uvidíme, čo prinesú ďalšie mesiace, keďže situácia je taká, aká je...
Ešte jeden zaujímavý údaj a podnet k diskusii k aktuálnym účtovným závierkam. DP v Košiciach v septembri zdvihol ceny cestovného a v závierke za rok 2019 uviedol tržby o 1,2 milióna € vyššie, ako za predchádzajúce obdobie bez nejakej väčšej zmeny v počte prepravených osôb (paradoxne to číslo o trocha ešte stúplo). A to pripomínam, že tie ceny boli vyššie iba 4 z 12 mesiacov. To znamená, že teória o úbytku cestujúcich pri zdražení nie je úplne pravdivá aspoň v tomto prípade.

Osobne si myslím, že zdvihnúť ceny v tomto stave vozového parku by nebolo najšťastnejšie, na druhej strane držať rovnaké ceny cestovného v Prešove od prechodu na euro je absolútne neudržateľné a nutné investície treba z niečoho aj financovať.

Jeden zo spôsobov, ako sa vyhnúť večnej diskusii o zdražovaní by bol podľa mňa napr. nejaký automat v podobe nariadenia mesta a podobne, ktorý by každých 5 rokov automaticky prehodnotil ceny lístkov a naviazal ich na nejaké relevantné ukazovatele (priemerná mzda v meste, HDP atď.).
http://www.registeruz.sk/cruz-public/domain/financialreport/attachment/7569595
Auditorská + výročná správa za rok 2019.
Za zaujímavé tam považujem hlavne
-mesto opäť mešká s platbami pre DPMP, konštatuje sa tam viac krát, že mesto si neplní záväzky voči DPMP
-záujem tento rok začať súťaže na elektrobusy, autobusy aj parciálne trolejbusy
-opätovný pokles tržieb z cestovného
Reakcia na: rexino #24619:
Tak z toho som pochopil, že primátorka dáva súhlas na to, aby boli investície do 30 000 € v kompetencii predstavenstva a teda o nich nemusí rozhodovať ona, však?

Začiatkom roka sa ocitlo viacero investícií na stole primátorky, ktoré čakali na odsúhlasenie. Okrem iných tam bolo aj technické zhodnotenie automatov na CL, ale o tom budem informovať, až to bude aktuálne.
Rekonštrukcia zanedbaného sociálneho zariadenia na Budovateľskej je o krok bližšie: https://www.dpmp.sk/_uploads/files/e0dfe3464a.pdf
Nechcem zachadzat do politky, no spravne tu bolo poznamenane to najdolezitejsie. A tym je (okrem odbornosti) najma zaujem o problematiku. A nielen zaujem, ale aj pochopenie jej sirsich dopadov. Malokto z kompetenych MHD aj v reale vyuziva a preto je narocne ocakavat, ze bude bez slova sluzbu vo verejnom zaujme dofinancovavat. Najma ak sa jedna o velke miliony rocne. A to je hlavny kamen urazu. Co sa tyka este nejakych rokov 2008-2014, teda este byvaleho primatora, velmi rychlo sa zabudlo, ze to boli roky vaznej hospodarskej krizy. Ja si velmi dobre pamatam, ze vtedy sa aj 3 roky po sebe napriklad neobnovovalo vodorovne znacenie, lebo proste neboli na nic peniaze. A to nehovorim o bocnych ulickach, ale o hlavnych tahoch v sprave mesta. Vtedajsi rozpocet, okolo roku 2014, ak dobre v pamati zalovim, bol cca 58miliov eur. Teraz je to cez 100 milionov. Samozrejme, aj naklady su vyssie, no roky 2016-2019 boli vseobecne v Europe povazovane za roky rastu.
Reakcia na: Martines88 #24615:
710 je bez reklamy od decembra. Je to poznačené aj v katalógu vozidla.
inač dávam do pozornosti že 710 je už dyžden bez reklamy
L37 má v hlavičke uvedené zlé smery.
Reakcia na: Jur@j #24612:
sme nevedeli ze Tedom ma problém s dielmi ale je pravda že vozidlá nie sú žiadna výhra🙂
Reakcia na: tom393 #24611:
Lebo nám nechýbajú 12-metráky. Nám chýbajú hlavne 18-metráky. A v podniku si veľmi dobre uvedomujú, že kúpiť schodíkovú Karosu je ešte väčší krok späť než kupovať ojazdené Citelisy či prenajímať si hrbaté SORky.

A čo sa týka Tedomov, každý vie, že tie vozidlá boli zlé už na papieri. Nehovoriac o tom, že vozidlá tejto značky podnik neprevádzkuje a problém by bol aj s dielmi.
Reakcia na: Jur@j #24591:
ked vám chýbajú 12 metráky prečo nekupia B952 a Tedomy od SAD Prešov z MHD v Bardejove?
Reakcia na: Pe Ha #24609:
Len pri L33 ešte dať preč poznámku A.
Reakcia na: Vladimír #24608:
Výborne, skvelé, úžasné. Prehľadné, jasné, výstižné.👍
Reakcia na: Pe Ha #24607:
Lepšie?
Reakcia na: CePo #24604:
Teraz mi doslo, ze ty hovoris o novom Imhd. Ale nech ti moj navrh posluzi aj v novej verzii.
Reakcia na: CePo #24603:
No vravim to preto, ze napriklad pri tej L33 na Delnu som pozeral zastavky na Sirpe a nebolo tam nic, preto som si myslel, ze v tomto smere nic nejazdi a dalsie zastavky som uz nepozeral. A bum, zrazu dva spoje zacinaju na Karpatskej, co som zistil nahodou. Takisto v opacom smere naco zobrazovat zastavky na Sirpe, ked tam nic nejde? Co mam z toho, ked sa tam aj tak nedostanem. Pri L30, 36 a 44 mi vobec nedava zmysel zobrazovat smer kompletne bez poriadku.
Reakcia na: CePo #24604:
Myslím, že Pe Ha pod "novými cestovnými poriadkami" myslel aktualizované CP na starom webe, ktoré som robil ja ručne.

Generované CP od dopravcu ešte nemáme hotové, potom sa môžeme pozrieť ako to dopadlo tam.
Reakcia na: Vladimír #24602:
Este doplnim, ze ja dokazem vypnut aj konkretne zastavky na linke alebo aj cely smer na linke. V tomto pripade by to nemalo dosah na vyhladavac spojeni, takze je to pouzitelne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.