Reakcia na: Pe Ha #24598:
Vdaka za navrhy. Co sa L10 tyka, napad sa mi paci a poznacim si ho. Pre kratsie vyluky a obmedzenia nie je vhodne tieto stlpce mazat. Pri dlhsich alebo neurcitych obmedzeniach to ma zmysel, avsak musime si premysliet, odkedy tie stlpce opatovne zapnut.Pri ostatnych linkach by som smery a zastavky nemazal, pretoze to bezneho cestujuceho moze len zmiast.
Ina situacia by bola, ak by dopravca poslal data a v nich by to zrusil. To by sme samozrejme nezobrazovali aj my, aby to korespondovalo s vyveskami.
Jur@j
Ing. Jaš nastúpil naplno na svoju pozíciu v novembri minulého roka. V tom čase už bol primátorkou odsúhlasený nákup druhého žilinského Citelisu, ktorý iniciovalo ešte staré vedenie podniku. Ako sám píšeš, nikto nie je kúzelník, a preto nie je možné za pol roka vo funkcii napraviť niečo, čo sa zanedbávalo minimálne 5 rokov.
Ja osobne mám ťažké srdce na mesto a aj jeho predošlé vedenia, nakoľko zastupiteľstvo je z väčšiny tvorené lekármi, právnikmi a kadejakými inými ľuďmi. No už roky tam chýba človek, ktorý by sa venoval a rozumel doprave. Najbližšie k nemu má iba Ing. Drutarovský (môj osobný názor). Okrem mesta je problém aj v predstavenstve dopravného podniku, ktoré je taktiež tvorené poslancami, z ktorých nikto nemá s dopravou absolútne nič spoločné. Ak sa potrebám dopravného podniku nerozumejú ani ľudia, ktorí tvoria predstavenstvo, tak potom sa nepohneme ďalej. O "profesionalite" nášho predstavenstva svedčí aj fakt, že od januára boli dve zasadania zrušené, kvôli tomu, že neboli uznášania schopné. Nikto totiž neprišiel. Tak poďme riešiť krízovú situáciu, keď sa predstavenstvo ani nevie stretnúť a mestu to zrejme nevadí. Alebo o tom možno ani nevie.
Ďalej by som sa pristavil pri technickej prevádzke DPmP, ak si toto niekto prečíta, tak mi už pravdepodobne ani neodpíše na mail, keď po nich budem niečo chcieť, no ale čo už. Je všeobecne známe, že fungovanie údržby a opravy je dlhodobo finančne aj personálne poddimenzované. No aj napriek tomu mám pocit, že sa nerobí ani to, čo sa za ten balík peňazí dá zvládnuť. Už roky tu nefunguje niečo ako generálne opravy, prehliadky a podobne. Svojho času vozidlá prechádzali generálkami a predĺžovala sa ich životnosť, okrem toho sa pravidelne robila menšia údržba, ktorá udržiavala vozidlá v prevádzke. Momentálne sa však nič v takomto rozsahu nerobí, čo sa práve teraz ukázalo ako obrovská chyba. Karosy radu B 961 postupne začali vypovedať službu a o tých B 941 ani nehovorím. Toto však určite nie je vina Ing. Jaša. Toto je jednak vina technickej prevádzky, pretože na údržbu sa serie (pardón, nemal by som si vo vlastnej sekcii nadávať), po zime sa nikdy nestriekali podvozky od soli, plechy sa tiež nemenia a nič sa nerieši. Preto sa netreba diviť, že 334, 335, 337, 338, 340, 341, 342 a 347 zhnili. A po druhé, je to vina aj mesta, keďže absolútne nič sa nerobí koncepčne a tie vozidlá, ktoré som spomenul, by tu už aj tak 5 rokov nemali vôbec byť. Pri každej politickej debate sa zástupcovia mesta dušujú, že potreba nákupu autobusov je 4 kusy ročne. Dobre. A prečo sa teda od roku 2016 nenakúpil žiaden? Toľko k autobusom.
Čo sa týka trolejbusov, určite si postrehol, že v decembri podalo mesto 6 zámerov z oblasti trolejbusovej dopravy - rekonštrukcie, nákupy, výstavba. Takže nie je pravda, že v trolejbuske sa nič nerobí. Opäť sa dostávame k tomu, že nedostatok vozidiel je zapríčinený nekoncepčnými riešeniami. Už v roku 2016, keď sa kúpilo tých 15 trolejbusov, tak sa podnik opakovane ozýval, že to jednoducho nestačí. 15 Tr-ky zhnili jedna za druhou a bolo to nielen (ne)údržbou, ale aj vekom a technickým riešením, keďže Škodovka pri výrobe nikdy nepoužila kataforézu alebo nejaké špeciálne ošetrenie karosérie. 24 a 25 Tr-ky sú už taktiež po životnosti, aj keď sa tomu ťažko verí a povedzme si úprimne, s tými sa nikdy nedalo rátať ako s plnohodnotnými trolejbusmi. No a 31 Tr-ky stoja z rôznych príčin - oprava po nehode, kompresory a hlavne nápravy a ložiská. No to, že sa trolejbusom rozpadvajú nápravy a ložiská, z toho opäť ťažko viniť Ing. Jaša. Skôr by som sa zameral na stav ciest, zastávok a kanalizačných vpustov na cestách v Prešove a na kvalitu jednotlivých komponentov trolejbusu. Kĺbových trolejbusov máme aktuálne 24, do výpravy je potrebných 19. Ak si odmyslíme, že stojí 704, 707, 716, 717 a 718, už sme na čísle 19. K tomu prirátajme poruchy, údržbu a P1 a sme v mínuse. Ani sami neviem ako.
K starému vedeniu podniku poviem len toľko, že sa Ing. Janusovi veľmi čudujem, že sa nechal takto utláčať a umlčať zo strany akcionára. Mal už pred rokmi tresnúť poriadne po stole a vysvetliť pánom na úrade, že buď začnú konať alebo nastane prúser. Pretože podľa môjho názoru si nechal skákať po hlave až až a takto sme teraz dopadli. A nákup troch B 961 zo Zvolena sa omieľal na zastupiteľstve dlho, nechceli ho nijak raz schváliť a pomohlo až to, že sa začala rekonštruovať AGS a nebolo možné zabezpečiť náhradnú dopravu. Nebyť opravy tejto cesty, tak tu nemáme ani tie zvolenské Karosy.
Politika mesta je proste postavená na nezáujme a neodbornosti a situácia vyvrcholila práve teraz. Problémom podniku je zas to, že zrejme nevyvíja dostatočný tlak na mesto na vyriešenie tejto situácie. Miestami mám skutočne pocit, že tému nedostatku pojazdných vozidiel vyťahujem každé 3 mesiace len ja so svojim dielenským okienkom. Z informácií, čo som dostal, sa obzerali aj po zahraničných dopravcoch, ktorí odpredávajú jazdené klbáky, do úvahy padlo Francúzsko a Škandinávia, no momentálne je o tom ticho a kvôli korone asi ešte dlho bude. Takže nie je pravda, že nové vedenie podniku nič nerobí, pretože práve nové vedenie podniku zistilo, že autobusy existujú aj za hranicami Slovenska a začali sa obzerať aj tam.
Opäť to síce vyzerá ako tendenčná výpoveď a neskonalé obhajovanie a velebenie podniku, no opak je pravdou. Situácia je taká ako som ju opísal.
Áno, doba je zlá, to je FAKT, na nosných linkách sa vozia sóla, máme tu aj bratislavské hrbáče, teraz príde žilinský Citelis, od ktorého nákupu podnik odhováral aj DPMŽ. No určite nie je pravdou, že za toto môže "patent Jaš". Preto by som bol rád, keby sa prestali prekrúcať fakty a vykladať si pravdu po svojom.
Asi toľko k tomu odo mňa.