Bol som si to osobne vyskúšať. Je to hrozivo zredukované a dovolím si tvrdiť, že je to už za hranicou použiteľnosti MHD. Ranná špička ako keby ani neexistovala
A aby som sa vrátil k výluke, tak aj tá je dosť zvláštna. Rozumiem, že bez investície do úpravy trolejového vedenia na Trojici sa tam nedá otáčať s trolejbusmi, čo je škoda, ale keď už mali byť všetky spoje vedené na S3, tak by bol dobrý aspoň kratší prestup medzi 4, 8 a X, 38, a to napríklad formou zriadenia dočasného nástupišťa a výstupišťa v obratisku, kde mohol byť zrealizovaný prestup na hrane.
Nevedel by náhodou niekto, koľko kilometrov meria trolejbusová trať na Sekčove (stačí spolu všetky úseky)? V dostupnej literatúre to nikde nie je uvedené (teda aspoň ja som to nikde nenašiel.
Tým dátumom na iMHD by som sa neriadil, ten bol odhadovaný (asi tam mal byť otáznik).
Zvesenie vedenia Ťa zrejme zaujíma na západnej strane (na východnej stále visí ). To ostalo aj po zriadení pešej zóny niekoľko rokov nezmenené a likvidovalo sa až počas dláždenia pešej zóny, keď sa vymieňali aj stožiare verejného osvetlenia, čo bolo tuším v roku 1997 (alebo možno 1998).
Len dávam do pozornosti, že podľa schémy na imhd.sk je ako rok sprevádzkovania 2. stopy uvedený 1991.
Rovnako by ma zaujímalo aj zvesenie vedenia na východnej strane.
RE: 1989. Áno, s reorganizáciou dopravy súvisela aj jej regulácia (vytvorenie pešej zóny) a celková humanizácia centra jednak pred blížiacim sa prvým májom a najmä tak pred 70. výročím SRR.
Nakoľko sa po východnej strane jazdilo už februári, je jasné, že sa tak jazdilo aj v septembri, keďže výmena strán prebehla len raz. Ale vďaka, za informáciu o dátume začiatku jazdenia po západnej strane. No mohli počkať dva dni, aby sa to začalo pekne od začiatku mesiaca a týždňa. Čiže už nám len zostáva zistiť, kedy sa premávka po západnej strane zrušila. A ako vraví Vladimír, pravdepodobnosť toho, že by prekladali pešiu zónu v zime sa rovná nule, je takmer 100% isté, že prekládka sa uskutočnila v roku 1990. Len konkrétny dátum zostáva (zatiaľ) záhadou.
V literatúre som dohľadal, že jazdiť sa začalo od 29.4.1989. Ja som začal Prešov pravidelne navštevovať v septembri 1991 a už sa jazdilo po východnej strane.
Z nejakého dôvodu sa mi nechce veriť, že by pešiu zónu prekladali uprostred zimy, takže to zrejme prebehlo ešte v roku 1990. Samozrejme, to sú len také moje teórie...
Ešte k súťaži na elektrobusy pár nových info.
-Prihlásil sa iba SOR(teda EBN8), čo je v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní pri nadlimitných zákazkách, kde musí byť prihlásených viac firiem.
-Schválil sa ďalší postup, kde sa upravia súťažné podmienky a vypíše sa nová súťaž.
Dlhoročný variant s jednosmerkami po oboch stranách platil (ak sa nemýlim) do 4/1989. Vtedy sa to prehodilo v oboch smeroch na západnú stranu. Neosvedčilo sa, zakrátko sa oba smery prehodili na východnú stranu, kde sú dodnes. Otázka znie, kedy sa to stalo.
Vieme, že obojsmerka po západnej strane trvala krátko, Pe Ha ju ohraničuje max. do začiatku roku 1991. Faktom však je, že som sa nikdy nestretol s konkrétnym dátumom, kedy sa tak stalo.
Solider
A aby som sa vrátil k výluke, tak aj tá je dosť zvláštna. Rozumiem, že bez investície do úpravy trolejového vedenia na Trojici sa tam nedá otáčať s trolejbusmi, čo je škoda, ale keď už mali byť všetky spoje vedené na S3, tak by bol dobrý aspoň kratší prestup medzi 4, 8 a X, 38, a to napríklad formou zriadenia dočasného nástupišťa a výstupišťa v obratisku, kde mohol byť zrealizovaný prestup na hrane.