Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #24122:
Ďakujeme za príspevok, ale na našej stránke už oznam visí.
Reakcia na: Shadow #24120:
Ahoj,
Oficiálne zdôvodnenie je také, že takí týpci, ako Poliak zo Studénky, sa potom aj tak snažili obísť závory protismerom, kde to padalo o pár skúnd neskôr.
Domnievam sa, že by najmä profesionáli byť výrazne intenzívnejšie školení na to, ako sa správať pri uviaznutí na priecestí (a najmä na to, ako na priecestí neuviaznuť).
O dopravných prasatách Európy aka Poliakoch škoda reči, ja som slniečkár a vítač ale Poliaci na cestách (inak mám medzi nimi kopu kamarátov) sa vymykajú všetkým štatistikám.
Reakcia na: S499.1023 #24119:
Každopádne nechápem prečo sa závory štandartne nezatvárajú selektívne - pre každý smer jazdy najprv pred až potom za priecestím. úplne triviálna záležitosť a zabránilo by to mnohým nehodám. Napríklad v Studénke.
Reakcia na: 3pa3ck3 #24118:
Postupné otváranie závor slúži k niečomu úplne inému - a to k obmedzeniu prúdového odberu pohonov závor.
Reakcia na: Tomas #24113:
Normy v tejto oblasti vôbec nepoznám, ale nenapadá mi žiadne priecestie, kde by som videl, že by sa závory zatvárali na dvakrát.

Čo sa týka postupného otvárania, tak to, pokiaľ viem, slúži pre potreby záchranárov, aby mohli predbehnúť kolónu cez protismer a potom prejsť ako prví cez priecestie.
Reakcia na: matis #24116:
Ano, maju nahradit vacsinu Rošer. Ja som pisal hlavne o pripadnych buducich nakupoch dlhsich elektrobusov.
Reakcia na: rexino #24115:
Ale tých 5 elektrobusov nieje náhodou len do 9m ?
Mne trocha prišlo, že si na FB pár politikov získavalo politické body, ale to je na inú tému. Kritizovalo sa tam, že Prešov kupoval normálne trolejbusy, čo mi prišlo dosť mimo, keďže ich kúpa bola veľmi dôležitá.

Podľa mňa sú parciálne trolejbusy budúcnosť prešovskej MHD. S našou trolejovou sieťou si to priam na niektoré linky až pýta nasadiť parciálny trolejbus a verím, že eurofondové výzvy budú po tej na nákup 10 trolejov z opcie smerovať hlavne k parciálom.

Masterplan ale celkom odvážne navrhuje do 2040 úplne zelektrifikovať MHD v Prešove, ale ak to chceme dosiahnuť, tak potrebujeme aj elektrobusy, lebo ja osobne si neviem predstaviť, žeby parciál v jeho terajších možnostiach (hovorí sa cca o 10KM, je otázne, koľko mu trvá nabíjanie) zašiel aj do Bzenova, Malého Šariša a podobne, aj keď kto vie... tam by som rád počul nejakého odborníka, že koľko reálne parcial zvládne a za koľko sa stíha dobiť. Taktiež som zachytil kritiku terajších 5 elektrobusov čo sa idú kupovať. Ja si neviem predstaviť ísť 12m parciálom na Surdok🙂 ,tam sa aj to Rošero ledva vyhne protiidúcim autám. Jediné, čo som už viac krát vytkol masterplánu je, že počíta s trolej drôtmi na Prešovskej (v jednom z plánov len pre jediný trolejbus), ale nechce ich na Šváby, kde by sa na nich napájalo teoreticky až 5-6 trolejov.

Elektrobusy sú v ich terajších možnostiach ideálne na prevádzku, akú dnes predvádza Solaris, v špicke. Cez noc sa nabije, po rannej špicke sa nabije a poobede ide opäť. Ak sa teda cca 2 násobne nezvýši v najbližších rokoch dojazd elektrobusov, celodenné spoje sa budu dať riešiť iba 4 spôsobmi -
1. Parciálny trolejbus,
2. Striedanie dvoch elektrobusov na jednej výprave,
3. Rýchlonabíjanie na konečnej,
4. Ponechanie dieslu
Druha otazocka...zachytili ste (odbornu) polemiku k elektrobusom/vs parcialnym trolejbusom. Vas nazor?
Caute, ako to je so zavorami a normou? Kedysi bolo zvykom, ze najprv sa zavrela zavora na strane vodica a az potom za priecestim, takze vodic, ktory by si pripadne blikacky nevsimol, by priecestie mohol opustit aj bez potreby prerazenia zavory. Z nehod, ktore sa stali v poslednych rokoch v SR a CR (viacero tragickych), je dovodom prave skrat vodicov z prekazky pred sebou (spustena drevena zavora), neuvedomujuc si jednoduchost jej prerazenia. Aby v tom bol este vacsi zmatok, na Kupelnej sa zavory tiez spustaju naraz, ale otvaraju sa postupne, najprv opacny smer a potom strana vodica...
Rozmohl se nám tady takový nešvar.

Kým ešte pred niekoľkými rokmi začali ľudia objavovať internet, potešili sa, že ako je to praktické na získavanie informácií či objavovanie nových komunít.
Po čase, keď sa na internet vie dostať každý, tak vďaka všestrannej dôvere voči informáciám na ňom, sa diskusia zahĺtila presne takýmito exotmi, ktorí si dávajú pluská a páčiky len preto, že to je v ich názorovej bubline.
Nebudem menovať, no pozdravím sa vám na ulici, no prosím, nehejtujte, nepluskujte a už znova neotvárajte diskusiu na túto tému, lebo len poškodzujete samých seba. Ak by ste to takto nevyostrili, nebolo by z kontextu jasné, že močíte vodiča až to takého prúseru a nemuselo by to vyústiť do Rišovho príspevku.

Pevne verím, že si aj ostatný vodiči zoberú z toho ponaučenie.



Rozmohl se nám tady takový nešvar.
Reakcia na: autobusar357 #24109:
A inak - keby pri ňom niekto bol vpredu, tak by mu určite ten niekto povedal, že ide vlak, a tým pádom by tam nevošiel....až taký sprostý by ten niekto nebol. Takže.... 😉
Reakcia na: Richard #24106:
Jak keby si ty vôbec nestál vpredu v žiadnom vozidle MHD.....
Reakcia na: Richard #24106:
.....a podrobnejšie by som sa pozrel aj na šotodedkov, ktorý môžu zavadzať vo výhľade vodiča ? To už je iné však ? Prv by sme sa mohli pozrieť na seba a potom hovoriť o iných pri tom ani neoverených informáciach... !
Reakcia na: Richard #24106:
Podrobnejšie sa pozri. Nikto v predu nestál. A to že niekto vybehuje z predných dverí neznamená že stal vo výhľade vodiča ale že si ide zachrániť život vyskočením von z autobusu.😏 Príjemný deň prajem .
Reakcia na: S499.1023 #24105:
... a to by som sa ešte podrobnejšie pozrel na nejaké šotodetí, ktoré sa vyrojili od dverí kabínky, zavadzajúc vo výhľade vodiča na signalizačné zariadenie a následne vehementne kmásajúc závory, čím pravdepodobne napomáhali k tejto udalosti a nesú si svoju mieru zodpovednosti. Fotiek je milión, tváre sú známe. Najhoršie je na tom, že vodič si ani nepriznal, že spôsobil verejné ohrozenie a teda spáchal trestný čin. Nehovoriac, čo prežívali radoví cestujúci, ktorí kindermentolmafiu ani nezaujímajú ...
Reakcia na: 110mat110 #24104:
To samozrejme o vine nehovorí ale indícia to je. O vine však vypovedá fakt autobusu stojaceho na priecestí s závorou na streche.
Reakcia na: Tesla4439A #24100:
Vodicovi boli zobrane papiere. Myslim, ze toto priamo hovori o jeho vine. Ci dostane aj vseobecne ohrozenie, no uvidime.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.