Stojim na zastavke, cakam na zmeskany
spoj a ani po x mesiacoch si neviem pozriet meskanie spoja. akekolvek spory presovskej apply vedenia dpmp a mybus maku len jeden vysledok - nefukncost appky a nefukncnost my bus...
spoj a ani po x mesiacoch si neviem pozriet meskanie spoja. akekolvek spory presovskej apply vedenia dpmp a mybus maku len jeden vysledok - nefukncost appky a nefukncnost my bus...
Tomáš
Čakajú na výzvy, kľúčový je Masterplán
Momentálne síce neevidujú žiadnu výzvu na predkladanie žiadostí o financie, ale ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán je pripravené vypísať ďalšie.
Spomínaný operačný program (jeho Prioritná os 3 – Verejná osobná doprava) je totiž určený okrem iného aj na modernizáciu i výstavbu električkových a trolejbusových tratí.
Čerpanie prostriedkov EÚ má uľahčiť Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov, vo verejnosti známa pod názvom Masterplán, ktorý komplexne rieši dopravu v meste Prešov do roku 2045.
Ten sa začne spracovávať za peniaze takisto z eurofondov už čoskoro.
Prvé závery Masterplánu predpokladá mesto v druhej polovici budúceho roku.
„Očakávame, že ak závery Masterplánu podporia výstavbu nových trolejbusových tratí v Prešove a bude vypísaná riadiacim orgánom výzva na ich výstavbu a opravu, mesto ako vlastník trolejových tratí a zastávok MHD výzvu využije a trate vybuduje,“ uviedol pre Korzár Milan Grejták z tlačového referátu prešovskej radnice.
Kde by mali tiež jazdiť trolejbusy
Výkonný riaditeľ DPMP Peter Janus spresnil, že by do úvahy prichádzalo prepojenie konečnej zastávky Sibírska a Pod Šalgovíkom, výstavba trate na Kuzmányho, následne na Rusínskej ulici a aj na sídlisko Šváby.
„Súčasťou rekonštrukcie trolejových tratí by mala byť úprava a rozšírenie meniarní. Najakútnejšia potreba, a to aj s ohľadom rozširovania trolejových tratí na sídlisko Šváby, je rekonštrukcia meniarne na Solivarskej ulici,“ vysvetlil Janus.
Zdôraznil, že DPMP má pripravenú opciu na nákup ďalších 10 trolejbusov.
Ministerstvo dopravy však podmieňuje čerpanie ďalších prostriedkov práve zásadným pokrokom pri tvorbe Masterplánu a aktivitami pri výstavbe nových trolejových tratí.
„Ak takáto výzva bude zverejnená, DPMP okamžite požiada o prostriedky, využije opciu a zrealizuje nákup ďalších 6 kĺbových a 4 krátkych trolejbusov,“ poznamenal šéf dopravného podniku.
Mesto má podľa neho takisto za nákup 15 trolejbusov záväzok zrealizovať preferenciu MHD.
Z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra je tiež možné prefinancovať vybudovanie a modernizáciu technickej základne na opravu a údržbu vozidlového parku trolejbusov.
„Výzva takisto ešte nebola vypísaná, ale existuje úvodná štúdia na realizáciu takého projektu, ak by sa tak stalo. V takom prípade by DPMP hľadal spôsob, ako získať zdroje aj na projektovú dokumentáciu z tohto operačného programu,“ pokračoval Janus.
Na nákup autobusov sa im zatiaľ neušlo
V metropole Šariša by chceli zmodernizovať aj vozidlový park autobusov.
Operačný program Integrovaná infraštruktúra však nepodporuje nákup iných ako dráhových vozidiel (električky, trolejbusy).
Mesto je preto pripravené čerpať prostriedky z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) 2014 - 2020, kde je garantom ministerstvo pôdohospodárstva.
To už nedávno vyhlásilo eurofondovú výzvu na modernizáciu vozidlového parku autobusov MHD.
Celkovo 21,2 milióna eur však bolo vyčlenených iba pre Bratislavu, Žilinu a Košice na nákup vysokoenvironmentálnych nízkopodlažných autobusov, resp. elektrobusov.
„Rovnakú výzvu očakávame po vytvorení Masterplánu. Z tohto operačného programu plánujeme zrealizovať napríklad aj rekonštrukcie prestupových uzlov,“ naznačil ďalšie možnosti Grejták.
Platenie kartou za lístky, informačné tabule...
Dopravný podnik chce získať cez IROP prostriedky aj na výmenu lístkových automatov za nové, modernejšie s možnosťou platenia platobnou kartou.
A tiež realizovať projekt na vybavenie ďalších zastávok podobnou informačnou tabuľou, aká je inštalovaná skúšobne na zastávke Martina Benku.
Mesto aj DPMP veria, že budú rovnako úspešní aj v ďalších projektoch a presvedčia verejnosť o výhodnosti MHD v Prešove.
„DPMP v maximálne možnej miere využíva existujúce možnosti čerpania prostriedkov z fondov EÚ na skvalitnenie verejnej hromadnej dopravy, vytvorenie zázemia pre pracovníkov zabezpečujúcich dopravu i spokojnosť a pohodlie cestujúcich. Trvalou prioritou je zvýšenie ich počtu v dopravných prostriedkoch a dostupnosť MHD v Prešove,“ konštatoval na záver Janus.