Close

Jantárová cesta

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. Details of new tramway track to Petržalka via new Old bridge (16 Dec 2015) (60/63)
Download item
Discussion post:
Location: Jantárová cesta
Date: 16.12.2015
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Construction of tramway track in Petržalka
Details of new tramway track to Petržalka via new Old bridge (16 Dec 2015)
Route:
Author: -mk-
Times viewed: 11409

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

21 Dec 2015
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: tr3mp #12:
To je uz priprava ma 2. fazu;-)
Ked spadne most (eurovia s tym ma dost skusenosti 🙂 ), tak z Janikovho dvora sa budu eliny tocit vlastne "za" zastavkou 🙂
Reply
mku81

mku81

21 Dec 2015
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: lupask #16:
Skor ako napises, skus si nastudovat... https://imhd.sk/ba/galeria-media/update/9708/petrzalska-elektricka-v-detailoch-od-sturovej-po-jungmannovu/149021/Vydlazdene-uvratove-obratisko-v-Petrzalke.html?
Reply
lupask

lupask

21 Dec 2015
#16 Rate positive Rate negative
je to riadna somarina. obe spojky mali byt "za" zastavkou a je po probleme, v pripade meskania v smere od mesta by si ostala na svojej kolaji ak uz na tej do mesta nieco stoji. bolo by jednotne vystupiste a jednotne nastupiste a kludne by mohli jedna druhu obchadzat. takto sa musia vymyslat kadejake obchvaty a zmatky
Reply
Gryzly65

Gryzly65

17 Dec 2015
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #13:
Ďakujem za objasnenie. ?
Nuž, komplikovanejšie to už asi nešlo. Počas jednoho obratu 3 razy meniť stanovište alebo raz meniť stanovište a potom cúvať...
Reply
S499.1023

S499.1023

17 Dec 2015
#14 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: tr3mp #12:
Výhoda je taká, že je to unikátne bratislavské riešenie, ktoré sa nikde inde nepoužíva. Že oproti iným riešeniam má len nevýhody a žiadne výhody, tým pádom vôbec neprekáža.
Reply
Valec

Valec

17 Dec 2015
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Gryzly65 #6:
Prejde cez výstupište, cez túto spojku a nacúva na nástupište. Preto je pred tu ľavou výhybkou ukazovateľ postavenia výhybky aj v protismere, rovnako, ako je v protismerne otočený aj ten o kus ďalej pred tu pravou výhybkou.
Reply
tr3mp

tr3mp

17 Dec 2015
#12 Rate positive 1 Rate negative
Mne hlavne nie je jasné, aká je výhoda konfigurácie jedna spojka pred a druhá za zastávkou? Ak by boli obe spojky za zastávkou, tak výstup je vždy na výstupišti, obrat pre každú linku na inej koľaji a nástup vždy na nástupišti. Ale pri tom, čo je tam postavené? Pravá slepá koľaj v smere z mesta sa dá ako tak použiť pre záložné vozidlo a potom je treba buď prejazd výstupištom a obrat pred zastávkou v smere do mesta, alebo dva obraty (na výstupišti a druhej slepej koľaji).
Reply
Solider

Solider

17 Dec 2015
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Rubber38 #9:
Toto sa môže stať, ale to sa dá vyriešiť tak, že v manipulačnom priestore vodič len zmení kabínu a na odchod bude vyčkávať na nástupišti. Tým pádom bude môcť vodič druhej električky prejsť do manipulačného priestoru, zmeniť kabínu a tiež pristaviť na zastávku, kde sa dva nové vozy zmestia. Prestoje by tam určite nemali byť väčšie ako pár minút. Ono sa nedá urobiť pri takom systéme nejaká blbuvzdorná organizácia, keď každý vodič jazdí ináč, nestíha svetlá, mešká, vlečie sa, pri takomto usporiadaní koľají je to o to ťažšie to minimalizovať.
Reply
Gryzly65

Gryzly65

17 Dec 2015
#10 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #7:
Tomu všetkému síce rozumiem, ale to sa ako naozaj nikdy nestane, že vodič bude meniť stanovište na koľaji A?
Reply
<a href='mailto:lukas.polonsky [zavinac] gmail [bodka] com' >Rubber38</a>

Rubber38

17 Dec 2015
#9 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Solider #8:
Iste, to je teória. Ale môže sa stať, že napr. linka 3 príde z mesta s meškaním takým, že má mať práve odchod, no na koncovej kusej koľaji už stojí a "zavadzia" voz L1, ktorý prišiel presne, a čaká na svoj odchod. A čo teraz? Bude voz L3 čakať na odchod L1, a až potom začne obratový manéver (ktorý tiež netrvá 10 sekúnd)? Označník, a tiež neprítomnosť prístreškov na peróne smer Péétržka sú samozrejme problém, no v takýchto prípadoch je využitie oboch perónov na nástup logické
Reply
Solider

Solider

16 Dec 2015
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: Gryzly65 #6:
A prečo by mali jazdiť na tú koľaj napravo? Však normálne budú jazdiť, ako v lete pod Mostom SNP. Tak po bratislavsky. Obslúžia výstupište, prejdú na manipulačnú koľaj, prehodia kabínu, vyčkajú na odchod a pristavia k nástupištiu.
Reply
Ike

Ike

16 Dec 2015
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Gryzly65 #6:
Nazvime koľaj naľavo na tomto obrázku koľajou A a a koľaj napravo na tomto obrázku B.

Na Tebou priloženom obrázku je koľaj naľavo koľaj B a koľaj napravo koľaj A.

Vozidlo príde po koľaji A do zastávky, vyloží ľudí, prejde spojkou na koľaj B, vodič prestúpi do opačného stanovišťa a pokračuje po koľaji B do zastávky, odkiaľ pokračuje ďalej na most ?
Reply
Gryzly65

Gryzly65

16 Dec 2015
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #4:
Nevidím, ale ako sa prosím električka z koľaje napravo: https://imhd.sk/ba/media/gn/00149021/Vydlazdene-uvratove-obratisko-v-Petrzalke.jpg?1450304059 dostane na nástupište, kde je osadený označník? Ja vychádzam jedine z toho... ?
Reply
Adam3

Adam3

16 Dec 2015
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #4:
Vidis to som si ani nevsimol. Ale zober si aj tie semafary (alebo co to je). a mozu ten oznacnik dorobit alebo mozno je niekde inde aj ked to si nemyslim. a na co je tam ten zadny semafor? sak je v pretismere nie?
Reply
Valec

Valec

16 Dec 2015
#4 Rate positive 1 Rate negative
Vy dvaja tu niekde vidíte označník aj na ľavej strane?
Reply
Adam3

Adam3

16 Dec 2015
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: Gryzly65 #2:
to by mali pochopit aj podla elektronickych tabul
Reply
Gryzly65

Gryzly65

16 Dec 2015
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Adam3 #1:
Ja som najmä zvedavý, ako vlky pochopia, že zastávka na zaužívanej "výstupnej" strame bude fungovať teraz i ako nástupná. ?
Reply
Adam3

Adam3

16 Dec 2015
#1 Rate positive Rate negative 1
Predpokladam ze ked tam bude jazdit L1, L3 tak L1 pride na zastavku vlavo a hned pojde spat na stary most cez tu spojku. L3 bude mat po dlhsej trase asi dlhsiu prestavku a ked ludia vystupia elina prejde cez tu druhu spojku a na pravu zastavku. Na fotke 53 bude prava kolaj asi pre odstavnu elinu pripadne L1
Reply