Close

Vajnorská ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (3 Apr 2024) (12/16)
Download item
Discussion post:
Location: Vajnorská ul.
Date: 3.4.2024
Vehicle:
Gallery: Bratislava › ČKD Tatra K2
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 3544

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

5 Apr 2024
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: Andrej #14:
Pretože licenciu na 1435 mm ČKD malo z ešte predboľševických čias.
Reply
NOKS

NOKS

5 Apr 2024
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: si #4:
Juuuj nepodceňuj houmlesákov v roku 2024 ...káričky a kočíky sú prežitok,tí najšikovnejší sú už davno vybavení plošinovými vozíkmi z OBI alebo Hornbachu a to už čo to odvedzie 😬
A hlavne šrot je oštara,je to nespratné,potrebuješ toho vela aby sa to oplatilo (napriklad plech do 4mm hrúbky je iba okolo 16c/kilo...
Teraz fičia europalety...naskladá 10 kúskov na vozík a padík vo vačku 😬
Reply
Andrej

Andrej

5 Apr 2024
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #17:
Už rozumiem. Ďakujem za info.
Reply
upravovač fotiek

upravovač fotiek

5 Apr 2024
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Andrej #16:
Lebo výkresy podvozkov B-6 nemal. Rovnako ako pôvodných B-1 na úzky rozchod (1067mm):
https://members.tripod.com/pcc_car/images/b1.jpg

Je zaujímavé, že pôvodné úzke podvozky B-1 neskôr poslúžili ako vzor pre normálno- a širokorozchodné podvozky PCC a ČKD Tatra. Úzke podvozky B-1 sa vyrábali prakticky bez zmien (okrem bŕzd pre all-electric verzie) až do roku 1948. Prečo sa vyvinul typ B-6 neviem, asi chceli využiť vtedy nový typ B-2 a aplikovať niektoré jeho konštrukčné prvky na úzky rozchod.

Podľa:

https://members.tripod.com/pcc_car/smalspoordraaistellen.htm

úzke podvozky B-6 mali tuhý "H" rám a mimoriadne zlé jazdné vlastnosti. Výrobca Clark Equipment na nich musel upravovať odpruženie a stále to nebolo dostatočné. Výrobca licenčných PCC La Brugeoise et Nivelles si vyvinul a vyrobil vlastné povozky pre metrový rozchod v počte 570 kusov, ktoré mali odlišnú konštrukciu a boli použité v rôznych prevádzkach v Európe.

ČKD Tatra si vyrobil takisto vlastnú konštrukciu, ktorá je však torzne mäkká, podobn ako pôvodné podvozky B-1.
Reply
Andrej

Andrej

5 Apr 2024
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #15:
Nerozumiem. Ak sa "boľševik vysral" na platenie licenčných poplatkov, tak prečo proste nezačal vyrábať B6 podvozky bezlicenčne, namiesto toho aby si spravil svoj vlastný výrobok pre 1000 mm?
Reply
upravovač fotiek

upravovač fotiek

5 Apr 2024
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Andrej #14:
Lebo na nejaké platenie licenčných poplatkov sa boľševik vysral.
Reply
Andrej

Andrej

5 Apr 2024
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #13:
No dobré, ale prečo teda nešli tou istou cestou s 1435 mm podvozkom?
Reply
S499.1023

S499.1023

5 Apr 2024
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Andrej #10:
Že by preto, aby nemuseli platiť za licenciu?
Reply
S499.1023

S499.1023

5 Apr 2024
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #9:
Pretože tie 1435 mm podvozky "tú konštrukciu" (rám) majú znútra. Pri 1000 mm podvozku by sa to znútra nezmestilo.
Reply
Majo

Majo

5 Apr 2024
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #9:
Pretože podvozky na 1 435 mm majú vnútorný rám (zatiaľ čo podvozky na 1 000 mm vonkajší).

Mimochodom, nie je hanba nevedieť, ale keď ti chýbajú takéto úplne elementárne poznatky, skús prestať ostatných poučovať o tom, ako brzdí električka (narážam na diskusiu k inému článku). Máš sa ešte čo učiť.
Reply
Andrej

Andrej

5 Apr 2024
#10 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: Urbanway 2423 #9:
Ak si dobre pamätám, je to preto lebo 1435 mm podvozky boli modifikácie amerického PCC podvozku B3, zatiaľ čo 1000 mm-vé boli bezlicenčný výrobok ČKD. Neviem prečo išli toutou cestou, 1000 mm verzie amerického podvozku existovali: typ B6 ako modifikácia B2 sa používal v Belgicku.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

5 Apr 2024
#9 Rate positive Rate negative
Prečo vlastne podvozky na 1435 mm (napr. v KE, Brne a Prahe) vyzerajú úplne inak a nemajú zboku kolesá zakryté/prichytené tou oceľovou konštrukciou? Ako je to u nich vyriešené, že tam nie je potrebné mať zboku takú konštrukciu?
Reply
color

color

4 Apr 2024
#8 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: si #4:
Naopak, to by bol upgrade káričiek!
Reply
upravovač fotiek

upravovač fotiek

4 Apr 2024
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: ES499.0001 #6:
Áno, sú to stredné netrakčné aj krajné trakčné podvozky. Konkrétne vpredu dva stredné, tretí motorový, posledný ťažko povedať, nevidím z neho dosť aby som jednoznačne určil. Ale povedal by som že to bude motorový podvozok, čiastočne "ošklbaný" o mechy.
Reply Comment has been edited by the author.
ES499.0001

ES499.0001

4 Apr 2024
#6 Rate positive Rate negative
Toto sú tie stredné netrakčné alebo krajné trakčné?
Reply Comment has been edited by the author.
Džondo

Džondo

4 Apr 2024
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: si #4:
to je vec druhá, ale netreba ich podceňovať 😁
Reply Comment has been edited by the author.
si

si

4 Apr 2024
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Džondo #3:
to by im nejaky vyhodeny kocik alebo kara co pouzivaju na odvoz neuniesol..... 🙂
Reply
Džondo

Džondo

4 Apr 2024
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #2:
Na šrotovné by im to bolo dobré.
Reply
upravovač fotiek

upravovač fotiek

4 Apr 2024
#2 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 6503 #1:
A načo by im to bolo? By si pod to v noci ľahli?
Reply
6503

6503

4 Apr 2024
#1 Rate positive 1 Rate negative
Co by za to houmlesaci dali... 😉
Reply