Close

Americké námestie, zastávka Americké nám.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Tracks › Reconstruction of tramway track at Americké and Floriánske námestie (2020, 2021) (25/133)
Download item
Discussion post:
Location: Americké námestie, zastávka Americké nám.
Date: 1.12.2020
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Reconstruction of tramway track at Americké and Floriánske námestie (2020, 2021)
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 3698

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
si

si

6 Jan 2021
#29 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Jezo #28:
pretoze pri jazde do vypnuteho useku pri prejazde cez ten styk na chvilu prepojis susedne 2 polia, a cez tu jednu diodu by si na chvilu pripojil k napatie aj nasledujuci usek.....
Reply
<a href='mailto:jessus [zavinac] centrum [bodka] sk' >Jezo</a>

Jezo

6 Jan 2021
#28 Rate positive Rate negative
Reply on: si #18:
Preco to musi byt rozdelene? Preco to nemoze byt napajane cele z oboch stran cez tie diody? S elektrikarcinou som sa len so zakladmi stretol, mozno mi nieco unika.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

6 Jan 2021
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: si #25:
To naozaj, to si ani neviem predstaviť. To akože na konci prvého drôtu tyč vypadne a sama sa pripojí na druhý, alebo ako? 🙂
Reply
Ike

Ike

6 Jan 2021
#26 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #24:
Ďakujem Ti veľmi pekne. Už mám jasno. 😉
Reply
si

si

6 Jan 2021
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #23:
ak sa nemylim, aj cez ten "elektrickovy" vies prejst s tycovym zberacom....
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

6 Jan 2021
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #23:
Tu máš opäť obrázky:
https://www.elektroline.cz/product_detail.php?id=228113.2.100&backto=TBUD1G-M
https://www.elektroline.cz/product_detail.php?id=228112.2.100&backto=TBUD1G-M
v skratke, drôt je iba na chvíľu prerušený s minimálnymi medzerami, pretože u TBusov by také zakrivenie drôtu ako u električiek ani nebolo možné.
Reply
Ike

Ike

6 Jan 2021
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: si #22:
Tomu rozumiem, ale ako je riešený ten prechod. Pri električkovom izolátore je to tak, že drôt z jednej sekcie sa v horizontálnej rovine míňa s drôtom z druhej sekcie, pričom vzhlľadom na zberač električky je tento stále v dotyku s drôtom (buď s jedným, alebo s druhým, alebo s oboma).

Ako je to riešené ale u trolejbusov?
Reply
si

si

6 Jan 2021
#22 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #20:
v pole (troleji) kde mas "zem" (resp oopacny pol) zapojis obe diody naopak
Reply Comment has been edited by the author.
S499.1023

S499.1023

6 Jan 2021
#21 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #20:
Ako čo s trolejbusmi?
Reply
Ike

Ike

6 Jan 2021
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #19:
+ si #18
Ďakujem, ten posledný obrázok definitívne zodpovedal moju otázku 🙂 Akurát, že vyvolal ďalšiu - čo s trolejbusmi? 😁
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

6 Jan 2021
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #17:
Tu máš schému zapojenia toho diódového deliča:
http://www.trolejbus.cz/archiv/1139347278-diodove-delice.html
a tu aj 3D model (na poslednom obrázku je to pekne vidieť):
https://www.esko-praha.cz/produkt/usekovy-delic-tram-sjizdny-pod-proudem-diodovy-4-diody/
Reply
si

si

6 Jan 2021
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #17:
ano
len nezabudni este ze to musi byt aj v strede prerusene (nielen tam kde mas naznacene diody)
Reply
Ike

Ike

6 Jan 2021
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: si #15:
Počkaj, pod drievkom s uvodzovkami myslíš normálny vodič? A zapojené je to tak, že diódy sú otočené proti sebe?
Takto
------>-------<-------
?
Reply
S499.1023

S499.1023

6 Jan 2021
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #13:
Mohla. Ale to neznamená, že toto je nezjazdné.
Reply
si

si

6 Jan 2021
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #14:
ak sa nemylim, tak "drievko" je rozdelene na 2 casti a jedna polovica je napajana cez diodu z jednej strany a druha cast (opat cez diodu) zo strany druhej...
pri prechode zberaca sa sice na nejaku chvilu prepoja obe polovice "drievka", ale dioda to nepusti dalej
Reply
Ike

Ike

6 Jan 2021
#14 Rate positive Rate negative
Aký je vlastne princíp fungovania diódového deliča? Ako sa dosiahne, že je pod napätím a zároveň izoluje? Nie je problém, že ak chcem vypnúť úsek za týmto deličom, musím zároveň vypnúť aj úsek pred týmto deličom? Opačne by to problém byť nemal.
Reply
Valec

Valec

6 Dec 2020
#13 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: S499.1023 #9:
A prečo nemohla byť napr. o dva stožiare dozadu?

V BA je snáď už pravidlom, umiestniť sekciu na najdebilnejšie miesto, buď v mieste zastavenia na zastávke (Nemocnica Ružinov, Sad J. Kráľa) alebo na miesto, kde sa voz práve rozbieha (tu, Nám. Biely kríž, Alexyho, Švantnerova).
Pričom v takej Plzni ich vedia umiestniť aj asymetricky, na vjazde do zastávky:
https://www.google.com/maps/@49.7464703,13.3824005,3a,75y,248.37h,86.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgBlxesWYl-82RgOg60witw!2e0!7i16384!8i8192
Reply
Ike

Ike

6 Dec 2020
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #10:
Ale v teréne krásne vidno, ktorého vodiča školil ktorý inštruktor. Mam pocit ze práve tí zetkari sú najväčší šuchtoši.
Reply
trolejbus6207

trolejbus6207

6 Dec 2020
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #8:
Presne tak, jazda cez "drevenú" sekciu so zapnutou jazdou vedela vozom riadne šklbnúť a potiahnuť krásny oblúk na vedení (ja som iné sekcie osobne nezažil). Stalo sa mi, že voz predo mnou sekciu odpálil, keď som to "nahaxoval", stal sa zo mňa "sťahovač" palíc, pokiaľ sa nedostavili vrchári a sekciu neopravili...
Reply
S499.1023

S499.1023

5 Dec 2020
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #8:
Prístup 2 je správny. Prístup 1 je hodný emeritného inštruktora Štefana "Vlasatého" S..
Reply