Zavrieť

Historická električka T3SUCS #7819 na nostalgickej linke A

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Nielen historické vozidlá na fotografiách (2.9.2022) (7/11)
Stiahnuť materiál
Historická električka T3SUCS #7819 na nostalgickej linke A.
Príspevok:
Lokalita: Americké nám.
Dátum: 13.8.2022
Vozidlo: ČKD Tatra T3 #7819
Galéria: Bratislava › ČKD Tatra T3
Nielen historické vozidlá na fotografiách (2.9.2022)
Linka: A
Autor: Tragáčik
Počet zobrazení: 4391

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

9.9.2022
#72 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #71:
No a mne sa to kĺbom dozadu aj viac páči, takže kto nás rozsúdi 😁?
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

8.9.2022
#71 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #70:
Áno, po technickej stránke máš absolútnu pravdu. Aj z praktického hľadiska je asi vhodnejšie mať koleno dozadu. Po estetickej sa mi tá orientácia jednoducho nepáči.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

8.9.2022
#70 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #62:
Zberač kĺbom dozadu je v skutočnosti omnoho správnejšie ako kĺbom dopredu.
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

8.9.2022
#69 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #68:
T3P by mala zostať novostavba, už sa tu spomínalo, že 7703/II+7706/II. 7717+18 nie je vhodná, lebo mala hneď na začiatku kariéry ťažkú nehodu, tam to môže začať hrdzavieť hocikedy...
Odpovedať
Andrej

Andrej

7.9.2022
#68 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #67:
Aj ja sa celkom bojim, co nakoniec zachrania. Dufam ze co najviac, ale pri tomto podniku nikdy nevies. Najdolezitejsie je aby sa nezosrotovalo vsetko... skoro vsetko sa da opravit ak su na to peniaze, ale zosrotovanim sa vsetko strati. Aby sme nemuseli kupit ex Prazsku T6A5 od Sofie o 30 rokov, lebo sme vsetko vyhodili.

Podla mna by najlepsie riesenie bolo taketo: 7733 (pripadne 7734) a lubovolna novostavba T3P. Jeden voz T3G zachovat ako pseudohistoricaky co momentalne reprezentuju 14 / 15 Tr, udrziavat ju pri zivotnosti co najdlhsie, ale ak by bola potrebna nejaka vacsia oprava, tak by to priorita nebola.

Zo zehliciek jeden kus T6A5/I renovovat do stavu po dodani, jeden kus T6A5/II v stave po dojazdeni (resp. po modernizacii v 90 rokoch), najlepsie 7937, 7941, alebo 7943 ak by jej vratili povodne zberace, a jednu supravu T6A5/III, tiez v stave po dodani (DOT displeje, Kotas lak, povodne potahy na sedadlach). Z kacic 7102 a 7085.

Ja ale hlavne dufam, ze historicaky T6A5 a T3P nebudeme potrebovat dlhe roky. 🙂
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7.9.2022
#67 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #66:
Som rád že prezentuješ svoje názory, odlišné do mojich. Obávam sa však, že môj názor je asi toľko platný čo tvoj. Uvdíme čo sa vôbec podarí zachrániť. Pre mňa 7733 nie je hodná záchrany, určite by som radšej videl 7610 upravenú do stavu roku 1984. To by bolo cennejšie ako 7733 v súčasnom stave - ridane dobastlenom. S ďalším zrýchľovačom problém vôbec nemám, ale až keď bude sólo 7610 v stave opísnom vyššie. Ak by bolo možné spraviť zrychl, tak buď 211 alebo T3SU v stave roku 1988.
Odpovedať
Andrej

Andrej

7.9.2022
#66 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Ja som nikde netvrdil, že polpantografy neboli namontované na T3 v iných miestach, ale v porovnaním s Bratislavou to bola dosť vzácna úprava. Koľko vozov T3 mali taký zberač v Prahe, napríklad?

Neviem aký je problém s neoriginálnou trolejovou vežou. Ako som už napísal, T3M-SU premáva jedine v Bratislave, a táto úprava je pre ten typ vozidiel charakteristický. Ak chceš pôvodný stolček na T3M, tak ho nájdeš na každej ostatnej T3M čo momentálne existuje ako historické vozidlo.

Polpantograf nesprávne otočený je vec názoru. U nás sa T3 so zberačom kĺbom vpred objavila až v 2009. Tuším že toto sa už riešilo na tomto fóre a písalo sa že na lokálnej električkovej trati to má akurát estetický význam, takže neviem či je vôbec správne to volať nesprávne otočené. A ako vravím, ako to vyzerá je subjektívna vec.

Návrh na sólo na 7733 je preto, aby sme mali miesto vo vozovni aj na iné vozidlá. 7734 nie je nejak extra potrebná aby reprezentovala príbeh týchto vozidiel v Bratislave. Ja si myslím že zachovať len sólo voz by bolo na mieste tiež u T6A5/I.

Ja si myslím že to, že ten voz je mix rôznych úprav je práve dobrá vec. Namiesto toho aby sme mali T3SU, T3M, a voz s polpantografom ktoré by zaberali miesto vo vozovni, jeden voz (prípadne jedna súprava) dokáže zabezpečiť všetky tieto veci naraz. Keby sme boli v Brne alebo v Prahe tak nehovorím, ale keďže sme v Bratislave, tak môj názor je: preboha, nie ďalší zrýchľovač!
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7.9.2022
#65 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #63:
" 7733+34 (alebo aj sólo 7733) reprezentuje strašne veľa vecí ktoré by bolo vhodné zachovať na jednom vozidle - T3SU, tyristorka, polpantograf. Takú historickú hodnotu nenájdeš na žiadnej inej T3 v tomto meste"

- T3SU je možno iba časť steny búdy vodiča, zvyšok interiéru dávno nie je SUčkový
- tyristorka možno, ale s neoriginálnou "vežou" výzbroje za búdou vodiča
- polpantograf nesprávne otočený
- nikdy nejazdila sólo, ani vozy v jej stave sólo nikdy nejazdili

Ja sa naopak pýtam, čo je na tom voze také cenné, keď je to práve mix rôznych úprav, pričom žiadna z nich nie je taká, ako väčšina vozňov ktoré danú úpravu mali. Pre mňa je to bastel, zlepenec, proste z každého rožku trošku, nereprezentuje nič historické. Reprezentuje iba stav v ktorom súprava dojazdila. A na to máme 7819+7820. Ak chceme polpantograf, tak by som výhľadovo odložil T3G v stave keď dojazdí (7843+7844 alebo 7845+7846 ktorá je momentálne na prehliadke). Novostavba T3P by to doplnila za pár desaťročí. T3 jazdili najmä ako súpravy, takže mať dve súpravy by bolo ideálne. T3M jazdili aj ako sóla. Preto 7610 v stave 1984. Ak chceme T3SU, tak prosím, urobiť jednu v stave z roku 1988, kedy jazdili sólo. Šotobonus je možnosť vytvorenia trojičky.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7.9.2022
#64 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #63:
"T3 s polpantografom je veľmi vzácna vec mimo Bratislavy"

Košice:
https://imhd.sk/ke/galeria-media/185/%C4%8CKD-Tatra-T3/152483/361-Alejov%C3%A1-ul
https://imhd.sk/ke/galeria-media/185/%C4%8CKD-Tatra-T3/127882/337-361-linka-4-6-Stani%C4%8Dn%C3%A9-n%C3%A1mestie
Brno:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2454/%C4%8CKD-Tatra-T3/11561/T3G-1634-smeruje-do-Ob%C5%99an
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2454/%C4%8CKD-Tatra-T3/34782/T3P-1589-na-slu%C5%BEobnej-jazde
Ostrava:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/347/Ostrava/210924/962-linka-3-Pustkoveck%C3%A1-ko%C4%BEaj
https://imhd.sk/transport/galeria-media/347/Ostrava/210909/979-linka-9-Vozov%C5%88a-Poruba
Plzeň:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/349/Plze%C5%88/182256/T3R-P-276-v-zahmlenom-obratisku-Slovany
https://imhd.sk/transport/galeria-media/349/Plze%C5%88/127626/227-linka-1-Sirkov%C3%A1-ulice
Olomouc:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/345/Olomouc/12453/Hypote%C4%8Dn%C3%AD-%C3%BAv%C4%9Bry-na-161
https://imhd.sk/transport/galeria-media/345/Olomouc/116739/%C4%8CKD-Tatra-T3R-P-156
Liberec:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/343/Liberec-Jablonec-nad-Nisou/116538/70-linka-3-F%C3%BCgnerova-ul-zast%C3%A1vka-F%C3%BCgnerova
https://imhd.sk/transport/galeria-media/343/Liberec-Jablonec-nad-Nisou/208943/S%C3%BAprava-T3M-04-pred-%C5%BEelezni%C4%8Dnou-stanicou
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Andrej

Andrej

7.9.2022
#63 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #62:
Lebo T3 s polpantografom je veľmi vzácna vec mimo Bratislavy a majú 21 ročnú tradíciu v tomto meste. Orientácia zberača je vec osobného názoru, ale či sa to ľuďom páči alebo nie, je to veľmi typická modifikácia a reprezentovať ju na historickom vozidle je na mieste. V kocke, 7733+34 (alebo aj sólo 7733) reprezentuje strašne veľa vecí ktoré by bolo vhodné zachovať na jednom vozidle - T3SU, tyristorka, polpantograf. Takú historickú hodnotu nenájdeš na žiadnej inej T3 v tomto meste.

Ak by sme chceli zachovať niečo so zberačom naopak tak by sme mohli sa zamyslieť na 7085. Je to posledný voz svojho typu na svete, reprezentuje výzbroj TV8 a sa celkom osvedčilo kapacitne ako Vianočná električka. Nehovoriac o tom že v posledných rokoch K2 jazdia skoro príležitostne a by mohla byť v lepšom stave než súprava čo jazdí 20 hodín denne, 5 dní do týždňa aj teraz. Za mňa by to bol úplný hriech ju vyhodiť.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7.9.2022
#62 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #61:
Všetko validné argumenty. Reálne nebude nič okrem 275 a 7819+7820 a to ešte budeme radi že aspoň to. 7733+7734 má zberače otočené kolenom dozadu, vyzerá to otrasne, neviem prečo by sme mali zachovať práve takú T3.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Andrej

Andrej

7.9.2022
#61 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #60:
Naco spravit T3M-SU na T3SU, ak 1) uz mame 3 zrychlovacove vozne, vsetky bez polpantografov, 2) T3M-SU je jedinecny typ elektricky ktory jazdil len v Bratislave, 3) Praha uz ma T3SU v stave po dodani, a ak niekto ma zaujem o (nielen) ju, tak nemusi cestovat velmi daleko za nou?

Vzhladom na to, ze v sucasnosti aj 7819 jazdi solo, nevidim soto prevadzku 3xT3 realnu a hocijaka oprava dalsieho zrychlovaca len ohrozi nadej ze by sa nam zachovala nejaka tyristorka.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7.9.2022
#60 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mhr1 #57:
Opraviť T3SU do stavu z roku 1988, s výzbrojou TR37. Buď to, alebo spraviť 211. Neviem čo z toho bude ľahšie, lebo aj 211 má isté úpravy mechanickej aj elektrickej časti, navyše ktovie v akom stave bude skriňa. Je mi v princípe jedno či T3CS z roku 1975 alebo T3SU z roku 1982. Ale mať obe nebude možné (a možno ani jednu). V tom prípade budeme radi aspoň za sólo 7610 v stave v roku 1984 a aj to je otázne, či bude.

Niektoré SUčka jazdili sólo od roku 1988 a potom na prelome tisícročí.

Súpravu 7819+7820 nechať ako je. Zrýchľovačovú T3 inú ako 275 chcem zachovať aj preto, aby sme mohli vytvoriť trojičku pre šotoúčely (aj keď v BA nikdy nejazdili) - preto buď 211 alebo SUčku so zrýchľovačom, ktorá by sa dala ako tretí voz.

Ak sa stane zázrak, časom pridať do zbierky historičákov súpravy T3G a novostavieb T3P.

Ideálny stav historičákov T3:
1. sólo 275 v pôvodnom stave
2. sólo - podľa toho s čím bude menej práce buď 211 v pôvodom stave alebo SUčka s TR37 ("pražské" spriahadlá, priemer kola 700 mm)
3. sólo 7610 T3M v stave z roku 1984 - keďže je to vzhľadovo zástupca aj série T3/V.CS z roku 1975, 211 by sa nemusela robiť (miesto nej SUčku v stave po dodaní)
4. súprava 7819+7820 T3SUCS v stave po ukončení premávky (7820 má vzadu zásuvku mnohočlenu, či je zapojená neviem).
5. súprava T3G
6. súprava T3P

Celkovo tri sóla a tri súpravy s možnosťou vytvorenia zrýchľovačovej trojičky.

Z hľadiska rôznorodosti a zachovania rôznych vzhľadov by bolo asi fakt lepšie spraviť zrýchľovačovú SUčku z roku 1982 v stave v roku 1988 (kedy začali SUčky jazdiť sólo) ako robiť 211.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7.9.2022
#59 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mhr1 #56:
7234 preto, lebo:
- T2 s trojmiestnym číslom máme
- ku koncu premávky jazdila bez okrasnej hliníkovej lišty a mala náter po vzore T3 so zníženou krémovou časťou pod čelným oknom (nie všetky T2 ho dostali a dojazdili s lištami ako má 215)
- asi mala sedačky z prvých sérií T3 na doplnených piesočníkoch, viaceré T2 tam mali laminátové škrupinky, čo je vidno na fotografiách
- podobné výrobné číslo
- ak by som sa nesnažil nájsť voz s podobným výrobným číslom v želanom stave, tak kľudne 7266
7234 bez líšt a nátere "T3":
https://imhd.sk/ba/galeria-media/4498/7234-na-ul-%C4%8Csl-arm%C3%A1dy
7234 spredu, vidno že mala namontované strešné reklamy:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/4497/Elektri%C4%8Dka-autobus-a-trolejbus-na-Americkom-n%C3%A1m
7266 - vzhľad T2 po GO, ku koncu premávky v 80. rokoch:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/4512/7266-na-poslednom-kri%C5%BEovan%C3%AD-elektri%C4%8Dky-s-vlakom
Odpovedať
N/A

N/A

7.9.2022
#58 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #50:
#1512 sa aktuálne rozpadá pod holým nebom v Krasňanoch, plechy nemá, korózie má požehnane a čakám, kedy sa ten voz reálne rozpadne, dezolátny stav.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Mhr1

Mhr1

7.9.2022
#57 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
"Lenže T3SU by mala ostať zrýchľovačová, tých bola väčšina a jazdili aj sólo (EDIT: Nie, sólo nejazdili, práve som si to overil). "
1. Ako by mohla "ostať zrýchľovačová", keď taká neexistuje (len 7723+24 v Charkove, ak ju už agresori nezničili)? 7733+34 by tak reprezentovala dve muchy jednou ranou, aj T3M aj T3SU.
2. Kde si si overoval, že T3SU nejazdili sólo? Lebo naopak, pre vozy 7717-7722 bola sólo prevádzka naprosto typická!
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

7.9.2022
#56 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
"...keby DPB odkúpil ústeckú T2, ktorá už 10 rokov chátra pod provizórnym prístreškom a spravil z nej repliku T2 7234" - prečo práve toto číslo? 7234 bola 234/II ex 230, 230/II bola ex 215. To by sa zbytočne komplikovalo. Ak by sa toto podarilo, pristalo by jej číslo ktorejkoľvek inej bratislavskej T2 z rovnakej série, ktorá mala GO. A, samozrejme trojciferné, veď čísel 72xx sa dožilo len minimum T2.
"...ale mať tak typickú modernizáciu T2 v Bratislave - dva čelné reflektory bližišie pri sebe, zakryté podvozky, sedačky z prvých sérií T3 (z Brna, do BA sa nedodávali) na doplnených piesočníkoch," - lenže v BA mali aj po GO pôvodné sedadlá T2 v usporiadaní 2+1, tie, ktoré spomínaš, boli len na piesočníkoch.
"...upravený panel z T2 s otočnmi čudlíkmi z T3 a pod." - pôvodný panej T2 mala len 225, ale tá mala zasa reflektory ďalej od seba.
Dobové strešné reklamy by boli fajn.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7.9.2022
#55 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mhr1 #54:
Nie. Vyriešiť sa to dá jedine tak, že DPB vyčlení v pláne zastrešenia miesta, ideálne stavebne oddelené, pre parkovanie historičákov a že tieto miesta budú mať dostatočnú kapacitu aj s výhľadom do budúcnosti. Samotné zastrešenie nič nevyrieši. Parkovať historičáky ako v Krasňanoch tiež nie je ideálne. Obsierajú ich holuby a tým, že nie sú stavebne oddelené sa na ne práši z prejazdu prevádzkových vozov v hale. Inde pre parkovanie historičákov využívajú bývalé vozovne, ale v BA sme si jedinú vhodnú zbúrali. Historičáky tak fungujú v rámci bežných prevádzok a parkujú kade-tade, kde je práve miesto.
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

7.9.2022
#54 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #53:
Tak toto vyrieši len zastrešenie vozovne JD...
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7.9.2022
#53 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: trolejbus6207 #49:
Hlavným problémom DPB je absencia dostatočných a vhodných prekrytých priestorov na parkovanie historičákov. A to nielen hotových, ale aj potenciálnych ktoré chátrajú pod holým nebom.
Odpovedať