Zavrieť

Vozidlová vysielačka systému ASDR DRAHUŠA

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Začiatok osláv 90. výročia autobusovej MHD v Bratislave (19.5.2017) (3/31)
Stiahnuť materiál
Vozidlová vysielačka z druhej polovice 80-tych rokov - kodér DK 21, rádiostanica Tesla VR 21, prídavný kabínový reproduktor a kazetový prehrávač PAMI 88A určený na vyhlasovanie zastávok. Týmito prvakmi boli vozidlá bratislavskej MHD postupne vybavené v rokoch 1985 - 1988 v rámci zavádzania automatizovaného systému dispečerského riadenia DRAHUŠA.
Príspevok:
Lokalita: Nádvorie Starej radnice
Dátum: 19.5.2017
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Oslavy 90. výročia autobusov MHD
Začiatok osláv 90. výročia autobusovej MHD v Bratislave (19.5.2017)
Linka:
Autor: -mk-
Počet zobrazení: 2481

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
trolejbus6207

trolejbus6207

20.5.2017
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #5:
Ja som našťastie Drahušu v praxi nezažil, ale vyvíjali ju moji kolegovia v DATASYSTÉM-e, u nás na oddelení sa programovala...

Keď pozerám na tie gerety, tak za mojej éry sa ani jeden z nich v trolejbusoch nepoužíval
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

19.5.2017
#7 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #6:
Na hlásenie zastávok som radšej využíval mikrofón (dokiaľ sa aspoň ako-tak udržiaval rozhlas vo vozidlách), s ktorým sa dalo "pohrať" - hlásiť po anglicky, nemecky, maďarsky, kérem vigyáz, az ajtók zárodnya, stand clear of the doors, zurückbleiben, der Zug fährt ab!, prestupy a podobne. A občas človeka aj vlkä pochválily.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

19.5.2017
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #5:
Myslím, že najväčšiu skúsenosť s DRAHUŠou tu má Martin Fundárek, ktorý bol pri jej zavádzaní na podniku v rámci VŠ alebo otec BigMaca, ktorý to montoval.
Moje spomienky sú spomienkami radového vodiča - nikdy to poriadne nefungovalo, vodič mohol celý deň sedieť vo voze na stojånke a "odmačkávať" zastávky podľa grafikonu. Je ale zaujímavé, že ISYDR po doplnení inframajákov v Prahe fungoval celkom slušne a aj dnešný DORIS je vlastne jeho evolúciou na Tetre.
Po pár mesiacoch skúšobnej prevádzky bolo vodičmi 1. DTPE vyhodnotené, že najviac sa to hodí na suplovanie funkcie autoprehrávača. Navyše "bedňa" s DRAHUŠou pri vozidlách T3CS nechutne zakrývala výhľad do pravého zrkadla (v mieste, kde bola bedňa u iných vozidiel, bola u T3CS poistková skriňa 600 V). Preto som túto krabicu v súprave 7610/09 dvakrát odtrhol a na kanáli odovzdal "vysielačkárom" s tým, že jej aktuálne umiestnenie predstavuje bezprostredné ohrozenie bezpečnosti premávky a nikdy som za toto nebol postihnutý.
Čo sa zloženia týka, pamätám si, že v krabici bola vysielačka so selektívnou voľbou s takým vysokým PUR okrajom, PAMI-čko a veľký stabilizátor, z ktorého sa dal jednoducho vytvoriť zdroj pre autorádio či RMG.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19.5.2017
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #4:
Ďakujem za zaujímavé informácie. Táto verzia vyzerá modernejšie, akurát jej chýbajú nastaviteľné nožičky - bola priskrutkovaná?
Rozšírenejšiu nie v DPB, ale celorepublikovo - 0x-85M boli, čo si narýchlo spomeniem, v Brne a Košiciach, skúšobne i v Zlíne v Sanose. Možné však je, že táto 88A išla do Prahy v rámci inovovanej Drahuše (ISYDR), tam to ale bola prakticky len jedna linka. Hádam znalejší doplnia.


Ak by si si našiel - alebo aj niekto iný - čas a chuť podeliť sa so spomienkami na Drahušu (zloženie, funkčnosť, spoľahlivosť, obľúbenosť), veľmi sa poteším ?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

19.5.2017
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #3:
Ja si teda z električiek pamätám práve LEN túto verziu - modrú, s jedným tlačidlom a jednou LED. A áno, bolo to súčasťou systému DRAHUŠA, ako som už pisal, vedľajšia stopa niesla akýsi tónovo kódovaný signál o polohe vozidla a na zastavenie reprodukcie po vyhlásení jednej zastávky.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19.5.2017
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Tak túto verziu vidím prvýkrát, preto mi napadajú dve otázky:

1) je známe / existuje nejaká dokumentácia, že v čom okrem počtu tlačítok sa táto 88A odlišovala od zdanlivo rozšírenejšieho (staršieho?) typu PaMI 02-85M resp. 05-85M, proste to s čiernym predkom a sivým telom?
2) Toto fungovalo ako súčasť systému DRAHUŠA? Alebo naň existovali iné komponenty? Opäť, dá sa o Drahuši niekde niečo komplexnejšie prečítať?

Vopred vďaka!
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

19.5.2017
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Davidoshmhd #1:
Tak tak. PoloAutomatický Magnetopáskový Informátor. Ale bola to súčasť vysielačky, na druhej stope bola historická GPS ? .
Odpovedať
Davidoshmhd

Davidoshmhd

19.5.2017
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
A vpravo kazetový prehrávač na hlásenie zastávok, či?
Odpovedať