Zavrieť

"Delfín" 840.004 na ŽST Podunajské Biskupice s nástupišťami v žalostnom stave

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Regionálna doprava v IDS BK › Regionálne vlaky › Železničná spoločnosť Slovensko & ÖBB (84/305)
Stiahnuť materiál
"Delfín" 840.004 na ŽST Podunajské Biskupice s nástupišťami v žalostnom stave.
Príspevok:
Lokalita: Stanica Podunajské Biskupice
Dátum: 10.6.2023
Vozidlo: #840.004
Galéria: Bratislava › Železničná spoločnosť Slovensko & ÖBB
Regionálna doprava (27.11.2023)
Linka: S70
Autor: Tragáčik
Počet zobrazení: 5768

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
henko151

henko151

30.11.2023
#21 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
V Švajčiarsku v okolí Bodensee a St. Gallenu premávajú takéto elektrické Stadlery (2 aj 3-článkové) dopravcu Thurbo, najnovšie majú z 2013.
Na trate s malými prepravnými nárkomi, podľa mňa úžasne vozidlo. Dvojčlánkový Panter má 102t (9+138 miest), trojčlánkový Stadler GTW má 82t (16+146 miest), nehovoriac o možnosti mať iba takúto dvojčlánkovú verziu, ktorá má len 63t (16+90 miest). V prípade dvojčlánkovej verzii, sme už na podobnej hmotnosti na sedačku, ako v pripade Bagety, ktorá neponúka ani zďaleka takú komfort a dynamiku jazdy ako tieto jednotky.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

30.11.2023
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TomJ #19:
Áno, dokonca aj značenie výrobcu je stále rovnaké.
Odpovedať
TomJ

TomJ

30.11.2023
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #18:
Podľa mňa hej, veď aj nové tatranské zubačky sú tejto koncepcie, nie?
Odpovedať
3pa3ck3

3pa3ck3

30.11.2023
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: andrewsh #17:
A dá sa ešte objednať nové GTW?
Odpovedať
andrewsh

andrewsh

30.11.2023
#17 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #16:
Samozrejme. Ale pointa GTW je v modularite, takže teoreticky by ZSSK mohlo objednať elektrický stredný modul a strčiť ho do 840, a tak fungovať na elektrinu.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Dispecer

Dispecer

30.11.2023
#16 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: andrewsh #13:
Stadler okrem GTW má v ponuke aj "mini Flirt" - Wink:
https://www.stadlerrail.com/en/products/detail-all/wink/198/
https://www.stadlerrail.com/en/products/detail-all/gtw/27/
Odpovedať
david11

david11

29.11.2023
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Tak aj na 120 jazdí diesel loko na R Bojnice od BA. Plán je niektoré ťahať až do Petržalky.
Pridajú sa aj nové priame Rexy Nitra - Ba N.Mesto. Teda ak ich spustia. zatiaľ je tam poznámka "od vyhlásenia".
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

29.11.2023
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: andrewsh #13:
861.1 sa už nevyrába?

EDIT: Aha, ty píšeš o elektrickej verzii.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
andrewsh

andrewsh

29.11.2023
#13 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
GTW 2/6 (čo je originál 840) existujú aj v elektrických verziách. Napríklad, tatranská úzkorozchodná 495.95. Nie je dôvod neobjednávať verziu pre normálny rozchod.
Odpovedať
birch

birch

27.11.2023
#12 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Dvojvozové súpravy s porovnateľnou (resp. o niečo väčšou) kapacitou existujú, napríklad z rodiny u nás jazdiacich "panterov" je aj dvojvozová verzia, v Poľsku napr. Pesa dodala dvojvozový elektrický Elf, Stadler tiež už predal dvojvozový elektrický Flirt.

Ide ale o celkom malé počty, zlomok oproti predaným kusom troj- a viacvozových súprav aj oproti predaným dízlovým dvojvozovým jednotkám. V prepočte na jedno miesto sú drahé a je aj náročné do nich umiestniť všetky komponenty tak, aby bola zachovaná nízkopodlažnosť a rozumná nápravová hmotnosť. Nie som v tom ale úplne odborník, možno ma niekto doplní.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

27.11.2023
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: birch #10:
Vyrába sa v súčasnosti nejaká elektrická jednotka o veľkosti 840 (možno niečo ako light rail?)? Ak nie, tak je to trochu zvláštne, keďže práve na tratiach ako 132 sa zbytočne páli nafta, čo ide trochu proti trendu ekologickej dopravy, aj keď stále je to lepšie, ako keby tam nejazdilo nič.
Odpovedať
birch

birch

27.11.2023
#10 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: thomas123 #8:
Pri malom počte cestujúcich je lacnejšie trasu obsluhovať motorovým vozňom ako dvojvozovou súpravou alebo lokomotívou s jedným vozňom.
Takmer vo všetkých nákladoch od obstarania cez údržbu po poplatok za dopravnú cestu je totiž ten motorový vozeň na prevádzku lacnejší. Drahšia je jeho spotreba, ale to ostatné náklady nevyváži.
Odpovedať
TomJ

TomJ

27.11.2023
#9 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: thomas123 #8:
Problém je, že asi neexistuje kapacitne vhodná elektrická súprava. Jánošíky alebo Regiopantery sú na takéto linky zbytočne veľké a v zahraničí tiež asi nič vhodné nemajú. Zostáva len poslať lokomotívu s jedným vagónom, čo asi nie je veľmi ekonomické a lokomotív tiež nemáme na rozdávanie. V súčasnosti je viacero tratí, kde jazdia motorové jednotky pod elektrinou, okrem Tebou spomínaných napr. na tratiach 150, 170 (ZV - BB), 191 (Michaľany - Trebišov).
Odpovedať
thomas123

thomas123

27.11.2023
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ja by som chcel pochopiť to, že prečo nasadzujú motorové vozidlá pod elektrickú trakciu. Viď Rajka, Senica- Skalica (áno ten kúsok nie je elektrifikovaný), ale vždy chodili vlaky z TT do Kútov a teraz čistá katastrofa.
Odpovedať
Ecomat

Ecomat

27.11.2023
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: m@jo #6:
toto je dosť zaujímavé ale 😲
jak je možné že zrazu to ide ?
Odpovedať
m@jo

m@jo

27.11.2023
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Petto #5:
https://www.zsr.sk/files/pre-cestujucich/cestovny-poriadok-2023-2024/2023/2023-11-24/kcp-132.pdf
Odpovedať
<a href='mailto:PettoG [zavinac] gmail [bodka] com' >Petto</a>

Petto

27.11.2023
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #4:
Kam sa predlzuje ? 🙂
Odpovedať
810zssk

810zssk

27.11.2023
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Petto #3:
Tá linka sa od decembra výrazne posilňuje a predlžuje, takže by ma neprekvapilo ak by aspoň časť vlakov vozili niečím iným.
Odpovedať
<a href='mailto:PettoG [zavinac] gmail [bodka] com' >Petto</a>

Petto

27.11.2023
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: henko151 #2:
Rajku ale robia Madari nie ? Ci to uz budeme robit my ?
Odpovedať
henko151

henko151

27.11.2023
#2 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #1:
Zostanú na Rajku a Skalica - Senica
Odpovedať