Zavrieť

Otvorený koľajový zvršok nahradil pôvodnú trať na BKV paneloch

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Otvorený koľajový zvršok nahradil pôvodnú trať na BKV paneloch.
Príspevok:
Lokalita: Vajnorská ul.
Dátum: 24.5.2024
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Úsek Kuchajda - Zlaté piesky (2023 - 2024)
Finiš na Vajnorskej radiále (24.5.2024)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 4488

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

31.5.2024
#34 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #33:
Pred revolúciou si nespomínam na žiaden otvorený zvršok s vignolovou koľajnicou (okrem toho krátkeho úseku na Zlaté piesky). V tých rokoch som bol ešte dosť sprostý na to, aby som na koľajnice dával vylámané kusy asfaltového prekrytia trate (konkrétne pri SND, ale aj na Špitálskej - pred 1988), a vodiči boli rovnako sprostí, že cez mnou starostlivo cez hlavu koľajnice aj žliabok trčiace kusy asfaltu bez mihnutia oka plnou jazdou prešli. Že sa to potom "nalepilo" na kolo a búchalo ako keby bolo "obuté" im bolo jedno. Nemôžeš čakať odo mňa, že by som vtedy tomu rozumel. Nakoniec, tí vodiči asi tiež nie. Neviem ako by sa zachovali dnes. Kedysi akoby nemali pud sebazáchovy, keď niektorí jazdili proti hrotu rýchľosťami nad 30 km/h (aj keď neviem či bola výhybka zaklinovaná, to som vtedy neskúmal). Ale takmer všetci úplne kašlali na 2. podvozok zadného vozňa súprav, ktorý spravidla išiel 40 km/h proti hrotom v priamom smere. Prešli 1. podvozkom pomaly a dali plnú jazdu. Je jediná možnosť to zistiť dnes, či sú vodiči rovnako blbí. Hmm. Kde nájdem vylámané kusy asfaltu?
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
S499.1023

S499.1023

31.5.2024
#33 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #29:
S dôvodom vzniku otvoreného zvršku medzi Nádašiho a Fuchsenwiese si to trafil presne.
S Račianskou máš možno pravdu, ja som mal zafixované, že to bolo ešte pred revolúciou.
Odpovedať
Color

Color

31.5.2024
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #31:
Presne tak. A toto sa nezbrúsi 😕
Odpovedať
Solider

Solider

30.5.2024
#31 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Ináč oblúk v smere na Zlaté piesky na tejto ex-krčackej trati je strašidelne krivý... Riadne to trasie s celým vozom.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

30.5.2024
#30 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #25:
Áno, na brúsenie som zabudol. To si vyžadujú všetky trate.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

30.5.2024
#29 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #20:
Kedy vlastne vznikol na Záhradnickej v úseku od Jégeho po Líščie nivy otvorený zvšok?

https://imhd.sk/ba/galeria-media/5186/7815-7816-na-linke-X12

Lebo v roku 1984 tam bolo, aspoň podľa fotky, asfaltové zakrytie trate:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/23994/2877-na-pr%C3%A1ve-asanovanej-Z%C3%A1hradn%C3%ADckej-ulici

Súdiac podľa fotky im tam vytláčalo asfalt a otvorený zvršok vznikol jednoduchým odstránením zakrytia trate niekedy v 80. rokoch, tipujem 1984 až 1986, lebo drevené podvaly tam nebolo vidieť. Ja si tú trať inú ako s takto otvoreným zvrškom nepamätám, okrem súčasného stavu samozrejme.

V dávno zbúranej autoškole pri pôvodnej polohe zastávky Záhradnícka v smere do mesta som robil vodičák, museli sme tam jazdiť kúsok po/cez koľajnice, podľa toho kde sa parkovalo. Na tejto fotke je to vidieť, autá parkujúce vľavo (vrátane áut autoškoly) sa na tie miesta dostali iba cez/po koľajniciach, príjazdová cesta bola za budovou vpravo.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/4591/T3M-CS-7602-II-7610-II-na-kalifor%C5%88ane

To bolo ešte na prelome tisícročí, za otvoreného zvršku medzi Jégeho a Líščimi Nivami. Matne si pamätám ešte posledné domy medzi Záhradníckou a Klincovou než ich zbúrali a postavali tam paneláky. Môjho uja vysťahovali z rodinného domu na Líščich Nivách, dostal byt v Petržalke, panelák na Gercenovej. Medzi asanovanými budovami bola aj beseda/kino "U Cupáka" na Zelinárskej. Pamätám si, že v križovatke Zelinárskej a dnes už prakticky zaniknutej Tvrdého ulice sa dala otočiť Ford Cortina 1600 Mk II z roku 1968 bez cúvania. Síce na tesno, ale vyšlo to.

Prvý otvorený zvršok s vignolovou koľajnicou si pamätám na krátkom úseku predĺžnej trate na Zlaté piesky v roku 1989, ktorý iba nedávno vymenili. O rok neskôr krátky úsek od vozovne Krasňany po Peknú cestu. Oboje ešte na drevených podvaloch. Betónové prišli až potom. To boli veľké opravy radiál začiatkom 90. rokov 20. storočia. S výnimkou Ružinovskej, ktorá sa realizovala na BKV paneloch.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Ma178rek

Ma178rek

30.5.2024
#28 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #27:
Však samozrejme že nie
A hlavne cena je dosť rozdielna ..
Ako ja som rád za Karlovku lebo tá trať tam pekne zapadla do prostredia ale tá nekvalita diela to celé kazí
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

30.5.2024
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #24:
Aj to je jedna z jeho funkcií. Ale tvar kameniva tiež dokáže výrazne znepríjemniť život rastlinám.

REAKCIA NA: SOLIDER #23:
Aj ten ala vlakový štýl vieš zakryť rastlinami.

REAKCIA NA: MA178REK #26:
Áno, teória je pekná, ale stále tu je možnosť, že sa ti prepadne podložie a podobne. Pri tom vlakovom štýle, ak sa to spraví poriadne, tak tiež neohrozia nejaké extra problémy. Zásadný rozdiel v tých 2 spôsoboch nie je, ak sa spravia poriadne.
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

30.5.2024
#26 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #21:
Ak je dobré spravená PJD tak sa neposunie trať, čo znamená že žiadne prepadliny ako keď tam boli panely...
Ale tak DPB nebrusi trate nejako pravidelne takže ...
Odpovedať
si

si

30.5.2024
#25 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
o tej bezudrzbovosti by som pomlcal, PJD usetri podbijanie, ale take prebrusenie si bude pytat uplne rovnako ako otvoreny zvrsok....
ale ano, v DPB je priebezna udrzba skarede slovo a kym sa to nerozsype tak sa toho radsej nechytaju....
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

30.5.2024
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #21:
Tie kamene sú špeciálne lámané, aby cez ne nevedeli rásť rastliny.

Tak to zasa prr. Tie kamene sú lámané tak, aby tzv. držali formu.
A trať dokáže za 25 rokov zarásť tak, že ju nenájdeš.
Odpovedať
Solider

Solider

30.5.2024
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #21:
Ten betón ani neuvidíš, keďže celá trať bude zakrytá rozchodníkom. Na druhej strane, neobhajujem tu použitý typ z II. etapy, pretože to je extrém, čo sa použitého betónu týka.
Odpovedať
Solider

Solider

30.5.2024
#22 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #20:
Reagoval som na Petržalku, takže reč bola o prvej etape Petržalky, čo bolo v roku 2016.
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

30.5.2024
#21 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
V čom je viac bezúdržbová, resp. lacnejšia ako napríklad systém ala železnice? Ten je tiež do veľkej miery bezúdržbový (skús hádať, prečo sa to už viac ako 170 rokov používa na železniciach). Tie kamene sú špeciálne lámané, aby cez ne nevedeli rásť rastliny. Pozri si kľudne fotky starých tratí, kde 20 rokov nič neprešlo a uvidíš tam len pár rastliniek. Tak isto, podvaly osadené v štrkovom lôžku lepšie tlmia vibrácie a je to dosť tichý systém aj bez špeciálny tlmiacich výmyslov.

REAKCIA NA: SOLIDER #16: v čom to hyzdí akože? Kamene sú škaredé, ale keď to je celé vybetónované, už je to krajšie? Zelená povrchová úprava, dokonca aj pre tzv. železničnú verziu sa využíva už cez 25 rokov.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
S499.1023

S499.1023

29.5.2024
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #16:
Ty si nemôžeš pamätať "prvú etapu so železničným zvrškom", však si možno ešte ani nebol na svete a ak bol,tak ako bábätko v Jahodnej, však to bolo pred '89, najprv ten kúsok na Ružinovskej od Nádašiho po Líščie Nivy, potom Račianska radiála prvá s vignolkami a na betónových dvojrozchodových pražcoch etc..
Odpovedať
Solider

Solider

29.5.2024
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #18:
Tak pozerám, že to je položené na geotextílii, takže pri údržbe to asi narežú a vyberú.
Odpovedať
Solider

Solider

29.5.2024
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #17:
To sú skôr nejaké panely, ktoré sú odnímateľné.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

29.5.2024
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
Ako sa ten štrk pod trávou podbíja? Zakaždým vyšklbať a potom nanovo sadiť?
Odpovedať
Solider

Solider

29.5.2024
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #13:
Pamätám si na tie pindy, keď sa spúšťala prvá etapa so železničným zvrškom, ako to hyzdí mesto a to isté zaznievalo aj pri Dúbravke.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

29.5.2024
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #13:
Lebo PJD je bezúdržbová a dlhodobo lacnejšia. Lenže u nás nie je firma, ktorá by ju vedela správne naprojektovať, ani firma ktorá by ju vedela správne vybudovať. Potom to duní, v oblúkoch hádže a ľudia iba nadávajú. Nevadí že to bolo drahé, zato je ale nekvalitné. Mohli sme to mať lacnejšie, ale aj kvalitnejšie. Len by to vyžadovalo priebežnu údržbu. Niečo, čo je v DPB považované za sprosté slovo.
Odpovedať