Zavrieť

Nové koľajové križovatky a výhybky

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Nové koľajové križovatky a výhybky.
Príspevok:
Lokalita: Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu
Dátum: 4.4.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › 3. etapa: Triangel pri tuneli
Pokračujúca rekonštrukcia električkovej trate na nábreží (3.4.2020)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 1755

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ámos

Ámos

7.4.2020
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #3:
kolko?
A prečo to DPB umelo znižuje?
Nevyratali si nahodou, ze kazda sekunda spomalenia su tisicky € straty?
Odpovedať
Solider

Solider

7.4.2020
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Jojan #8:
Záleží od projektanta alebo objednávateľa. V KV pri obratisku sú tiež niektoré kríženia dosť nelogické (plytké vs. hlboké).
Odpovedať
Jojan

Jojan

6.4.2020
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Neviem presne na základe akých kritérií sa to robí v rámci BA ale mám dojem, že "ako príde". Viem o konkrétnych výhybkách, ktoré boli na Kamennom námestí a mali hlbokú srdcovku a boli pred pár rokmi vymenené za rovnaké ale s plytkou srdcovkou. Takisto pri Metropolke ale v opačnom slede. Pri reko Špitálskej sú tam teraz hlboké srdcovky a aj kríženie.

Lostrail: plytké srdcovky okolkom neprospievajú, tu je jeden článok, z ktorého citujem to hlavné:

"Závažným negativním jevem je značný měrný tlak na temeni okolku, který způsobuje jeho pěchování zesilované velmi nepravidelným tvarováním dna žlábku účinkem okolků dříve jedoucích kol. Tím se okolek v oblasti temene rozpěchovává - rozšiřuje. Při průjezdu oblouky vzniká značná skluzová rychlost a třecí síly, s nimiž je spojen proces opotřebení jak okolku, tak i vodicí hrany kolejnice. Vzniká tak postupný proces snižování výšky okolku opotřebováváním materiálu, který se pěchováním temena okolku dostal do té části, kde je nejintenzivnější opotřebení. Provoz dvojkolí, která mají rozdílné výšky okolků, navíc s tvarově "upravenými" v oblasti jejich temen, kde se zřejmě odehrává nejdramatičtější proces otěru, vytváří podmínky pro vznik druhotných žlábků na bocích hlav kolejnic. Tyto žlábky vybrušují především kola již se sníženými okolky, protože těch je v provozu nejvíce. Tím se kola s novými a vyššími okolky dostávají do kontaktu s tvarově jim nevyhovujícím tvarem hlavy kolejnice, okolky pojíždějí po spodní části žlábků a proces jejich opotřebovávání se tím ještě urychluje."

Člákok je o pražskom profile kôl typ PR-01 a odkaz na celý článok: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010031701
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

6.4.2020
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #5:
Pretože majú električkové kolesá väčšinou výrazne užšie obruče, pri jazde po nákolesníku by sa koleso do srdcovky prepadávalo s výnimkou veˇlmi ostrých uhlov odbočenia.
Odpovedať
hanzija

hanzija

6.4.2020
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #3:
Aha, dakujem. A ako sa odborne vola tento druh. Ak som spravne pochopil (nejsom odbornik), tak existuju dva hlavne tipy. Tj. tieto a druhy tip ako je na vrchu namestie SNP. Este raz, dik
Odpovedať
lostrail

lostrail

6.4.2020
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Isidor #4:
Nenicia sa tym tie kolesa? Okolesnik zeleznicneho vozidla sa standardne nicoho nedotyka, ide len o poslednu poistku pred zosmyknutim.
Odpovedať
Isidor

Isidor

5.4.2020
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Maxi King #2:
Cez kríženia sa štandardné električkové koleso odvaľuje po okolku, na rozdiel od železničných vozidiel (tam po nákolku)
Odpovedať
Solider

Solider

5.4.2020
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: hanzija #1:
Rýchlosť 15 km/h má iba DP. Cez toto sa dá normálne ísť rýchlejšie.
Odpovedať
Maxi King

Maxi King

4.4.2020
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Aj ja sa pridám s otázkou, viete mi niekto vysvetliť prečo majú koľajové kríženia plytší profil žliabku? Vďaka 😁
Odpovedať
hanzija

hanzija

4.4.2020
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Tieto maju maximalnu rychlost 15km/h tusim? Viete niekto nejake presne udaje ohladom tohto typu? Dik
Odpovedať