Zavrieť

Pohľad na Bratislavský hrad z novotou voňajúceho Mosta SNP

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Pohľad na Bratislavský hrad z novotou voňajúceho Mosta SNP. Na nábreží prebieha výstavba preložky električkovej trate do Karlovej Vsi.
Príspevok:
Lokalita: Bratislavský hrad
Dátum: 1973
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Staré Mesto
Stará Bratislava (24.12.2017)
Linka:
Autor: FORTEPAN / Tóth Károly dr, archív
Počet zobrazení: 6203

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

28.12.2017
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #13:
Ktorá výborne rieši napríklad vzťah Župné námestie - hlavná stanica, že?
Odpovedať
Ámos

Ámos

28.12.2017
#24 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #23:
Ked si uvedomis, ze cast tych T3 boli "brand new" z rokov '85, '87 a '89 ? ? ? tazky kultúrny sok
Odpovedať
Ike

Ike

28.12.2017
#23 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #22:
https://www.youtube.com/watch?v=wDMx4CV28W4
Odpovedať
N/A

N/A

27.12.2017
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Ike #21:
Povedal by som to takto: neviem, či je horší ten dom na Kollárku ako schátraný, alebo ako zrekonštruovaný s bordelom a kasínom. Ale skôr sa prikláňam k tomu, že b) je správne.
Odpovedať
Ike

Ike

27.12.2017
#21 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #20:
Na youtube máš video s názvom bratislava 1990 alebo 1989. Je to prechádzka centrom. Porovnaj si.

Ba nevyužíva potenciál a v porovnaní s ideálnym stavom vyzerá hnusne. Ale v tom 1990 vyzerala hnusnejsie.
Odpovedať
N/A

N/A

27.12.2017
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Ámos #19:
Kde si vzal, že porovnávam komunistov s post-komunistami? Skôr som porovnával obdobie pred komunistami s obdobím po vojne. Ale zároveň si myslím, že po komunistoch prišla ešte väčšia luza a tak to tu aj vyzerá. Celé mesto zasraté. Pomaličky sa to ale nejako spamätáva a sem-tam sa objavia aj svetlé príklady.
Odpovedať
Ámos

Ámos

27.12.2017
#19 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #9:
To je co za drist toto? Ludia co prisli v 1990 do Bratislavy hovorili, ze meste vyzeralo ako po vojne. Akurat nam to tak neprislo, kedze sme boli na to zvyknuti.
A ked niekto chce hovorit, ze pocas luzovlady to bolo: "bez architektúry plánovanej na dvadsať rokov, bez nekonečných provizórií, bez necitlivej developerskej architektúry nerešpektujúcej potreby mesta a jeho obyvateľov, bez neudržateľných riešení, ktoré vyzerajú fajn prvý rok a potom už ako čistý grc..." tak netusi. Ale absolutne netusi, ako to tu vyzeralo. Akurat developerom bol stat. Stacu spomenut za vsetky taky Berchtoldov palac.
Odpovedať
Ike

Ike

27.12.2017
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: piggee #17:
Veď to je ten problém.

"A kde mám zaparkovať?"
?
Odpovedať
piggee

piggee

27.12.2017
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kecho #16:
Inak tej Obrancov mieru nerozumiem, ked aj tak v kazdom smere jeden pruh su iba "parking button blikaci".
Odpovedať
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

27.12.2017
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #13:
A namiesto trate na Stefanikovej malo ist metro, co sa nerealizovalo. Takze trat na Stefanikovej realne chyba a nie je vola kdi a mesta s tym nieco urobit...
Odpovedať
Miro

Miro

27.12.2017
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: johnnyjanko #14:
S tým samozrejme súhlasím.
Odpovedať
johnnyjanko

johnnyjanko

27.12.2017
#14 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #13:
To áno, ale dnes všetci vieme, že súčasné napojenie hlavnej stanice na električkovú sieť je nepostačujúce. Prečo by hlavná stanica nemohla byť napojená na električkovú sieť viacerými traťami? (A ešte aj nejaké lepšie spojenie stanice s Trnavským mýtom by to chcelo.) To sú práve základy toho autocentrického rozmýšľania, na ktoré Bratislava dopláca dodnes: však nám stačí trať cez Štefanovičovu, nevadí že električka smerujúca na hlst sa musí z Hurbanovho námestia aj z Trnavského mýta točiť po meste ako výletný turistický vláčik, hlavne aby sa tam autá dostali pohodlne po Štefánikovej aj Šancovej, a žiadny buspruh ich v tom nesmie obmedzovať!
Odpovedať
Miro

Miro

27.12.2017
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: johnnyjanko #12:
Trať na Štefánikovej zrušili preto, lebo vybudovali novú trať cez Štefanovičovu.
Odpovedať
johnnyjanko

johnnyjanko

27.12.2017
#12 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Treba sa na to pozerať realisticky. Teraz máme rôzne čierne alebo inak nevkusné stavby (úplný urbanistický fail je napr. auparková veža, ktorá z mnohých strán kazí výhľad na Most SNP) a ulice preplnené IAD. Hlavne kvôli tým prázdnym uliciam (prázdnych od pohybujúcich sa aj zaparkovaných áut) vyzerajú staré fotky na prvý pohľad často veľmi pekne. Ale zároveň je pravda, že vtedy bolo všetko neskutočne šedivé, rozpadávajúce sa, neupravené. Centrum mesta aj sídliská. Ani do dopravných stavieb sa neinvestovalo tak, ako treba. Napr. trať na Štefánikovej zrušili komunisti, nikto iný.

A tiež súčasná láska bratislavčanov k IAD bola z veľkej časti spôsobená práve komunistami a ich neschopnosťou vybudovať kvalitnú MHD. Dlhé desaťročia bol symbolom bratislavskej MHD natrieskaný rozpadávajúci sa Ikarus. Ľudia sa naučili, že sa tým cestuje iba z donútenia. Že tým cestujú iba lúzri, socky. Kto po revolúcii naškrabal na auto, hneď prestal jazdiť MHDčkou. Aj to je dedičstvo, ktoré nám tu nevedomky zanechali súdruhovia a ktorého sa budeme ešte dlho zbavovať (ak sa to vôbec niekedy podarí).
Odpovedať
N/A

N/A

26.12.2017
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Viko #10:
Tie veci, čo spomínaš, radím do škatuľky "súčasnosť". Hej, vtedy niekedy za komoušov sa to začalo dosť posierať, no na druhú stranu, bolo vybudované množstvo kvalitnej architektúry, panelákové sídliská boli dobrým a efektívnym riešením bytového problému a mnohé z tých provizórií tu máme dodnes nie vďaka komunistom, ale skôr vďaka darmožráčom, ktorí sa dostali ku korytu po revolúcii. Metro padlo, nepostavil sa ani kilometer tratí, na veľkých projektov sa vždy niekto nabalí a mesto sa musí spoliehať buď na eurofondy alebo na rôznych zbohatlíckych ***kov a trtkov, ktorí majú ešte menšie zábrany ako tí komunisti.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

26.12.2017
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #9:
Bez nekonečných provizórií? Starý most, staničná hala HlSt, mám pokračovať? ?
architektúra nerešpektujúca potreby mesta a jeho obyvateľov - prečo mi to sedí na projekty typu Podhradie, Priečna os apod.? A vôbec, ten hlboký duch uniformných sídlisk či administratívnych kociek líšiacich sa len farbou sklenej výplne v netesnom hliníkovom profile, to ti je taká perla oproti dnešku ?
Neudržateľné riešenia... well, spýtaj sa ako sa im udržiava naoko v pohode vyzerajúca Iuventa, Istropolis, Tržnica a mnohé iné.

Nevravím, nie je všetko dnes len lepšie, ale nahliadajme prosím realisticky na tú minulosť.
Odpovedať
N/A

N/A

26.12.2017
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: miguelito #8:
Nuž áno, bolo to krásne, bez zahltenia reklamných smogom, bez blikajúcich neónov a displejov, bez miliónov áut parkujúcich po chodníkoch, bez grafitov, bez nálepiek na každom stĺpe, bez súčasnej často bezduchej architektúry, bez nevkusne zateplených budov, bez ultralacných umelých materiálov, bez podnikateľského baroka a iných zbohatlíckych výstrelkov, bez architektúry plánovanej na dvadsať rokov, bez nekonečných provizórií, bez necitlivej developerskej architektúry nerešpektujúcej potreby mesta a jeho obyvateľov, bez neudržateľných riešení, ktoré vyzerajú fajn prvý rok a potom už ako čistý grc... Ale kľudne sa tvárme, že teraz je to lepšie, nikomu to neberiem.
Odpovedať
miguelito

miguelito

26.12.2017
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #6:
Ja som nikde nepísal, že je niečo treba búrať. Len som sarkasticky poukazoval na to, že mnohý ľudia si nostalgicky prezerajú staré fotky s komentárom, ako bolo vtedy krásne bez reklám, áut, modernej architektúry atď., pričom ale slepo ignorujú nedostatky, ako schátrané stavby, zanedbané okolie a pod.
Ani hrad nebolo treba búrať a stavať na jeho mieste business centrum. I keď boli kedysi dávno plány ho zbúrať, nakoniec bol hrad pekne obnovený. Aby som nekrivdil komunistom, na tejto fotke vyzerá hrad oveľa lepšie ako pár rokov predtým.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

25.12.2017
#7 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #6:
Čítanie s porozumením nič??
Odpovedať
N/A

N/A

25.12.2017
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 6
Reakcia na: miguelito #5:
Argumenty sťaby z manuálu J&T. Aj Devínsky hrad je v zlom stave, totálna zrúcanina, treba to zbúrať a postaviť nový business komplex s reštauráciou, vyhliadkou a lanovkou.
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. Odkryť Odpovedať