Close

Jantárová cesta

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Tracks › Construction of tramway track Jungmannova - Janíkov dvor (2021 - 2023) › Section Bosákova - Romanova (79/242)
Download item
Discussion post:
Location: Jantárová cesta
Date: 21.11.2024
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Section Bosákova - Romanova
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 3791

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
mi.v

mi.v

26 Nov 2024
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: B K #17:
OK, rozumiem. Zamenil som si šírku s dĺžkou.
Reply
B  K

B K

26 Nov 2024
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #16:
Miesto na prechádzanie je široké. Ak sa chodec "vyosí" z priamej línie pohľadu na návestidlo, tak nevidí kvôli pozorovaciemu uhlu (nevidí ani to, či vôbec svieti) a nie kvôli tomu, že nedovidí. Keby bolo napr. vypuklé, tak nemusím byť v priamej línii, resp. len v minimálnej odchýlke.
Niečo na princípe dopravného zrkadla alebo také niečo.
Reply Comment has been edited by the author.
mi.v

mi.v

26 Nov 2024
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: B K #13:
Na pozorovacom uhle podľa mňa až tak nezáleží, ale predovšetkým na veľkosti symbolu, kvôli čitateľnosti z väčšej vzdialenosti. Chodec s trojkami dioptriami si vonku v pohode vystačí bez okuliarov, ale na piktogram už jasne nedovidí. Ako sme si prečítali, rieši sa to maximálnou dovolenou vzdialenosťou návestidla.
Možná inovácia: čo tak napríklad šošovka alebo LED matica 40×40 cm? 🙃
Reply Comment has been edited by the author.
bobitwo

bobitwo

26 Nov 2024
#15 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Dispecer #14:
Prosím ťa, čo by mohlo byť zameniteľné? Na semaforoch pre chodcov/cyklistov sú piktogramy s ich znakmi. Autá majú svoje šípky. Nerobme zase z ľudí úplných blbcov.
Reply
Dispecer

Dispecer

26 Nov 2024
#14 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: B K #13:
To nemusí byť dobrý nápad, za istých okolností by mohlo byť zameniteľné, či ide o semafor pre chodcu alebo vozidlo.

Tento prístup je bežným štandardom v zahraničí:
https://maps.app.goo.gl/ywSXtziWybLULZBQA
Reply
B  K

B K

25 Nov 2024
#13 Rate positive Rate negative 1
Reply on: 3pa3ck3 #12:
A tu máme výsledok.
Mohol by niekto zapracovať na vývoji panoramatických návestidiel, t. j. viditeľné zo širokého uhla.
Reply
3pa3ck3

3pa3ck3

25 Nov 2024
#12 Rate positive 4 Rate negative 1
Reply on: B K #11:
Ak je miesto na prechádzanie širšie ako 14 metrov, musia tam byť tri návestidlá pre chodcov (a cyklistov)

"Návestidlá sa umiestňujú prízemne na protiľahlej strane vozovky. Voči miestu na prechádzanie, ku ktorému sa vzťahujú, sa umiestňujú spravidla približne v polovici jeho šírky; ak sú vyznačené samostatné časti pre chodcov a cyklistov, umiestňujú sa na hranici týchto dvoch častí, resp. čo najbližšie k tejto hranici.
Vzdialenosť návestidla od okraja miesta na prechádzanie je ≤ 4,0 m. V prípade miesta na prechádzanie s veľkou šírkou sa použijú opakovacie návestidlá tak, aby sa táto vzdialenosť dodržala; zároveň vzdialenosť medzi návestidlami musí byť ≤ 6,0 m." (TP 117, bod 5.2.5.2)
Reply Comment has been edited by the author.
B  K

B K

25 Nov 2024
#11 Rate positive 1 Rate negative 1
Viac návestidiel sa nedalo osadiť? Ešte aspoň 5-6 kusov 😬
Reply
lupask

lupask

25 Nov 2024
#10 Rate positive 1 Rate negative 3
a pritom tie vlakove elektricky by mohli mat zmysel, ale takymto stavanim uplne zlikvidovali vobec nejaky potencial ich zaviest najblizsich ~30 rokov....
Reply
guest

guest

24 Nov 2024
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #1:
na papieri bude všetko dokončené, hoci sa bude ešte na jar dokončovať, akože ide o reklamácie.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

23 Nov 2024
#8 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: lostrail #4:
Ale operák a priroritné osi sa do takýchto detailov nastavujú u nás, nie niekde "v Bruseli".
Reply
Ike

Ike

22 Nov 2024
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Petto #5:
Vzhľadom na to PR o budúcich 50m električkách by ma neprekvapilo, keby nejakú T3 nedali na rozostavanú trať.
Reply
Ike

Ike

22 Nov 2024
#6 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: lostrail #4:
Nebolo. Železo na starom moste navyše je plnohodnotný pamätník.
Reply
<a href='mailto:PettoG [zavinac] gmail [bodka] com' >Petto</a>

Petto

22 Nov 2024
#5 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #1:
Jazdit sa nebude ale pre chrumkave PR tam urcite aspon jednu testovaciu T3 preženu nech nam chuti stedrovecerna vecera.
Reply
lostrail

lostrail

22 Nov 2024
#4 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: S499.1023 #3:
Nebolo to vtedy nahodou tak, ze aby projekt presiel (v kontexte s operakom a prioritnymi osami), ohanali sme sa TramTrainmi? Uz co si ktory ujo vymyslel neviem, ale ku mne sa nieco taketo dostalo. Iste, ak by na tom niekto vo velkom baziroval, kludne by nam teraz mohli naparit vratenie fondov.
Reply
S499.1023

S499.1023

21 Nov 2024
#3 Rate positive 6 Rate negative 2
Reply on: mi.v #2:
EÚ sa na 1435 mm rozchod nikdy nepozerala, to si vyfabuloval ten starý poltretinový ujo z ministerstva dopravy, aby si presadil svoj celoživotný šotosen.
Reply
mi.v

mi.v

21 Nov 2024
#2 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: upravovač fotiek #1:
A ešte zabudli pridať 1435 mm rozchod. Či teraz už sa EÚ "nepozerá"? 🙂 (Niečo ako košické plány na vlaky cez mesto. Najprv navrhneš kvôli grantu a potom potichu zrušíš...)
Reply Comment has been edited by the author.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

21 Nov 2024
#1 Rate positive 9 Rate negative
Za 3 týždne a 3 dni sa tu má jazdiť? Ostávam skeptický, ak sa majú dodržať všetky technologické postupy betónovania. Ale tie vlastne ani nepoznám, možno tam dajú nejaký špeciálny betón, ktorý tvrdne rýchlo aj v mrazoch, ktoré by v noci nemali byť nič výnimočné.
Reply