Close

#2107, route 163, Ivanská cesta, zastávka Za Mokráňom

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Ivanská cesta, zastávka Za Mokráňom
Date: 4.9.2021
Vehicle: Tedom C12 G #2107
Gallery: Bratislava › Tedom C12 G
Route: 163
Author: Tragáčik
Times viewed: 6409

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
johnnyjanko

johnnyjanko

13 Sep 2021
#27 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: si #17:
Je to naozaj tak. Oni nechcú pracovať. Lenže nemožno sa im ani veľmi čudovať. Vzťah medzi prácou a ziskom sa treba naučiť. Na 99% všetci bezdomovci pochádzajú z rozvrátených rodín, ich rodičia boli tiež sociálne prípady, alkoholici, prostitútky, a podobné... Nemal ich kto naučiť pracovať, a už vôbec nie vážiť si vzdelanie. Nepomôže im ani, že vidia iných pracovať alebo chodiť do školy. Je to ako keď vychováš nejakého vlka v zajatí. Po vypustení do prírody holt nebude vedieť loviť a neprežije, nepomôže mu, ani keby videl v lese iných vlkov loviť. Však aj medzi "normálnymi" ľuďmi sú veľké rozdiely v prístupe k práci. Jeden je workoholik, že ani nemá kedy si užívať zarobené peniaze, druhý je flákač, ktorý robí len toľko, koľko musí, a vie ledva prežiť.

Je to veľmi komplexný problém. Najlepšie by bolo podchytiť ich ešte v detstve (to je úloha "sociálky"), lebo v dospelosti už s človekom veľa nepohneš. Preto aj vznikli také iniciatívy ako časopis Nota Bene, aby bezdomovci zažili ten pocit, že si sami na niečo zarobia. Nevyrieši sa tým všetko, ale isto sa už niektorí dostali vďaka tomu preč z ulice.
Reply
johnnyjanko

johnnyjanko

13 Sep 2021
#26 Rate positive 3 Rate negative 1
Súhlasím s tým, že najlepšie by bolo robiť také opatrenia, aby bezdomovci vôbec neboli. Ale to nie je nič jednoduché. Neviem o žiadnom "lepšom" štáte, v ktorom by bezdomovci neboli. Jedine v diktatúrach ich zvyknú buď zatvárať do väzníc alebo nútiť pracovať. Navyše, niečo také rozhodne nie je v kompetencii DPB. DPB musel riešiť problém s linkou 61 tu a teraz, a veľa možností nemal. Keby v každom spoji L61 stál SBSkár, ktorý by bez milosti vyhadzoval všetkých smradľavých a bezlístkových, vyšlo by to možno aj drahšie ako prevádzka L163. Zároveň ale mesto chce, aby bezdomovci využívali nocľaháreň Depaul, tak holt musí poskytnúť nejakú možnosť dopravy, inak ju využívať nebudú. Podľa mňa L163 je najlepšie možné riešenie.

A že bezdomovci cestujú bez lístka, hoci normálny človek musí platiť? Ja sám sa považujem skôr za pravičiara, tiež ma bolí, keď pracujúci človek musí platiť stále vyššie dane a odvody, aby si trosky a socky mohli slušne žiť, ale toto naozaj inak nejde. Pokuta sa od nich vymáhať nedá. A z toho, že cestujú v samostatnej linke, hoci zadarmo, majú úžitok všetci cestujúci.
Reply
Mhr1

Mhr1

8 Sep 2021
#25 Rate positive Rate negative 2
Reply on: si #17:
Presne tak. Napríklad v nemocnici nie je sanitárov nikdy dosť. Lenže je to fyzicky náročné, nevládnych nakladať na vozík, z vozíka na posteľ... Nemakačenkovia toto robiť nikdy nebudú a radšej pôjdu žobrať.
Reply
gejza

gejza

7 Sep 2021
#24 Rate positive Rate negative 3
Reply on: TomJ #22:
fajn, máš pravdu ... ak však nie je možnosť vymáhať, tak skúsme zauvažovať nad rovnakým prístupom a nič neposkytovať - debatovať sa dá dlho, ale odkláňame sa od témy - skôr to dajme do off-topic fóra, je to vždy inteligentnejšia téma než veď-vieme-čo 😁
Reply
N/A

N/A

7 Sep 2021
#23 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: gejza #21:
Evidentne nemáš ani najmenšie poňatie o tom, ako kibuce fungujú a čo je ich pointou. A mimochodom, Izrael sa ani náhodou nenachádza na Arabskom polostrove.
Reply
TomJ

TomJ

7 Sep 2021
#22 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: gejza #19:
U bezdomovcov sa podľa mňa nedá vymáhať nič. Ak mu dáš verejnoprospešné práce a nedostaví sa, tak čo s ním spravíš? Pošleš ho do väzenia, kde by mal strechu nad hlavou a pravidelný prísun jedla zadarmo? To by sme mali zachvíľu väznice plné bezdomovcov.
Reply
gejza

gejza

7 Sep 2021
#21 Rate positive 1 Rate negative 4
Reply on: 810zssk #20:
v severozápadnej časti Arabského polostrova existuje model nazývaný "kibuc", tam sa sociálne slabší učia pracovným návykom, spolupatričnosti a zodpovednosti .... načo vymýšľať už raz vymyslené ?
Reply
810zssk

810zssk

7 Sep 2021
#20 Rate positive 6 Rate negative 1
Cely problém tu je že problém bezdomovectva sa snažíme "vyriešiť" tak aby sme tých ľudí nevideli a nech nás neotravujú v našom živote. Samotný problém toho že sú bez domova a práce sa veľmi nerieši, aj keď treba povedať že za tohto vedenia mesta sa to zlepšilo.

Jediné naozaj funkčné riešenie je robiť všetko preto aby sme bezdomovcov nemali. Nikto si neužíva taký život, tí ľudia spravidla len lepšiu možnosť nemajú, alebo neveria že majú.
Reply
gejza

gejza

7 Sep 2021
#19 Rate positive Rate negative 3
Reply on: Viko #16:
ale stále mu môžem nariadiť verejno-prospešné práce, pričom ak by existovala vymožiteľnosť hoci len aktuálne platnej legislatívy, tak by tú prácu aj reálne vykonal ... (pozn. pre Igora - viem, čo si o mne myslíš)
Reply
N/A

N/A

7 Sep 2021
#18 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Jak44 #15:
Pracoval som pri letisku, takže 3 roky som chodieval týmto úsekom denno-denne. Linka 61 a 96 boli vždy obývané týmito kreatúrami a skutočne si nemyslím, že ľudia čo zbierajú odpadky a správajú sa horšie ako zle, majú nejaké PCL alebo nebodaj možnosť zakúpenia lístka kartou vo vozidle, to je proste nepravdepodobné. Mne to proste príde ako light verzia linky do no-go-zone a nemáme na výber, môžeme sa na to len prizerať. A ako tvrdí "si", vymožiteľnosť práva na Slovensku sa ani nedá nazvať vymožiteľnosť. Keď nemá na lístok a následne pokutu, tak nech ide odpracovať do verejných prác adekvátny čas, čo by preplatil tieto čiastky. Holt, tu sa ľahšie žije asociálom ako slušným pracovitým ľuďom.
Reply
si

si

6 Sep 2021
#17 Rate positive 4 Rate negative 1
Reply on: Viko #16:
tento problem je ale problemom toho ake tu je pravo a jeho vymozitelnost...
PS: pokial ku mne pride nejaky relativne mlady zobrak a chce peniaze (stretnut sa daju aj inde ako vo vozidlach MHD), tak mu obvykle ponuknem brigadu - fyzickej prace je "na dvore" obvykle k dispozicii viac nez dostatok (a hlavne viac nez som schopny stihnut sam), ale zaujimave, ze zatial sa ani jeden nenasiel co by sa vobec zaujimal o to co by som potreboval, vzdy maju zaujem len o to dostat nieco bezpracne....
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

6 Sep 2021
#16 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: N/A #12:
Keby riešenie bolo také jednoduché, nemuseli by sa vymýšľať špeci linky.
Ale keď raz človek oficiálne nemá príjem, nemá stálu adresu a často ani žiaden preukaz totožnosti, tak mu pokutu nedokážeš vypísať, nie to ju následne vymôcť.
Reply
Jak44

Jak44

6 Sep 2021
#15 Rate positive 9 Rate negative 1
Reply on: N/A #12:
Ospravedlňujem sa, ak to poviem hnusne, ale na základe textu predpokladám, že si nikdy nevyužil linku 61 večer alebo ráno. Ja ju, žiaľ, v daných časoch občasno-pravidelne využívam a poviem ti, že nebyť fanúšik MHD, tak zážitky z nej má okamžite presvedčia naštartovať auto.

Linka 163 je kompromis medzi jednotlivými zložkami mesta. Príbeh k tomu som tu už písal. Ak by 163 nevznikla, 61 nemá ani šancu sa zmeniť k lepšiemu.

Zároveň, revízora som na 61 stretával. Na výskyt kreatúr to nemalo žiaden vplyv. Jednoducho bol daný človek obídený. 🙂
Reply
TeBeCe

TeBeCe

6 Sep 2021
#14 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: N/A #12:
Pravidelni cestujuci vacsinou nevyuzivaju papierove listky, ale maju elektricenky. Prinajhorsom si mozu pipnut v autobuse, alebo kupit SMS listok. A mozno aj tam vlavo na dispecingu maju provizny predaj papierovych listkov.
Reply
IBBI

IBBI

6 Sep 2021
#13 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: N/A #12:
Hej, presne toto aj mna napadlo - doprava zdarma pre bezdomovcov. Aj som to tu chcel vcera napisat, ale reku mozno by sme mali byt ludsky - neviem sa rozhodnut, ci to ticho tolerovat, alebo na to poukazat. 😉
Reply
N/A

N/A

6 Sep 2021
#12 Rate positive 6 Rate negative
Mne sa celý tento systém linky 163 pozdáva ako nespravodlivý.. Nikde tu nevidím automat na lístky - OK, nemusí byť. Ale vyslovene som presvedčený, že na tejto linke nikdy nebudú nasadení revízori. Nie je to podľa mňa úplne fér..
Reply
Jak44

Jak44

6 Sep 2021
#11 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #4:
Frekvenciu, žiaľ, netuším. Mali by byť ale vymenené všetky.
Reply
Cancer

Cancer

6 Sep 2021
#10 Rate positive 2 Rate negative 3
Reply on: 810zssk #9:
Zá- čo to? Prosím ťa, neblázni.

Prečo by si zrovna toto vedenie malo s niečim takým lámať hlavu... Ja myslím, že za ten čas čo tam sú dokázali dostatočne to ako ich zaujímajú nejaké zákony či predpisy a ich dodržiavanie.
Reply
810zssk

810zssk

6 Sep 2021
#9 Rate positive 10 Rate negative
Reply on: Trammat #8:
Sorryjako, ale je to normálna verejná linka a CP má mať. Chceš povedať že nie je ani na iných zastávkach?

Okrem iného, CP na zastávke je aj zákonná povinnosť.
Reply
Trammat

Trammat

6 Sep 2021
#8 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: 810zssk #7:
To bude podľa mňa úmyselné, aby tú linku nevyužívala iná klientela. Ľudia z depaul si odchody medzi sebou povedia a predstava ako s tým ide nejaký zmätený turista z TrMy na Bajkalskú je celkom absurdná.
Reply