Zavrieť

#6107 na linke 208 odchádza zo zastávky Blumentál

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Stalo sa v roku 2017 (31.12.2017) (36/47)
Stiahnuť materiál
#6107 na linke 208 odchádza zo zastávky Blumentál.
Príspevok:
Lokalita: Radlinského ul.
Dátum: 16.10.2017
Vozidlo: Škoda 30 Tr SOR #6107
Galéria: Bratislava › Škoda 30 Tr SOR
Stalo sa v roku 2017 (31.12.2017)
Linka: 208
Autor: -mk-
Počet zobrazení: 5130

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Solider

Solider

20.10.2017
#58 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #56:
Jediné ochranné pásmo sú možno opatrenia v zóne TV.
Odpovedať
Miro

Miro

19.10.2017
#57 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #55:
Ďakujem za vysvetlenie. Ešte že to tak rozdelili ☺ a odkázali na všeobecne záväzný právny predpis ?

Potom ale stačila v §54 ods.10 tá posledná veta. Tie predchádzajúce sú nadbytočné.
Odpovedať
Ike

Ike

19.10.2017
#56 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #53:
Mňa by ale napríklad zaujímalo, na aký účel má trolejbusová dráha ochranné pásmo, keď vždy je vedená po cestnej komunikácii?
Odpovedať
Ike

Ike

19.10.2017
#55 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #54:
Lebo vyhláška č. 351/2010 Z. z. o prevádzkovom poriadku dráh je tematicky rozdelená na železničnú dopravu, mestskú dráhovú dopravu (E+T), dopravu na lanových dráhach a dopravu na špeciálnych dráhach ?

Na účely tejto vyhlášky sa rozumie o) vlakom skupina dráhových vozidiel dopravovaná najmenej jedným hnacím dráhovým vozidlom alebo samostatné hnacie dráhové vozidlo, alebo traťový stroj s vlastným pohonom označený predpísanými návesťami, ktorý ide podľa cestovného poriadku alebo podľa pokynu osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe; na električkovej dráhe alebo trolejbusovej dráhe postačuje, že vlak ide s vedomím osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe

§ 54 Označovanie vlakov (v rámci kapitoly električková dráha a trolejbusová dráha)

(10) Za zníženej viditeľnosti sa začiatok vlaku označí dvoma svetlometmi s bielym svetlom. Koniec vlaku sa za zníženej viditeľnosti označí dvoma červenými koncovými svetlami. Podmienky vonkajšieho osvetlenia električky a trolejbusu sú ustanovené všeobecne záväzným právnym predpisom
Odpovedať
Miro

Miro

19.10.2017
#54 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #49:
Prečo potom dráhový úrad netrvá na tom, že trolejbus takisto ako vlak musí mať vpredu ďalší reflektor v hornej časti v osi vozidla a červené svetlá, aby mohol protiidúcim vlakom dávať návesť "stáť, zastavte všetkými prostriedkami"?

A pri posune potom musí mať rozsvietené vpredu aj vzadu jedno biele svetlo ?
Odpovedať
810zssk

810zssk

18.10.2017
#53 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #52:
To ze je to drahova linka samozrejme viem. Debata bola o tom ci aj usek kde nie je vedenie je drahu a ci je prevadzka takej linky (vozidla) obmedzena na definovanu trasu, alebo mozno s vozidlom jazdit hocikde.

Za dvojku dakujem 🙂
Odpovedať
Ike

Ike

18.10.2017
#52 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #51:
210 je dráhová linka. Aj na úseku, kde nie je trakčné vedenie. Ale áno, právne predpisy sú tu dosť pozadu, preto sa v rámci nich improvizuje.

K druhej otázke:
(4) Ak dráha vedie po cestnej komunikácii alebo v uzavretom priestore prevádzkovateľa dráhy, ochranné pásmo dráhy sa nezriaďuje.
Odpovedať
810zssk

810zssk

18.10.2017
#51 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #50:
To mi nejak v ramci tej debaty uslo.

Ike, realne drahovy urad povazuje napr. usek Molecova - Voz. Hrobonova za sucast drahy? Ma to potom aj ochranne pasmo drahy a podobne? ?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.10.2017
#50 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #45:
Ike povedal, že to tak je a jeho považujem za dosť zorientovaného v tejto problematike.
Odpovedať
Ike

Ike

18.10.2017
#49 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #48:
A v zákone o doprave na dráhach je trolejbus považovaný za vlak ?
Odpovedať
Miro

Miro

18.10.2017
#48 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Len tak na okraj - zákon č.8/2009 o cestnej premávke hovorí v §2 ods.2, že
a) autobusom motorové vozidlo na dopravu osôb, ktoré má okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie,
l) motorovým vozidlom nekoľajové vozidlo poháňané vlastným motorom s výnimkou prípadu podľa písmena f) a trolejbus,

Z toho mi vyplýva, že trolejbus je na účely tohto zákona postavený na roveň autobusu a napríklad tam, kde je zákaz vjazdu pre autobusy, je zakázaný vjazd aj trolejbusom.
Odpovedať
Miro

Miro

18.10.2017
#47 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #36:
Hlava 22 - nemá EČV, pretože nemôže opustiť obec, nemôže opustiť obec, pretože nemá mýtnu jednotku, nemôže mať mýtnu jednotku, pretože nemá EČV ?

Musí vôbec dráhové vozidlo platiť mýto?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.10.2017
#46 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #42:
PRitom by sa v prípade plánovanej výluky mala aj u autobusu bez prívlastkov riešiŤ zmena licencie.
Odpovedať
810zssk

810zssk

18.10.2017
#45 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #43:
No ja v prvom rade nevidim ziadnu indiciu ze by Drahovy urad aspon tu "beznu trasu" (napr. usek Nove SND - ASMN, alebo Molecova - Voz. Hrobonova) povazoval za drahu. To ze to tak je v Cesku ma pramalo s Bratislavou.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.10.2017
#44 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #36:
Na VIN.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.10.2017
#43 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #29:
Otázka je, či to takto slovenská legislatíva umožňuje alebo na to DPB serie a Dopravný úrad sa prizerá a veľkoryso to (aj keď sa jedná o plánovanú výluku) vníma ako mimotriadnosť.
Odpovedať
810zssk

810zssk

18.10.2017
#42 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #41:
Tak zrovna 208 neviem v akom stave je, kedze ta CP ma spraveny a ide o dlhodobejsiu vyluku. Ale zmeny tras a cestovnych poriadkov bez predchadzajuceho schvalenia su v Bratislave na dennom priadku.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

18.10.2017
#41 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #37:
Takže napr. výluka na L208 porušuje zákon, lebo sa zmenila linka bez toho, že by to bolo predložené ako zmena CP? No krása...
Odpovedať
Ike

Ike

18.10.2017
#40 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #38:
Nijak ?
Odpovedať
Ike

Ike

18.10.2017
#39 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #32:
Medzi dráhou a cestou je jeden veľký rozdiel: po dráhe sa nejazdí len tak z vôle vodiča. Kým na presun autobusu po ceste nemusíš mať nič okrem TP, nemôže prísť do Bratislavy trolejbus s pomocným baterkovým pohonom z Budapešti a len tak sa zavesiť na našu sieť bez vedomia správcu infraštruktúry. To platí aj pre autobus s možnosťou dobíjania z trakčného vedenia.

Preto je to dráhové vozidlo. Hoci opakujem, uznávam, že súčasný skutkový stav značne komplikuje výklad zastaralých právnych predpisov.
Odpovedať