Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #418:
ja viem ? , ale... mesto nemalo žiaden hlas, teraz čo si má...
Reply on: desina #417:
Však väčšinový akcionár MDS je ten istý ako v SAD TN ? .
Reply on: irizar #416:

no, je to trochu zamotanejšie. Napríklad počas špičky a na niektoré iné spoje MDS nasadzuje zálohu, ktorá nie je zalízingovaná a v podstate je to čerep. Ale to tu nechcem rozoberať. Ten hlavný princíp je, že MDS je firma. Podiel mesta v nej slúži viacmenej na kontrolu. Ak mesto zadá MDS 1000km, tak bude MDS jazdiť tisíc. Ak zadá 5000000 km, tak bude jazdiť toľko. ( s nadsádzkou ) Momentálne je situáica taká, že MDS ako podnikateľký subjekt má chuť voziť čo najviac (logické), mesto zas má potrebu čo najviac ušetriť. MDS však ako subejkt nemá motiváciu racionalizovať svoje náklady, pretože má istotu, že mesto mu ich refunduje. Preto MDS nebude hľadať spôsoby ako napríklad znížiť 5% surových kilometrov, pretože ich tak či tak dostane preplatené. Lenže mesto toto nerieši, radšej siahne na výkony obsadené ľuďmi a zníži o 5 % obsadené výkony. Druhý zaujímavý moment je, že na MsÚ ľudia nerozumejú špeciálne mestskej doprave, pretože na to je MDS. MDS ale neprijíme žiadne opatrenia, ktoré by mali za následok racionalizáciu, (aj keď by bola plusová pre občanov), lebo by sa tým znížil počet obslúžených kilometrov. Tým by šla MDS proti sebe. Ja to MDS nevyčítam, len cítim, že sa mesto dostane do zátvoriek, ktoré budú ohraničené záujmami MDS a nie mesta.

Viem, že napríklad mesto preto založili MDS, lebo sa so SAD TN nedalo transparentne dohodnúť. Aj keď si už myslím, že doba je iná a aj SW na kontrolu je iný. Narážam na to, že mnohé oblasti v okolí PB by bolo lacnejšie prevádzkovať systéme integrovanej dopravy prostredníctvom práve SAD TN. Prímestské busy robia výkony takmer na totožných cestách ako najdlhšie mestské linky. Vrchteplá a L5, Papradno, Bytča L2, Sverepec L13, Púchov, Mariková L6, Rajec, Domaniža, Bodiná L40
Reply on: desina #415:
Lenže za autobusy MDS sa platí lízing a bežia ti odpisy aj keď stoja nevyužité v garáži a ich výkony jazdí niekto iný - a ten niekto si do ceny výkonu premietne aj obstarávacie náklady na ten malý autobus. Takže možno ušetríš pár litrov nafty, ale v konečnom dôsledku si nič nevyhral, lebo platíš dva autobusy...
Reply on: mds #413:

Z pohladu MDS je to hovadina, to je pravda. MDS je podnik a ide mu o to, aby prepravovali čo najviac. Na strane druhej je mesto. Ak mi niekto urobí spoj do Kunovca so stratou (trepnem) 20€ a niekto iný 10€, tak je to rozdiel.
Reply on: desina #412:
prejazdové kilometre tvoria cca 5% a tam sú zahrnuté všetky prejazdy
Reply on: desina #412:
som sa zasmial že vybraté linky obsluhovali živnostníci s malými busmi, to by si ich musela najať mds-ka resp. vzdať sa licencie a to neverím, to by nespravil nikto a na tie zľavy bolo načase siahnuť
dnes bolo zastupiteľstvo mesta. ?
Asi sa siahne na zľavy, zredukuje sa pár spojov....
Bol aj návrh, aby boli busy deponované vzadu na nástupišti kvôli jazdám prázdnych autobusov z Podhradia (významná položka prepravy), nikto sa toho nejako nechytal, bol aj návrh, aby boli použité menšie autobusy, kde zas bolo oponované, že veľké sú zalízingované, potom že aby vybrané linky obsluhovali živnostníci s malými autobusmi a tam zas bolo, že malé autobusy neexistujú. Prosto vám v 2010 niekto povie, že žiadn podnik nemá malý autobus na MHD. ? A bastafidli
Aj keď oficiálne vznikla MHD v P.Bystrici r. 1978, tak v 1966 mala PB už dve linky miestnej dopravy. Trať č.1: Žel.st.-materská škôlka-st.nemocnica-Považan-námestie-pri mlyne-ul. Slovenských partizánov-samoobsluha-nová nemocnica. Trať č.2: Žel.st.-Školská ul.-st.nemocnica-park-ul. Slov. partizánov/Považan-námestie-pri mlyne-samoobsluha-nová nemocnica/Jakubcová-Zaťko-kolónia Kvašov. ?
Reply on: desina #409:
nieje
Reply on: desina #407:

neviem nájst tú schému. Menil som hard disk a asi som ho mal v nejakom inom priecinku. Je tá tabula esta na AS ? Bys som ju isiel odfotit
Reply on: kvorka #406:

ako vravím, ak ho nájdem ? , pošlem
Reply on: desina #405:
máš ten plán odfotený? ak hej, bavil som sa práve s darxterom, že by ho urobil pre potreby imhd. Pošli mu podklady na e-mail. ?
Reply on: kvorka #404:
historickú schému som vešal na http://www.mestskadoprava.net/_files/staticpages/P1060613.JPG , dúfam, že ho mám ešte ako veľkú fotku
Reply on: draxter #401:
pošli tú schému.
Re#402 mds: nie sú k dispozícii nejaké historické schémy z 80-tych rokov? Dali by sa spraviť mapky pre imhd na ich podklade.
Reply on: desina #400:
to áno ale tam bude stáť SADka
Reply on: draxter #401:

1. nič neprišlo
2. tabule zatiaľ isto nie
Reply on: mds #399:
neuvažuje sa s osadením el. tabúľ podobne ako v TN? K tým historickým informáciám už niečo prišlo? Vedel by som dať trasy liniek cca 1997 (1-11,31,32). ?
Reply on: mds #399:


inak pred tým vestibulom by to bolo lepšie (bližšie) ?

ak rozloženiu by som odporučil dať všetky nemocnice k sebe alebo vedľa seba. (2,3,4,40,310)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.