Zavrieť

Úzka otočka Segnerova bola rozšírená dlažobnými kockami

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Obnovená premávka električiek do Karlovej Vsi a Dúbravky (28.10.2020) (28/46)
Stiahnuť materiál
Úzka otočka Segnerova bola rozšírená dlažobnými kockami.
Príspevok:
Lokalita: Karloveská ul.
Dátum: 28.10.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Škoda 29T ForCity Plus
Bratislava › 1. etapa: Jurigovo nám. - Kútiky
Obnovená premávka električiek do Karlovej Vsi a Dúbravky (28.10.2020)
Linka: 4
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 3305

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ike

Ike

30.10.2020
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #14:
To platilo len do doby od platnosti 8/2009, kedy mohlo byť vozidlo kategórie N do 3,5 t (maximálna prípustná hmnotnosť podľa TP), čo sa nepáčilo depehačkarom s SUV s mriežkou. Od 8/2009 je každé auto do 3,5 t osobné a ak je nad 3,5 t, môže byť buď nákladné (do 8+1 osôb) alebo autobus (nad 8+1 osôb). V meste ale zostali pozostatky značiek zákaz vjazdu nákladných áut nad 3,5, čo je v dnešnej dikcii zákona tautológia, keďže každé nákladné auto je nad 3,5t.

Dodávka do 3,5t je osobné auto (aj keď má plachtu alebo je vo forme valníka, nemusí mať tachograf, mýtnu jednotku a po diaľnici môže ísť 130 a predbiehať) a ak je dodávka nad 3,5 t (do 4 t dokonca nemusí mať ani dvojmontáž), tak je to plnohodnotné nákladné auto vrátane tachografu, mýta a sk. C pre vodiča.

Problém je v tom, že ak je hmotnosť v červenej kružnici, tak ide o okamžitú hmotnosť vozidla a ak je formou dodatkovej značky, ide o maximálnu prípustnú hmotnosť vozidla. To robí problém policajtom aj projektantom.

EDIT: vozidlo kategórie N1 môže byť do 3,5 t, ale v zmysle dopravného značenia to nie je nákladný automobil.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
S499.1023

S499.1023

30.10.2020
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #10:
Pretože to sú dve rôzne kategórie. Napríklad autobus má viac než tri a pol tony a nie je nákladným vozidlom. Naopak nejaká biela dodávka nemá 3,5 tony a je nákladným vozidlom.
Odpovedať
Ike

Ike

29.10.2020
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #12:
Buď rád. V Bratislave je pre nákladné autá veľa pascí. Odbočka zo Seneckej smerom na Vajnory je priam chuťovka.
Odpovedať
MatejBA

MatejBA

29.10.2020
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #11:
To je dost mozne, nikdy som si to poriadne nevsimol, kedze mam iba 1,3t auto 😅
Odpovedať
si

si

29.10.2020
#11 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #10:
predpokladam ale ze ta tabula ma aj dodatkovu tabulu okrem dopravnej obsluhy.... alebo ako sa napriklad dostal material na rekonstrukciu trate ak sa tam s nicim tazsim neda dostat ? 😛
Odpovedať
MatejBA

MatejBA

29.10.2020
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TeBeCe #5:
Ono to je zaujimave, ze je to povolene len do 3,5t ked na vjazde do KV (minimalne od Lafranconi) je tusim tabula zakaz vjazdu nakladnych vozidiel 😃
Odpovedať
FiFo

FiFo

29.10.2020
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TeBeCe #5:
Väčšina obyvateľov a návštevníkov tejto republiky si nerobí hlavu z nejakých značiek či nebodaj predpisov.
Odpovedať
TeBeCe

TeBeCe

29.10.2020
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #7:
Ak sa nemylim, je to kvoli chranicke, ktora ide pod priecestim vedla trate.
Odpovedať
Ike

Ike

29.10.2020
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: TeBeCe #5:
Akou formou? Lebo slovenskí projektanti v tom majú celkom mišung.

Značka zákaz vozidiel nad 3,5t sa vzťahuje na okamžitú hmotnosť bez ohľadu na typ vozidla. Teda eventuálne 10 m šasi náklaďák by žiadny predpis neporušil. Naopak, preťažený furgon tam ísť nemôže.

Ak tam je zákaz vozidiel (alebo zákaz odbočenia) s dodatkom 3,5t, vzťahuje sa na maximálnu prípustnú hmotnosť, teda žiadne nákladné auto ani autobus.
Ak je tam zákaz nákladných vozidiel s hocijakým dodatkom, tak tam legálne môže ísť 15 m Neoplan Megaliner.

Zaujímalo by ma, či má teda hmotnostné obmedzenie nejaké rácio z hľadiska statiky, alebo nikoho nenapadlo obmedziť to spôsobom, ktorý je relevantný (zákaz vozidiel s dĺžkou nad X m).
Odpovedať
si

si

29.10.2020
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TeBeCe #5:
dobre, tak ta betonpumpa asi nie, ale stale ti hmotnostne obmedzenie nevravi nic o dlzke.... lahke dlhe vozidlo moze ....
Odpovedať
TeBeCe

TeBeCe

29.10.2020
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
Je tam povolene len do 3,5t.
Odpovedať
si

si

29.10.2020
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #3:
akurat ze po cestach nejazdia len dodavky a napriklad taka betonpumpa by to tam pri povodnej sirke zobrala asi takmer s istotou cez rozchodnik.... (a pokial viem nikde tam nie je zakaz vjazdu vozidlam dlhsim...)
Odpovedať
lostrail

lostrail

29.10.2020
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
Akoze ano, ked som sa tam otacal, vsimol som si, ze je to uzsie, ale bezne nemam problem trafit do sidliskovej garaze s hatchbackom nizsej strednej triedy, pricom na jednej strane auta je asi 30-40 cisel a na druhej od zrkadla asi centimeter. Chapem ale, ze su medzi nami aj slabsi vodici a aj slabsi kurieri, ktorym sa to mohlo zdat uzke, hlavne, ked su nevyspati a stale sa niekam ponahlaju. A tak to zrejme strihali cez rozchodnik.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

29.10.2020
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #1:
Otočenie bude len späť do centra. Tiež nechápem na čo to rozšírili, auto sa tam určite v pohode zmestí, tak nechápem, či chcú umožniť otáčanie nejakých väčších vozidiel alebo na čo sa to urobilo?
Odpovedať
lostrail

lostrail

29.10.2020
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Tu bol v com problem? Niektori mali problemy to vybrat? ci sa planuje aj otocenie v opacnom smere? Lebo semafor z toho smeru nevidim.
Odpovedať