V Prahe sa už blokovanie buspruhu takmer nevyskytuje, aj jazda v buspruhu je väčšinou príznakom jazdy vidliaka, zato sa však masovo vyskytuje blokovanie cyklistického pruhu. Čo ja vnímam ako pozoruhodné, pretože len málo vodičov IGK jazdí aj s HGK ale cyklistov je medzi nimi neúrekom.
nuz, ono na rozhodovanie o opravnenosti statia na blikackach by mohlo rozhodovat to ci to vozidlo nasledne pride odtial odpratat odtahovka do servisu (verim tomu ze v nejakom promile sa moze stat ze to niekomu naozaj skape....)
V Česku sa chystajú na prísne tresty za státie s blikačkami, lebo si mnohí myslia, že potom už tam môžu stáť. Ale či sa tak pokutuje aj reálne, neviem.
Nebolo by lepšie vyznačiť medzi tými stromami na chodníku niekoľko miest na krátkodobé státie, aby nemuseli kuriéri/taxíky stáť v buspruhu? Minimálne v tejto časti by sa pár takých miest urobiť dalo, bez toho aby to zavadzalo chodcom na chodníku a MHD v buspruhu.
Na toto blokovanie buspruhov by sa malo viac dohliadnuť zložkami... Nie je možné že človek dá blikačky a vlastne zaberie celý pruh...
Prípadne zásobovanie dať mimo špičky lenže veľa prevádzok má zásobovanie medzi 6-8 hodinou...
Niektoré stredne veľké Tescá(á la Bzovícka a Vajnoria, aj keď Bzovícka má maličký sklad a Vajnoria je zase v rámci svojej kategórie nadpriemerne veľká) sa zásobujú v noci a sklad sa kvôli tomu nezväčšoval(pracoval som v jednom takom, keď to zavádzali), len sme sa museli naučiť nechávať pri večernom odchode čo najviac voľného skladového priestoru.
Všetko za predpokladu, že:
1/ máš na to uspôsobené priestory (niektoré tovary treba dať do chladničky), potrebuješ mať 2-násobnú plochu na skladovanie, potrebuješ oddelené priestory. Všetko sú to tam viac ako 50 ročne budovy, kde sa s tým nerátalo.
2/ na Slovensku chýba momentálne cez 17 tisíc profesionálnych šoférov. Chcem vidieť toho a človeka, čo bude chodiť na 2-3 hodiny do práce v noci.
Samozrejme, zabúdaš na takú drobnosť ako že ak ten podnik musí investovať so nových priestorov a nového zabezpečenia a musí aj viac platiť na nájomnom, tak bude musieť ten podnik zdvihnúť ceny, čo môže znamenať, že začne byť príliš drahý.
Pokiaľ viem, tak sú obchody, kde majú zásobovači kľúče od zásobovacieho vchodu, v noci prídu, vyložia tovar do skladu a odídu. Na predajnú plochu prístup nemajú(ten prechod sa zamyká).
Len na to je potrebné
1. mať zásobujúcich vodičov zvyknutých robiť v noci.
2. Mať zamykateľné dvere medzi skladom a predajnou plochou.
3. Mať funkčný samostatný zásobovací vchod.
4. Mať dostatok miesta v sklade na uskladnenie všetkého, čo sa za jednu noc dovezie(to nie je samozrejmé ani tam, kde spĺňajú body 1-3).
Zásobovanie bude chodiť medzi 2-4? Kde nájdeš tých ľudí? To tam pošleš na 1 hodinu niekoho, aby prevzal tovar a potom išiel domov späť, aby sa mohol vrátiť a otvoriť niekedy medzi 7-9?
Zásobovanie bude chodiť v čase 02:00 - 04:00 alebo sa bude z najbližšieho legálneho parkoviska voziť tovar na nemotorovom vozidle (rudla, fúrik, ...).
Taxíky a kuriéri môžu byť skvelým zdrojom príjmov pre mestský či štátny rozpočet, stačí, aby si štátna/mestská polícia plnila dôsledne svoje úlohy.
Ja pisem na stranku Bratislava aj Matusa Valla na FB uz roky aby tu urobili bus pruh, pretoze parkovanie v centre na okruznej ceste mesta je dost divne, rarita. Takze bodaj by tento pruh tam ostal uz nastalo!
Tak ides v buspruhu Igor a potrebujes ist rovno. Tam kolona aut, sa tam musis tlacit, za tebou 21, 40 co chcu ist na Legionarsku.
Plus tu bude este vacsia frekvencia odstavenych taxikov/zasobovania/kurierov ako na Stefanicke. Je to take...
Ale urcite som za buspruh aj ja.