Close

#103, 104, Hviezdoslavova ulica

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (10 May 2017) (3/15)
Download item
Discussion post:
Location: Hviezdoslavova ulica
Date: 2.7.1986
Vehicle: Ringhoffer #9 - 12 & #103 - 104 #103
Ringhoffer #9 - 12 & #103 - 104 #104
Gallery: Košice › Ringhoffer #9 - 12 & #103 - 104
Route:
Author: imhd.sk, archive
Times viewed: 1408

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
<a href='mailto:afeno657 [zavinac] gmail [bodka] com' >afeno</a>

afeno

9 May 2019
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: veteran #2:
Ďakujem za doplnenie👍 aj za info
Reply
veteran

veteran

9 May 2019
#2 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: veteran #1:
Po dlhej dobe sa upresním.

Fotografia vznikla 2.7.1986 a tie dve historické električky vykonali poslednú jazdu po Leninovej ulici. Obsadené boli súdruhmi z NVMK a Vsl. KNV, DPMK, ISKE atď.

Išlo sa spred Slovana po Leninovej (viď predošlé fotky v tejto galérii) na Námestie MM a odtiaľ potom po Hviezdoslavovej až po Kuzmánku, kde sa presadalo do KT8 na prvú jazdu po obnovenej trati, viď https://imhd.sk/ke/galeria-media/Vyhladavanie/55027/Slavnostna-jazda-1-elektrickou-KT8D5-v-SSR-15-7-1986?&ref=ke%2Fvozidlo%2F5856%2FCKD-Tatra-KT8-500&ghg=&ghv=5856

Rekonštrukcia trate na Hviezdoslavovej ulici bola v zásade vyvolaná investícia jednak kvôli trati na Kuzmányho a jednak kvôli pripravovanej stavbe trolejbusovej trakcie. Stavba cesty ale prebehla len v úspornom režime - postavil sa len severný jazdný pás, južný sa ponechal len výhľadovo, keď sa bude realizovať trolejbusová trať. Išlo o kompromisné riešenie voči štúdiou odporúčanému variantu postaviť ulicu rovno ako štvorprúdovú, čo si vyžadovalo výrub 44 stromov, proti čomu na Rade NVMK vystúpili hneď dvaja poslanci za obvod Košice I.

Fiaker v pozadí je retrovýmysel podniku, ktorý istý čas existoval v pešej zóne na Leninovej. Jeden kúpil DPMK od JRD Olšava, druhý poskytla ZOO (detto aj ich pohon), pre ktorú to bol vlastne PR produkt (otvárala sa paralelne s traťou na Kuzmányho).

Cestu a celú križovatku pri radnici sprejazdnili 12.11.1986 s akože 6-mesačným predstihom, no v tom čase ešte len prichádzali technici z Nového Jičína montovať technológiu pre CSS.
Reply
veteran

veteran

11 May 2017
#1 Rate positive Rate negative
jún-júl 1986 (obdobie sprevádzkovania Kuzmányho a dokončovačiek na Hviezdoslavovej)
Reply