Close

#6047, Tolstého ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (26 Sep 2016) (13/15)
Download item
Discussion post:
Location: Tolstého ul.
Date: October 1988
Vehicle: Škoda 9 Tr #6047
Gallery: Bratislava › Škoda 9 Tr
Route:
Author: Jan Horník
Times viewed: 3689

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

27 Sep 2016
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: trolejbus6207 #14:
Tak. A bolo to celé v podvesných armatúrach, takže keby sa to nevyrábalo v Kremnici a nevešali to bratislavskí drotári, tak by sa cez to dalo aj rýchlejšie jazdiť.
Reply
S499.1023

S499.1023

27 Sep 2016
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #12:
Nie, trolejbus6207 Ti odpovedal správne - ukázalo sa, že retroreflexia je správna cesta, nie osvetľovanie.
Nakoniec, na západe sa tiež používali tie svietiace značky a to nejakých "pár" rokov pred táborom mieru a socializmu.
Reply
S499.1023

S499.1023

27 Sep 2016
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #11:
Trubice boli asi v nejakých veľkoplošnejších.
Reply
trolejbus6207

trolejbus6207

27 Sep 2016
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #9:
Aha, už chápem, wocogou ?
Ja si tie pavučiny pamätám len z obdobia pred revolúciou, takže potom tam boli dorobené možnosti, ktoré spomínaš - návrat ku Stefánke a priame odbočenie do Kuzmányho bez prekladania palíc...
Reply
<a href='mailto:lukas.polonsky [zavinac] gmail [bodka] com' >Rubber38</a>

Rubber38

27 Sep 2016
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #12:
Nie krok vpred, len sa kráčalo iným (nevhodným) smerom, kým sa prišlo na to, že ekonomickejšie, odolnejšie, a pri zapnutých svetlách pre vodiča porovnateľne viditeľné sú aj dnešné reflexné značky
Reply
Ike

Ike

27 Sep 2016
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #5:
wáaau, takže sme zase raz boli krok vpred?
Reply
Miro

Miro

27 Sep 2016
#11 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #10:
Ale myslím, že boli aj také podsvietené dopravné značky, v ktorých boli neónky. V týchto ale bola jednoznačne v strede jedna žiarovka, je to vidieť podľa tvaru.

Ten zákaz vjazdu vyzerá byť obyčajná plechová značka, ale bývali také aj vyskladané z odrazových sklíčok alebo pokryté sklenenými guličkami.

Spomínam si na jednu súdničku z tej doby, keď súdili vodiča za nedanie prednosti sprava. Problém ale bol v tom, že na ceste, odkiaľ prichádzal, bola svietiaca značka "hlavná cesta" a pod ňou dodatková tabuľka, na ktorej bolo vyznačené, že hlavná odbočuje vpravo. Lenže dodatková tabuľka bola obyčajná plechová, svetlo reflektorov neodrážala a tak vodič v tme videl len svietiacu značku hlavnej cesty a domnieval sa, že hlavná ide rovno a teda ten sprava ide z vedľajšej.
Reply
S499.1023

S499.1023

27 Sep 2016
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #8:
Viem ako to myslíš ale neboli až tak úplne obyčajné - používali sa tam žiarovky s predĺženou životnosťou, rovnako ako do semafoare.
Reply
S499.1023

S499.1023

27 Sep 2016
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: trolejbus6207 #7:
Nebola, však chýba odbočenie z Tolstého doprava na Obrancu mieru M. R. Štefánika. To bolo doplnené vrátane výhybky na Tolstého pri veľkej rekonštrukcii Palisád s reko celej križovatky na podvesné armatúry. Taktiež pri odbočovaní z Palisád do Kuzmányho bola vtedy inštalovaná výhybka aj kríženie, najprv drotári vybrali výhybku a neskôr aj kríženie, takže ak chcel niekto ísť do Tolstého, musel sa postaviť do protismeru a preložiť palice až za protismerný trolej, čiže to vrátili do stavu pred reko.
Takisto na Štefánikovej - najprv vybrali zbiehacvú výhybku smer SAV, potom dali preč aj križovatku s trolejom smer Hodžovo, takže bez sťahovania palíc prizvanou osobou sa už z Tolstého hore ísť nedalo, dalo sa to použiť len na manipulačné otočenie z Palisád dc na Palisády zc, aj to s dvojitým prekladaním pri Štefánke (tam neboli výhybky nikdy).
Reply
Miro

Miro

27 Sep 2016
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #5:
A boli v nich obyčajné žiarovky.
Reply
trolejbus6207

trolejbus6207

27 Sep 2016
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #6:
priznám sa, že teraz Ti nerozumiem, však na výjazde z Tolstého bola kompletná križovatka už za totáča, križovanie je vidieť v pravom hornom rohu a za ním bola štandartná kremnická pérovka...
Reply
S499.1023

S499.1023

27 Sep 2016
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: trolejbus6207 #3:
Keď som tam začal jazdiť ja, tak tam už bola celá trolejová križovatka (ktorú potom leniví drotári postupne zvesovali, rovnako ako na Palisádach) a značka tam nebola.
Reply
S499.1023

S499.1023

27 Sep 2016
#5 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #4:
Však aj svietili (pôvodne), práve preto boli také hrubé.
Reply
Ike

Ike

26 Sep 2016
#4 Rate positive Rate negative
Ďakujem za objasnenie. A tie zvislé značky boli také hrubé z nejakého konkrétneho dôvodu, alebo to jednoducho "bolo v móde"? Pamätám si ešte nejaké aj naživo, keď som bol malý, myslel som, že v noci svietia ?
Reply
trolejbus6207

trolejbus6207

26 Sep 2016
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #2:
pokiaľ sa pamätám, tak na tej dodatkovej bolo "Okrem MHD"
Reply
S499.1023

S499.1023

26 Sep 2016
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #1:
Myslím, že nielen s vodorovným, keďže predpokladám, ze na Tolstého pod značkou Daj prednosť v jazde bola značka Zákaz odbočenia vľavo a na dodatkovej tabuľke môžeme len hádať, či bol tvar križovatky alebo text Neplatí pre MHD. Ale takých miest bolo - už len taký legendárny kruháč pri Ehemalige Militärspital.
Reply
Ike

Ike

26 Sep 2016
#1 Rate positive Rate negative
Nebolo to vedenie v rozpore s vodorovným dopravným značením?
Reply