Close

Jantárová cesta, zastávka Pajštúnska

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Stops › Shelters (2/749)
Download item
Discussion post:
Location: Jantárová cesta; zastávka Pajštúnska
Date: 2.9.2025
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Shelters
Bratislava › Section Kutlíkova - Janíkov dvor
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 1634

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Ike

10 Sep 2025
#24 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Viko #19:
Akceptujem tvoje odpovede a zopakujem, že to, že v nejakom časovom horizonte je niečo najlepšie neznamená, že je to bezchybné.

Druhá vec je, že samozrejme každý nový primátor má istú výhodu z technologického vývoja o ktorý sa nijak nepričinil.

Každopádne, tvrdenie, že "MHD sa citeľne zhoršila" je blud.
Reply

kecho

10 Sep 2025
#23 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: andy27 #22:
Len ludia si nedavaju standardne do suvisu to, ze ked sa v prvych 2-3 rokoch noveho vedenia nieco dokonci, tak to vacsinou odstartovalo to minule alebo este starsie. Teraz si po 7 rokoch zacinaju vyzierat "odborne" pripravene projekty, ktore robili sami a to je ten pruser. 🙂
Reply

andy27

9 Sep 2025
#22 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Adam3 #21:
To meškanie veľkých stavieb je ale z veľkej časti dôsledok zlej prípravy v prvom období. A to, že v dieľnach nie sú ľudia je tiež proces, ktorý sa začal roky predtým, ako sa prejavil.
Reply

Adam3

9 Sep 2025
#21 Rate positive 7 Rate negative
Pripajam sa vidim to podobne a rozdelil by som to na 2 funknce obdobia.
V tom prvom to bol naozaj zasadny posun od Balkanu k civilizovanej Europe. Zacali sa robit kvalitne tendre na vozidla (nie ako predtym ked sa kupili klbove Sory s klimou pre minibusy lebo nebola specifikova), skvela kupa secondhandov z Nemecka, buspruhy, skvele organizacia dopravy pocas vyluky ohladom vystavby D4 ked sa cakalo, ze Prievoz skolabuje a posilnene a bezplatne L201, L202 s buspruhmi to vyriesili, civilizovana obnova zastavok, redizajn cestovnych poriadkov, elektronicke tabule, zasadne sa zlepsila komunikacia s verejnostou, nabor novych vodicov a celkovo sa DPB otvoril verejnosti cez rozne (soto)akcie. Doteraz si pamatam, ako sa vzajomne vyblokovali 3 elekricky na triangli na SNPcku, a DPB si na tom urobil kampan s popisom: „Myslis, ze tebe by sa to nestalo? Tak to hladame prave teba!“. Dalej konecne vznikol 2linkovy variant (nasledne aj 1linkovy ale tu je uz ta zmena viac otazna), pamatam zo zaciatku aj jemne zlepsovanie intervalov.
Nasledne ale prisiel covid a druhe volebne obdobie a ostali sice nove vozidla, ale intervaly sa zhorsuju, vsetko sa optimalizuje, PR sa uz az moc prehana, velke stavby meskaju a su nekvalitne. Teraz sme tu sice mali pekny DOD s historickym konvojom, ale inak v dielnach nie su ludia, nie je cas riesit ani pokazene vozidla, nie to este historicaky. Ale hlavne ze sa stale riesia premenovania zastavok, zbytocne hlasenia a ine kraviny...
Reply

andy27

9 Sep 2025
#20 Rate positive 5 Rate negative 1
Reply on: Viko #19:
Povedal by som skôr, že sa tempo zlepšovania výrazne spomalilo, pribudlo masívne a prázdne PR, niektoré veci dopadli zle alebo katastrofou (KD radiála, predĺženie Petržalky) a objavuje sa veľa chýb a prešľapov. A o tom, že personálny kolaps MHD je len otázka času asi všetci vieme.
Reply

Viko

9 Sep 2025
#19 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: Ike #18:
Okej, rozumiem, ale asi by som sa nedopracoval k rovnakému výsledku.

- zastávky: Vítam označníky aj el. tabule, dopĺňanie prístreškov. Ale opráv zálivov sa predtým robilo viac.
- Vozidlá: nízkopodlažnosť je všeobecný trend. Zima v zime a teplo v lete je imho stále (dookola náplne klím, neriešenie poddimenzovaných kúrení najmä v Soroch).
- preferencia: dočkáme sa funkčnej križovatky bez sabotovania vedľajších smerov? Nevypla sa preferencia NS MHD na Šafku? Podporuje sa VHD v porovnaní s inými projektami?
- platobné kanály: súhlasím, ale revolučnejší bol aj SMS lístok, než dezintergrované pokusy Kartuj, TAPni sa... Aspoň že automaty idú dopredu.
- informácie: asi by som čakal viac, než neustále debaty dokedy je "cca" alebo nepokračovanie v živých informátoroch.

Isto je v tom dávka spomienkového optimizmu, ale subjektívne sa mi ako kvalitnejšie javilo obdobie, keď bolo veľa nových kĺbových autobusov, zaviedol sa dvojlinkový variant elín a začali prichádzať eurofondové drážne vozidlá. Vtedy to vyzeralo na sľubnejšiu budúcnosť, než akú teraz žijeme.
Reply

Ike

9 Sep 2025
#18 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: Viko #16:
Tá kvalita je čisto subjektívna, má to ďaleko od exaktnej vedy, ale za seba by som dal do výberových kritérií nasledovné:
- stav a dostupnosť zastávok
- vek a komfort vozidiel vrátane bezbariérovosti a tepelného komfortu,
- meškanie vozidiel,
- preferencia verejnej dopravy,
- platobné kanály,
- informácie o výlukách.

Ak zoberieme dnešný stav a porovnáme ho s ktorýmkoľvek stavom v minulosti, tak dnešok dosiahne najlepšie výsledky.

Pozor! Najlepšia nerovná sa najlepšia možná a tiež nerovná sa bezchybná. Chyby by sa dali vylistovať na dve strany.
Reply

andy27

9 Sep 2025
#17 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: Ike #15:
To citeľne je veľmi závislé ako MHD používaš a v ktorej MČ. Prípadne ako veľmi ťa zasiahol nejaký výstrelok alebo optimalizácia.
Reply

Viko

9 Sep 2025
#16 Rate positive 7 Rate negative 2
Reply on: Ike #15:
Čo hodnotíš ako kvalitu? Že jakž-takž nemešká obnova vozoparku spôsobom, že by cez podlahy vozidiel presvitala cesta? Lebo teda dožívajú veľké várky autobusov bez perspektívy náhrady, castejsieakometro bolo tiež len skryté oslabenie obsluhy. Nejaké navyšovanie, aby mali ľudia kam presadnúť ako alternatívu k PAASu či zužovaniu ciest - to sa tiež nekoná. Čiže viacej ľudí sa má voziť menej spojmi, to sa mi zdá ako jednoznačný regres.
Reply

Ike

9 Sep 2025
#15 Rate positive 6 Rate negative 2
Reply on: andy27 #14:
To je ale v rozpore so slovom "citeľne". Samozrejme viem, čo prebieha na pozadí, ale kvalita MHD podľa mňa objektívne nebola nikdy lepšia ako teraz. A opäť sem dávam disclaimer, že nepatrím k fanklubu primátora.

Že sú jej súčasťou drahé hračky a celé je to neudržateľné, je vec druhá. Že sa to zosype ako domček karát tiež, ale nehodnoťme súčasný stav budúcnosťou.
Reply

andy27

9 Sep 2025
#14 Rate positive 11 Rate negative
Reply on: Ike #12:
Aktuálne MHD funguje lepšie. Ale systémovo má nakročené na kolaps resp zásadné zhoršenie obsluhy a prepravných výkonov.
Reply

E599.001.547

9 Sep 2025
#13 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: shaggy #3:
Bol som fanúšikom týchto manuálov a dúfal som ,že keď projekt ešte aj upravovali aby vylepšili dizajn tak to bude stáť naozaj zato ale tieto plechové búdy obité drevotrieskami je čo ?? To hádam nebude finálny výsledok ?! Študáci na priemyslovke by toto zbúchali v druhom ročníku 😐
Reply

Ike

9 Sep 2025
#12 Rate positive 4 Rate negative 4
Reply on: shaggy #11:
"Za Valla sa citeľne zhoršila MHD"...

ok, každý máme svoj názor.
Reply

shaggy

9 Sep 2025
#11 Rate positive 8 Rate negative 10
Reply on: Ike #10:
Ja nesúhlasím, že Vallo je jeden z prvých, po ktorom je vidieť reálne dopady. Aj Ftáčnik bol lepší. A reálne dopady Vallových skutkov uvidia až tí primátori, ktorí budú splácať jeho dlh. Lebo je ľahké robiť ľúbivé veci za cudzie peniaze. Oveľa ťažšie je udržiavať mesto funkčné s minimálnym/žiadnym schodkom. A to nerobí.
Za Valla sa citeľne zhoršila MHD, výrazne išli hore dane (na to, že otvorene klamal o výške zvyšovania sa už zabudlo), bojuje proti veľkým častiam obyvateľov (či už Petržalka, alebo ľudia využívajúci autá) a rozhadzuje peniaze na nepotrebné veci (Vajanského, Salvator).

On nie je jednooký medzi slepými. Vallo je zlodej (peniaze pre Petržalku) a klamár s dobrým PR. Ešte aj Bajan by bol lepší primátor - ten by iba kradol, ale úmyselne neškodil.
Reply

Ike

9 Sep 2025
#10 Rate positive 6 Rate negative 2
Reply on: shaggy #9:
S babkami demokratkami by som ho neporovnával. Samotný Vallo je jednooký medzi slepými. Sú oblasti, v ktorých mesto pozdvihol, sú oblasti, v ktorých koná vyslovene zle. Ja ho stále hodnotím ako jedného z lepších primátorov a jedného z prvých, u ktorého je reálne vidieť pozitívne dopady na verejné priestranstvá (teraz zámerne zamlčím pomalé tempo a niekedy pochybnú hodnotu za peniaze).

Chýba nám však skutočná súťaž. Ak bude v ďalších voľbách podobný výber, ako v posledných, tak zase vyhrá Vallo, obrazne povedané, aj keby nechcel. Ja by som tiež rád volil niekoho iného, ale koho?

Zároveň sa ani mne nepáči taký ten kult nekritizovateľnosti, pretože ten v konečnom dôsledku škodí úplne všetkým.
Reply

shaggy

9 Sep 2025
#9 Rate positive 9 Rate negative 1
Reply on: gejza #8:
Jeho voličom je to jedno. Mal som s nimi nedávno diskusiu. Napriek tomu, že ide väčšinou o vzdelaných ľudí, dianie v meste nesledujú. Myslia si, že Hrčka ukradol 4 milióny (priamo on), Vallo neukradol nič, nevedia, aké % dostávajú jednotlivé mestské časti z podielových daní, nevedia, v akom stave je napr. projekt električky (informácia o zábradliach pri cyklo/chodníkoch bola pre nich novinka). Predĺženie termínu dokončenia o rok je pre nich ok, lebo "chýbajú už len dva mosty" - neriešia, že to všetko bolo súčasťou pôvodného projektu. A ani prístrešky im nevadia. Lebo nešikovná firma a atyp.

Každý, kto si pamätá babky demokratky, sa iba usmeje pri strete s týmito ľuďmi.
Reply

gejza

9 Sep 2025
#8 Rate positive 2 Rate negative 2
ďalšia fotka do predvolebného albumu .... nech voliči vidia, čo sa všetko sa v Meste za jeho mandátu pozhotovoVallo
Reply Comment has been edited by the author.

Perto

8 Sep 2025
#7 Rate positive 4 Rate negative
https://www.crz.gov.sk/zmluva/11198046/?csrt=9082780968506714887

Zmenový list č. ZL54, Oneskorené dodanie Pokynov a Výkresov k prístreškom

Zdôvodnenie zmeny:
Na základe dodatočných požiadaviek Objednávateľa, ktoré neboli súčasťou pôvodnej dokumentácie (DRS), vznikla potreba úprav v technickom riešení zastávkových prístreškov. Zmeny sa týkali najmä úpravy polohy vybavenia, konštrukcie MHD boxov, spádovania a odvodnenia striech, nosného systému a konštrukčných detailov. Tieto úpravy boli nevyhnutné na zabezpečenie funkčnosti a bezpečnosti zastávkových prístreškov. Zmenové výkresy (zDRS) pre prístrešky boli Zhotoviteľovi poskytované s oneskorením, čo spôsobilo problémy s cenovými ponukami, uzatvorením zmlúv s podzhotoviteľom a prípravou výrobno-technickej dokumentácie (VTD). Vzhľadom na rozšírenie rozsahu prác, vznikol nárok na úpravu zmluvnej ceny s možným vplyvom na Harmonogram prác.

Cenový dopad:
SPOLU: 434 509,68 € bez DPH
Reply

shaggy

8 Sep 2025
#6 Rate positive 10 Rate negative
Reply on: bobitwo #4:
To sú proste také kecy pre hlupákov, ktorí sa o to nezaujímajú. Počujú, že PRimátor povie niečo o atype a tým to pre nich končí. Čo na tom, že existuje nejaký manuál, sú overené prístrešky a aj tento "atyp" nie je nič výnimočné a náročné. Nie. Je to atyp, preto to bude meškať a každý kto je proti tomu, je dezolát a nemá rád toto mesto.
Reply

andy27

8 Sep 2025
#5 Rate positive 8 Rate negative
Reply on: shaggy #3:
z ručne za mesačného svitu kopanej železnej rudy....
Reply