Close

Route 4, Karloveská ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Karloveská ul.
Date: 28.10.2020
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Škoda 29T ForCity Plus
Bratislava › 1st phase
Route: 4
Author: W.I.
Times viewed: 3304

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ike

Ike

30 Oct 2020
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #14:
To platilo len do doby od platnosti 8/2009, kedy mohlo byť vozidlo kategórie N do 3,5 t (maximálna prípustná hmnotnosť podľa TP), čo sa nepáčilo depehačkarom s SUV s mriežkou. Od 8/2009 je každé auto do 3,5 t osobné a ak je nad 3,5 t, môže byť buď nákladné (do 8+1 osôb) alebo autobus (nad 8+1 osôb). V meste ale zostali pozostatky značiek zákaz vjazdu nákladných áut nad 3,5, čo je v dnešnej dikcii zákona tautológia, keďže každé nákladné auto je nad 3,5t.

Dodávka do 3,5t je osobné auto (aj keď má plachtu alebo je vo forme valníka, nemusí mať tachograf, mýtnu jednotku a po diaľnici môže ísť 130 a predbiehať) a ak je dodávka nad 3,5 t (do 4 t dokonca nemusí mať ani dvojmontáž), tak je to plnohodnotné nákladné auto vrátane tachografu, mýta a sk. C pre vodiča.

Problém je v tom, že ak je hmotnosť v červenej kružnici, tak ide o okamžitú hmotnosť vozidla a ak je formou dodatkovej značky, ide o maximálnu prípustnú hmotnosť vozidla. To robí problém policajtom aj projektantom.

EDIT: vozidlo kategórie N1 môže byť do 3,5 t, ale v zmysle dopravného značenia to nie je nákladný automobil.
Reply Comment has been edited by the author.
S499.1023

S499.1023

30 Oct 2020
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: MatejBA #10:
Pretože to sú dve rôzne kategórie. Napríklad autobus má viac než tri a pol tony a nie je nákladným vozidlom. Naopak nejaká biela dodávka nemá 3,5 tony a je nákladným vozidlom.
Reply
Ike

Ike

29 Oct 2020
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: MatejBA #12:
Buď rád. V Bratislave je pre nákladné autá veľa pascí. Odbočka zo Seneckej smerom na Vajnory je priam chuťovka.
Reply
MatejBA

MatejBA

29 Oct 2020
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: si #11:
To je dost mozne, nikdy som si to poriadne nevsimol, kedze mam iba 1,3t auto 😅
Reply
si

si

29 Oct 2020
#11 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: MatejBA #10:
predpokladam ale ze ta tabula ma aj dodatkovu tabulu okrem dopravnej obsluhy.... alebo ako sa napriklad dostal material na rekonstrukciu trate ak sa tam s nicim tazsim neda dostat ? 😛
Reply
MatejBA

MatejBA

29 Oct 2020
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: TeBeCe #5:
Ono to je zaujimave, ze je to povolene len do 3,5t ked na vjazde do KV (minimalne od Lafranconi) je tusim tabula zakaz vjazdu nakladnych vozidiel 😃
Reply
FiFo

FiFo

29 Oct 2020
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: TeBeCe #5:
Väčšina obyvateľov a návštevníkov tejto republiky si nerobí hlavu z nejakých značiek či nebodaj predpisov.
Reply
TeBeCe

TeBeCe

29 Oct 2020
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #7:
Ak sa nemylim, je to kvoli chranicke, ktora ide pod priecestim vedla trate.
Reply
Ike

Ike

29 Oct 2020
#7 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: TeBeCe #5:
Akou formou? Lebo slovenskí projektanti v tom majú celkom mišung.

Značka zákaz vozidiel nad 3,5t sa vzťahuje na okamžitú hmotnosť bez ohľadu na typ vozidla. Teda eventuálne 10 m šasi náklaďák by žiadny predpis neporušil. Naopak, preťažený furgon tam ísť nemôže.

Ak tam je zákaz vozidiel (alebo zákaz odbočenia) s dodatkom 3,5t, vzťahuje sa na maximálnu prípustnú hmotnosť, teda žiadne nákladné auto ani autobus.
Ak je tam zákaz nákladných vozidiel s hocijakým dodatkom, tak tam legálne môže ísť 15 m Neoplan Megaliner.

Zaujímalo by ma, či má teda hmotnostné obmedzenie nejaké rácio z hľadiska statiky, alebo nikoho nenapadlo obmedziť to spôsobom, ktorý je relevantný (zákaz vozidiel s dĺžkou nad X m).
Reply
si

si

29 Oct 2020
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: TeBeCe #5:
dobre, tak ta betonpumpa asi nie, ale stale ti hmotnostne obmedzenie nevravi nic o dlzke.... lahke dlhe vozidlo moze ....
Reply
TeBeCe

TeBeCe

29 Oct 2020
#5 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: si #4:
Je tam povolene len do 3,5t.
Reply
si

si

29 Oct 2020
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #3:
akurat ze po cestach nejazdia len dodavky a napriklad taka betonpumpa by to tam pri povodnej sirke zobrala asi takmer s istotou cez rozchodnik.... (a pokial viem nikde tam nie je zakaz vjazdu vozidlam dlhsim...)
Reply
lostrail

lostrail

29 Oct 2020
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #2:
Akoze ano, ked som sa tam otacal, vsimol som si, ze je to uzsie, ale bezne nemam problem trafit do sidliskovej garaze s hatchbackom nizsej strednej triedy, pricom na jednej strane auta je asi 30-40 cisel a na druhej od zrkadla asi centimeter. Chapem ale, ze su medzi nami aj slabsi vodici a aj slabsi kurieri, ktorym sa to mohlo zdat uzke, hlavne, ked su nevyspati a stale sa niekam ponahlaju. A tak to zrejme strihali cez rozchodnik.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

29 Oct 2020
#2 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: lostrail #1:
Otočenie bude len späť do centra. Tiež nechápem na čo to rozšírili, auto sa tam určite v pohode zmestí, tak nechápem, či chcú umožniť otáčanie nejakých väčších vozidiel alebo na čo sa to urobilo?
Reply
lostrail

lostrail

29 Oct 2020
#1 Rate positive Rate negative
Tu bol v com problem? Niektori mali problemy to vybrat? ci sa planuje aj otocenie v opacnom smere? Lebo semafor z toho smeru nevidim.
Reply