Zavrieť

Nové Škody 27 Tr v dlhom zástupe

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Deň otvorených dverí Dopravného podniku (11.9.2023) (11/20)
Stiahnuť materiál
Nové Škody 27 Tr v dlhom zástupe čakajú na sprevádzkovanie.
Príspevok:
Lokalita: Depo Trnávka
Dátum: 9.9.2023
Vozidlo: Škoda 27 Tr Solaris #6732
Galéria: Bratislava › Škoda 27 Tr Solaris
Deň otvorených dverí Dopravného podniku (11.9.2023)
Linka:
Autor: kubo2126
Počet zobrazení: 4521

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

14.9.2023
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Prosil by som RAW súbor, ak by to bolo možné.
Odpovedať
Ike

Ike

14.9.2023
#24 Ohodnotiť kladne 9 Ohodnotiť záporne 1
Ja som sem tiež sám zopár fotiek pridal a ono aj komunikácia s foto-adminom človeka posúva vpred.

Ako najlepšieho foto-admina hodnotím DuPeho, ktorý mal svoj štýl selekcie fotiek, ale podľa mňa bol najspravodlivejší, aj keď VIP boli aj vtedy. Za prvé, ak fotka bola kompozične upraviteľná (orezanie stĺpu na okraji fotky, šikmý horizont a pod.) tak niekedy to opravil sám a poslal na schválenie, niekedy mi fotku vrátil s tým, že mi odporúča opraviť kompozíciu. Ak bola kompozícia zlá, tak fotku neakceptoval a ja som vedel, na čo si dať nabudúce pozor.

To isté platilo o expozícii, ak mi uletel kontrast, alebo raz som mal zle nastavený monitor a uletelo mi vyváženie bielej, tak poslal naspäť na prepracovanie s tým, že vedel, že fotím v raw formáte a že úprava nie je raketová veda.

Páčil sa mi jeho názor, že veľakrát mi povedal, že rovnako zlú fotografiu slabšieho fotografa zverejní ale dobrý fotograf má naviac a vtedy nezverejnil.

A potom boli dokumentačné fotky. Tu plne súhlasím so Samom, dokumentačná fotka bola taká, ktorá bola obsahovo unikátna s nízkou pravdepodobnosťou opakovania, alebo fotená za mimoriadnych podmienok. Tu patria rôzne kuriózne nehody, kuriózne výpravy, udalosti, záplavy, ale napríklad za dokumentačné fotky posielam aj fotky, ktoré som robil z preletu nad Bratislavou. Prečo? Pretože tieto fotky sú stále tak trocha netradičné, ale žiaľ, turbulencie som si nevybral a teda každý fotograf mi dá za pravdu, že fotiť teleobjektívom z trasúceho sa lietadla sa dá veľmi náročne a vyžaduje fotka vysoké ISO, čím sa v princípe znehodnocuje po technickej kvalite.

Táto fotka, ktorá je ale predmetom vášnivej diskusie je podľa mňa absolútne presný opak dokumentačnej fotky. Prázdna odstavená plocha za krásneho slnečného dňa pri fotení statického objektu. Fotograf sa tu mohol pokojne zložiť a "štelovať" aj pol hodinu. Mohol sa pohrať s kompozíciou (napr. ten stĺp vpravo mal byť buď mimo fotky alebo malo byť celé stĺporadie na fotke), expozíciou (tu by som naozaj vytiahol polarizačný filter, alebo možno s teleobjektívom by som odfotil trolejbusoradie, ako zvykol TeBeCe).
Odpovedať
N/A

N/A

14.9.2023
#23 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: kubo2126 #17:
Vážim si Tvoj dlhý príspevok, no poviem len toľko, že tvrdá ruka tu veru bola, keď sa lepšie zamyslíš ako to myslím, tak na to možno prídeš, jednoducho viem svoje, a preto som veľmi rád, že to už ďalej nerobím, keďže zdravie je mi prvoradé a doťahovať sa tu hodiny, dni a týždne kvôli nejakým fotkám naozaj nepotrebujem, keď ťa to baví, tak super, ale ja už som mal a mám akurát tak plné zuby. Šotouškom vždy zakývam, ale fotiť to tu a publikovať už určite nebudem, to mám za sebou a jediné čo chcem povedať je to, že keď som tu začal pred pár rokmi a počas pôsobenia som fotil, tak sme mali veľmi striktné pravidlá a diskusie ohľadom kvality fotiek.
Odpovedať
N/A

N/A

14.9.2023
#22 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mirec240 #16:
Ako vieš, že mi nič nebráni? Bráni. Bráni mi osobné presvedčenie a maximálny nezáujem ďalej fotografovať, príde mi to už ako úplne zabitý čas a keby som aj fotil, tak to už nebudem publikovať tu.
Odpovedať
810zssk

810zssk

14.9.2023
#21 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: 6503 #3:
Dokumentačný účel to rozhodne nesplnilo, keďže tie trolejbusy vyzerajú na fotke inak ako v realite, čiže neviem čo presne to podľa teba dokumentuje...

Tu je teraz móda sa schovávať sa výraz "dokumentačná fotka", ktorý sa v našich starých dobrých časoch (kedy mi takéto fotky admini rad radom vyhadzovali) používal pre publikovanie zlej fotografie unikátnej udalosti (napr. ak Rišo H. potreboval odfotiť mŕtvolu, ale mal pri sebe len mobil), nie pre odfotenie trolejbusu v bežnej situácii v "autorovom štýle".
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

13.9.2023
#20 Ohodnotiť kladne 8 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TomJ #19:
Zas nepriťahujme to za vlasy do roviny, že problém je umenie.
Došlo nové vozidlo, ľudia si chcú pozrieť ako vyzerá - a toto bohužiaľ nie je realistická informácia. Neviem, možno tento filter autorovi evokuje nejakú konkrétnu atmosféru, ale keďže popis je sucho vecný, tak nám ju nesprostredkoval a pre mňa teda najprv išlo o nedotiahnutú robotu, nie štýl. Lebo autor v princípe vôbec nefotí zle, len zvolil zvláštnu úpravu.

V sobotu bolo objektívne dosť ostré slnko, ale kto má editor s troma farebnými škálami v Highlights, Shadows a Midtones, tak túto fotku zvládne za dve minúty zregulovať do realistickej podoby aj bez hrania sa s kadejakými profi postupmi. Samozrejme, každý máme iné oči, iný program a iný monitor (Sor23 ukázal svoju verziu, moja bola ešte trochu iná), plus niektoré weby si farby pri nahrávaní ešte aj posunú.

Navyše, keď fanúšikovia dopravy nemajú nároky na kvalitu, končí to ako hociktorá fotožumpa na sociálnych sieťach, kde nevadí, že vozidlo je šedivé, zdeformované či useknuté - hlavne že autor fotí. Čo tam po čase správcov, čo tam po spotrebovaných dátach, čo tam po elektrine na beh serverov so státisícmi fotiek... Lenže aj prísun nekvalitných fotiek potom odrádza "vytrénovaných" autorov od prispievania. Preto je pozícia admina galérie nevďačná, že musí mať rovnaký meter, všetkých sklamávať a nikoho neodradiť. A do toho ti návštevníci webu kecajú, čo sa im páči viac a čo sa im páči menej 😃
Odpovedať
TomJ

TomJ

13.9.2023
#19 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mirec240 #18:
Ešte si dovolím doplniť Ťa - podľa mňa je tu kopa ľudí, ktorí si chcú proste pozrieť fotky a vôbec neriešia nejaký štýl. Toto je predsa stránka fanúšikov dopravy a nie umenia. Pokiaľ nie sú fotky rozmazané, krivé a podobne, tak za mňa sú OK. Absolútne nemám potrebu riešiť nejaký jas a harmóniu farieb.
Odpovedať
mirec240

mirec240

13.9.2023
#18 Ohodnotiť kladne 10 Ohodnotiť záporne
Za mňa napíšem k tomu ešte toľko - samozrejme, kritika je vítaná a aj vďaka tomu sa človek zlepšuje. Treba si vypočuť názory z "oboch táborov". Je však viacero rôznych spôsobov, ako svoj nesúhlasný postoj, resp. pripomienky vyjadriť (či už normálne alebo "na hulváta").

A áno, viacero fotografov sem už fotky nepridáva (niektorí už nemajú čas, iní fotky dávajú inde), pričom môže sa stať, že o pár rokov nebude nikto, kto by podobnú akciu nafotil pre imhd, takže potom tu opäť budú pribúdať komentáre, že tu niektorým ľuďom chýbajú fotky z akcií a pod.
Odpovedať
kubo2126

kubo2126

13.9.2023
#17 Ohodnotiť kladne 9 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #15:
Napíšem sem možno dlhší komentár, ale iba z dôvodu, aby na tomto webe nevznikali zbytočné hádky.
Ako vraví Depebe, tak považoval som túto tému za uzavretú, a nemám prečo sa k tomu viac vyjadrovať. Čo som napísal, to som napísal a myslím si, že je to odpoveďou na všetko, čo malo byť odpovedané. Každý návštevník a používateľ imhd.sk si spraví názor o danom materiáli sám, nepotrebuje k tomu viac komentárov, ako je popis fotografie. Ako som spomínal, to, že ty berieš fotografie ako "klamlivé a nepekné" je tvoj osobný pohľad na vec, a nemusíš ho každému vnucovať, nie si na webe jediný používateľ. Niekomu sa daný štýl fotografie páči, niekomu nie. Nie som jediný fotograf, ktorý má takýto štýl, preto tvoje vyjadrenia vôbec neberiem osobne, a čo si myslíš o mojich fotografiách je mi úplne ukradnuté, pretože sa nedá nikdy vyhovieť všetkým ľuďom na svete. Taktiež, ako píše Ecomat, nemienim vyhovieť každému "zo šotoosadenstva", pretože je veľmi ľahké veci kritizovať, ale ťažké niečo reálne urobiť.
Tiež by som ťa rád poprosil, aby si zbytočne neurážal ostatných tým, že sú farboslepí alebo niečím ďalším podobným, lebo ja si osobne nemyslím, že je to vhodné. Nebudeme sa tu predsa naťahovať, že kvôli jednej fotke má byť daný človek farboslepý, všakže?
No a nedá mi vyjadriť sa k poslednej veci - to je to, že ak by to tebe pristálo počas adminovania, tak by to skončilo v koši. Pôvodne som to ani nechcel vôbec spomínať, ale keďže si s tým začal, tak musím odkázať na fotografov, ktorí skončili pridávať kvôli nerovnakému metru počas tvojho adminovania. Tvrdá ruka, o ktorej hovoríš, tu vôbec nebola a vydávali sa skoro všetky tvoje fotografie, ibaže ostatných (aj dobré) sa mazali. To je dôvod, prečo tu máš vyše 2200 fotiek a za mňa je viac ako 20% z nich nepodarených. To som nenapísal ako urážku, ani nechcem, aby to tak vyznelo, jedná sa o fakt. A taktiež ťa ani nechcem kritizovať, lebo v žiadnom prípade nepodporujem hádky na tomto webe. Tobôž nie zbytočné, kvôli nejakým fotkám. Ja iba nechcem, aby odtiaľto odchádzali fotografi, a chcel som to napísať ako zhrnutie za všetkých tých, ktorí odišli, keď si sa tak veľmi obul do kvality fotografii.

Za mňa všetko, viac sa k tomu nemám prečo vyjadrovať, a dúfam, že ani nebudem musieť.
Odpovedať
mirec240

mirec240

13.9.2023
#16 Ohodnotiť kladne 9 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #15:
Pravda, kedysi bola kvalita fotiek vyššia 😁😎

https://imhd.sk/ba/galeria-media/271569/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/270078/

Inak, nič ti nebráni zobrať opäť foťák do ruky a ukázať nám, ako sa to má robiť. Ja tiež netvrdím že som top fotograf, vydal som aj fotky ktoré by som dnes už nevydal, ale navážať sa do niekoho kvôli fotkám mi nepríde úplne v poriadku, hlavne keď sám máš čo zlepšovať (už minule si tu písal o "šotoušoch s mobilmi" a pochybnou kvalitou ich fotiek)...
Odpovedať
N/A

N/A

13.9.2023
#15 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 8
Reakcia na: Ecomat #14:
Nie, ale čakal som diskusiu na úrovni a vysvetliť si veci a nie spôsobom svojho šotomonológu autora "je to môj štýl a hotovo". Tie fotky sú klamlivé, nepekné a každý normálny fotograf sa akurát pousmeje. Ale poviem tak, nemám tu už žiadne kvalitatívne očakávania a keďže vidím, ako sa celkovo zdokumentoval Rendez + DOD DPB, tak neostáva nič iné ako dúfať, že sa to tu raz zlepší. Keď sme pri tom, tak tu nejde o žiadnu osobnú urážku, ale asi skôr o to, že asi nemal čo k tomu povedať, keďže som mu to šplechol tak ako je. Keď Ti toto príde ako fotografia dokumentujúca realitu, rád Ti vybavím vyšetrenie na farbocit. Za mňa je to nevydarená fotka a keby to mne v čase adminovania pristálo na schválenie, tak to rovno pristane v koši. 🙂 Ale čo už, požiadavky sa evidentne znížili a tvrdá ruka, ktorá tu bola, už zjavne nie je.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Ecomat

Ecomat

13.9.2023
#14 Ohodnotiť kladne 12 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: N/A #12:
a možno len nemá nutkanie snažiť sa za každú cenu vyhovieť šotoosadenstvu ako ty a neberie každý komentár za osobnú urážku ako ty .. je pravda že ty by si v opačnom prípade skákal meterdvadsať do výšky že si ťa niekto dovolil skritizovať.
Odpovedať
Depebe

Depebe

13.9.2023
#13 Ohodnotiť kladne 10 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #12:
A čo by podľa teba mal napísať? Mne sa totiž zdá, že sa už dostatočne vyjadril
Odpovedať
N/A

N/A

13.9.2023
#12 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 13
Autor fotografie je nejako ticho, žeby padla kosa na kameň?
Odpovedať
Ike

Ike

11.9.2023
#11 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #10:
Ospravedlňujem sa, myslel som úpravu Sor23 nie Vika.
Odpovedať
Ike

Ike

11.9.2023
#10 Ohodnotiť kladne 11 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: kubo2126 #7:
Postprodukcia je veda, treba sa s ňou pohrať. V rámci postproduckie vieš tento autobus spraviť aj na modro, no neviem, či je to cieľom.

Toto naozaj vyzerá ako nejaký divný HDR filter. Vikova úprava je imho vierohodnejšia.
Odpovedať
N/A

N/A

11.9.2023
#9 Ohodnotiť kladne 11 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: kubo2126 #7:
Kľudne hovor, rád sa tu s tebou o tom pobavím, keďže tvoj predchodca robil prvotriednu prácu a mal to načítané a naštudované od A po Z. V prvom rade to, že niečo fotíš na manuál neznamená, že to dopadne lepšie ako na automat. Viem to z vlastnej skúsenosti, kedy pri reportážach a zmenách svetelných podmienok, ako aj kompozičných nestíhaš prenastavovať konfiguráciu, tak volíš automatický režim, ktorý odvedie naozaj dobrú prácu, tipujem že tiež fotíš na DSLR. Čo sa týka štýlu, to nie je že sa mi nepáči, ale nereflektuje realitu a v tomto update, ktorý má mať skôr reportážny charakter to vyvoláva nepravdivé vyobrazenie skutočností, ako sú napr. spomínané farebné schémy. Neviem, aký mám štýl ja, ale nahral som pre tento web z mojich rúk vyše 2200 fotografií a keď si moje fotky pozrieš, tak môžeš vidieť, že vždy bola snaha o kompozičné vyladenie so zachovaním základných pravidiel a princípov dobrej fotografie a zachovaním takých kvalitatívnych parametrov fotografie, aby reflektovali realitu takú, aká je. Je to veľmi jednoduché, niekedy je menej viac. Do budúcna Ti dám dobrú radu, stačí si kompozične zrovnať horizont vertikálne i horizontálne na mriežke, odstrániť chromatickú aberáciu, stiahnuť svetlé body na priamom slnku, troška sa pohrať s kontrastom a jasom, niekde možno trocha vytiahnuť tiene a to je celá veda. Tu si zjavne aplikoval nejaký HDR filter, resp. zvýšil si teplotu farieb a stiahol sýtosť farieb. Dovolil som si upraviť Tvoju fotografiu a link na ňu máš tu, ber to ako moje videnie situácie, upravujem však JPG a nie NEF, takže možnosti sú obmedzené, ale rozdiel vidieť budeš, prípadne aj ďalší diskutéri.
https://i.postimg.cc/s1CgbQ7T/27tr.jpg
Odpovedať
<a href='mailto:dvojtek545 [zavinac] gmail [bodka] com' >PepikSK</a>

PepikSK

11.9.2023
#8 Ohodnotiť kladne 13 Ohodnotiť záporne 3
Schovávať slabú postprodukciu za "autorov štýl" mi príde ako celkom chabá výhovorka 🙃
Odpovedať
kubo2126

kubo2126

11.9.2023
#7 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 8
Reakcia na: N/A #6:
Nechcem nič hovoriť, ale foteniu sa už nejaký ten čas venujem, a ani jedna z mojich fotiek v tomto Update nebola odfotená na automat. Všetkých 12 bol úplný manuál, RAW, a postprocessing. Je mi ľúto, že sa ti ten štýl nepáči, ale aj ty máš svoj štýl a myslím si, že autorov štýl by sa mal v rámci svojich možností akceptovať.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
N/A

N/A

11.9.2023
#6 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #4:
Ono celkovo kvalita fotiek na tomto portáli začína byť nejaká pochybná, vždy sa to nejako obháji názvom updatu "Foto od vás" a podobne, ale proste tu úplne stačilo, keby si autor nastavil fotoaparát do režimu automatika bez blesku a nahral na web tak, ako odfotil. Nie je predsa možné, že vo výsledku vyzerá červená tak, ako odstavené zrýchľovače, čo boli na Juráku.
Odpovedať