Zavrieť

Osvetlenie lyžiarskeho svahu zo 60. rokov 20. storočia, ktoré vybudovala telovýchovná jednota Lokomotíva Bratislava

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Bývalé lyžiarske stredisko pod Kamzíkom (4.3.2020) (16/17)
Stiahnuť materiál
Osvetlenie lyžiarskeho svahu zo 60. rokov 20. storočia, ktoré vybudovala telovýchovná jednota Lokomotíva Bratislava.
Príspevok:
Lokalita: Slalomka
Dátum: 15.2.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Nové Mesto
Bývalé lyžiarske stredisko pod Kamzíkom (4.3.2020)
Linka:
Autor: Sor23
Počet zobrazení: 3747

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Martin86

Martin86

31.3.2020
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Trochu môjho pátrania po druhom neznámom vleku pri tejto slalomovej lúke 😉
https://www.facebook.com/786547821428519/posts/2925792964170650/?d=n
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

22.3.2020
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Martin86 #9:
Ďakujem za doplnenie. Vlek na kolmom svahu k slalomovej trati bola asi Transporta VL-200, ale nemám to potvrdené. Mohol to byť aj oveľa starší vlek (Turdus, napríklad odniekiaľ presunutý). Informácií je ako šafránu a dnešná TJ Lokomotíva pôvodné dokumenty nemá. Lepšie je to s materiálmi z podniku Javorina PZCR, ale tie sa týkajú najmä lanovky a Snežienky.
(Historický kontext je taký, že aj investorom lanovky a reštaurácie bola najprv TJ LO a príprava bežala v ich réžii, ale v r. 1968-1969 prebehla, dobovým slovníkom, "zmena investorstva" a od januára 1969 sa ním stala práve novozaložená Javorina). Vleky zostali naďalej pod TJ LO.
Odpovedať
Martin86

Martin86

22.3.2020
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #8:
Ja som trochu starší ako anbis, ale pamätám si nasledovné. Modrá kotva premávala po revolúcii veľmi krátko, potom zjazdovka aj svah iba zarastali. Na cvičnej lúke, kým tam nebola ešte bobová dráha, na tej kde je teraz bufet Bobo, bolo do polovice 90. rokov torzo nefunkčného vleku - malý vlek obežného systému, strieborné stožiare, asi od tatrapomy. Potom niekedy cca od roku 1998 je na rovnakom mieste ten súčasný vlek, rovnakého, trochu modernejsieho typu. Na vedľajšej lúke s drevenými chatkami bol malý skladací vlek pre lyžiarsku škôlku - boli to len dva stožiare a medzi nimi obežné lano, ktorého sa deti držali rukami, farba bola modrá a červená. Skladovali ho v jednej z tých drevených búd a ešte cca 10-12 rokov dozadu sa v lesiku nad touto lúkou nachádzal jeden stožiar s lanáčom z tohto vleku. Vlek kolmý na modrú kotvu som už ani ja nezažil, mám však vyše 10 ročné fotky miesta, kadiaľ viedol. Neviem ani jeho typ, predpokladám že buď Transporta alebo nejaká domáca výroba na kolene. A na svahu pod hotelom West bol len lyžiarsky skokanský mostík, bez vleku.
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

21.3.2020
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mike #7:
O tom som nikdy nepočul, v tých miestach bol už spomenutý skokanský mostík.
Ale môžem sa mýliť, nie som veľký pamätník, narodil som sa v 1990... osobne si to pamätám od 2004, staršie info mám z archívov a od starších 🙂
Odpovedať
Mike

Mike

21.3.2020
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
A nebol svah (a vlek) kedysi aj od televíznej veže k hotelu west?
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

21.3.2020
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Martin86 #5:
Iba doplním, že vlek VL-1000 (modrá kotva) fungoval aj krátko po revolúcii, už v správe STaRZu. Tá druhá zjazdovka bola opustená podstatne skôr, žiaľ, nepodarilo sa mi zatiaľ vypátrať kedy presne. Okrem prieseku je tam zachovaných aj pár osvetľovacích stožiarov. V tom čase to bolo jedno z mála stredísk s umelým osvetlením svahov v Československu.
Dlhodobo s kolegami pracujeme na materiáli ohľadne histórie lanovky a Snežienky a máme k tomu aj dosť podkladov, vrátane originálnych materiálov TJ Lokomotíva a z podniku Javorina, problém je skôr s fotkami a tiež bude problém s vydavateľom... Verím, že sa dobrá vec podarí aspoň v roku 2022 k 50. výročiu lanovky.
Ak by ste náhodou poznali nejakých pamätníkov, dajte prosím vedieť, radi ich vyspovedáme 🙂
Odpovedať
Martin86

Martin86

5.3.2020
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Svah ktorý spomína Viko sa skutočne nachádzal vľavo a ústil takmer kolmo na spodnú časť Slalomky pri pohľade zvrchu, zhruba v miestach poslednej fotky v tejto galérii. Ja si ako dieťa pamätám posledné lyžovanie na Slalomke a funkčnú modrú kotvu niekedy okolo rokov 1989-1990. Tú druhú menšiu zjazdovku si pamätám už len zarastenú s demontovaným vlekom. Priesek a teleso zjazdovky je však dodnes vidno.
Odpovedať
IBBI

IBBI

4.3.2020
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Oliver55 #3:
1980
Odpovedať
Oliver55

Oliver55

4.3.2020
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Neviete kedy bol ten vlek naposledy v provozu ?
Odpovedať
N/A

N/A

4.3.2020
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #1:
Áno, bol ešte jeden svah, s kratším vlekom, no ten je už úplne demontovaný.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

4.3.2020
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Nebol náhodou kedysi na Kamzíku ešte jeden svah? Je to už cca 15 rokov, ale išiel som raz chodníkom od hornej stanice lanovky naprieč Slalomkou ďalej, a mám matnú spomienku na ešte jeden priesek zarastený omladinou, kde práve takýto nejaký stĺp chátral... Je to možné, alebo sa ani nemám pokúšať to miesto znova hľadať? 😃
Odpovedať