Zavrieť

Výstavba predĺženia trate a novej zastávky Jungmannova už zasiahla aj do časti vybudovanej v prvej etape

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Výstavba predĺženia trate a novej zastávky Jungmannova už zasiahla aj do časti vybudovanej v prvej etape.
Príspevok:
Lokalita: Jantárová cesta, obratisko Jungmannova
Dátum: 10.10.2024
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Úsek Bosákova - Romanova
Výstavba petržalskej električky pokračuje aj na jeseň (11.10.2024)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 4987

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
david11

david11

14.10.2024
#27 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Neviem či to súvisí s týmto, ale záložák je cca. dva týždne na Vinohradoch na vonkajšej koľaji.
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

13.10.2024
#26 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Predpokladám že niekedy bude konečná výstupná zastávka keď sa bude robiť druhá strana za vyhybkou... Prípadne bude kalifornan niekde na úrovni zastávky N80 smer hlavná stanica...

Bude určite ešte aj nejaká víkendová výluka komplet ako boli tie kratke večerné výluky...
Odpovedať
Ttom

Ttom

12.10.2024
#25 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #21:
v BA lepsie mat dake duolietadlo-hydroplan, ked po pristati zlezie do Maleho Dunaja a bez akychkolvek zapch je za par minut v osobnom pristave 😃
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

12.10.2024
#24 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #23:
Už tam nie sú ani koľaje v tomto úseku, takže ZV musí stáť niekde inde.
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

12.10.2024
#23 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Záložné vozidlo tu už nestojí alebo to bol iba 1 deň na odstránenie dlažby????
Odpovedať
Solider

Solider

11.10.2024
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Súhlasím, ak by to bolo témou dňa, tak by to príslušný spracovateľ musel vyhodnotiť v štúdii realizovateľnosti.
Odpovedať
Ike

Ike

11.10.2024
#21 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #14:
Okrem toho, čo napísal Erik, a s čím bezvýhradne súhlasím, by som doplnil, že by jednotka musela byť minimálne dvojsystémová + kopec ďalších duplicít, pretože ten rozdiel medzi vlakom a električkou sa netýka len napájania.

Druhá je možno protiotázka, či si myslíš, že jednotka by bola fakt gamechanger, ak by na električkovú trať s intervalom 4 minúty nabehla dvakrát za hodinu, čo je z pohľadu dráhovej MHD antisystémová linka. Otázkou je tiež, ako by interagovala s ostatnými električkami, či by mala dostatočne rýchlu akceleráciu a či by stála na všetkých zastávkach (pri logike veci mi to vychádza, že by musela, inak by električku dobiehala, ale ak by zase stála na každej zastávke, tak kopec času by zabila rozbiehaním a brzdením). O úrovňových priecestiach, ktoré za Ivanskou vlak nemá, ani nehovorím.

Ďalšia otázka je kapacita a dĺžka nástupíšť a kde by si ju v meste otočil.

Dôležitá je tiež otázka, či by hypotetický cestujúci, ktorý pracuje na Kollárovom námestí, bol vo Vrakuni rýchlejšie dnes, alebo čremčrejnom fungujúcim v týchto podmienkach.

Podľa môjho skromného názoru by si z relatívne dvoch fungujúcich systémov (železnica, preto relatívne, a električka) spravil jeden nefunkčný guláš.

No a aby ten guláš vôbec fungoval, musel by si urobiť nemalé úpravy v infraštruktúre, takže na to aby si mal v princípe nefunkčný stav 0, by si vyhodil prostriedky, ktoré by sa mohli investovať do rozširovania existujúcich systémov, kde Ti odpadajú nemalé fixné štartovacie náklady a teda priamy úžitok je bezstratový.

V neposlednom rade je otázka, kto by to platil a čo ak by to (pochopiteľne) niekto platiť nechcel. IMHO celé to troskotá na tom, že to nikto platiť ani nechce.

Podľa mňa je to rovnaká blbosť, ako vymyslieť systém, že lietadlo po pristátí odloží krídla, podvozky sa zasunú do dvojstopej podoby a ďalej by pokračovalo na autobusovú stanicu a stálo na zastávkach MHD.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

11.10.2024
#20 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #19:
Ja tram-train neobhajujem ani nenavrhujem. Bez zodpovedania otázok, ktoré som nastolil (a ďalších od iných ľudí/inštitúcií) sa o tom nebudem baviť, lebo to nemá zmysel. Ťarchu dokázať zmysel a vôbec realizovateľnosť má ten, kto tram-train navrhuje, nie ten, kto poukazuje na síce riešiteľné, ale drahé problémy, čo sa praktickej prevádzky a potenciálneho prínosu týka.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Solider

Solider

11.10.2024
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
To by záviselo od konkrétne zvoleného variantu.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

11.10.2024
#18 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #17:
Aj keby peniaze boli. Je to absolútne zbytočné a nepotrebné. Električky v Bratislave trpia rôznymi problémami, ale rozchod koľajníc rozhodne nie je medzi nimi!
Odpovedať
Solider

Solider

11.10.2024
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Však k žiadnej zmene by aj tak nedošlo, pretože na to neboli a nebudú peniaze.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

11.10.2024
#16 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #14:
Aká jednotka (parametre vozidla!), ako často, v akej trase presne? Odkiaľ by tá jednotka bola vypravovaná, kde by sa podrobovala údržbe (rôznym stupňom údržby), aké protichodné normy a predpisy by musela spĺňať (železnica vs. električka)? Koľko by prevádzka tej jednotky stála (náklady na jeden osobokilometer) po zarátaní všetkých vecí? Koľko by tá jednotka vážila (vozila by si so sebou meniareň) = na aké parametre by sa musela budovať "duálna" 1000/1435 tram/tramtrain trať? V prípade porúch/nehôd/výluk, ako by ovplyvnila funkčnosť systému mestských električiek? A hlavne koľko ľudí by vozila? Naozaj sa to oplatí? Nie je lacnejšie a účelnejšie vybudovať pohodlný, bezpečný a atraktívny prestupný terminál? Ideálne s prestuom "so suchou nohou", 6 metrov cez šírku perónu? Bez toho aby sa prenášali meškania/výluky/nehody z jedného systému na druhý?
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

11.10.2024
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #12:
Ja mám pocit, že bola od začiatku navrhovaná tak, aby mala čo najmenší prínos pri čo najvyšších nákladoch. Takže to bolo sabotované a slúžilo ako zámienka pre zmenu rozchodu električiek!
Odpovedať
Solider

Solider

11.10.2024
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ike #13:
A čo by bolo zlé napríklad na tom, aby nejaká elektrická jednotka z Kvetoslavova sa v Ružinove zapojila na električkovú trať a išla do mesta?
Odpovedať
Ike

Ike

11.10.2024
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #12:
Ja si naopak myslím že myšlienka tramtrainu je zlá. Neviem si predstaviť ako by to minimálne na Slovensku bolo prínosné a finančné výhodné s v porovnaní s výstavbou normálnej tram trate.
Odpovedať
Solider

Solider

11.10.2024
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
Myšlienka tram-trainu nie je zlá, ale bola akurát nevhodne implementovaná.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

11.10.2024
#11 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #6:
Blbosť spočívala v tom, že im na to EÚ skočila a zaplatila to.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

11.10.2024
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #8:
Obsah operačných programov ani podmienky výziev sa ozaj nepíšu v orgánoch EÚ.
Odpovedať
Ike

Ike

11.10.2024
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #8:
Práveže naopak, vďaka EÚ je týmto 1/6 rozchodom a snívaniu o TramTraine koniec. Na-šťa-stie. 🙂
Odpovedať
6503

6503

11.10.2024
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: S499.1023 #7:
Igor, tu na IMHD chlapci X-krat skriekali pred rokmi, ze to bola podmienka EU. Vychadzam z toho. Ak to bolo inak - OK. Novy poznatok.
Odpovedať