Zavrieť

Začiatok jednokoľajného úseku počas rekonštrukcie trate

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Začiatok jednokoľajného úseku počas rekonštrukcie trate.
Príspevok:
Lokalita: Vajnorská ul.
Dátum: 7.10.2023
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Úsek Kuchajda - Zlaté piesky (2023 - 2024)
Rekonštrukcia Vajnorskej (16.10.2023)
Linka:
Autor: Tragáčik
Počet zobrazení: 2520

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
si

si

20.10.2023
#26 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #24:
"Donedávna sa robilo."
pamatam si asi jednu ale 2 davky prebrusenia kolajnic a aj to len na vybranych tratovych usekoch (a zvysok siete ostal aj vtedy od macochy)
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

20.10.2023
#25 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #24:
Keď robili asi už skoro 10 rokov dozadu medzi Ursínyho a Pionierskou tak robil DPB alebo dodávateľ...
Vtedy za víkend vyložili koľaje a spravili nový podklad... Ak sa nemýlim
Odpovedať
Solider

Solider

19.10.2023
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #23:
Brúsenie je predovšetkým o financiách. Donedávna sa robilo. Menšie blaťáky by si podnik vedel urobiť aj po vlastnej línii, ale súvislejšie úseky sa musia robiť dodávateľsky.
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

19.10.2023
#23 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #22:
Viacero veci by sa dalo robiť priebežne...
Aj brúsenie pravidelné
Len to by sa muselo chcieť lebo na financie sa každý vie vyhovoriť ..
Odpovedať
Solider

Solider

19.10.2023
#22 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david11 #20:
Račianska je na niektorých úsekoch už horšia ako Vajnorská a nerád by som sa dožil toho, že tam bude na blaťákoch znížená rýchlosť na 20 alebo 30. Pritom tých príšerných úsekov nie je tak veľa a viaceré z nich by sa dali opraviť počas predĺženého víkendu alebo aj pri jednokoľajke.
Odpovedať
si

si

19.10.2023
#21 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #19:
myslim ze uz len to ze to vydrzalo 30 rokov bez nejakej udrzby hovori o tom ze v case realizacie to nejak zasadne odflaknute nebolo..... a keby sa tomu venovala priebezna udrzba tak trat tohto typu vydrzala este peknych par (desiatok) rokov len maximalne s vymenou jednotlivych kolajnic (ked je prilis zjazdena hlava).....
Odpovedať
david11

david11

19.10.2023
#20 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #19:
Tak Račianska sa ako tak drží od roku 92. No v Kačici to riadne hádže už teraz.
No ak neurobia lokálne opravy tak to dopadne ako Vajnorská..
Odpovedať
Solider

Solider

19.10.2023
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #18:
No pochybujem, že v roku 1991 sa to robilo nejako poctivo.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19.10.2023
#18 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #16:
Nie je drenážne potrubie ako drenážne potrubie. Ak tam je klasická hadica s dierami kol dokola, voda stečená z jedného miesta rovno zmáča podložie o kúsok ďalej. Pre spoľahlivé odvodnenie sa majú použiť typy kde spodná cca 1/3 obvodu je plná, aby voda odtekala ako v žľabe. Bohužiaľ naše stavebníctvo frčí na "takto sa to vždy robilo" a tomuto poznatku sa bráni.
Odpovedať
andy27

andy27

19.10.2023
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #16:
Písať to do diskusie nemá zmysel, treba to dať písomne štatutárom príslušnej organizácie, ktorá má majetok vo vlastníctve (správe) aj s potvrdením o podaní.
Odpovedať
Solider

Solider

19.10.2023
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david11 #14:
Blaťák je problém podložia, ktoré sa dostane do zvršku. Ale samozrejme, aj to drenážne potrubie treba raz za čas tlakovo prečistiť. Pozri si koľaj Račianske mýto > Kominárska, po rekonštrukcii ani jeden blaťák. Ak by sa tieto veci priebežne odstraňovali, tak by to nebolo v takom dezolátnom stave. Ja som prekvapený, že na Račianskej sa neopravil ani jeden blaťák a to sú tam teraz úseky, kde je 20 metrov čisté blato a podvaly sú v jazierkach vody.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19.10.2023
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david11 #13:
Pri návalových dažďoch je limitom kapacita kanalizačnej siete, príp. jej priechodnosť (napr. pod Dolnozemskou je zberač miestami zanesený tak do troch štvrtín priemeru). Nejaký vyvýšený rigol houby vyrieši, keď vpust nemá kam odtiecť.
Odpovedať
david11

david11

19.10.2023
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #12:
V tých blaťákoch sa voda drží aj vyše týždňa. Moc to nemá kam odtekať..
Vpuste v tých žlaboch sú..
Odpovedať
david11

david11

19.10.2023
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #10:
Pri návalových daždoch určite.. cca každých 200 m je vpust.
Odpovedať
Solider

Solider

19.10.2023
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #10:
Samozrejme, že nie. Ide o obyčajný monolitický betónový obrubník so žľabom, ten žľab nikam neústi a slúži skôr len ako opora. Na otvorenom zvršku sa vždy voda vsakuje do trate, david1 by si mohol doma vyskúšať pokus a naliať vodu do prepravky so štrkom, že či voda odtečie po povrchu.
Odpovedať
si

si

19.10.2023
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #10:
minimalne v takomto pripade:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/203325/Zaplaven%C3%BD-podjazd-pod-%C5%BEeleznicou-na-Vajnorskej-po-b%C3%BArke?gsd=0&ghp=vajnorska&ref=ba%2Fgaleria%3Fghp%3Dvajnorska%26%2338%3Bghv%3D%26%2338%3Bghe%3D%26%2338%3Bghl%3D%26%2338%3Bgha%3D%26%2338%3Bghdo%3D%26%2338%3Bghdd%3D%26%2338%3Bgsd%3D0%26%2338%3Bp%3D3
snad ano (teda ak by aj odvod vody z nich bol funkcny)
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19.10.2023
#10 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david11 #9:
A plnili by tieto rigoly vôbec nejakú funkciu, keď majú hranu vyššie než horná úroveň štrku?
Odpovedať
david11

david11

19.10.2023
#9 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Inak krásne vidieť aj tú neúdržbu trate zo strany DPB.. Odvodňovacie rigole plné nánosov a špiny. Tá voda mohla jedine vsakovať do trate. Podobne vyzerá aj Račianska..
Odpovedať
lostrail

lostrail

19.10.2023
#8 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Za dobre povazujem, ze ide o pomerne luxusny kusok s jednoliatymi krizeniami, co este donedavna nebol standard ani na tratiach s beznou prevadzkou. Urcite sa na tomto vozy nicia menej ako na kalifornanoch. Zostava dufat, ze to este pouziju, v pohode aj na nejakom trvalom useku.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

19.10.2023
#7 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: samkoh #5:
Že ich nie je o čo uchytiť. Kaliforňan je konštrukcia z blokových, bezstojinových koľajníc. Stačilo by pozrieť sa na nejaké fotky kaliforňanov v prevádzke.
Odpovedať