Zavrieť

Skratka z Krasňan

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Rôzne dopravné fotografie › Koľajové trate › Zrušené električkové trate (19/58)
Stiahnuť materiál
Pohľad na CO-koľaj vedúcu z vozovne Krasňany, na konci ktorej sa ešte nachádzala výhybka.
Príspevok:
Lokalita: Račianska ul.
Dátum: 26.1.2002
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Zrušené električkové trate
Fotografie električkových aj železničných koľajníc z Bratislavy (16.5.2003)
Linka:
Autor: Andy
Počet zobrazení: 9658

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

mi.v

27.12.2023
#28 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #26:
To som sa pri tejto fotke pýtal ja (z košickej sekcie). Koľajovú spojku som zrejme videl len z máp, nie z albumov fotiek. Asi preto som vtedy neskúmal, či fotka spojky niekde existuje alebo nie, ale spýtal som sa tu, keď už som písal odpoveď na zadný výjazd.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Mhr1

26.12.2023
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
V Bratislave po zrušení e-6 do Petržalky a potom v kratšej variante na Šafko (1962) už v osobnej doprave žiadne obojsmerné dvojnápravové električky ani vleky nezostali. Obojsmerné boli len pracovné vozy 153 a 154 a ešte posledné dvojstováky tiež ako pracovné vozy (21, 24). Takže s tým to nesúviselo.
Odpovedať

6503

26.12.2023
#26 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #24:
Tak to ste pri zlej fotke. 😉
Odpovedať

S499.1023

26.12.2023
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #12:
Karospoistka.
Odpovedať

upravovač fotiek

26.12.2023
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #22:
Reč bola o koľajovej spojke pri vjazde do vozovne:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/282396/Vozov%C5%88a-Kras%C5%88any-po-17-rokoch-op%C3%A4%C5%A5-otvorila-br%C3%A1nu-pre-n%C3%A1v%C5%A1tevn%C3%ADkov
Odpovedať

Andrej

26.12.2023
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Len som skúsil pochopiť ako tá spojka do toho figuruje.
Odpovedať

6503

26.12.2023
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Podla mna to bola obycajna nudzozva vyjazdova kolaj. Ziadne otacanie podvozkov a ja neviem co.
Odpovedať

upravovač fotiek

26.12.2023
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
V Krasňanoch točňa na podvozky nebola (práve som si to zisťoval), používali žeriav a podvozky otáčali vo vzduchu.
Odpovedať

upravovač fotiek

26.12.2023
#20 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #4:
Podvozky sa otáčali v Krasňanoch žeriavom. Tá spojka sa využívala keď bolo nutné otočiť voz kvôli lepšiemu prístupu na pracoviksách v dielňach (oprava havárií, lakovanie čiel, práca na transparentoch). Okrem toho sa to projektovalo ešte pre obojsmerné dvojosáky, ktoré ale už akosi neboli v čase otvorenia Krasňan relevantné.
Odpovedať

upravovač fotiek

26.12.2023
#19 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Podvozki. Že som si to nevšimol. Neskutočná chyba.
Odpovedať

upravovač fotiek

26.12.2023
#18 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TomJ #14:
Správne, kvôli rovnomernému opotrebeniu okolkov a prevodoviek.
Odpovedať

upravovač fotiek

26.12.2023
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #15:
Na načo by s tým podvozkom robili také komplikované zachádzky? V ústredných dielňach majú točne na podvozky, keď ich presúvajú medzi rôznymi pracoviskami:

na fotke vpravo:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/156145/Podvozky-s-rozchodom-1435-mm-z-ko%C5%A1ickej-elektri%C4%8Dky-T3-364-v-spolo%C4%8Dnosti-podvozkov-s-rozchodom-1000-mm-pre-vozidl%C3%A1-typu-T6A5

na fotke vľavo:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/156144/Stredn%C3%BD-podvozok-pre-elektri%C4%8Dku-K2S

https://imhd.sk/ba/galeria-media/21760/To%C4%8D%C5%88a-z-%C3%9Astredn%C3%BDch-dieln%C3%AD

Predpokladám, že točňu na podvozok mali aj v Krasňanoch, ak tam otáčali podvozki. Je to oveľa jednoduchšie a rýchlejšie, ako s podvozkami robiť "vyhliadkovú" jazdu okolo vozovne, pred vozovňu a následne naspäť.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

upravovač fotiek

26.12.2023
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #12:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2/Elektri%C4%8Dky-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/46146/Zadn%C3%BD-podvozok-7816-pred-ulo%C5%BEen%C3%ADm-na-ko%C4%BEajnice

https://imhd.sk/ba/galeria-media/2/Elektri%C4%8Dky-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/5591/Vyko%C4%BEajen%C3%A1-elektri%C4%8Dka-T6A5

Ale je, len sa predtým dáva medzi polrám a kolísku spojka, aby sa nepoškodil tlmič.
Odpovedať

Andrej

26.12.2023
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Adam3 #11:
Elektricka ide do dielne. Podvozok sa odmontuje, elektricka sa zdvihne, podvozok sa posunie von a na spojke prejde na opacnu kolaj, potlaci sa okolo vozovne, a nasadi sa zase pod elektrickou v dielni uz opacnym smerom.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

TomJ

25.12.2023
#14 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Laická otázka, keďže sa do tohto technicky nevyznám - prečo sa musia električkám otáčať podvozky naopak? Kvôli rovnomernému opotrebeniu? A tiež som nepochopil, čo má s tým spoločné koľajová spojka pred vozovňou.
Odpovedať

upravovač fotiek

25.12.2023
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #10:
Podvozok je v princípe symetický. Len niektoré majú piesočníky, ktoré sa musia vždy premontovať, ak sa otáčajú o 180°. Teda predpokladám, že sa pemontujú, lebo nevidel som držiak hadice od piesočníku na "zadnej" strane podvozku ani raz.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/262546/Predn%C3%BD-podvozok-7909-vo-vzduchu

https://imhd.sk/ba/galeria-media/52110/Podvozok-pre-elektri%C4%8Dku-Tatra-%C4%8CKD-T3

Prakticky by bolo jednoduchšie mať "držiak hadice - trubku" na oboch koncoch a hadicu zasunúť vždy iba do tej strany, ktorá je pri piesočníku, ale možno by to zavadzalo a narážalo do skrine s výzbrojou, preto sa to asi vždy prehadzuje. Neviem ako to robili v prípade KT4, ktoré majú aj oká pre uchytenie čapov tiahel mechanizmu natáčania podvozku. Pri nich asi museli meniť predný a zadný povozok navzájom (čím sa zároveň otočili o 180° voči kastli).
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Ike

25.12.2023
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Adam3 #11:
Ak sa nemýlim, tak zdvihnúť električku tak, že budú visieť podvozky, nie je možné.
Odpovedať

Adam3

25.12.2023
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ike #8:
Akoze aj mne sa zda, aj som nakonci pisal, ze je to nieco, co by som vedel urobit na modelovom kolajisku, nie v praxi. Ale je to podla mna jediny sposob, ako by mohla mat suvis kolajova spojka s otacanim podvozkou. Ak sa otacaju samostane, tak, že sa nadvihne elektricka a otocia sa pod nou podvozky, tak na to hadam netreba spojku nie?
Odpovedať

Ma178rek

24.12.2023
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
A nerobí to problém nejaký ?? Je ten podvozok symetrický???
Lebo ja som chvíľu pracoval pre Siemens kde sme opravovali Vectrony a keď tam trebalo podvozok odmontovať a šiel do Mníchova na "opravu" tak pod mašinu naspäť museli ísť rovnako ako boli lebo by nesedeli... Ako je rozdiel rušeň a električka len som prekvapený takouto informáciou a teda ako sa teraz otáčajú či je vo vozovni žeriav lebo podľa schémy koľajiska sa vie otočiť až mimo vozovne na výjazde že by chvíľu s podvozkom cúvali po Račianskej
Odpovedať

Urbanway 2423

24.12.2023
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Adam3 #6:
Tie podvozky sa asi otáčajú každý samostatne, keď sú odmontované od električky. 🙂
Odpovedať