Nedostatok vodičov aj v MHD Nitra

Napriek nedostatku kvalifikovaných vodičov, kvôli ktorému dochádza k občasnému vynechávaniu spojov, sa ARRIVA NITRA usiluje o zabezpečenie prevádzky MHD v Nitre v bežnom režime. Spoločnosť pravidelne organizuje náborové kampane a usiluje sa aj o dlhodobé riešenie celoslovenského problému.

Našim cestujúcim v Nitre, ktorých sa prípadné výpadky spojov dotkli, sa aj touto cestou ospravedlňujeme. Pracujeme na krátkodobých aj dlhodobejších riešeniach vážneho problému s nedostatkom skúsených vodičov,“ povedal Juraj Kusy, generálny riaditeľ spoločnosti ARRIVA NITRA. Vynechané spoje sa týkali viacerých liniek, predovšetkým č. 24 a 32. „Aby sme Nitranom a návštevníkom Nitry dokázali poskytovať čo najlepšie služby, obrátili sme sa so žiadosťou o pomoc na našich kolegov z ostatných regiónov, v ktorých ARRIVA pôsobí,“ doplnil. Podľa jeho slov by už v najbližších dňoch títo vodiči mali prísť do Nitry a situácia by sa mala stabilizovať. Spoločnosť bude zároveň pokračovať v náborových kampaniach. Svojim novým zamestnancom ponúka pomoc s financovaním získania vodičského preukazu na autobus či prácu na skrátený pracovný úväzok, čo je atraktívne aj pre ženy – matky. Záujemcovia môžu poslať žiadosti so životopisom na adresu praca@arriva.sk.

ARRIVA zároveň podporuje legislatívne zmeny, ktoré by umožnili získať vodičské oprávnenie na autobus už v 21 rokoch a nie až v 24, ako je to v súčasnosti. „Väčšina našich skúsených kolegov – vodičov získala vodičské oprávnenie počas základnej vojenskej služby a  po návrate z nej mohli pokračovať v získanej praxi a zamestnať sa u nás ako vodiči MHD alebo regionálnych autobusov. Žiaľ, táto silná generácia pomaly odchádza do dôchodku. Mladí vo veku 24 rokov už zvyčajne majú zamestnanie. Preto by sme veľmi privítali, keby sa vek na získanie tohto oprávnenia znížil o tri roky tak, ako to bolo v minulosti,“ dodal  J. Kusy. S nedostatkom vodičov zápasí takmer celé Slovensko i ďalšie krajiny Európskej únie.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #9:
S499.1023 Od bolševikov sa možeš učiť ako fungovala MHD volakedy, ty zm rd .Takéto slabé služby ako sú teraz v Nitre tu ešte nikdy predtým neboli
Peniaze ktoré patria vodičom odchádzajú na zahraničné účty majitelom !
Reply on: S499.1023 #9:
škoda že sa zavreli uránové bane, tam patríš
Prebudte sa ! Miliony EUR odchádzajú do vačkov majitelov v zahraničí pričom Arriva sa vyhovára že nemá peniaze. Je to tunelovanie dopravného podniku
Reply on: Viko #14:
Je to samozrejme vítaná pomoc. Pre vyriešenie problému sú však potrebné systémové zmeny a to potrvá dlhší čas.
Reply on: Vladimír #13:
Tak potom super, hádam to naozaj pomôže.
Reply on: Viko #11:
Na linkách MHD Nitra sa v ostatnom čase za volantom už objavili vodiči z prímestskej dopravy, Topoľčian, Zlatých Moraviec, Michaloviec, v riešení sú ďalší zo Štúrova či Ružomberku.
Za almužnu nikto dochádzať nebude. Boli by sprostí. Nech si to pán Kusý vyžere.
Žiaľ bohu aj Nitrančania.
V pražskej Arrive začali po dlhodobých problémoch s počtom vodičov vypomáhať ľudia z pobočky z Moravy, u nás by to nefungovalo?
Netvrdil tu vo fóre náhodou niekto že po prázdninách bude vodičov dostatok ?
Údajne to bolo len pre to že boi dovolenky.
Reply on: Troll #8:
Boľševici a podobná čvarga v tom majú vďaka triednemu nepriateľovi jasno.
Reply on: juraj66 #7:
Akokeby mestské podniky (ako DPB, DPMK, či DPMŽ) s tým nemali žiadne problémy, že... ?
Tak už tu máte to súkromné podnikanie. Vivat kapitalizmus. Dúfajme že aspoň mesto začne s vyrúbením sankcií...
Reply on: vodník #5:
.... nahádzať do CP garantovaný odchod, ostatne by boli príležitostné (buď príde, alebo nepríde) ?
Celkom fajn to tá naša Arriva vymyslela. A to ešte nie je ani školský rok. Podľa mňa mali spraviť akýsi dočasný cestovný poriadok (v ktorom by rovno bol "vyhodený" aspoň jeden spoj za hodinu). Ľudia by aspoň vedeli ako to "chodí". Vždy sa to nedá ráno si skontrolovať a hlavne zapamätať všetky spoje čo nechodia (keď ich je tak veľa). Alebo ako už bolo napísané, tak mali chodiť zadarmo, prípadne cestujúcim platiť za to, že sú s nimi ochotní cestovať. Mimochodom, keď našli peniaze na bicykle, radšej mali prihodiť šoférom.
Myslim si ze v pripade ze su obmedzene spoje mohla ci mala arriva nitra pristupit k docasnemu znizeniu cestovneho listka napriklad u vodica ...
Takto je to skor Mestska Nahodna Doprava
Reply on: juraj66 #2:
Zatiaľ čo ČSAD, SAD, Connex a Veolia platili kráľovsky a autobusovú stanicu prerobili šesťkrát?
Zvýšte mzdy a vodičov budete mať dosť. Bolo velkou chybou že Arriva prišla do Nitry. Nielen že nechcú platiť ale nedokázali za 2 roky ani prerobiť autobusovú stanicu.
No, treba vodičov začat riadne platit a som si istý, ze problem sa vyrieši.