Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja stále nerozumiem z kadiaľ zobrali šetrenie keď dajú nohu dole z plynu žerie to menej (nič) ako keď majú neutrál.
Reakcia na: henko151 #22535:
Liorbus totiz nemal variabilnu zlozku mzdy. Nie su premie, nie je z coho brat. Arriva sa ju od prebratia Liorbusu niekolkokrat pri zvysovani platov pokusala zaviest, ale odbory im to zakazdym zostrelili.
Reakcia na: Bubboo #22537:
Šotoušov nás je tu dosť... proste by sa to hlásilo.
Reakcia na: S499.1023 #22529:
Podnet dobrý,vítam...ale ako to vysledovať?
Reakcia na: henko151 #22535:
Nielen podnikmi...aj prevádzkami...
Reakcia na: irizar #22534:
O to smutnejšie že v podstate jedna veľká spoločnosť a takéto rozdiely má medzi svojimi podnikmi.
Reakcia na: henko151 #22533:
Arriva Liorbus nic take nema.
Reakcia na: irizar #22531:
Tak Arriva je stále len sprivatizovaná SADka. 😆 Meno sa aj akcionári sa sice pár krát zmenili, ale myslím že zmýšlanie sa u mnohých zamestnancov za tie roky nezmenilo.
Každopádne pokiaľ sa neupustí od noriem na spotreby, tak nikdy nebudeme mať verejnú dopravu ako "na západe". Darmo budeme mať moderné vozidlá, keď šoféri sa budú bať pustiť klimatizáciu, prípadne ak ju náhodou pustia tak pôjdu permanentne 30km/h. Pekne to vidieť na menších MHDčkách ako napríklad Levice, kde majú v podstate väčšinu vozového parku tvorenú novými E6 Ivecami a jednou SORkou. Darmo majú pomerne moderné vozidlá, keď tí šoféri nepustia klimatizáciu celé leto a vyšší rýchlostný stupeň ako 4 nezaradia pokiaľ nejdu linku von z mesta (napr. smer Malý Kiar)
Reakcia na: irizar #22531:
Čím by sme sa konečne zbavili meškaní, ktoré sa dajú vyrovnať zošliapnutím plynu.
Existuje este jedno riesenie, hoci na SADisticke pomery je to myslienka revolucna az na urovni kacirstva - prestat viazat akukolvek zlozku mzdy na spotrebu, aby nikto nemal motivaciu vymyslat taketo kraviny.
Taktiež si myslím, že brzdiť motorom je aj úspornejšie keďže to nevstrekuje žiadne palivo, zato neutrál žerie ako voľnobeh? Ak hovorím zle, opravte ma.
Reakcia na: Bubboo #22527:
Veď hovorím - raz na školení povedať, že to sa nerobí a potom brať prémie - hneď by ich úspory prešli.
Práve videná 963JO na L10 na železničnej stanici 😂 akurát dnes som nadával na ranného kolegu, ktorý na L7 bral obrubníky jedna radosť, vymenili sa a radosť pokračuje 😁
Reakcia na: henko151 #22522:
Problematika ,,Neutrál automat" je už takmer folklór...tento nešvar sa rozmohol v ostatných piatich-šiestich rokoch.Prišiel s tým vodič,ktorý už u nás opäť nepracuje a keď som sa ho osobne pýtal,aké pozitíva v tejto praktike vidí, odpovedal mi: ,,menšá spotreba" ...že sa mu podarilo slušne rozbiť ,,podávač kvaltov" v prevodovke a celé to kopalo,to už ho nesralo...a nainfikoval s tým veľké množstvo vodičov,ktorí túto praktiku rozvinuli do megarozmerov. Prakticky takmer v každej osádke sa našiel debil,čo toto praktizoval. Lebo spotreba...že má každý SOR rady NB tempomat(hádam okrem 118-ky,aj to sa nejdem hádať)a cezeň sa dá významne znížiť priemer spotreby,to nevysvetlíš.Vyššie spomenutý občan toto praktizoval aj vo vozidle 603FV, v ktorom prevodovka nikdy ani len neškubla a dnes krásne pri podraďovaní kopne..aby sa vedelo,že podradila...
Táto praktika je rovnako tristná aj pri manuálnych prevodovkách.Moderné motory takisto vypnú čerpadlo pri jazde bez plynu pod kvaltom.Konieckoncov dokázal to už ML634 od LIAZu.A to anai nemal CommonRail...
Reakcia na: dingo #22525:
Motoru to je úplne jedno ale škodí to prevodovke a je to zákonom zakázané (§5 ods. 4 zák. 8/2009 Z. z.). Pokiaľ nemá automatická hydrodynamická prevodovka funkciu plachtenia (čo pri vozidlách nad 3,5 tony nemá, lebo tam je zjazd kopca na neutrál zakázaný, tak sa nemá čo vyraďovať na neutrál, lebo prevodovka potom nie je adekvátne mazaná a chladená.
Reakcia na: Ričard #22524:
Jeden človek čo zastupoval na 149EZ chodil na neutráli z každého kopca. Síce to nešlo vôbec pomaly, ale určite to motoru nepomáha.
Reakcia na: henko151 #22522:
Sú dve možnosti: buď jazdil menovaný inžinierko na neutrále, lebo voz 755GK pri radení strašne trhá, alebo voz 755GK pri radení strašne trhá, lebo jazdil menovaný inžinierko na neutrále. 😐
Reakcia na: henko151 #22522:
Vyraďovanie do neutrálu je pri hydrodynamickej prevodovke vyslovene škodlivé. Ale u každého dopravcu bývalého Ostblocku sa vyskytne aspoň jeden jedinec, ktorý tomu rozumie lepšie ako sám výrobca. Mali by im to RAZ na školení povedať a potom už rovno brať prémie za nesprávnu techniku jazdy.
Ak chcete vidieť ako sa nemá jazdiť na automate, odporúčam 755GK. Dnes na 32, každý rozjazd zakončeným vyradením do neutrálu a dokotuľania sa do ďalšej zastávky. Vcelku ľutujem ten voz, že neni využití jeho potenciál ako vozidla s automatom. Daný človek čo na ňom dnes jazdi by asi mal dostavať radšej pakove SORky
Reakcia na: henko151 #22519:
Problém vyriešený - ochladilo sa. 😁

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.