Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: dingo #22332:
Princíp tlačidiel STOP vo väčšine Soriek typu BN, ktoré v Nitre nájdeme, je pre smrteľníka veľmi zvláštny. Najjednoduchšie to majú vyriešené naše kĺbové Sorky. Stopka = stopka a dopyt = dopyt, ako zvnútra, tak aj zvonku.

Svetlá ZASTAVÍME nad dverami zhasnú súčasne so zhasnutím svetiel NEVYSTUPOVAŤ. Ak sa dopytom otvoria iba jedny dvere, ZASTAVÍME ostane nad ostatnými svietiť, zhasne až vtedy, keď vodič zavrie “všetky” dvere – NEVYSTUPOVAŤ blikne nad všetkými, ktoré dal zatvoriť. Väčšinou ale nezatvára predné dvere, keď sú zatvorené. NEVYSTUPOVAŤ preto neblikne a ZASTAVÍME ostáva svietiť.

V stredných sériách, ktoré v Nitre vídame (kde patrí aj 984FV) je to trochu inak. Signál tlačidiel STOP je digitálny, vodičovi stopky zobrazuje priamo na grafike dverí. Keď otvorí dvere dopytom, je to podobné ako pri starších Sorkách, svetlá zhasnú až pri zatvorení.

Na malých vozoch BN 9,5 je to najlepšie. Čo stopka, to dopyt a pri otvorení ktorýchkoľvek dverí zhasnú všetky stopky.

P.S.: Keď sa tento rok objednávali žiaľ napokon odvolané busy, objednal sa princíp dopytu, aký poznáme z vozov NB 12. Chcel by som ale podotknúť, že by bolo oveľa lepšie, keby sme na madlách nachádzali LEN tlačidlá stop (čo najviac), ale tie by nevyvolali dopyt. 90 a viac percent ľudí si aj po stlačení stopky predsa ťukne na dopyt na dverách a častokrát sa kvôli vymýšľačnosti ľudí stlačí stopka, ktorá vyvolá dopyt druhých dverí, ale osoba nakoniec ide k tretím a otvorí si aj tie.

Ďalšou výhodou je fakt, že ak vystupujú dvaja a jeden sedí vzadu, rozsvieti iba svoju stopku, čo toho, ktorý sedí vpredu núti, aby si svoju stlačil aj on. Takto by sa vždy rozsvietili všetky stopky. Dopytové tlačidlá by boli len na dverách – tam aj bohate stačia.
Reakcia na: henko151 #22333:
Máš pravdu, myslel som stopku, nie dopyt.
Reakcia na: dingo #22332:
Pleteš hrušky s jablkami, keď na BNke stlačíš dopyt "Zastavíme" sa nerozsvieti. Iba keď sa stlačí STOPka sa rozsvieti zastavíme. A prečo by mal zahasnúť dopyt na predné dvere keď sa otvorili zadné?
Reakcia na: S499.1023 #22331:
Teda... Skúsim sa vyjadriť lepšie. Nešlo by to spraviť tak, že keď sa zatvoria zadné dvere, zruší sa dopyt aj na predných?
Reakcia na: dingo #22328:
Vpredu svietilo "ZASTAVÍME" - zastavili ste. Pani nestlačila dopyt - dvere sa neotvorili. Všetko prebehlo presne tak, ako malo, čo chceš opravovať?
Reakcia na: henko151 #22329:
Tá prvá možnosť, ale išlo mi o to, že pani si myslela, že to niekto stlačil a šofér odišiel, lebo si myslel, ze nikto nestačil nič (čo bola pravda).
Reakcia na: dingo #22327:
No nechápem čo presne chceš povedať, ale ak myslíš to že svieti zastavíme pri predných dverách iba aj napriek tomu že nikto nič nestláčal, tak ten problém je preto že ako náhle niekto stlačí stopku tak ono to nezhasne pri predných dverách pokiaľ sa neotvoria, alebo aspoň fiktiívne nezavrú(stlačenie tlačidla predných dverí v hornej polohe).

Ak myslíš to že bol stlačený vpredu dopytové tlačidlo a nezhaslo po otvorení zadných dverí, tak je to preto lebo tým sa otvarajú prvé dvere.

A ak myslíš že ste stáli na zastávke a žiadne dopytové tlačidlo nesvietilo, tak to je preto že ono svieti iba keď ho niekto stlačí, a preto si ho nemohol vidieť svietiť.

Riešiť sa do dá buď otváraním prvých dverí aj na výstup alebo odpojeným stopiek vpredu, alebo prelepeným nechutnou páskou.
Kto spravil chybu? Pani či vodič? A nedalo by sa to nejak opraviť?
Dnes som išiel na L24 busom čo mal jazdiť v BA, presnejšie 984FV, všimol som si, že prednezdvere nevypnú dopyt po otvorení a zatvorení dverí. Jedna pani chcela vystúpiť, ale videla, že pri predných dverách svieti "ZASTAVÍME", autobus zastal, pán vodič počkal pár sekúnd, ale nikto nevystupoval (na 2. dverách nesvietil dopyt), bus odišiel a oani začala byť nepríjemná.
Reakcia na: Vladimír #22324:
Super, ďakujem. A aký plný chodí? Nechodí poloprázdny?
Reakcia na: dingo #22323:
Od 24.11. je turnus 2-1 obsadzovaný klbákom v sobotu stabilne (chytá striedanie zmien v PP o 6. aj 18. hodine).

Pred týmto dátumom jazdili klbáky počas dňa len výnimočne, naposledy napr. 1.11. z dôvodu očakávaného zvýšeného pohybu cestujúcich.
Ako dlho jazdia kĺbové sorky na L2 v sobotu? Už asi 3 týždne som videl aspoň 1.
Reakcia na: Vladimír #22321:
Zalezi od toho, kolko bude uchadzacov a ako velmi tu zakazku budu chciet. Poznam dost pripadov, ked v snahe zachytit sa drapkom sla firma s kalkulaciou az na kost s tym, ze ved to nejako utiahnu... a potom zistili, ze neutiahnu. Ako ste Arrive Teplice v roku 2015 museli posielat vodicov po tom, co vyhrali s podnakladovou cenou a nasledne museli znizovat platy, ti pripominat nemusim...
Reakcia na: irizar #22320:
Mne hlavne nedáva logiku, prečo by pri kontrakte za pevnú cenu za km mal dopravca komukoľvek objasňovať, ako ide vnútorne šetriť. To predsa malo zmysel pri starej legislatíve, kde objednávateľ dopravcovi uhrádza rozdiel medzi dosiahnutými tržbami a tzv. oprávnenými nákladmi. Tam plne chápem, že objednávateľa zaujímajú náklady dopravcu aj možnosti ich zníženia. Ale pri súťažení ceny za km som doteraz považoval za samozrejmé to, že vyhrá dopravca, ktorý v spravodlivej súťaži dá najlepšiu ponuku a následne je všetkých do jeho vnútornej ekonomiky nič.

Lebo potom, ak bude požiadavka na každoročné znižovanie ceny za km (vo svete, kde v skutočnosti náklady každým rokom stúpajú a nie klesajú), to môže dopadnúť aj tak, že záujemcovia si cenu za km v prvých rokoch zámerne nadhodnotia, aby z nej mohli potom po dobu 10 rokov každoročne bezbolestne spúšťať.

Či zle uvažujem?
Reakcia na: Peterzm #22317:
"Dopravca bude musieť namiesto toho každý rok predložiť návrh zníženia nákladov oproti predošlému roku, ktorý nebude môcť byť formou znižovania obslužnosti či redukcie spojov."

Takze sa dopravca odbavi na vodicoch, kedze mu nic ine nedostane. Juhu.
Reakcia na: Peterzm #22317:
Aha sorry klamem.
Reakcia na: Peterzm #22317:
Busportal to myslím prvý napísal, s tým istým názvom článku.
https://www.google.sk/amp/s/www.webnoviny.sk/nitra-zmiernila-kriteria-verejnej-sutaze-na-prevadzkovatela-mestskej-hromadnej-dopravy/amp/ z tohoto vyplýva, že sa môžeme pomaly rozlúčiť so všetkým spred roku 2009. Čo je väčšina vozidiel MHD. Na to som teda zvedavý.
Reakcia na: Pavuk #22315:
Takýto stav ani nemá zmysel zakresľovať do schém, keďže sa ešte chystajú zmeny a otvorenie novej cesty v tejto oblasti, takže sa 4ka ešte bude meniť, resp. sa z nej odvodí aj nová linka 23.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.