Reakcia na: dingo #22332:
Princíp tlačidiel STOP vo väčšine Soriek typu BN, ktoré v Nitre nájdeme, je pre smrteľníka veľmi zvláštny. Najjednoduchšie to majú vyriešené naše kĺbové Sorky. Stopka = stopka a dopyt = dopyt, ako zvnútra, tak aj zvonku.Svetlá ZASTAVÍME nad dverami zhasnú súčasne so zhasnutím svetiel NEVYSTUPOVAŤ. Ak sa dopytom otvoria iba jedny dvere, ZASTAVÍME ostane nad ostatnými svietiť, zhasne až vtedy, keď vodič zavrie “všetky” dvere – NEVYSTUPOVAŤ blikne nad všetkými, ktoré dal zatvoriť. Väčšinou ale nezatvára predné dvere, keď sú zatvorené. NEVYSTUPOVAŤ preto neblikne a ZASTAVÍME ostáva svietiť.
V stredných sériách, ktoré v Nitre vídame (kde patrí aj 984FV) je to trochu inak. Signál tlačidiel STOP je digitálny, vodičovi stopky zobrazuje priamo na grafike dverí. Keď otvorí dvere dopytom, je to podobné ako pri starších Sorkách, svetlá zhasnú až pri zatvorení.
Na malých vozoch BN 9,5 je to najlepšie. Čo stopka, to dopyt a pri otvorení ktorýchkoľvek dverí zhasnú všetky stopky.
P.S.: Keď sa tento rok objednávali žiaľ napokon odvolané busy, objednal sa princíp dopytu, aký poznáme z vozov NB 12. Chcel by som ale podotknúť, že by bolo oveľa lepšie, keby sme na madlách nachádzali LEN tlačidlá stop (čo najviac), ale tie by nevyvolali dopyt. 90 a viac percent ľudí si aj po stlačení stopky predsa ťukne na dopyt na dverách a častokrát sa kvôli vymýšľačnosti ľudí stlačí stopka, ktorá vyvolá dopyt druhých dverí, ale osoba nakoniec ide k tretím a otvorí si aj tie.
Ďalšou výhodou je fakt, že ak vystupujú dvaja a jeden sedí vzadu, rozsvieti iba svoju stopku, čo toho, ktorý sedí vpredu núti, aby si svoju stlačil aj on. Takto by sa vždy rozsvietili všetky stopky. Dopytové tlačidlá by boli len na dverách – tam aj bohate stačia.
S499.1023