Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: dingo #22129:
A čo tak metro? ? ? Je viac cool ako nejaká električka. ? ?
Reakcia na: henko151 #22133:
Súhlasím, ale ja by sok vyradil aj tie Vanhooly. Skutočne jediná výhoda sú nevybračné sedačky pri motore a klimatizácia, ktorá aj tak nestačí. Nehovorím, že vyradiť 13 vozidiel naraz, kľudne aj postupne s nejakými medzerami, ale podľa mňa aj tie by chcelo.

Ja by som úprimne nechcel ani električkya, trolejbusy sú lepšie, ale stačilo by nakúpiť nové autobusy. Keď už by sa mala obmedziť doprava na stavbu električiek, tak radšej ten pruh. A autobusy, veľmi sa mi páči Solaris Urbino, ale neviem ako sú na tom tie 18m, ešte som tým nešiel.
Reakcia na: dingo #22129:
S električkami s tebou súhlasím. Eurofondy sa dajú využiť aj inak ako na výstavbu nezmyselnej trate, kde by buď boli malé električky alebo interval by bol taký, že by ludia si radšej kupili auta. 32m električku by si v Nitre neuživil, možno na Klokočine ale tým to končí, mali by sme jednu linku Klokočina-centrum a zbytočne predražené priestory na údržbu 10tich električiek. Nech mi vysvetlí aký by to malo zmysel?

To už keby veľmi sa tu chce stavať ekologická doprava, tak by som bol radšej za baterkové trolejbusy, ktoré by sa dali po výstavbe nejakej základnej siete Klokočina-Centrum(ZST)-Chrenová aj reálne využiť napríklad aj na 19 ktorá by mohla isť z Gorazdovej na baterky. Taktiež by sa dali iné radialy za trolejovať a boli by dalšie možné využitia trolejbusov. Bolo by to o mnoho lacnejšie a myslím si že ekologicky rovnaké (keď nerátame baterie). Navyše trolejbusy majú zmysel aj pri menších intervaloch a 12m trolejbus má menšie údržbové náklady ako 32m električka. Viem že sa vyrábajú aj kratšie električky, ale tie považujem za zbytočné a sú fajn skôr pre väčšie siete kde ich potrebujú na kratšie linky na už dávno vybudovaných sieťach.

Ale tak ako električky, hyperloopy, tak ani trolejbusy nie sú reálne postavitelné v NR. Eurofondy si myslím že pokiaľ by sa dali zobrať na ekologicku dopravu, tak by uplne stačilo nakúpením plynových autobusov ktoré sú len o pár tisíc drahšie ako nafťáky a sú považované za ekologické. Aj keď v Brne majú problémy v kopcoch, tak si myslím že u nás by nevadilo keby si išli aj 20kmh hore Klokočinou, veď aj tak reálne viac ako 30 nejdu šoféri u nás. (v kopcoch) Ako ja som za každú srandu, nakúpme hybridy ako v ZA, aj ked sú podľa mňa iba predražená blbosť, okej ale prosím nie električky. 😃

Ku klimatizácii je už škoda hovoriť. Nefunguje už dlhé roky poriadne, resp. od 2015 vidím upadok v službách Arrivy a za svedomie to podľa má dlhé naťahovanie sa či bude DP alebo Arriva alebo niekto iný. Teraz majú zmluvu tuším ešte rok, takže nemôžeme očakávať že tu budu nakupovať nové autobusy vo veľkom, keď nikde nemajú potvrdené že ostanú. Je vidieť ten kontrast medzi prímestskou, kde dostali zmluvu a kupujú každý rok nové autobusy a prakticky okrem posilových školských spojov sa starším ako 10 ročným autobusom ťažko zvezieš. Na mestskej sú problémy s mestom, sami nevedia na čom sú a preto to aj tak vyzerá. Nehovorím že máme nejaký zastaralý vozový park, ale stav vozidiel žial už neni to čo býval a hlavne do kĺbakov od vyradenia Ikarusov nebolo investované. Osobne do 2020 by som rád aspoň videl posilenený stav klbakov a vyradenú B961 a O345 prípadne nejaké kusy Van Hoolov. Na sola by som teraz kašlal, kedže tam máme pomerne dobré vozy. Mercedesy a B952E by som zatiaľ až ako taký neznestielný problém nebral. Lebo ľudia kam im chodia sola majú väčšinou k dispozícii aj další klimatizovaný a nízkopodlažný spoj, no keď niekto chodí na linkách 2 a 4 tak nemá šancu stretnuť plne klimatizovaný autobus (mimo turnusu 9-5)

A ešte sa vyjadrím k Ričardovi:
7841 či 7844 bude zrejme tá istá séria, takže minimálne som sa dostal k pôvodu vozidla. 🙂
Reakcia na: henko151 #22124:
Záhadu si celkom nevyriešil... voz na fotke má v pomenovaní 7841 a v 555HJ ostali nejaké stopy po evidenčnom 7844... takže sme blízko ale nie na 100%.
Reakcia na: dingo #22130:
Vôbec sa im nečudujem, úprimne povedané...
ospravedlnujem sa za tri posty za sebou, ale pomoc, dalsi dochodci sa stazuju, ze vo vanhooloch je teplo.
https://www.facebook.com/groups/paloobertas/permalink/1327689727374558/
Našiel som diskusiu v skupine, kde jediné čo sa deje je, že sa zaostalí ľudia sťažujú na zbytočnosti.

https://www.facebook.com/groups/paloobertas/permalink/1311929215617276/

Ak v tejto skupine nieste, nepridávajte sa tam (strata času), radšej Vám text prepošlem sem.

"Vážení spoluobčania, keďže sa nemôžem pozerať na dopravnú situáciu v Nitre dovolil som si založiť skupiny, kde by som chcel rozobrať možnosť vybudovania električky v Nitre za EU fondy teraz pred voľbami, lebo po nich sa na to zabudne. https://www.facebook.com/groups/260188657906424/"

Síce, som im tam odpísal môj názor, že radšej nejaký ten pruh pre autobusy, bol som odbitý, aby som si prečítal jeho skupinu a dokumenty v nej. Všetko sa má realizovať z Eurofondov.

Ja si myslím, že je to hlúposť.
Reakcia na: henko151 #22127:
Čo sa s ňou vlastne stalo? Že je odstavená. A inak, máš pravdu, je tam napísané dlhodobo odstavená
Reakcia na: dingo #22126:
Ešte nie je asi officiálne vyradená z evidencie. Aj keď pokiaľ naozaj stojí v Koniarovciach, tak špz teda asi už nemá.
Nemohla by sa 009GK označiť ako vyradená? Stojí na šrotovisku v Koniarovciach a tak skoro sa na nej voziť asi nebude.
Reakcia na: henko151 #22124:
Sorry za triplepost, ale ešte doplním že ak je to on, tak sa jedná o ročník 2001.
Reakcia na: henko151 #22123:
Menšie pátranie na internete záhadu 555HJ vyriešilo: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=564&pid=15962#top_display_media

Autobus vyzerá identicky aj zvonka aj zvnútra, neviem či je to presne konkrétny kus ale dodávka určite, takže Utrecht,NL.
Reakcia na: dingo #22122:
Ten Vanhool je na papieroch 145EZ, takže ťažko sa dohľadávajú informácie o ňom. Možno Vladimír by nám vedel viac povedať o pôvode 555HJ. S tým ročníkom netuším, kedže VanHooly od 2001 do dnes nezmenili dizajn. Jediné čo sa pridalo sú denné svietenia a palubka VDO. Inak je to stále také isté ako tie naše.
Reakcia na: henko151 #22121:
1. Zatial som vždy videl iba 1 dvere zlé, myslím, že je to opravitelné, (nie som si istý)

3. to máš pravdu, ale myslím si, že keby sa o to viac zodpovední starali, vyzerala by lepšie, mladšia je o mesiace. Mne sa veľmi Karosy páčia a myslím si, že máš pravdu s tým, že vanhooly vyzerajú lepšie.

4. viem, že je to náhrada, ale netušil som prečo bol iný ako ostatné, ani rok sa podľa mňa nelíši (za toto nedám ruku do ohňa), aj na evidencii dopravcov sú tie informácie dosť oničom.
Reakcia na: dingo #22120:
1.To prečo celkovo dvere na B961 sú také neposlušné ti vysvetliť neviem. Nevidím do toho až tak hlboko čo sa tam kazí a pod. (Nie som šofér, nejazdím na tom, netuším čo sa tam kazí)
2.No veď hovorím že hentie malé nestačia
3.Prvom rade táto naša Karosa si táto už niečo odžila aj v Přerove. Od VanHoolov by nemala byť mladši, je to tiež 2002. Tá Karosa je skôr morálne stará, kedže oproti VanHoolom ktoré sú rovnaký ročník vyzerá strašne staro. No Ečkové majú výhodu v 4-stupňovej prevodovke. Ale myslím si že v Čechách boli nakúpene hlavne kvôli tomu že boli lacné. Osobne si myslím že tie autobusy v 2006 niekto kúpil iba preto, že bol rád že vôbec na nejaké nové má. Lebo v tom roku už boli Citybusy, Lionky, Citara, Urbina... a mohol by som ďalej pokračovať aké rôzne nizkopodlažné moderné typy boli.
4.NR-555HJ je dovezený ako náhrada za zhorený NR-145EZ. Netuším odkiaľ prišiel, aký je ročník. Ale tak našli adekvátnu náhradu za 145EZ a až na ten lenivý motor by to mohol byť fakt slušný autobus.
Reakcia na: henko151 #22119:
Môžem sa spýtať, prečo občas B961 nejdú tie 2. dvere (resp. nefunguje iba 1 krídlo)?

A skôr si myslím, že klimatizácia vo Vanhoole išla, len nestačila.

Taktiež naša Karosa by bola úplne super, keby to bola B961E, bohužial je to iba B961.1970, ktorá by nemusela byť v takom zlom stave ako je (pozrime sa napríklad na české mestá, kde jazdí veľa kusov a stále sú dobré), ale peniaze.

Taktiež si myslím, že je dokonca o niečo mladšia ako VanHooly.

A ak sa môžem spýtať, prečo je 555hj iný ako ostatné vanhooly, je z nejakej inej série?
Reakcia na: Leona #22117:
Dobrý deň,
toto síce neni stránka dopravcu, ale skôr nejakej komunity čo sa zaujíma o dopravu. Takže ak hľadáte stránku dopravcu, tak neváhajte sa tuto obrátiť: http://www.arrivanitra.sk/spolocnost/napiste-nam/

No a teraz môj subjektívny názor prečo v klbakoch klíma nejde. Nitra v súčastnosti má 5 druhov klbových autobusov.
1. SOR NB18 (tie bielo-červeno-sivé, ktoré majú 5 dverí)
- tie klimatizáciu nemajú vôbec, iba stropné vetráky/ventilátory pre lepšiu cirkuláciu vzduchu.

2.Karosa B961E (starý, bielomodrý autobus ktorému z času načas nejdu 4 dvere)
- ten tiež klímu nemá, iba stropné vetráky/ventilátory

3.Mercedes O345G (biely, 4.dverový, má veľké schody a veľké vetračky)
-tento klímu nemá, ale má veľmi veľké okná cez ktoré by človek aj hlavu prestrčil

4.VanHool AG300 (vami spomínané biele trojdverové autobusy)
-tento typ má vodičom ovladané stropné okno, ktoré sa nachádza na stropom v autobuse.
-okrem toho v 2009 bolo do týchto autobusov domontovaná klimatizácia Webasto Citysphere
-konkrétne sa jedná o dve klimatizačné jednotky (jedna v prednom článku, jedna vo vleku), každá má by mala mať chladiaci výkon 3,8kW (zdroj pre hnidopichov: https://www.webasto.com/fileadmin/webasto_files/documents/country-folder/switzerland-ger/hd/Data-Sheet/bus-productdatasheet-citysphere-ch.pdf)
-pre porovnanie takéto isté dvojice klimatizačných jednotiek sú aj v tých malých červených autobusoch (SOR BN9,5)
-myslím si že tieto klimatizácie nie sú stavané na tak veľké autobusy a tak veľké teploty aké sú v posledných rokoch.
-ďalším problém je že vodiči často nepúšťajú túto klimatizáciu ktorá je aj tak sama o sebe neúčinná.
-ešte veľký problém by som videl že obávam sa že nie sú všetky klimatizačné jednotky v najlepšom stave. Buď ako spomenul dingo sú pokazené alebo nemajú možno ani náplň, nie sú vyčistené.

A posledný 5. sa od 4. veľmi nelíši
Jedná sa o Van Hool AG300 NR-555HJ (tiež bez otvaracích okien, iba strešné. Má reklamu na OC MAX)
-toto vozidlo podľa mňa ako jediné klbové má plnohodnotnú klimatizáciu....avšak jeden háčik to má...toto vozidlo nie je motoricky najvýkonejši a vôbec nie stavané na prudké kopce a tak často krát ak chce šofér výjsť hore Hviezdoslavou triedou musí klimatizáciu na chviľu vypnúť, lebo bud by ostal v polke kopca alebo by išiel rýchlosťou pripomínajúcu skôr chôdzu ako jazdu autobusom.
-inak avšak tento autobus má veľmi dobrú klimatizáciu(netuším čo je to za značku), má aj spravené rozvody. Takže fúka nie iba s tých krabíc v strede článkov( ktoré tam ani nie sú), ale fúka z prieduchov pri okne po celom voze, takže chlad cítiť rovnako v celom voze.

Toto je moje zhodnotenie klbakov v Nitre podľa tepelnej pohody. 😃 Ako posledné by som spomenul, že za tieto problémy by nemala niesť zodpovednosť ani Arriva, ani výrobcovia autobusov, ani výrobcovia klimatizačných jednotiek, ale skôr mesto Nitra. Kedže aký rozpočet, taká verejná služba pre ľudí. Osobne si myslím že keby mesto platilo viac za dopravu a iba nevyplakávalo nad drahou dopravou, tak sme dnes mohli mať viac ekologických, klimatizovaných, modernejších, čistejších autobusov... 🙂


Reakcia na: Leona #22117:
Dobrý deň, vo vanhooloch klimatizácia funguje (ak práve nie je pokazená), je však nepostačujúca pre celé vozidlo, alebo bola vypnutá alebo zapnutána slabo.
Dobrý deň, zaujíma ma, prečo nejde klimatizácia v dlhých autobusoch, ktoré majú celosklenené okná. Čo v nich majú ľudia skapať? Vopred ďakujem za odpoveď.
Reakcia na: Ričard #22111:
Neviem čo presne myslíš, ale majú niečo takéto, tie dvere, ktoré svietia sú otvorené. Ale nebudem sa hádať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.