Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: henko151 #22133:
Nie.Problém s klimatizáciou nijako nesúvisí s organizáciou dopravy Arriva/DP...môžme to hádzať na toto pole,ale nič to s tým nemá...
Reakcia na: henko151 #22133:
Všetko si vystihol úplne presne. Budúcnosť Nitry je prevažne CNG a nafta, dráhových vozidiel sa tu asi nikdy nedočkáme.

Áno, pôvod 7841 aj 7844 je rovnaký, ale ešte by nebolo odveci vedieť o úpravách, nehodách...

A ešte turnusy 9-1 a 24-2.
Reakcia na: Dispecer #22137:
Som rád, že ste ma kontaktovali, ešte som s tým nezačal, ale kontaktujem Vás.
Reakcia na: dingo #22106:
Pokiaľ máte záujem o dáta, kontaktujte nás na imhd@imhd.sk, a zašleme ponuku.

Používanie dát z našich stránok bez nášho súhlasu je nelegálne - okrem porušovania autorského zákona je tiež v rozpore s podmienkami, za ktorých nám niektorí dopravcovia poskytujú dáta.
Reakcia na: N/A #22135:
Netuším či na niečo narážaš alebo 😃
Reakcia na: dingo #22129:
A čo tak metro? ? ? Je viac cool ako nejaká električka. ? ?
Reakcia na: henko151 #22133:
Súhlasím, ale ja by sok vyradil aj tie Vanhooly. Skutočne jediná výhoda sú nevybračné sedačky pri motore a klimatizácia, ktorá aj tak nestačí. Nehovorím, že vyradiť 13 vozidiel naraz, kľudne aj postupne s nejakými medzerami, ale podľa mňa aj tie by chcelo.

Ja by som úprimne nechcel ani električkya, trolejbusy sú lepšie, ale stačilo by nakúpiť nové autobusy. Keď už by sa mala obmedziť doprava na stavbu električiek, tak radšej ten pruh. A autobusy, veľmi sa mi páči Solaris Urbino, ale neviem ako sú na tom tie 18m, ešte som tým nešiel.
Reakcia na: dingo #22129:
S električkami s tebou súhlasím. Eurofondy sa dajú využiť aj inak ako na výstavbu nezmyselnej trate, kde by buď boli malé električky alebo interval by bol taký, že by ludia si radšej kupili auta. 32m električku by si v Nitre neuživil, možno na Klokočine ale tým to končí, mali by sme jednu linku Klokočina-centrum a zbytočne predražené priestory na údržbu 10tich električiek. Nech mi vysvetlí aký by to malo zmysel?

To už keby veľmi sa tu chce stavať ekologická doprava, tak by som bol radšej za baterkové trolejbusy, ktoré by sa dali po výstavbe nejakej základnej siete Klokočina-Centrum(ZST)-Chrenová aj reálne využiť napríklad aj na 19 ktorá by mohla isť z Gorazdovej na baterky. Taktiež by sa dali iné radialy za trolejovať a boli by dalšie možné využitia trolejbusov. Bolo by to o mnoho lacnejšie a myslím si že ekologicky rovnaké (keď nerátame baterie). Navyše trolejbusy majú zmysel aj pri menších intervaloch a 12m trolejbus má menšie údržbové náklady ako 32m električka. Viem že sa vyrábajú aj kratšie električky, ale tie považujem za zbytočné a sú fajn skôr pre väčšie siete kde ich potrebujú na kratšie linky na už dávno vybudovaných sieťach.

Ale tak ako električky, hyperloopy, tak ani trolejbusy nie sú reálne postavitelné v NR. Eurofondy si myslím že pokiaľ by sa dali zobrať na ekologicku dopravu, tak by uplne stačilo nakúpením plynových autobusov ktoré sú len o pár tisíc drahšie ako nafťáky a sú považované za ekologické. Aj keď v Brne majú problémy v kopcoch, tak si myslím že u nás by nevadilo keby si išli aj 20kmh hore Klokočinou, veď aj tak reálne viac ako 30 nejdu šoféri u nás. (v kopcoch) Ako ja som za každú srandu, nakúpme hybridy ako v ZA, aj ked sú podľa mňa iba predražená blbosť, okej ale prosím nie električky. 😃

Ku klimatizácii je už škoda hovoriť. Nefunguje už dlhé roky poriadne, resp. od 2015 vidím upadok v službách Arrivy a za svedomie to podľa má dlhé naťahovanie sa či bude DP alebo Arriva alebo niekto iný. Teraz majú zmluvu tuším ešte rok, takže nemôžeme očakávať že tu budu nakupovať nové autobusy vo veľkom, keď nikde nemajú potvrdené že ostanú. Je vidieť ten kontrast medzi prímestskou, kde dostali zmluvu a kupujú každý rok nové autobusy a prakticky okrem posilových školských spojov sa starším ako 10 ročným autobusom ťažko zvezieš. Na mestskej sú problémy s mestom, sami nevedia na čom sú a preto to aj tak vyzerá. Nehovorím že máme nejaký zastaralý vozový park, ale stav vozidiel žial už neni to čo býval a hlavne do kĺbakov od vyradenia Ikarusov nebolo investované. Osobne do 2020 by som rád aspoň videl posilenený stav klbakov a vyradenú B961 a O345 prípadne nejaké kusy Van Hoolov. Na sola by som teraz kašlal, kedže tam máme pomerne dobré vozy. Mercedesy a B952E by som zatiaľ až ako taký neznestielný problém nebral. Lebo ľudia kam im chodia sola majú väčšinou k dispozícii aj další klimatizovaný a nízkopodlažný spoj, no keď niekto chodí na linkách 2 a 4 tak nemá šancu stretnuť plne klimatizovaný autobus (mimo turnusu 9-5)

A ešte sa vyjadrím k Ričardovi:
7841 či 7844 bude zrejme tá istá séria, takže minimálne som sa dostal k pôvodu vozidla. 🙂
Reakcia na: henko151 #22124:
Záhadu si celkom nevyriešil... voz na fotke má v pomenovaní 7841 a v 555HJ ostali nejaké stopy po evidenčnom 7844... takže sme blízko ale nie na 100%.
Reakcia na: dingo #22130:
Vôbec sa im nečudujem, úprimne povedané...
ospravedlnujem sa za tri posty za sebou, ale pomoc, dalsi dochodci sa stazuju, ze vo vanhooloch je teplo.
https://www.facebook.com/groups/paloobertas/permalink/1327689727374558/
Našiel som diskusiu v skupine, kde jediné čo sa deje je, že sa zaostalí ľudia sťažujú na zbytočnosti.

https://www.facebook.com/groups/paloobertas/permalink/1311929215617276/

Ak v tejto skupine nieste, nepridávajte sa tam (strata času), radšej Vám text prepošlem sem.

"Vážení spoluobčania, keďže sa nemôžem pozerať na dopravnú situáciu v Nitre dovolil som si založiť skupiny, kde by som chcel rozobrať možnosť vybudovania električky v Nitre za EU fondy teraz pred voľbami, lebo po nich sa na to zabudne. https://www.facebook.com/groups/260188657906424/"

Síce, som im tam odpísal môj názor, že radšej nejaký ten pruh pre autobusy, bol som odbitý, aby som si prečítal jeho skupinu a dokumenty v nej. Všetko sa má realizovať z Eurofondov.

Ja si myslím, že je to hlúposť.
Reakcia na: henko151 #22127:
Čo sa s ňou vlastne stalo? Že je odstavená. A inak, máš pravdu, je tam napísané dlhodobo odstavená
Reakcia na: dingo #22126:
Ešte nie je asi officiálne vyradená z evidencie. Aj keď pokiaľ naozaj stojí v Koniarovciach, tak špz teda asi už nemá.
Nemohla by sa 009GK označiť ako vyradená? Stojí na šrotovisku v Koniarovciach a tak skoro sa na nej voziť asi nebude.
Reakcia na: henko151 #22124:
Sorry za triplepost, ale ešte doplním že ak je to on, tak sa jedná o ročník 2001.
Reakcia na: henko151 #22123:
Menšie pátranie na internete záhadu 555HJ vyriešilo: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=564&pid=15962#top_display_media

Autobus vyzerá identicky aj zvonka aj zvnútra, neviem či je to presne konkrétny kus ale dodávka určite, takže Utrecht,NL.
Reakcia na: dingo #22122:
Ten Vanhool je na papieroch 145EZ, takže ťažko sa dohľadávajú informácie o ňom. Možno Vladimír by nám vedel viac povedať o pôvode 555HJ. S tým ročníkom netuším, kedže VanHooly od 2001 do dnes nezmenili dizajn. Jediné čo sa pridalo sú denné svietenia a palubka VDO. Inak je to stále také isté ako tie naše.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.