Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Libka #21474:
Momentálne Vám ako jedinú možnosť odporúčam vždy si deň dopredu pozrieť zoznam nevypravených spojov a podľa toho sa zariadiť, zvážiť prestup na L33, prípadne na nejakú z liniek idúcich na Kmeťovu.. a ráno využiť L30 z Murániho, tá zachadza na Polikliniku..
Bývame na Vinickach a dcérka chodí na ZS Fatranska. Vyučovanie má do 13:30 a najbližšia 32 išla až 14:17 myslím,že je to dosť neskoro aby dieťa čakalo tak dlho na zastávke a dúfam že tento problém sa vyrieši pokiaľ začnú mrazy. Nehovoriac o tom ze každé ráno trpneme či pôjde autobus 7:19 aby stihla do školy 😞
Reakcia na: KaroSAD #21472:
Je to štvrté poradie osmičky...stále zadelenie,ranná služba...to Ti musí stačiť...
Nevie niekto, čo za turnus robieva Conecto NR-609CF? Každý deň je na tých istých spojoch liniek 12 a 14 a potom približne o 14:10 odchádza z Gorazdovej ako odstavný.
Reakcia na: Peterzm #21469:
Keď tak sledujem tie oznamy jednotlivé dni mám pocit, že 24 a 32 sa rovno môžu zrušiť.
Reakcia na: Mike #21467:
Lenže v tomto prípade, Mike, je možné vnímať absenciu pracovnej sily (nedostatok ľudí, resp. dostatočne vzdelaných , zaučených...). A možnosť tvorby pracovných miest z tohto dôvodu možný v rámci štrukturálnych fondov v určitej miere je. Či už samotné vzdelávanie, alebo aj podpora zamestnanca (jednoducho povedané, firma, či podnik za tvorbu nového prac. miesta dostane dotáciu). Napr. jeden z mojich bývalých zamestnávateľov bol obklopený takýmito plagátmi, keďže bol do takéhoto programu zapojený. Tvoril pracovné miesta pre absolventov škôl a mladých ľudí. Samozrejme, že to má aj svoje úskalia (prac. pomer určitý, umelé znižovanie zamestnanosti a tak ďalej...) a podmienky (napr. zamestnať človeka z regiónu, alebo už spomenutá veková kategória a hranica...).

Prečo to spomínam? Keďže sa všeobecne vníma absencia ľudí ako vodičov, taktiež akútny nedostatok vodičov ako tu v Nitre zo špecifických podmienok, tu pravdepodobne asi pracovných (a pod pojmom pracovných nemyslím iba plat samotný, iste). Tak podpora vzdelávania a dostatočný prísun mladých vodičov je jedna z možností. Bohužiaľ, staré časy vodičov a absolventov, ktorí toto mali možnosť nadobudnúť počas výcviku v škole, v armáde a tak ďalej je už dávno preč a preto som bol za to, že opraty a iniciatívu v tomto prípade mali aj niesť také podniky ako je ex. ČSAD, SAD Nitra (lebo furt, čo si budeme vravieť, Arriva NR, a.s. Nitra, Connex, Veolia, DB či Arriva je furt pozostatok niečoho, len to stále mení majiteľa a mená, ale mnohí ľudia tu fyzicky sú stále tí istí...) a vytvoriť adekvátne podmienky, výhody a benefity. Keď pred nedávno prebehli médiami tie informácie, že záujem absolventov je chabý, pomerne som sa smial popod fúz. Asi aj je (hej, 50 stabilných ľudí im len tak nepríde...), avšak môj všeobecný pohľad je taký, že sa vždy niekto našiel, ale, že by sa mu nejak špeciálne venovalo. Aj na ÚPSVAR (úrade práce)...

bubboo si bude možno pamätať, že som v 2015 robil vodičský na kamión a mal som ho aj príležitosť vtedy naposledy stretnúť a prehodiť pár slov, tak i vtedy boli nejakí, čo chceli a mali iniciatívu, ale dosť pri tom riskovali (pôžičky, obštrukcie zo strany úradov...). Dosť sa za ten čas asi nezmenilo.
Keďže som absolvoval kamión a úprimne to bolo vtedy ako akýsi medzistupeň medzi tým, že som počítal do budúcnosti s tým, že pôjdem na autobus v 2016, avšak nemal som dostatočný rozpočet a ďalej sa mi naskytla príležitosť pracovať inde. V 2017 som už nadobudol istý kapitál a rozpočet, avšak podpora by sa zišla i tak. Ešte počas leta, koncom Júla som začal riešiť tieto veci vážnejšie. Tak, že sa spýtam u Arrivy čo sa dá s tým robiť. Zatelefonoval som na príslušné tel. číslo, tak som sa pekne predstavil, opýtal som sa na možnosti podpory a možného financovania (bolo mi povedané, že ak áno, tak pôžička, čo ma strašne prekvapilo, situácia sa teda nezmenila ani od 2015, keď si práve spomínam na jedného chlapíka, približne rovesníka, čo robil vtedy Déčko a "upísal" sa spoločnosti a bol na ne ho trošku žalostný pohľad. Spomínal mi, že mával jazdy po nočných, aby mal možnosť, proste situácia totálne zlá. Dúfam, že to potom následne v pohode zmákov a už sa mu darí lepšie... ako motivácia nula bodov, radšej sa nebudem pýtať aký je v tom úrok...ale sry, je to celé postavené na hlavu. Žiadať o prácu a ešte si tým samotným narobiť možné dlhy... fakt skvelý štart do zamestnania!) a tak ďalej. Je zaujímavé, z toho rozhovoru s príslušným pracovníkom Arrivy som nadobudol dva podstatné fakty/body: 1. Dosť jasne mi bolo povedané tým, že mi nepomôžu, že som dovtedy pre nich nevyužiteľný, aj keď som prejavil aktívny záujem. Doslova mi bolo povedané, že: "Prepáčte, ale dovtedy pre vás nemáme využitie" (aj keď, spätne si myslím, že to prepáčte som si tam domyslel už len kvôli mojej vrodenej zdvorilosti). Ako neviem, ako školia nových pracovníkov, predpokladám, že je tam doba zaučenia je a zastávam názor, že je vždy čo robiť a dá sa. Vypomáhať dispečerovi, podchytiť celý pracovný postup zo všetkých strán. Očividne sa zdá, že napr. aj tu Vladimír pri toľkých výlukách by prijal pomocnú ruku. Alebo napr. týždeň pobudnúť na dielni a zistiť, čo všetko to obnáša (napr. pravidelné prehliadky a tak ďalej...dokumentácia, prístup...ja neviem, proste ktorákoľvek kravina v postupe). Naučiť sa tarifu a systém, jazdiť s vodičom ako asistencia. Tak ako absolvent už rýchlejšie nastúpiť do procesu. Prípadne vypomáhať pri informovanosti verejnosti v teréne. Ono by to nakoniec aj pre ľudí malo pozitívny psychologický efekt, že ak by si s niekým "hodil" kec na zastávke a informoval o výlukách v hlavnom čase špičky, že hej "ja sa vzdelávam a budem za pár mesiacov jazdiť", tak podchytíte za prvé pozitívnu spätnú reakciu od ľudí a aj to povedomie verejnosti asi bude iné a nebudú sa len stále sťažovať. Lebo, prepáčte, možno sa niektorí vodiči autobusov urazia, ale myslím si, že to čo odlišuje vodiča kamiónu prevážajúci náklad (bárs aj hnoja) a autobusu je v ľudskom prístupe. Autobusár je obsluha (ako ako v službách, predavač) a vodič v jednom, ktorý obsluhuje v prvom rade zákazníkov určitou službou (prepravou v miesta A na bod 😎, ponúkanou službou pracuje s ľuďmi a nie každý sa na to hodí. Ale zas, asi je môj prístup naivný a zas to bude len o tom, že "Daj, tu máš peniaze a po..b sa". 2. Dosť taktne mi bolo povedané, že tak trošku otravujem a vraj mám poslať nejaký email. Čo bolo inak v tom čase dosť netaktné, pretože som sa už sám ponúkol, že vec vyriešime osobne. Ekvivalentom tohto správania v normálnom živote by asi bolo to, že sedíte na bare s krásnou ženou, ktorú chcete spoznať a ona vám odmietne. Proste, mal som z toho zlý, veľmi zlý pocit. A tak a to bolo v čase už začínajúcej krízy a vtedajších tvrdení v médiách o takz. nezáujme.

Je to bohužiaľ škoda. Ako určitý rodák z Nitry, okolia, to však musím povedať a poznamenať, že čo som skúmal situáciu, niečo sa nakontaktoval, najlepší prístup zatiaľ má zatiaľ v tomto smere asi DPB. Teda, čo sa týka uplatnenia, vzdelávania, motivácie, vyhliadok do budúcnosti aj ponúknutej možnosti pre začiatočníka (hej, šak to poznáme, 24-25 rokov a požiadavky 1 milión kilometrov bez nehody najlepšie v kĺbovom autobuse, všetky skúšky a 25 ročná prax... 😃 ). Ono to je tým, že tak asi zamestnávatelia zabúdajú, že mladý pracovník dokáže byť dosť lojálny a oddaný k svojej prvej alma mater, kde sa vytvárajú následne dlhodobé väzby tak povediac na "celý život".

Mimochodom. Irizar nedávno podotkol, že vlastne čo to všetko teraz obnáša. Tak neviem ako vy, chlapci (myslím hlavne bubbaa, neviem, ešte kto je z prispievateľov je tu vodičom), zdá sa mi, že počas vašich začiatkov nebola ešte povinná KKV, ktorá je značným a podstatným faktorom počiatočných investícií. Aby som bol čo najpodstatnejší, tak čo sa týka mojej situácie, tak mňa by prestup a dostatočná spôsobilosť stála na 2500 Eur (vodičský za 900 až 1300, 1200 spomínam tu v NR!, kde je dlhodobo najvyššia cena, ale o tom radšej potom, lebo to je iná sága hodná veľa slov..., správne poplatky tak za stovku, nejak vyššie, skúška, kolky a také tie rôzne sračky okolo to, napr. expresné vydanie vodičského stojí 4 násobok nominálnej hodnoty, ak by teda niekto chcel hneď nastúpiť... 26,50 Eur...) KKV na osobnú dopravu má cenu 700 až 900, teda ten zrýchlený výcvik a pokým nemáte nákladnú. Tam som si nie istý stále, či zákon nedáva povinnosť prerekvizity (povinnosti predtým podstúpiť) absolvovania nákladnej dopravy. Ďalej je to časový aspekt. Lebo KKV na osobnú vyžaduje prirodzene prerekvizitu absolvovania kurzu na vodičský. Preto obštrukcie tomu dosť nepridávajú na časovom aspekte, ktorý je dosť podstatný. Lebo buď medzi tým niečo robíte a chodíte následne po kanáloch, to vás niečo stojí. Mimochodom, Úrad práce je v tomto "zhovievavý". Keďže existuje možnosť v rámci programu RE-PAS na rekvalifikáciu KKV, vyžaduje sa však takz. Prísľub do zamestnania a to s ohľadom na určité stanovisko firmy v NR neprichádza dosť v úvahu a možnosť, lebo ti ho nikto nedá. Proste situácia hodná Hlavy XXII. Plus ďalšie drobnosti....

Takže si to zhodnotíme : Čiastky na investície značné. Motivácia sa zmenšuje, prístup (tá pôžička zabije 😃 ) skoro žiadny. Ako hej, ja napr. na to mám, ako som spomínal v dlhodobom pláne, človek nemá problém si peniaze zarobiť, avšak zhodnocuje investíciu, prístup, pracovné prostredie (áno to mňa ako mladého človeka zaujíma veľmi napr. ) a následne po takých dlhých útrapách ho čaká čo vlastne? Večný boj už pri vybavovaní... A to som napr. zmierený s platom a vôbec sa naň nepýtam a zatiaľ ho neriešim. Aj keď, tu stále zastávam názor, že plat nie je problém. Problémom sú jeho pracovné podmienky. Na K-Reporte bola taká fajn diskusia pred pár mesiacmi (pokým sa to teda nezliezlo do toho, že aká je Arriva Praha odpad 🙂 ), kde jeden z užívateľov dobre poukázal na všeobecný fenomén, že ak už niekto pracuje, tak je nadmieru preťažovaný. Lebo prevláda názor, že čiastočne zamestnaní ľudia na pol. úväzok a tak ďalej sú stratoví. Ale práve tí niekedy zachraňujú prdel pri takýchto neobvyklých udalostiach.
Zajtra 190 spojov, piatok cca 160.. mám pocit, že situácia je nie že stabilizovaná a nemení sa, ale že vodičov ešte ďalej ubúda.. už by sa aj zišlo nejaké opatrenie, platové a zatiaľ aj dočasné obmedzenie spojov na prázdninové CP.. veď napríklad 24ka pôjde v rannej špičke v 7. hodine iba raz.. alebo do Mlynáriec vynechajú opäť 3 školské spoje, do Krškán 2, 22 ka neodvezie ľudí z rannej zmeny domov z Mlynariec a z poobednej z Krškán, nehovoriac o 32ke, ktorá pôjde pomaly redšie ako cez prázdniny.. rast počtu prepravených, ktorý nastal za posledné 10ročie a bol skutočne obdivuhodným dielom je týmto rokom pochovaný..
Ak sa niekto chysta na skory ranny spoj MHD a skoro rano vstane, nebudte si isty ze autobus pojde.
Dnes v sobotu autobus c: 2 z Nedbalovej ulice o 5:22 vobec nesiel, vidim jedine riesenie.
Vzdy si zavolam taxik ktory je Arriva povinna preplatit - ale nie iba na autobusovu stanicu (pretoze som zmeskal pripoj na dedinu) ale az do miesta cielu ktory je 30 km vzdialeny. Tak urobte vsetci, kedze sa to nestalo po prvy krat ze tento spoj vacsinou meska.
Reakcia na: Peterzm #21464:
Peniaze z Únie v princípe nemôžu, alebo ak môžu iba za veľmi špecifických podmienok vo veľmi špecifických oblastiach financovať prevádzku. Peniaze z Únie sú na (jednorázové) investície. Keď sa bavíme o doprave, tak do vozidlového parku, alebo do infraštruktúry, alebo do dovybavenia vozidiel či zastávok, informačného systému, atď ...

A tiež peniaze z Únie nie sú na financovanie bežného chodu , lebo to sa predpokladá, že majú samosprávy, či podniky financované samosprávami, zvládnuté. Ale na financovanie rozvoja, zlepšení, vylepšení, inovácií atď ...
Reakcia na: irizar #21465:
Nie podmienky nie sú horšie.Platové podmienky sú rovnaké.Dokonca by sa úplne kludne a verejne dalo povedať,že prímestskí vodiči sú na tom,čo sa platov týka horšie.Na to,aby mali 9 hodinový zaplatený výkon strávia v práci viac času.Je to však o prístupe...obojstrannom...je tam veľmi veľa faktorov...ozvi sa mi na mail-Vladimír napomôže-a môžme to prebrať do detailov.Ale tu nie.Nebolo by to fér voči bývalým kolegom,mohlo by to negatívne dopadnúť na ich boj o lepší plat.Fandím im a prajem im,aby sa to podarilo.Nie je to zaplatená práca...
Reakcia na: Peterzm #21464:
Z Unie na toto peniaze nevytlcies, to by sa hned za Arrivou do radu postavila kazda jedna firma v regione.
Povedal by som ze momentalne to nie je ani tak na vedeni, ako skor na objednavatelovi. A ak sa ma robit sutaz, mesto dalsie prachy neda, lebo sa bude spoliehat ze zozenie niekoho, kto mu dopravu bude robit lacnejsie.
Inak ma prekvapuje, ze problemy su len na MHD a nie na primestskej, cim to je? To su fakt podmienky na meskej o tolko horsie?
Nešlo by nejako dostať peniaze na platy z Únie? Spraviť nejaky projekt ako napríklad "zmenšovanie platových rozdielov v regióne v rámci verejného záujmu"? keď dokážu dať milióny na pár km cyklotrás, mohlo by aj toto prejsť.. aspoň teda dúfam, že si vedenie uvedomuje, že prázdninové CP či iný grafikon je maximálne krátkodobé riešenie a kríza bude pokračovať, keď bude vodičom ďalej ponúkaný taký mizerný plat a jediné skutočné riešenie je zvýšenie platov..
Reakcia na: Vladimír #21462:
Ďakujem za objasnenie situácie a info o aktuálnom dianí.

Ako to bolo myslené:
SMS - plán výpadkov na nasledovný deň + jeho prípadné zmeny
Mestský rozhlas - napr. každú celú hodinu hlásiť aktuálny zoznam vynechaných spojov aspoň na najbližšie hodiny
Infotabule busov - rolujúci oznam, ktoré spoje budú v najbližších minútach vynechané

A ešte mi napadá štvrtá možnosť - aspoň v centre mesta zobrazovať toto info na dynamických reklamných plochách (Mlyny a Tesco).
Reakcia na: andy_ #21458:
Súčasný stav v MHD je zmes objektívnych externých faktorov, prvotného podcenenia situácie a trvalej absencie komunikácie. Mestskému zastupiteľstvu nepredchádzalo žiadne rokovanie, ktorého by som bol účastný. Za seba môžem povedať, že som vôbec nepredpokladal, že existuje vôľa znížiť rozsah výkonov MHD. Pripomínam, že návrh na pokračovanie prázdninového CP aj počas školského roka bol predtým Mestom zamietnutý.

Som toho názoru, že jediné rýchle "riešenie" je len prázdninový CP. Tvorba z gruntu nového CP je robota na viac mesiacov, pričom nie je zaručené, že výsledný efekt bude porovnateľný alebo ešte horší ako už hotový prázdninový CP. Tým netvrdím, že nemožno pracovať aj na novom CP, ale čakať naň je mrhanie drahocenným časom.

Arriva samozrejme robila a robí viaceré opatrenia, ktoré zvonku nevidieť. Nie je to iba o tom, že by čakala na MsZ. Recept na úspešné opatrenia neexistuje, takže časť úsilia sa investovala do slepých uličiek a efekt tých správnych opatrení sa prejavuje až v dlhodobejšom horizonte, lebo je škoda, že sa s nimi začalo až "po funuse".

Vďaka za tipy na zlepšenie komunikácie, no realizáciu druhého a tretieho si akosi nedokážem v praxi predstaviť. Ako to myslíš?

Reakcia na: Peterzm #21459:
V opísanom prípade došlo k chybe pri nahadzovaní internetového zoznamu. Vina padá konkrétne na mňa osobne. Vyvolené starosti to neodčiní, ale prijmi, prosím, moje úprimné ospravedlnenie.
Včera večer (30.9.) sa mi stala zvláštna vec.. pred cestou autobusom som si samozrejme pozrel, ako už je posledný štvrtok zvykom, zoznam nevypravených spojov.. pozerám, vynechať má 32ka smer Diely o 19.01 z Gorazdovej, hovorim si fajn, ja potrebujem tú o 19.21.. pri centre som videl cca 19.05 ísť daný spoj, ktorý ísť nemal, tak som zostal trochu v údive, ale veď čo, možno sa Arrive spoj podaril vypraviť na poslednú chvíľu.. no a čakám teda na zastávke Výstavisko, cca 19.25 sa blíži autobus, ale to bola linka 25 a daná 32ka sa neobjavila, tak som musel ísť až na 19.45.. rád by som vedel, ako je to možné, pomýlil sa niekto v Arrive a napísal na stránku zle vynechané spoje? alebo dostal šofér narýchlo príkaz, aby obsluhoval spoje iného poradia, aby boli vykonané posledné 2 páry spojov L32? druhú možnosť by som pochopil a bola by logická, ale zišlo by sa takéto niečo dať vedieť aj ludom, ked uz teda je situácia aka je a máme teda aspoň tie internetové zoznamy, tak by mohli mať aj pravdivé informácie..
Vladimir, uz niekolko mesiacov vynechavaju spoje kvoli nedostatku vodicov. Arriva pritom nemohla urobit nic, lebo cakala na zasadnutie poslancov.
Nedalo sa uz vopred predpokladat, ze sucasny grafikon je proste neudrzatelny a prist priamo na rokovanie rovno s navrhom noveho udrzatelneho, aby sa konecne MHD stala opat spolahlivou volbou pri planovani ciest v Nitre?

Kym bude takyto novy grafikon hotovy stalo by za zvazenie zlepsenie informovania cestujucej verejnosti o vynechanych spojoch v spolupraci so "smart" mestom nasledovne:
- SMS notifikacnym systemom mesta, ktory sa zatial velmi nevyuziva
- mestskym rozhlasom v pravidelnych intervaloch
- na bocnych infotabuliach autobusov

Vdaka za pochopenie + prijemny vikend! ?
Velmi Vam dakujem, dufam, ze sa to podari. Bolo by to super.
Reakcia na: Magdusa #21455:
Arriva Nitra požiada o zmenu cestovného poriadku Mesto Nitra. Ako rozhodnú, tak bude. Ale osobne tu nevidím dôvod, prečo by nemali súhlasiť. Termín zmeny môžem oznámiť na tejto diskusii.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.