Close

#6124, route 44, Drotárska cesta, Búdková ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (9 Sep 2024) (13/15)
Download item
Discussion post:
Location: Drotárska cesta, Búdková ul.
Date: 24.8.2024
Vehicle: SOR TNS 12 #6124
Gallery: Bratislava › SOR TNS 12
Route: 44
Author: W.I.
Times viewed: 1905

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
si

si

13 Sep 2024
#18 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Ike #16:
"Tvoja posledná veta = amen."
ja si skor myslim ze sa tu uvazuje nad potencialnou situaciou ktora s nenulovou pravdepodobnostou nastat moze a moze sposobit komplikaciu.....
a som zvedavy ako sa potom budu dohadovat s majitelom nejakeho vozidla s registracnou znackou tvaru DPB a cislo existujuceho vozidla, ze preco si ju musi vymenit.....
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

13 Sep 2024
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #14:
Uviedol som registre, kde sa to krížilo. Všetky z nich sú národné 🙂
Predpokladám, že ak by sa aj na tie záležitosti raz zavádzal celoeurópsky register, tak nikto nebude urputne vymýšľať nový systém špz, ale proste v systéme bude aj príznak so skratkou krajiny. (Lebo nakoniec, SK na tabuľkách máme, ale triedu vozidla akosi nie 😃 )
Reply
Ike

Ike

13 Sep 2024
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #15:
Treba si položiť otázku že aká je pravdepodobnosť toho, že si niekto dá voliteľnú EČV totožnú práve s EČV parcialneho trolejbusu. Dovolím si tvrdiť že výrazne nižšia ako to, že sa tu vyskytne auto z Česka (EL značky), Rakúska, Talianska, Chorvátska, Srbska alebo Francúzska (a pri nákladnej doprave aj ďalšie krajiny) s totožnou EČV zo Slovenska.

Ešte som nepočul nikoho kompetentného, že by to bol problém. Ak sa parcialny trolejbus (srandujem) rozhodne ísť na diaľnicu alebo do garáže v Auparku, proste ho systém bude brať ako ďalšiu krajinu.

Tvoja posledná veta = amen.
Reply
Mhr1

Mhr1

13 Sep 2024
#15 Rate positive 1 Rate negative 2
Reply on: Miro #8:
Ak by to bolo také dôležité, tak sa dopravné podniky na Slovensku dohodnú s dopravnými inšpektorátmi, že značky začínajúce DPB, DPZ, DPK, DPP atď. sa nebudú vydávať nikomu okrem príslušných dopravných podnikov. Ale som presvedčený, že každý súdny človek pozná trolejbus a okrem výnimočných situácií, keď sa vozidlo testuje inde, v Bratislave trolejbus patrí DPB, v Žiline žilinskému DP atď. A na baterky ďaleko nezájde...
Vyrába sa tu umelý problém.
Reply
Ike

Ike

13 Sep 2024
#14 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Viko #12:
A čo tie zahraničné?
Reply
BA2301

BA2301

13 Sep 2024
#13 Rate positive 5 Rate negative 2
Reply on: B K #6:
Kde je tá dráha? Práve o to ide, že sa trolejbusy pohybujú mimo trolejbusových dráh. Preto by sa na ne mala vzťahovať tá istá legislatíva ako na všetky ostatné cestné vozidlá.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

13 Sep 2024
#12 Rate positive 4 Rate negative 1
Reply on: Ike #9:
Ale medzičasom sa to zrušilo, lebo s pokrokom informatizácie sa ukázalo, že z toho plynú zbytočné komplikácie (TK, EK, KO, PZP, mýto...) Takže len podobiehajú staré značky, nové sa už pár rokov nevydávajú duplicitne.
Reply
Ike

Ike

13 Sep 2024
#11 Rate positive Rate negative 4
Reply on: Miro #10:
A čo zahraničné autá? Tie zakážeme tiež? 7 znakov majú v princípe takmer všetky štáty v Európe.
Reply
Miro

Miro

13 Sep 2024
#10 Rate positive 4 Rate negative 1
Reply on: Ike #9:
Za socializmu dokonca mohlo mať nákladné auto rovnakú ŠPZ ako osobné.

Ale je to vhodné mať to takto? Človek to rozozná, ale je to zbytočná komplikácia napr. pre informačné systémy.
Reply
Ike

Ike

13 Sep 2024
#9 Rate positive Rate negative 4
Reply on: Miro #8:
Mala motorka a auto môžu mať od roku 1997 rovnakú EČV. A?

Človek rozpozná auto od motorky a trolejbusu a každé vozidlo má svoje doklady.
Reply
Miro

Miro

13 Sep 2024
#8 Rate positive 5 Rate negative 1
Reply on: Mhr1 #3:
DPB6124 je sedem znakov. Podľa súčasnej legislatívy je možné požiadať o EČV na motorové vozidlo na želanie. Musí to byť sedem znakov a nesmie to byť hanlivý výraz, skratka politickej strany a neviem čo ešte.

Myslíš, že keby som chcel na svoje auto EČV na želanie v tvare DP B6124, že by mi ho nepovolili?
Reply
Ike

Ike

13 Sep 2024
#7 Rate positive 1 Rate negative 3
Reply on: kvorka #5:
Je to evidenčné číslo podľa zákona. A zároveň vieš vozidlo jednoznačne identifikovať.
Reply
B  K

B K

13 Sep 2024
#6 Rate positive 3 Rate negative 3
Reply on: kvorka #5:
Existuje aj dráhová legislatíva.

"(11) Evidenčné číslo dráhového vozidla pozostáva zo skratky dráhového podniku a medzerou oddeleného trojčíslia alebo štvorčíslia. Dráhové vozidlo je označené evidenčným číslom na obidvoch čelách, bokoch, v priestore pre cestujúcich na zástene každého stanovišťa vodiča a na každom stanovišti vodiča v zornom poli vodiča, pričom na bokoch vzdialenosť evidenčného čísla od čela vozidla a vzájomná vzdialenosť dvoch evidenčných čísel nie je väčšia ako 15 m."
Reply
kvorka

kvorka

13 Sep 2024
#5 Rate positive 4 Rate negative 3
Reply on: Ike #2:
Nemá evidenčné číslo vozidla podľa zákona. Má nejaké interné číslo dopravcu, to ť vsjo.
Reply
Solider

Solider

9 Sep 2024
#4 Rate positive 1 Rate negative 3
Reply on: BA2301 #1:
Neviem, či je najvhodnejšia cesta sa viazať na nejaké plechové tabuľky.
Reply
Mhr1

Mhr1

9 Sep 2024
#3 Rate positive 3 Rate negative 3
Samozrejme, že majú EČV. DPB 6124 je čo? V Prahe majú napr. DPP 108. Jediný rozdiel je v tom, že to majú na vylisovanej tabuľke, nielen namaľované. Tabuľka DPB 6124 by ťa už uspokojila? Veď je to jedinečná kombinácia pre identifikáciu, žiadne iné vozidlo na Slovensku takéto ev.č. nenesie.
Reply
Ike

Ike

9 Sep 2024
#2 Rate positive 5 Rate negative 3
Reply on: BA2301 #1:
Nech sa pozerám ako pozerám, ten trolejbus EČV má.
Reply
BA2301

BA2301

9 Sep 2024
#1 Rate positive 4 Rate negative 2
Trolejbusy by mali dostať EČV - je blbosť ich pokladať za drážne vozidlá, keď ich dráha je vlastne normálna vozovka a čoraz častejšie sa pohybujú mimo dráhy. Postupne budú zanikať rozdiely medzi hybridnými trolejbusmi a elektrobusmi, takže ich treba zrovnoprávniť aj z právneho hľadiska. A navyše by bolo dobré, keby dopravný podnik mal ľahšiu voľbu v pridelovaní a rotácii vodičov.
Reply