Close

#6908

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. New Škoda Solaris 24M trolleybus for Bratislava (4 Sep 2023) (8/28)
Download item
Discussion post:
Location:
Date: 4.9.2023
Vehicle: Škoda-Solaris Trollino 24 #6908
Gallery: Bratislava › Škoda-Solaris Trollino 24
New Škoda Solaris 24M trolleybus for Bratislava (4 Sep 2023)
Route:
Author: Tragáčik
Times viewed: 6942

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dispecer

Dispecer

11 Sep 2023
#21 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: peepay #18:
Môže byť? 🙂
http://shop.molpir.com/default.aspx?content=TVRDETAIL&nparams=kod_id;41113
Reply
peepay

peepay

11 Sep 2023
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: jozin #19:
Ano, nastastie to nie je komplikovane, ale ked to nebola priorita teraz, neviem ci na to bude niekto mysliet potom.
Reply
jozin

jozin

8 Sep 2023
#19 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: peepay #18:
v kazdom pripade nieje problem casom premontovat stare USB-A na novsie USB-C. Kedze je to iba nabijacia pripojka, tak je to iba par drotikov, ktore sa mozu zapajat v podstate do lubovolnej koncovky.
Reply
peepay

peepay

8 Sep 2023
#18 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Miro #2:
Ja pouzivam kabel s USB-C na oboch koncoch uz 7 rokov, ale je pravda, ze patrim medzi early adopterov. Ale uz teraz je to celkom bezny port a do buducna bude este viac, takze ak planuju, ze tie trolebusy tu budu nejakych par rokov jazdit, zislo by sa premyslat a planovat pre buducnost, nie pre sucasnost/minulost.
Suhlasim tiez, ze nikdy som nepotreboval este pocas jazdy MHD nabijat a nechybalo by mi, keby tam porty neboli ziadne. Ale ked uz su, tak nech su future-proof.
Reply
Ike

Ike

5 Sep 2023
#17 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: lostrail #14:
Počkaj, ale RCD (ak je vôbec vo vozidlách inštalované, neviem) predsa funguje len vtedy, ak si uzemnený a prúd "utečie" mimo chránený obvod. Ak mám v oboch rukách klinec, prerazím clonky a spojím fázu s nulákom, tak žiadny prúd nikam neutečie, ale naopak, stáva sa zo mňa štandardný spotrebič s takým odporom, že k rozsah prúdu, ktorý cez moje srdce pretečie je dostatočne silný, aby ma zabil, ale stále slabý na to, aby vypol akýkoľvek istič, teda jedine, že by mali tie zásuvky poistku. Ale dobre, ak by povedzme bola poistka ja neviem na 150 W, stále umožní prúd, ktorý by Ti spôsobil problémy. Teda záležalo by to aj od toho, či by si najprv pripojil fázu a potom nulák, alebo opačne.
Reply
si

si

5 Sep 2023
#16 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: lostrail #14:
pokial by si mal tie klince dva a naraz ich pchal do oboch dierok, tak jednak mas sancu prejst cez clonky a dvak chranic Ta nema ako rozlisit od normalnej zmysluplnej "zataze" takze ani casovy a prudovy limit na teba platit nebude (ak nebudes este niekde inde dostatocne ukostreny)
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

5 Sep 2023
#15 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Andrej #6:
Akurát na palube trolejbusu nie je 230V sieť. To si majú vozidlá voziť menič navyše, keby náhodou niekto raz za uhorský rok chcel nabíjať zariadenie bez USB koncovky?
Reply
lostrail

lostrail

5 Sep 2023
#14 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Ike #10:
Len dodam, ze na to, aby si si tymi klincami naozaj ublizil, by si musel zasiahnut sucasne fazu aj nulak s toleranciou do cca. 30-300 milisekund v zavislosti od velkosti prudu (cim mensi, tym dlhsie to trva a horna hranica je niekde pri prude okolo 15 mA "mimo" slucku, co v pripade zasahu "cez srdce" bude urcite viac). To su standardne vypinacie casy prudakov. Pravdepodobnost, ze to "das" je teda velmi nizka. Ked k tomu priratam fakt, ze do modernych zasuviek davaju taky ten plastovy kryt, ktory sa vzprieci pri sebamensom rozdiele v sile zatlacania akehokolvek predmetu v jednom otvore voci tomu druhemu, ublizit si tymto sposobom pri beznej bytovej instalacii vykonanej v sulade s platnymi normami je takmer nemozne. Neskumal som podrobne zasuvky vo vozidlach, takze neviem, ci tento kryt byva aj ich sucastou, ale kedze je to zasa nejaka norma, bolo by divne, keby nebol.
Reply Comment has been edited by the author.
S499.1023

S499.1023

5 Sep 2023
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #11:
Tam boli ešte vibračné meniče len pre holiace strojčeky. Pri súčasných zásuvkách, čo sú v železničných vagónoch, by si aj kazetu previnul, aj sa oholil. Fénovať a kávu variť asi nie, to sú už minimálne stovky wattov.
Reply
N/A

N/A

5 Sep 2023
#12 Rate positive 1 Rate negative 2
Pri klientele, ktorá sa bude voziť v tejto časti vozidla na linke 71 som veľmi skeptický s tým, ako to bude vzadu vyzerať. 😁
Reply
Miro

Miro

5 Sep 2023
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: 6503 #7:
Alebo si uvariť kávu 🙂

Kedysi v sedemdesiatych rokoch sme cestovali na školský lyžiarsky zájazd a chceli sme v kazeťáku previnúť pásku a keďže boli slabé baterky, išli sme na WC a skúšali sme ho napojiť do 220 V zásuvky, ktorá tam bola na holenie. Šlo to veľmi slabo, ten zdroj bol mäkký.

Takže ani ten fén neviem, či by to utiahlo.
Reply
Ike

Ike

4 Sep 2023
#10 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 6503 #7:
Od roku 2003 máme 230 V. Zásuvka 230 V je bezpečná pokiaľ nestrčíš oba prsty do otvoru na fázu a nulák naraz, čo nestrčí ani batoľa vzhladom na rozmery. Musel by si mať v rukách klince a urobiť to pri plnom vedomí.
Reply
SixSixTrooper

SixSixTrooper

4 Sep 2023
#9 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Andrej #8:
Pokial sledujes medzinarodnu tech komunitu tak vies ze tento Juice Jacking ktory si linkol je len koncept. Nikdy sa nic taketo este nestalo. Navyse komu by sa chcelo instalovat inu zasuvku do bocnice trolejbusu. A navyse android ma uz proti tomu plnu ochranl vo forme only-charge ked sa napojis na akukolvek usb stanicu.
Reply
Andrej

Andrej

4 Sep 2023
#8 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 6503 #7:
https://www.fcc.gov/juice-jacking-tips-to-avoid-it
Reply
6503

6503

4 Sep 2023
#7 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Andrej #6:
220V zasuvka je ovela bezpecnejsia ako USB port? Nie som elektrikar, tak sa pytam.
Kazdopadne pri 220V sa moze baba v MHD uz aj fenovat, chlap holit... 😃
Reply
Andrej

Andrej

4 Sep 2023
#6 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: Miro #5:
Vseobecne si myslim ze poziadavky na USB adaptery v MHD su dost zbytocne (medzimestske vlaky a busy su uz ine kafe), v zivote sa mi nestalo ze by som nemohol pockat 15-30 minut kym sa doteperim domov a ak viem ze budem potrebovat telefon urgetne, tak si ho dobijem vopred doma/v praci/u kamarata a davam si pozor na to, aby sa mi nevybil.

Ale ked uz raz je nejaky standard ze na vozidlach MHD maju byt dobijacky, bezna zasuvka je ovela vhodnejsia. Za prve je to bezpecnejsie, a za druhe si mozes dobit hocico co bezi na elektriku, a nemusis riesit ci mas spravny druh kabla. .
Reply Comment has been edited by the author.
Miro

Miro

4 Sep 2023
#5 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Andrej #4:
Takže okrem kábla nosiť so sebou aj adaptér?
Reply
Andrej

Andrej

4 Sep 2023
#4 Rate positive 3 Rate negative 2
Reply on: peepay #1:
Najlepsie by bolo, keby tam dali normalnu elektricku zasuvku.
Reply
6503

6503

4 Sep 2023
#3 Rate positive 6 Rate negative 2
Reply on: Miro #2:
Myslim, ze v blizkej buducnosti v ktorej bude tento trolejbus premavat, bude najrozsirenejsie USB-C. 😉
Reply
Miro

Miro

4 Sep 2023
#2 Rate positive 5 Rate negative 1
Reply on: peepay #1:
Myslíš, že viac ľudí nosí so sebou USB-C kábel, než USB-A?

Ja osobne nenosím žiadny, takže je mi to jedno.
Reply