Close

#7426, route 9, Karloveská ul., obratisko Karlova Ves

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (9 Jun 2021) (7/30)
Download item
Discussion post:
Location: Karloveská ul., obratisko Karlova Ves
Date: 28.3.2021
Vehicle: Škoda 29T ForCity Plus #7426
Gallery: Bratislava › Škoda 29T ForCity Plus
Route: 9
Author: DJJD
Times viewed: 2407

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

12 Jun 2021
#15 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: HORVI #14:
Nebudú tie spoje napráskané preto, lebo sa jazdí v 6-minútovom intervale? Neviem, či by bolo zrovna najlepšie, keby do Dúbravky jazdili električky v nepravidelnom intervale.
Reply
HORVI

HORVI

12 Jun 2021
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: TomJ #13:
Nono, zas pozor, aj okolo 14tej je to tam napráskané. A aj keby, mohlo by byť, že každý druhý spoj linky 9 by išiel do Dúbravky a ostatné by končili na Kútikoch.
Reply
TomJ

TomJ

12 Jun 2021
#13 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: HORVI #11:
Dúbravka nepotrebuje taký luxusný počet spojov. Okrem rannej špičky by to vozilo vzduch.
Reply
S499.1023

S499.1023

12 Jun 2021
#12 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #8:
Chcel som napísať "pred prvým prestávkujúcim poradím" .
Reply
HORVI

HORVI

12 Jun 2021
#11 Rate positive Rate negative 2
Reply on: TomJ #10:
Až do Dúbravky. Aspoň by bola posilnená Dúbravka.
Reply
TomJ

TomJ

11 Jun 2021
#10 Rate positive 6 Rate negative 1
Reply on: HORVI #9:
A linka 4 by potom končila v KV alebo chceš, aby obe jazdili až do Dúbravky?

Inak, myslím si, že tu riešime neexistujúci problém.
Reply
HORVI

HORVI

11 Jun 2021
#9 Rate positive Rate negative 3
Reply on: Urbanway 2423 #4:
Napadol mi jeden (ne)reálny nápad: Linka 4 by mala dlhšiu prestávku na Stn. N. Mesto/ZP a L9 by bola predĺžená do Dúbravky, kde by mala dlhšiu prestávku.
Reply
S499.1023

S499.1023

11 Jun 2021
#8 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: TomJ #5:
Bez predbiehania by to nešlo - kto pokryje dieru, ktorá vznikne za prvým prestávkujúcim poradím? To sa dá jedine na konci špičky.
Reply
Solider

Solider

11 Jun 2021
#7 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #6:
Problémy s kapacitou obratísk v súčasnosti nie sú a ak by niekde vznikol problém, tak sa dá efektívne vyriešiť nasadením striedačov.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

10 Jun 2021
#6 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: TomJ #5:
U krátkych liniek s malým počtom vozov asi áno, ale u liniek s 20 a viac poradiami už podľa mňa začína byť pomaly problém s kapacitou obratísk (nehovoriac o tom, že vždy je lepšie, ak je jedna koľaj v obratisku voľná (príp. na nej stojí iba jeden voz pár minút) pre prípad MU). Čo sa týka obehov, tak tie podľa mňa nie sú problém, keďže už v súčasnosti stoja nové električky v Ružinove na jednej koľaji a staré na druhej, takže s obiehaním poradí by nemal byť problém.
Reply
TomJ

TomJ

10 Jun 2021
#5 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #2:
Asi je jednoduchšie spraviť obehy tak, že všetky poradia majú dlhú prestávku na tej istej konečnej, aby nemuselo dochádzať k vzájomnému predbiehaniu poradí. Linka 4 je iný prípad, to sú v podstate dve samostatné linky jazdiace pod jedným číslom.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

10 Jun 2021
#4 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: HORVI #3:
Myslím si, že je praktickejšie, keď prestávkuje v oboch obratiskách (aj keď trochu menších) menej vozov, ako keď na jednej konečnej prestávkujú všetky vozy (v Ružinove ešte navyše stojí aj ZV), ale keď to nespôsobuje problémy, tak ok.
Reply
HORVI

HORVI

10 Jun 2021
#3 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #2:
Mne sa to nezdá divné, pretože L4 má v smere na N. Mesto dva rozdielne ciele, zatiaľ čo L9 v smere do Ružinova iba jeden. Podľa mňa nie je dôvod, aby staré vozy L9 prestávkovali napr. na Kútikoch dlhšie ako v Ružinove a nové vozy by dlhšie prestávkovali v Ružinove ako na Kútikoch. Navyše, keď bude nejaké vozidlo odstavené na jednej z dvoch koľají na Kútikoch, tak musia ísť tie električky za sebou bez ohľadu na to, či je tá električka stará alebo nová a bez ohľadu na to, že staré električky aby mali dlhšiu prestávku na Kútikoch a nové by mali dlhšiu prestávku v Ružinove.
Navyše, ako som vyššie spomínal, Kútiky majú iba dve koľaje na rozdiel od Dúbravky a Ružinova. Obratisko ZP má (by som to nazval) 2,5 koľaje a obratisko Stn. N. Mesto má dve koľaje, lenže na Zlaté Piesky chodí prestávkovať dvakrát menej električiek ako na Kútiky, čiže toľko koľají tam stačí. To isté sa týka aj obratisko Stn. N. Mesto.
V skratke: Obratiská Kútiky a Ružinov sú dvakrát využívanejšie ako zvlášť obratisko ZP a zvlášť ako obratisko Stn. N. Mesto.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

10 Jun 2021
#2 Rate positive 3 Rate negative
Inak, podľa mňa je trochu zvláštne, že zatiaľ čo na takej 4 čerpajú staré vozy prestávku v Dúbravke a nové na ZP, tak na 9 čerpajú všetky vozy prestávku v Ružinove. 😃
Reply
HORVI

HORVI

10 Jun 2021
#1 Rate positive Rate negative 2
Na oddych? Ja beriem oddych 10 a viac minút, nie to, že 9ka zastaví na 2 minúty v obratisku potom ide znovu do Ružinova, kde má riadny oddych.
Reply