Close

#BL-943JA, route 628, Senec, Železničná ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Integrated Transport System › Regional Buses › Irisbus/Iveco Crossway (86/132)
Download item
Discussion post:
Location: Senec, Železničná ul.
Date: 17.6.2020
Vehicle: #BL-943JA
Gallery: Bratislava › Irisbus/Iveco Crossway
Route: 628
Author: Henrich Kleiner
Times viewed: 2106

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

31 Jan 2021
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #15:
Veď počkaj, možno ti sem niekto dobehne napísať, že predsa na bočných paneloch sa striedajú významné zastávky a teda OIS je #najlepsivhistorii 😃
Reply
S499.1023

S499.1023

30 Jan 2021
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #14:
To, čo popisuješ, je multiplex. Nie všetky maticové displeje sú multiplexované. Ale ja hovorím o tom, že Bratislava možnosti maticových displejov nevyužíva, stačil by aj ten "Broseband" .
Reply
Ike

Ike

30 Jan 2021
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #12:
Počkaj, nie je práve displej na fotke maticový? Myslel som, že optický efekt preblikávania vzniká práve z dôvodu, že maticový displej "skenuje" (dodáva el. prúd) po riadkoch pre jednotlivé určené stĺpce, ktoré sa potom rozsvietia a robí to vo frekvencii 60x za sekundu, čo si ľudské oko nevšimne (vzniká ilúzia, že vybrané SVD diódy svietia), ale fotoaparát s nižším expozičným časom, prípadne kamera áno.
Reply Comment has been edited by the author.
shaggy

shaggy

31 Jul 2020
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #3:
To, čo si napísal, je správne, aj keď niektoré čísla už dnes neplatia. Sám mám foťák, kde viem z ruky odfotiť expozičný čas blížiaci sa k sekunde. A videl som dokonca články, kde ľudia dali fotky s 4 až 5s uzávierkou fotenou z ruky.
To je výhoda stabilizovaných čipov a moderných technológií.
Reply
S499.1023

S499.1023

31 Jul 2020
#12 Rate positive 1 Rate negative
Úplne najlepší na viditeľnosť je samozrejme prevíjací transparent typu "BROSE" ale ten neumožňuje také veci, ako maticové displeje, ktoré sa paradoxne u nás aj tak nevyužívajú 😃 .
Reply
Ike

Ike

31 Jul 2020
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #5:
Máš pravdu. Cez deň to nie je vidieť, pretože oči vidia terčíky a pri horších svetelných podmienkach sa zase fotí s dlhším expozičným časom. Fotku s horšu intenzitou lediek som nevidel. Možno keď by niekto skúšal v tmavších podmienkach urobiť fotku s vysokým ISO a krátkym časom expozície.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

31 Jul 2020
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #8:
Čo sa týka viditeľnosti, tak mi prídu tieto oranžové panely, čo má SL, lepšie ako tie biele, čo mal ten Solaris. U SL sa mi ešte nestalo, že by som na paneli nevidel text u Solarisu sa mi to párkrát stalo.
Reply
S499.1023

S499.1023

31 Jul 2020
#9 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Viko #8:
Ono je to podobné, ako s dnes populárnou náhradou klasických budíkov v aute displejom - najprv sa to predávalo ako luxus jelenčekom, ktorí boli ochotní si priplatiť (a tým zaplatili vývoj), dnes sa z toho stáva štandard, lebo výrobne je to samozrejme lacnejšie ako budíky a v budúcnosti budú mechanické prístroje za príplatok ako superšportové riešenie. Mňa ako serie, že v novom aute, v jedinej konfigurácii, ktorá umožňuje silný motor s manuálom, mám displej v základe!
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

31 Jul 2020
#8 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #7:
Laicky povedané - závisí, čo od displeja čakáš.

Čo sa spotreby týka, lepšie sú terčíkové - reflexná plocha nepotrebuje také priesvietenie, ako samostatný LED displej. Prvé DOT-LED sa dokonca v niektorých mestách prisvecovali naozaj len na tmu, za dňa to jazdilo ako klasický starý DOT. Dá sa to využiť aj tým spôsobom, že na konečnej necháš zobrazený nápis bez toho, že by si spotrebovával akúkoľvek energiu (baterka sa poteší).

Po konštrukčnej stránke sú samozrejme jednoduchšie LEDky - odpadá ti otáčanie, do žiadnych medzier a pohyblivých častí ti nezapadne špina, celý panel môže mať menšiu hrúbku. A samozrejme zložitosť implikuje cenu.

Zobrazovacie možnosti má lepšie LED - možnosť hustejšieho rastra prináša vernejšie piktogramy, frekvencia "blikania" umožňuje rolovať texty, so súčasnou technológiou vieš vytvárať viacfarebné nápisy...

Z hľadiska viditeľnosti je kombinácia DOTov a LED prisvietenia najlepšie, čo môže byť - pri silnom svetle netreba LEDky žhaviť ako divé, v tme ani nemusíš sliepňať na zle viditeľné terčíky, ani nie si odkázaný na ohnivú guľu ako následok zblbnutého svetelného čidla. S tým, ako sa rozšírili LED panely, sa ale dostala technológia na takú úroveň, že renomovaní výrobcovia zvládajú aj čisto LED panely nastaviť tak, aby mali patričnú viditeľnosť za každých podmienok. DOTy so žiarivkou totiž poslali do histórie dávno a DOT-LED technológia je v európskom meradle absolútne okrajová technológia, takže vývoj sa plne sústredil na LEDkové panely. Práve biele panely by mali byť najvyšším stupňom (logicky majú voči čiernej lepší kontrast než klasická oranžová či tmavozelená od bustecu). Samozrejme, ak si dopravca vymyslí hlúpe kombinácie farieb, ani najlepší výrobca to nezachráni.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

31 Jul 2020
#7 Rate positive Rate negative
Ktoré displeje sú teda lepšie terčíkové, alebo LED-kové? Napríklad, ja som na tom testovanom Solarise tie biele LED-ky skoro vôbec nevidel a farba linky (napr. na 88) mi splývala s bielym číslom vo vnútri.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

31 Jul 2020
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #5:
Počkaj, maticové zapojenie umožňuje nechať paralelne svietiť celú plochu?
Reply
Valec

Valec

31 Jul 2020
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #3:
DPB displeje fungujú rovnako, akurát tie terčíky spravia svoje a v slnečný deň, pri krátkej expozícii, vidíš len tie terčíky a nie LEDky. Už som videl pár fotiek, kde bolo vidno, že nie celý displej svieti rovnakou intenzitou.

Druhá vec je potom (a tým sa aj BUSE chváli), že tie LEDky sú len na prisvietenie k terčíkom, takže (a to už overené nemám) počas dňa môžu svietiť len menšou intenzitou a tak nemusia preblikávať až do zhasnutia.
Reply
N/A

N/A

31 Jul 2020
#4 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #3:
Perfektne vysvetlené.
Reply
Ike

Ike

31 Jul 2020
#3 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #2:
Každý LED panel, resp. každá LED dioda bliká (refreshuje sa) určitou frekvenciou - napr. 60Hz. To znamená, že 60x za sekundu na chvíľu zhasne.

Ak fotíš v dobrých svetelných podmienkach, kedy nepotrebuješ dlhú expozíciu, tak sa môže stať, že odfotíš niektoré diody práve v momente, keď sú zhasnuté.

Napr. v slnečný deň ako na fotke ti stačí expozičný čas 1/1000 sekundy. Bežná fotka potrebuje čas 1/200 sekundy. 1/60 sekundy sa považuje za expozičný čas, ktorý ešte dokážeš využiť na fotografiu bez statívu. Dlhšie časy vyžadujú už stabilitu.

Aby si odfotil takýto LED panel bez tohto defektu, potreboval by si expozičný čas dlhší ako 1/30 sekundy, aby si zaznamenal celé "prebliknutie", pričom svetlocitlivý čip funguje tak, že zaznamenáva v mieste dopadu najsvetlejší zdroj svetla. Zároveň by si ale potreboval statív a vozidlo v pokoji.

Použijem ešte jednoduché prirovnanie. Ak prebliknutie semaforu zo zelenej na oranžovú a červenú trvá 4 sekundy, tak s expozičným časom 2 s nikdy neodfotíš všetky tri svetlá zažnuté. Ale ak nastavíš expozičný čas nad 4 sekundy a začneš fotiť tesne pred zmenou signálu, dostaneš želanú fotografiu.

A prečo DPB displeje takto divne nesvietia? Neviem, či tam nie je použitá iná technológia na báze terčíkov.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

31 Jul 2020
#2 Rate positive 2 Rate negative
Prečo sú vlastne tieto LED displeje na každej fotke tak zle vidieť (nie iba tu na imhd)?
Reply
Technopol

Technopol

31 Jul 2020
#1 Rate positive 1 Rate negative
Zrejme ide o linku 629 a nie 628
Reply Comment has been edited by the author.