Close

Americké námestie

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Tracks › Reconstruction of tramway track at Americké and Floriánske námestie (2020, 2021) (11/133)
Download item
Discussion post:
Location: Americké námestie
Date: 13.12.2020
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Reconstruction of tramway track at Americké and Floriánske námestie (2020, 2021)
Route:
Author: Henrich Kleiner
Times viewed: 3626

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
3pa3ck3

3pa3ck3

27 Jan 2021
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #24:
V novej výhlaške sú zónové značky jednoznačne určené, aby z nich ľudová tvorivosť nerobila nečitateľné nezmysly. Preto spájanie nepripadá do úvahy. Akurát nové zónové značky sú štvrocové, takže po výmene by to nevyzeralo tak zle.
Reply
lostrail

lostrail

27 Jan 2021
#26 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #25:
Smerom do zony by to minimalne slo. Osobne v tom az taky problem nevidim, ze by sa to smerom von zo zony riesilo inak. Ovela mensi problem, ako trebars z jednej strany neohranicny prejazd zakazany...
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

26 Jan 2021
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #24:
K značkám, asi by sa musela zjednotiť plošná výmera oboch zón - neviem si predstaviť, ako by sa značilo, že končí obmedzenie 30 a obmedzenie parkovania pokračuje, keďže by nešlo tam dať škrtnutú spoločnú tabuľu ZÓNA.
Reply
lostrail

lostrail

26 Jan 2021
#24 Rate positive Rate negative
Pozeram, ze ten priestor ma este dost daleko ku kulturnemu. Okrem toho aerodynamickeho zabradlia, ktore by bolo treba nahradit novym, napr. antracitovym (co sa zrejme tyka aj zastavky Americke namestie v smere k Trnavskemu mytu), by bolo treba popri tom pretrhat burinu, skulturnit ten reklamny smog na Metropolke, zrestaurovat fasadu nemocnice (resp. celu nemocnicu) vratane odstranenia tych otrasnych tagov, narovnat ten stlpik pred Metropolkou v pozadi, natriet stlpy znaciek, CSS a VO, mozno aj pocet znaciek trochu zredukovat (napr. tie dve zony by vari sli dat na jednu tabulu, ci?) a zacne to tu vyzerat ako v meste.
Mimochodom, kvoli comu je na Miczkiewiczovej ten jeden semafor pre auta navyse? Svetla pre chodcov su predsa riadene z krizovatky.
Reply
Minko

Minko

25 Jan 2021
#23 Rate positive 1 Rate negative 3
Reply on: bobitwo #22:
musím ťa opraviť, títo ľudia tu boli, sú aj budú, a takéto "miesta prechádzania" na tom nič nezmenia. budú rovnako skákať pod autá na priechode aj mimo neho... akože keď si niekto nedokáže zapamätať že aj na priechode musí brať ohľad na prichádzajúce vozidlá a najmä električku, stojí za zváženie či nepotrebuje odborné vyšetrenie u lekára nemenovanej odbornosti. A ak to niekto nie je schopný chápať, tak by ho mali rodičia ešte vodiť za ruku, kým to nepochopí. Práve kvôli tomu národ zdementieva že hlupákom a nezodpovedným robíme ústupky (absolútna prednosť na prechode či nezmysly ako na tejto foto). Navyše tento úsek teoreticky môžu využiť vozidlá IZS, nemalo byť teda dole napísané pozor električka a vozidlá IZS? 😁
Reply
bobitwo

bobitwo

24 Jan 2021
#22 Rate positive 2 Rate negative 1
Treba si uvedomiť, že prišla zmena zákona, ktorá už za zavádza pojem „Miesto pre prechádzanie vozovky“ https://www.slov-lex.sk/legislativne-procesy/-/SK/LP/2019/35/pripomienky/COO-2145-1000-3-3192945 ktorá platí už tohto roka myslím, len problém je, že toto sa nikde veľmi nespomínalo. Je to niečo, čo sa bežne používa aj v zahraničí.
Snáď nebudem za zlého, v poslednom čase badám trend, kedy veľké množstvo chodcov sa už ani nenamáha zistiť, či môže prejsť cez cestu, čerená, nečervená, väčšina argumentuje štýlom ja som na prechode, mám prednosť a šofér musí predvídať. Tento problém vnímam aj z pohľadu chodca, cyklistu a aj ako šoféra. Za minulý rok som si kvôli takým ľudom 2x zalietal v MHD.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

23 Jan 2021
#21 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: 3pa3ck3 #17:
Načo má byť pohyb mňa ako chodca usmerňovaný aj v časoch, keď sa riziko limitne blíži nule? Obávam sa, že čím viac sú ľudia zbytočne otravovaní semaformi na bezpečných miestach, tým chronickejšie budú prebiehať na červenú aj tam, kde to je rizikové.
Reply
birch

birch

22 Jan 2021
#20 Rate positive 3 Rate negative 1
Kto tak nevníma okolie, že si nevšimne koľajnice pred nohami a nerozhliadne sa, ten si nevšimne ani červenú na semafore.
Reply Comment has been edited by the author.
perets

perets

22 Jan 2021
#19 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: N/A #18:
Semafory tam majú byť zapnuté stále, keď je tam potreba na bezpečnosť chodcov. V Noci o 23 keď je tam minimálna premávka, tak asi netreba.
Konkrétne na tomto ramene je najmenší problém, ale od lekárskej fakulty ku električkovému nástupišťu je dosť mizerný rozhľad.
Reply
N/A

N/A

22 Jan 2021
#18 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: 3pa3ck3 #17:
Ale na druhej strane, práve preto že semafory nefungujú nonstop sú v prípade križovania vozovky miesta na prechádzanie problémom - chodec tam môže čakať donekonečna a aj tak nebude zaistená jeho bezpečnosť.
Reply
3pa3ck3

3pa3ck3

22 Jan 2021
#17 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: IBBI #14:
Lenže miesto na prechádzanie slúži na usmernenie chodcov, aby prechádzali tam, kde je to najvhodnejšie (konkrétne tu kvôli semaforu). Inak sa ale chodec má správať tak, ako keby tam nič nakreslené nebolo.

Najlepšie by ale aj tak bolo mať zapnutý semafor nonstop, potom takéto veci nemusíme riešiť.
Reply
3pa3ck3

3pa3ck3

22 Jan 2021
#16 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Minko #15:
To nepopieram, že platí (a uznávam, že som to neošetril v predchádzajúcom príspevku). Ale práve preto sa zebry na električkových tratiach rušia, aby chodec nemusel riešiť, či okrem zebry sú na ceste aj koľajnice.
Reply
Minko

Minko

22 Jan 2021
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 3pa3ck3 #13:
IBBI ti to veľmi presne napísal, električka (vlak) majú pred tebou vždy prednosť, aj keď si na priechode pre chodcov :)🙂
Reply
IBBI

IBBI

22 Jan 2021
#14 Rate positive 1 Rate negative 3
Reply on: 3pa3ck3 #13:
Pred elektrickou si nemal prednost ani na zebre. Ale ano - ludia o tom nevedeli (neznalost zakona ale neospravedlnuje). Vacsina ludi ale ked vchadza na zebru, poobzera sa (prosim nespominat teenagerov s mobilmi, ci dochodcov - jasne, su vynimky). Ale tu to fakt posobi, ze sa vobec nemusim poobzerat, ze ani nie je chodnik preruseny (vdaka bezbarierovosti). No ved uvidime, co to prinesie.
Reply
3pa3ck3

3pa3ck3

22 Jan 2021
#13 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: IBBI #10:
Lenže toto je dôsledok nesprávneho chápania priechodu pre chodcov u nás (možno ešte z čias ČSSR). Nehovorím, že ak vidím zebru, tak nemám byť opatrný, avšak stále tam mám ako chodec prednosť (de facto je to križovatka, kde sú chodci na hlavnej). Zato ak ju pred sebou nevidím (a je v zásade jedno, či je vyznačené miesto pre prechádzanie, alebo nie), tak prejsť môžem, avšak prednosť nemám a musím si dať ešte väčší pozor.
Reply
Jak44

Jak44

22 Jan 2021
#12 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: IBBI #10:
Áno, o to ide. Ono to má byť nevýrazné.

Čo si všímam napr. na Blumentáli, keď niekto ide na druhú stranu v strede zastávky, dáva si omnoho ho viac bacha ako na priechode.
Reply
si

si

22 Jan 2021
#11 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: IBBI #10:
chodci sa tam tak ci tak motaju cez trat tak ako to vyhovuje im a davaju pocor na to ci sa nejaka elektricka blizi alebo nie bez ohladu na to co ukazuje semafor, takze sucasny stav je myslim uplne vyhovujuci...
Reply
IBBI

IBBI

22 Jan 2021
#10 Rate positive 3 Rate negative 6
Reply on: Jak44 #7:
Ako sorry, ale desatrocia to fungovalo - ludia vedia, ze na klasickom priechode sa maju pozriet dolava, doprava - zebra udrie do oci. Tu si to nevsimnes. Nejak sa to zvyraznit malo. Toto su fakt nevyrazne priechody.
Reply
Dezerter

Dezerter

22 Jan 2021
#9 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: IBBI #5:
Pri každej reko trate alebo cesty sa cez električkovú trať priechod už nedáva. Ak je svetelne riadený priechod, vtedy treba pozerať na semafor. Ako sa tu už spomína, chodcom to má evokovať, že nemajú chodiť bezhlavo cez cestu
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

22 Jan 2021
#8 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Jak44 #7:
No neviem, podľa mňa by "neprednosť" evokovalo iba to, keby tu nič nebolo, maximálne nápis "POZOR ELEKTRIČKA."
Reply