Close

Mlynské nivy

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Mlynské nivy
Date: 14.9.2021
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Construction of new bus station Nivy (2017 - 2021)
Route:
Author: Tragáčik
Times viewed: 3269

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

18 Sep 2021
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: Dispecer #23:
Áno, takýchto priechodov v poslednej dobe pribúda.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/253896/Prechod-pre-chodcov-s-n%C3%A1pisom-POZOR-ELEKTRI%C4%8CKA
Reply
Dispecer

Dispecer

18 Sep 2021
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: birch #17:
Pri električkovej zastávke Americké námestie (krížom cez trať) to nie je?
Reply
keks

keks

16 Sep 2021
#22 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: M@trixX #11:
Hrozná prekážka dať chudáčikom cyklistom do cesty takú nehoráznu prekážku akou je zastávka MHD a dokonca priechod, aby sa na tú zastávku mohli cestujúci dostať.
A aké neskutočne zarážajúce, že pred takýmto miestom so zvýšeným pohybom chodcov si niekto dovolil umiestniť nejaký spomaľovací prostriedok (btw, počul si už o retardéroch pre autá na podobných miestach? - Tu taký možno nie je potrebný, lebo v poslednej dobe mám pocit, že sú autá v okolí frekventovaných priechodov oveľa ohľaduplnejšie, než cyklisti).
A mimochodom, som aj vodič, aj chodec a aj cyklista a s takýmto riešením nemám žiaden problém.
Reply
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

16 Sep 2021
#21 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #18:
Praveze aj v SVK som to nedavno hladal, ale nikde som to nenasiel. Iba to, ze na priechode ma chodec prednost (to je jasne). Ale o MnP ani slovo. Tak len ci som si nieco nevsimol, alebo pribudol dalsi nepodarok sity horucou ihlou bez nejakych vysvetleni, “len aby bol”.
Reply
Ike

Ike

16 Sep 2021
#20 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #19:
Ono je to možno tá nemecká pedantnosť, že ak sa pokazí CSS tak proste je to nežiaduci stav a rieši sa to okamžite. Ale tiež to neviem vyhodnotiť, či je to dobre, alebo zle.
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Sep 2021
#19 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: birch #17:
V Nemecku je napríklad zákonom vylúčená kombinácia zebry a svetelnej signalizácie, čo sa mne osobne vôbec nepáči, pretože v prípade poruchy CSS sú chodci kde? Fp... .
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Sep 2021
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: kecho #15:
Neviem, ako v SR ale v ČR miesto na prechádzanie prednosť nijako neupravuje, takže z hľadiska prednosti v jazde ako keby tam nebolo.
Reply
birch

birch

16 Sep 2021
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: kecho #15:
Ja tomu rozumiem tak, že miesto na prechádzanie informuje chodcov, že majú prechádzať prednostne tam a vodičov, že majú očakávať na danom mieste zvýšený pohyb chodcov na vozovke, ale nemusia dávať chodcom automaticky prednosť (môžu ich obmedziť a nesmú ich ohroziť).

Tzn. pre chodca platí: nemám zebru, nemám prednosť.

Ohľadom zebry ešte: vraj sú už aj svetelne riadené križovatky bez zebry, ja som ich osobne ešte nestretol, ale ako chodec by som aj na zelenú bol extrémne obozretný, aby som neskončil pod kolesami auta.
Reply
Minko

Minko

16 Sep 2021
#16 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: M@trixX #13:
veď to ani len na tej fotke nevyzerá ako nejaké úzke a zalomené miesto. Píšem ako cyklista (aj keď posledný rok po BA už moc nejazdím z osobných dôvodov )😁
Reply
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

15 Sep 2021
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: birch #14:
Na zebre je to jasne. Ale kto ma prednost na novom modernom “mieste na prechadzanie”? Lebo toto tusim explicitne v predpise nie je urcene.
Reply
birch

birch

15 Sep 2021
#14 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: M@trixX #11:
Ako Jak44 napísal, reálne to nie je žiadne úzke nebezpečné miesto.

Inak práve na tomto mieste sa bude pohybovať veľa chodcov a priechod chodcov cez cyklochodník nie je svetelne riadený, takže ak by cyklisti jazdili tridsiatkou, bolo by to nebezpečné.

Ak by teda práve tu projektant zvážil esíčko kvôli spomaleniu ako alternatívu semaforu (úspešne používaná metóda v Rakúsku pri vjazdoch do niektorých obcí), aj by mi to dávalo zmysel.

Máme u nás zatiaľ totiž tak málo cyklochodníkov, že sa niektorí cyklisti nestihli naučiť, že nielen na vozovke, ale aj na cyklochodníku sú povinní dávať chodcom na 'zebre' prednosť.
Reply
M@trixX

M@trixX

15 Sep 2021
#13 Rate positive Rate negative 4
Reply on: Jak44 #12:
V tomto pripade iba usudzujem z fotky
Reply
Jak44

Jak44

15 Sep 2021
#12 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: M@trixX #11:
Aj si tadiaľ šiel, alebo iba usudzuješ z fotky? Dané miesto sa dá bez problémov prejsť v bežnom "mestskom" tempe - na Rekole druhý stupeň prehadzovačky, čo mi z pozorovania vychádza niekde medzi 15 a 20 km/h.
Reply
M@trixX

M@trixX

15 Sep 2021
#11 Rate positive Rate negative 6
Reply on: Trammat #9:
Ak ma podpora cyklistov vyzerat tak, ze im do cesty naschval postavime prekazky, tak sa neda cudovat tomu, ze to aj ludi, co by ten bicykel zvazili, odradza, a idu autom, pretoze aj auta tam maju prechod, zastavku a vstup do nakupneho centra a napriek tomu maju dva siroke pruhy, mpr 50km/h a nemusia sa zalomit v esicku uzkom ako palicka od nanuka.
Vzajomnemu ohrozovaniu sa cyklistov a chodcov by prave pomohlo, keby ten cyklochodnik bol cely cas separovany, nie esickom spojeny s normalnym chodnikom (a este aj tesne vedla cesty ako je vidiet na predoslej fotke)
Post was hidden because of negative rank. Show Reply
Ike

Ike

15 Sep 2021
#10 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: M@trixX #5:
Aj Pražská s Brnianskou sú určené na rýchly a pohodlný presun po meste a predsa by nebolo správne ísť po nich 140 km/h aj keby sa to dalo.

Ja som za zrovnoprávnenie cyklistov s automobilmi a napokon je tak napísaný aj zákon (prispôsobenie jazdy povahe a stavu vozovky, prednosť chodcom na priechode, hm?). Tu je zastávka a frekventovaný priechod pre chodcov, takže nie je žiaduce, aby si tu špurtoval do cieľovej rovinky. Som za toto riešenie vďačný, lebo situácie zo Starého mosta alebo z Dvořákovho nábrežia sú dostatočnou skúsenosťou. Niektorí cyklisti sú ako motorkári, robia všetko preto aby mali reputáciu na dne. A to hovorím ako užívateľ-cyklista daných komunikácií.
Reply
Trammat

Trammat

15 Sep 2021
#9 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: M@trixX #5:
Je to určené pre cyklistov, ktorí nejazdia tak, že sa ako chodec bojím chodiť po chodníku. Keď potrebujete lietať na bicykloch, tak treba ísť tam, kde nikoho neohrozujete a nie na miesto, kde je prechod pre chodcov, zastávka MHD a vstup do nákupného centra.
Reply
S499.1023

S499.1023

15 Sep 2021
#8 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: M@trixX #5:
Asi je ten cyklochodník je pre všetkých, nielen pre Saganov.
Reply
tr3mp

tr3mp

15 Sep 2021
#7 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: M@trixX #1:
Lebo je tam okrem zastávky vyčkávací priestor pre cyklistov pred priechodom.
A v prednej časti fotky je zase cyklicestička odsunutá od chodníka, čo eliminuje mnohé náhodné motania sa chodcov po cyklistickej časti.
Reply
Miro

Miro

15 Sep 2021
#6 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: M@trixX #5:
Je to na to, aby sa cyklisti nemotali autám po ceste.
Reply
M@trixX

M@trixX

15 Sep 2021
#5 Rate positive Rate negative 1
Ked ja potom neviem pre koho a za akych okolnosti to je urcene, ked to nie je na rychly a pohodlny presun po meste. Ale mozno nieco konceptualne nechapem.
Reply Comment has been edited by the author.