Zavrieť

Priestor na Červenom kríži pred dokončením úprav

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Červený kríž a jeho "facelift" (2.9.2024) (13/15)
Stiahnuť materiál
Priestor na Červenom kríži pred dokončením úprav.
Príspevok:
Lokalita: Mudroňova ul., Červený kríž
Dátum: 24.8.2024
Vozidlo: Škoda 30 Tr SOR #6112
Galéria: Bratislava › Škoda 30 Tr SOR
Červený kríž a jeho "facelift" (2.9.2024)
Linka: 47
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 3878

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mhr1

Mhr1

9.9.2024
#70 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Je to zle naprojektované. Aj inde jazdia kĺbové autobusy cez spomaľovače (hrby) a ide to. Napr. u nás v Prahe jazdí blízko "metropolitná" a-180 v hustom intervale s kĺbovými vozmi a cez hrb pri prechode pre chodcov, kde je škôlka. A dá sa...
Odpovedať
Adam3

Adam3

6.9.2024
#69 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: andy27 #67:
Ak narazas na toho s dvomi titulmi z Oxfordu tak bodajby viac deti skoncilo ako on.😎
Odpovedať
Jak44

Jak44

5.9.2024
#68 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #66:
Prečo toto mesto pri každom kroku vpred zároveň urobí tak 0,5 kroka vzad? 🙃

Predpokladám, že 31Tr tak skoro na 47 teda neuvidíme.
Odpovedať
andy27

andy27

5.9.2024
#67 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Mhr1 #65:
Skončia ako podpredseda parlamentu...
Odpovedať
Solider

Solider

5.9.2024
#66 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ivanbuto #44:
Tak si budú musieť ľudia opäť zvyknúť na krátke vozy 😛
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

5.9.2024
#65 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 3
Ja som do 1.-5. triedy chodil cez 3 križovatky, pričom na dvoch z nich jazdila MHD a ak si niekto myslí, že vtedy bola výrazne nižšia doprava v uzle Šafárikovo nám. ako dnes, tak je na veľkom omyle! Na 2. stupeň som chodil cez 6 križovatiek, z ktorých len 2 boli bezvýznamné. Samozrejme, že pešo a okrem prvého dňa v 1. triede, vždy bez doprovodu. Veď by som sa hanbil za to. Mali sme takého jedného, ktorého vodila babka alebo mamka a tomu sme sa posmievali. A to k nám na školu do centra jazdili MHD deti z Červeného kríža, z okolia "Februárky" (dnes Račianska) i z Krasňan. Samozrejme, že doprovod nemal nikto. Viem, že doba sa trochu zmenila, ale hlavne sa to zmenilo v hlavách rodičov. Moje deti chodili niektoré tiež ďaleko, napr. jedna dcéra chodila od zimného štadiónu až do Patržalky na Pankúchovu. Vtedy jediný spoj v tejto relácii bola a-120, narvaná študentmi z ekonómky. Manželka ju vodila pár dní na zastávku ku štadiónu a ubezpečila sa, že nastúpila. Keď sme zistili, že to dcéra zvláda, po týždni sme prestali aj s tým doprevádzaním na zastávku. A to mala dcéra 10 rokov... Mamahotel pre všetky moje deti skončil maturitou a potom išli (celé šťastné) z domu. Ani ja nezabudnem (v dobrom), že ma rodičia v 19 rokoch vykopli z domu. Neviem, ako sa budú v reálnom svete orientovať a uplatňovať deti, ktorým rodičia neustále zametajú cestu životom...
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

5.9.2024
#64 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 4
Reakcia na: Ike #63:
Vidím, že nie si schopný odpovedať.
Odpovedať
Ike

Ike

5.9.2024
#63 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #62:
Ak to nefunguje na ZŠ Turnianska, nemalo by to ani v Kodani, nie?
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

5.9.2024
#62 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Ike #61:
Niekoľkokrát si spomínal, že úlohou dopravného inžinierstva je to, aby ľudia nevozili svoje deti do školy autom, ale by sa cítili bezpečne poslať svoje deti do školy pešo napríklad. Takže čo viac treba spraviť? Ak sú deti v rámci ZŠ Turnianskej 10 vozené rodičmi do školy a nemajú to ďalej ako 600m vzdušnou čiarou a nemusia prechádzať cez cesty, idú len po chodníkoch, čo viac treba spraviť, aby sa to zmenilo? To isté sa týka Mudroňovej, vlastne všetkých škôl. Lebo ak to Nefunguje na ZŠ Turnianska, potom to nebude fungovať ani na Mudroňovej.

Takže čakám, že čo viac ešte treba spraviť.
Odpovedať
Ike

Ike

5.9.2024
#61 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #60:
Nerozumiem z čo má táto fotka so ZŠ Turnianska.
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

5.9.2024
#60 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Ike #59:
Ja som sa k téme vyjadril. Čo viac musíš spraviť, aby 15-20% z rodičov, čo nosia deti do ZŠ Turnianska 10 autom a bývajú v priestore ohraničenom Jantárová cesta - Betliarska - Dolnozemská - Jasovská sa rozhodli, že ich dieťa pôjde do školy pešo? A neodvezú ho tam? Čo viac tam musíš spraviť, aby si rodičia povedali, že je bezpečné tam pustiť pešo svoje dieťa do školy? Z každého toho domu tam sa dá dostať do tej školy bez toho, aby dieťa muselo prejsť cez cestu. Takže čo viac sa dá spraviť?
Odpovedať
Ike

Ike

5.9.2024
#59 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #58:
A ja poznám muža, ktorý vie robiť v stojke kliky na jednej ruke a ženu, ktorá vie tlieskať prsiami. Ideme extrapolovat na celú spoločnosť?
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

5.9.2024
#58 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 4
#49
Poznám rodiča, čo býva na Ľubovnianskej 2 a vozí svoje dieťa do školy na ZŠ Turnianska 10 https://www.google.com/maps/dir/%C4%BDubovnianska+3195%2F2,+851+07+Petr%C5%BEalka/Z%C3%A1kladn%C3%A1+%C5%A1kola+Turnianska,+Turnianska+ulica,+Petr%C5%BEalka/@48.0964949,17.1136406,17.25z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x476c89ca04295ea7:0xa6aa35cb5bafb06!2m2!1d17.1166355!2d48.0986306!1m5!1m1!1s0x476c89c97d83b727:0xe1af2b77598939a4!2m2!1d17.1144833!2d48.0963342?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwMi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Vieš prečo? Lebo nechce aby sa jeho dieťaťu niečo stalo. A nie je jediný, čo býva v danej oblasti a vozí dieťa do školy. Aké dopravné riešenie tam treba ešte navrhnúť, aby ten rodič nabral odvahu poslať dieťa pešo do školy? Je to žiak 7. ročníka. Trasa tam je čisto po chodníkoch, žiadne križovanie cesty.

#51
Slovensko krajina túlavých psov a horiacich košov. Krásny argument úplne od veci.

#52
Typický alibistický žvást. Vodič v snahe nezraziť chodca/cyklistu sa môže dostať do situácie, že rozbije svoje, či cudzie vozidlá, poškodí cudzí majetok, môže prísť k zraneniu posádky vozidla, či iných ľudí okolo, dokonca k smrti. Tento rok už dávala Polícia SR správu, že šofér snažiaci sa vyhnúť srnke pri manévri umrel. Toľko k tomu, ako chodec ohrozuje len seba, ak poruší predpisy.

Otec takto prišiel o auto, keď šofér snažiaci sa nezraziť chodca, čo si to dal na červenú, tak nabral otcovo auto a to išlo totálku (poškodený B-stĺpik) a oprava podľa výrobcu nie je možná. Polícia SR určila za vinníka chodca. Súd s ním prebiehal 7 rokov, lebo podľa slovenského právneho poriadku, ak chodec/cyklista spôsobia škodu, tak ak dobrovoľne nezaplatia, ostáva len občiansko-právne konanie. Súd uznal škodu na oboch autách vo výške niečo cez 26 tisíc € (otcova totálka bola za necelých 12 tisíc), plus náklady na trovy konania ďalších 9 tisíc € a niečo. Pán chodec to uhral, že nemá peniaze, tak súd rozhodol, že v rámci jeho finančných možností bude platiť 18€ môjmu otcovi a 23€ druhému poškodenému mesačne. Otec keď vyhral súd, tak mal 58 rokov. Ak máš kalkulačku, skús zrátať, kedy sa otcovi vráti škoda za 16,5 tisíca € pri splácaní 18€ mesačne a ako si za tie peniaze kúpi auto.

Moje súčasné auto je Peugeot 508 2012 s Full LED svetlami, 1 svetlomet aj s výmenou stojí 2456€ (aspoň pred 3 rokmi to stálo tak, keď mi kamienok z auta predo mnou rozflákol svetlomet). Chodec nemá problém poškodiť svetlomet. Inak mám vpredu aj adaptívny tempomat a ďalšie prkotiny. Takže v prípade nehody v pohode budú škody 5000€ lusknutím prsta. A nevyťahuj, že mám mať havarijné poistenie, lebo čo keby náhodou chodec. Skús si pozrieť, čo stojí havarijka na 12 ročné auto.

Oháňaš sa tu zdravím rozumom, ale už sa zabudlo, ako ľudia prebiehajú z električky na tú stranu ako je tržnica cez cestu? Bežne vidím chodcov prebehovať pri Ekonomickej univerzite, každú chvíľu sú poškodené ploty na Zochovej, ako tam prebiehajú chodci (do školy som tade chodil 2003-2012), bežne ľudia prebiehajú cez diaľnicu za Konrádom na Zlatých, neosvetlený cyklisti na Devínskej ceste atď... Príkladov ti môžem dať desiatky. Tie pravidlá vznikli preto, aby chránili všetkých účastníkov premávky. Červená pri Moste SNP, či TPD je taká istá, ako červená na Trnavskom, či Račianskom mýte.
Odpovedať
Ike

Ike

5.9.2024
#57 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Nechceme sa vrátiť v téme? Nespomínam si, že by na Mudroňovej bol semafor
Odpovedať
Miro

Miro

5.9.2024
#56 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Andrej #52:
To sa teda mýliš, ľahko sa stane, že vodič v snahe nezraziť chodca vybehne z cesty a škoda na aute prípadne na zdraví posádky auta je na svete.

A v čom je problém, ak vodič príde ku križovatke na červenú, nikde nič nejde a nepočká na zelenú? Koho tým ohrozí?

A takto môžeme postupne môžeme ospravedlňovať ďalšie a ďalšie porušenia predpisov až po úplnú anarchiu.
Odpovedať
<a href='mailto:raituhoks [zavinac] gmail [bodka] com' >samkoh</a>

samkoh

4.9.2024
#55 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #26:
No, sú školy, kde sa nedá bezpečne dostať z najbližšej autobusovej zastávky do školy. Napríklad ZŠ Veľký Biel od zastávky pošta smer na stanicu(žiaci z Malého Bielu a chodia nám sem aj nejakí zo štvrte pri správe ciest+cezpoľní)- od Terna nevidíš do poslednej chvíle nič a raz ma tam už takmer zrazilo auto, i keď som extrémne opatrný.
Odpovedať
Foltest

Foltest

4.9.2024
#54 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TomJ #50:
Ak by trolejbus nabehol na rampu v takej rychlosti, aby to ohrozilo zberace ci vedenie, tak zberace a vedenie by boli posledna starost, lebo by tam zanechal zasadne casti podvozku.
Odpovedať
SixSixTrooper

SixSixTrooper

4.9.2024
#53 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #52:
Neviem či náhodou nieje na Slovensku ok prejsť cez prechod na červenú pokiaľ sú vozidlá v bezpečnej vzdialenosti.
Odpovedať
Andrej

Andrej

4.9.2024
#52 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: bobitwo #48:
Ak chodec preruší predpis, tak škodu urobí maximálne sám sebe, a to tiež len ak nedáva pozor.

Ak vodič preruší predpis tak môže ublížiť oveľa viac ľuďom, väčšina času ani nie sám sebe.

Samozrejme treba používať zdravý rozum - neprechádzať cez Trnavské mýto, napríklad. Ale ak čakám pri Moste, a cesta je prázdna, a som schopný poobzerať sa a ubezpečiť sa že ma neprejde auto... v čom je problém? V čom je odlišná tá zastávka oproti napr Blumentáli, kde nie sú žiadne svetlá a musíš tiež prejsť cez chaotickú cestu? Dosť nekonzistená aplikácia pravidiel.
Odpovedať
tbus

tbus

4.9.2024
#51 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #48:
Ak by si čakal pred priechodom a okolo teba by pobehovali túlavé psy, čakal by si na zelenú? Alebo keby vedľa horel kôš, a dym by šiel na teba, čakal by si? Isto by si čakal, pravidlá vždy všade pre všetkých rovnako.
Odpovedať