Zavrieť

#3226 s rozbitým čelným sklom

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
#3226 s rozbitým čelným sklom.
Príspevok:
Lokalita: Račianske mýto
Dátum: 10.9.2020
Vozidlo: Solaris New Urbino 18 #3226
Galéria: Bratislava › Dopravné nehody
Bratislava › Solaris New Urbino 18
Aktuálny bratislavský fotomix (11.9.2020)
Linka: 61
Autor: Max
Počet zobrazení: 9057

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ike

Ike

18.9.2020
#60 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #52:
Mal som v hlave rozpísané, ako Ti to vyargumentujem, ale vravím si, že načo. Bol by to zabitý čas venovaný niekomu, kto toho nie je hodný. Za seba len poviem, že ak jazdím na bicykli, tak dodržiavam predpisy (vrátanie dávania prednosti chodcom) a pred MHD aj spomalím a uhnem, ak na aute, tak nevychovávam iných vodičov (teda uhýbam rýchlym s tým, že vždy [hlúpo] predpokladám, že niekto vezie tehotnú ženu alebo dieťa s rozbitou hlavou) a na D1 používam stredný pruh na predbiehanie a keď idem na autobuse, neblokujem bočné uličky a ďakujem za každú blbosť aj keď bola v súlade zo zákonom. Idem si užívať víkend. Čau.

Na margo tejto fotky, škoda, že prvá oficiálna fotka nového Solarisu na regulárnej linke je fotka z nehody.
Odpovedať
si

si

18.9.2020
#59 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: perets #57:
uprimne, cyklisti iduci v smere ako auto su ok (prinajhorsom sa poslimacim az na koniec ulice za nimi, obvykle sa ale ked je moznost a medzera medzi parkujucimi autami uhnu a auto iduce za nimi pustia...
lutujem ale tych iducich v protismere, pretoze tam sa musia vykryzovat cez okraj cesty (z pohladu vodica auta lavy) ktory ani sam o sebe v dobrom stave nie je....
Odpovedať
si

si

18.9.2020
#58 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #55:
pozeraju (podla google streetview) na dopravne znacenie asi aj ano
https://www.google.com/maps/place/Zmrzlinka+Bar/@48.19897,17.1415536,3a,80.1y,38.31h,96.43t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfiMbex8DSYRjntuLnhMv3Q!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DfiMbex8DSYRjntuLnhMv3Q%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D199.41783%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x476c8e7d2df2541d:0xcf4256523052fdb4!8m2!3d48.1993431!4d17.1416448
na lavej strane mas znacku povolujucu parkovanie na chodniku a ti na pravej parkuju na ceste tak aby ponechali jeden jazdny pruh (jednosmerka) volny....
Odpovedať
perets

perets

18.9.2020
#57 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #49:
Tam predsa ide o vyhýbanie, nie obchádzanie. Primeranou rýchosťou a pochopením obidvoch účastníkov premávky je to v pohode, mal som tú skúsenosť z obidvoch pozícií aj cyklistu aj šoféra, aj som to prežil ani som trúbiť nemusel. A keby to bol veľký problém tak to nefunguje v celej Európe - takmer.
Odpovedať
Minko

Minko

18.9.2020
#56 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: S499.1023 #51:
toto je objektívna okolnosť ktorá nekorešponduje s tvrdením ktoré tu padlo- parafrázujúc: jazdím stredom, aby ma autá obchádzali naširoko a je mi to jedno že tým porušujem dopravné predpisy 😉
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.9.2020
#55 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #49:
A tam je parkovanie na oboch stranách legálne?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.9.2020
#54 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #40:
A ty máš cyklistický kurz?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.9.2020
#53 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #37:
Ty nie si policajt. Toto si veľa vodičov neuvedomuje.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.9.2020
#52 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #32:
Nerob zo seba debila.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

18.9.2020
#51 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Minko #31:
Porušuje ako porušuje. Jazdí sa pri pravom okraji vozovky, ak tomu nebránia iné okolnosti. Vyčnivajúce konáre neorezaných stromov, zaparkované autá na chodníku tesne pri okraji, ako aj prepadnuté kanále takýmito okolnosťami sú.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
S499.1023

S499.1023

18.9.2020
#50 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: johnnyjanko #29:
Mohol by si to kvantifikovať?
Odpovedať
si

si

18.9.2020
#49 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #46:
a teraz sa pozri na taku prax napriklad na kadnarovej medzi vrbenskeho a cernockeho, kde po jednosmernej ulici (kde sa parkuje po obhch stranach) a v pripade ze tam niekto zaparkuje na .... tak mas problem s autom vobec aj prejst vyznacili na cestu "moderny" cyklochodnik v oboch smeroch... tam sa pomaly nemaju ani ako vyhnut 2ja protiiduci cyklisti na vzdialenost 1.5 metra od seba, a otazka je aka je predstava tych expertov ktori takuto premavku cyklistom v protismere povolili ze ako sa v aute mas vobec vyhnut protiiducemu cyklistovi (a ak by si mal dodrzat nejakych 1.5 metra od cyklistu, tak musis najprv auto strcit do hydraulickeho lisu....)
Odpovedať
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

18.9.2020
#48 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #46:
Este je bonus v podobe jam na ceste, ktore sice auto prejde, ale cyklista si na nich moze rozbit drzku, cize aj s tymi musi cyklista “pri pravom okraji” ratat. O rozbitych betonovych kockach pri obrubnikoch a kolajach na asfalte ani nehovorim...
Odpovedať
Valec

Valec

18.9.2020
#47 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Minko #43:
Problém je, že ten zákon tak ako je napísaný je nevykonateľný. Už len na spomínanej Ružinovskej (alebo aj na mieste na fotke) si môžeš vybrať, či porušíš pravidlo ísť po pravom okraji vozovky a pôjdeš v jazdnom pruhu (a tu by som každému mudrlantovi odporúčal zážitok, keď sa bude z jednej strany tesne obiehať autobus a z druhej kuriérska dodávka), alebo ho neporušíš a pôjdeš v bus pruhu, v ktorom nemáš ako cyklista podľa iného paragrafu čo hľadať.
Odpovedať
Valec

Valec

18.9.2020
#46 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #40:
A každý budúci držiteľ VP by v rámci autoškoly mal absolvovať aspoň hodinový-dvoj hodinový kurz jazdenia na bicykli po meste, aby videl, ako sa k cyklistom nesprávať.

Ale prejdime od teórie k praxi. Jazdný pruh má 3,5 metra (niekde aj menej) a cyklista má šírku asi meter. Cyklista ide po kraji jazdného pruhu (snáď sa zhodneme, že tým myslím pravou stranou riadidiel a nie kolesom, lebo to by už bral aj stĺpy popri ceste). Priemerné osobné auto má šírku cca 1,9 metra. Cyklistu máš obiehať s dostatočným odstupom, odporúča sa 1,5 metra.
Ak to zrátam, tak 1,0+1,5+1,9 = 4,4 metra... teda do jedného 3,5 m šírokého pruhu sa tak či tak nezmestia.
Ako ti, ako vodičovi zlepší deň, ak vytrubuješ po cyklistovi, že nejde presne po okraji, keď ho tak či tak môžeš bezpečne obehnúť len cez vedľajší jazdný pruh?
Odpovedať
johnnyjanko

johnnyjanko

18.9.2020
#45 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #40:
Ja som aj vodič auta. Rovnako môžem povedať, že všetci účastníci autoškoly by povinne mali absolvovať aj jazdy bicyklom po cestách, aby pochopili, čo to obnáša. Mimo kategórie cyklozm*dov väčšina cyklistov sa správa tak, aby rýchlo a bezpečne dorazili do cieľa svojej cesty. Nič z toho, čo ťa hnevá, nerobíme preto, aby sme provokovali šoférov. Jednoducho neexistuje iná možnosť, ako bezpečne jazdiť. A buď rád, že sa niekomu chce sadnúť na bicykel a nezaberať svojou štvorkolesovou plechovkou miesto na ceste. Mne trvá cesta do práce bicyklom (cca 3 km) kratšie ako MHD aj kratšie ako autom. Preto ním jazdím. Nie preto, aby som sebe alebo ostatným niečo dokazoval.
Odpovedať
Minko

Minko

18.9.2020
#44 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Minko #43:
zabudol som tiež na situáciu s obchádzaní prekážky. To by malo byť ale formované v podobe na nevyhnutne potrebný čas.
Odpovedať
Minko

Minko

18.9.2020
#43 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: MatejBA #40:
úplny súhlas, mám pocit, že pri tom ako sa správa čoraz častejšie veľká časť cyklistickej obce (do ktorej aj ja patrím niekedy) nejaký povinný preškoľovací kurz by nezaškodil. To že je zákon napísaný nesprávne (napríklad nemyslí na viac viacpruhovú cestu a samostatne vyčlenené pruhy na odbočenie) je vec druhá. To ale neznamená že hor sa nedodržiavať ho. Správne by malo byť, že cyklista má jazdiť po pravom okraji jazdného pruhu, ktorý zodpovedá smeru jeho jazdy. V prípade že v tom smere jazdy je viacero jazdných pruhov, jazdí cyklista pri pravom okraji pravého jazdného pruhu. To neplatí ak sa potrebuje cyklista preradiť do iného jazdného pruhu z dôvodu zmeny smeru jazdiť a bezprostredne pred touto zmenou.🙂 Viem že to nie je dokonalý návrh len chcem ukázať že to nie je niť zložité. To že zákony píšu diletanti je druhá vec. Sám sa s neschopnosťou napísať normálny zákon stretávam na dennodennej báze v mojej oblasti pôsobnosti.
Odpovedať
Jak44

Jak44

18.9.2020
#42 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #40:
Ty nejazdíš na bicykli, že?
Odpovedať
johnnyjanko

johnnyjanko

18.9.2020
#41 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #32:
Čo to má spoločné s MHD? Autobus ma bez problémov obehne, s riadnym odstupom. Ja nikoho neblokujem a už vôbec nie autobusy. Len niektorí nechápu, že sa musia vykloniť, aby ma obehli. Asi by som mal podľa tu rozšírených názorov, jazdiť tak, aby ma autá mohli obehnúť úplne bez otočenia volantom. Nezáleží na tom, že kanáloch na kraji cesty a že autá ma obiehajú s medzerou 30 cm, hlavne že som splnil literu zákona.
Odpovedať