Zavrieť

Namiesto opravy povrchu križovania električkovej trate s cestou a cyklocestou bol priechod pre cyklistov podfarbený aj v jamách pri koľajniciach

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Namiesto opravy povrchu križovania električkovej trate s cestou a cyklocestou bol priechod pre cyklistov podfarbený aj v jamách pri koľajniciach.
Príspevok:
Lokalita: Kamenné námestie
Dátum: 20.12.2017
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Ostatné dopravné fotografie
Koľajové trate (2.5.2018)
Linka:
Autor: insider
Počet zobrazení: 2425

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

4.5.2018
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #8:
Keby bolo striedavé radenie automaticky povinné, tak by si musel púšťať aj kamióny, ktoré sa radia zo "stúpacieho" (jazdný pruh pre pomalé vozidlá) pruhu (ktorý je sám o sebe debilitou npu) do priebežného.
Odpovedať
Miro

Miro

3.5.2018
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ja si pamätám aj obdobie, keď u nás bolo dané vyhláškou o pravidlách cestnej premávky (zákon na to ešte nebol), že vozidlá na kruhovom objazde majú prednosť. Potom sa to zmenilo vraj kvôli zjednoteniu so zahraničím.
Odpovedať
Miro

Miro

3.5.2018
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #11:
Máš pravdu, prikázaný smer vpravo by plnil rovnaký účel. Až na to, že značka kruhový objazd navyše informuje, že celý kruh je prejazdný len jedným smerom.

Mimochodom, značku kruhový objazd som videl aj na jednom velikánskom námestí v Brne, ktoré je obdĺžnikové ☺ Tam by som radšej volil iné označenie, než kruhový objazd.
Odpovedať
Ike

Ike

3.5.2018
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mike #10:
Žlté kríže u nás chýbajú. Ale čo sa týka striedavého radenie, je to hlúposť "rozmaznávajúca vodičov".

Pre plynulosť cestnej premávky je priaznivé ak sa pri zúžení radí striedavo. Neexistuje efektívnejší model.

Dnešná právna úprava pozná prípady, kedy je striedavé radenie povinné a kedy nie je. Vďaka tej predmetnej značky tak vznikli namiesto jedného stavu štyri stavy:
- radenie je povinné ale nie je vyznačené značkou,
- radenie je povinné a je vyznačené značkou,
- radenie by nebolo povinné, ale je vyznačené značkou (lebo si to policajti zmysleli a miestna úprava je nadradená všeobecnej),
- radenie nie je povinné a nie je vyznačené značkou.

Oveľa jednoduchšie by bolo, keby bolo striedavé radenie povinné vždy. To by bol jeden jediný stav (ja inak takto jazdím). Ešte sa dá pochopiť, že ak by niekde bola sporná úprava, dať tam značku - ale čisto informatívnu a nie regulačnú ako teraz.

To isté kruhový objazd. Prednosť na objazde by mala byť daná tou značkou - inak tá značka nemá zmysel. V čom by bol pre vodiča rozdiel, keby tu bol prikázaný smer vpravo: https://goo.gl/maps/YMWYU3kP9Lp ?
Odpovedať
Mike

Mike

3.5.2018
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #8:
Ale automaticky povinné neznamená, že si všetci Slováci na to automaticky zvyknú a 100% vodičov sa hneď tak aj bude správať.
Pokiaľ im to ešte pripomenie aj tá zvislá značka (alebo tých, ktorí tú vyhlášku žiaľ neovládajú tak to bude ich "prvý kontakt" s touto povinnosťou), tak kľudne nech je to aj duplicitne.

Podobne vnímam povinnosť nevojsť do križovatky, pokiaľ ňou nemôžem prejsť. V Česku je to na niektorých križovatkách (postrehol som to najmä na križovaní s tram) ešte zduplikované vodorovným značením - žltými Xkami na dotknutej ploche križovatky - kde sa nemôže zastaviť.

Takže aj u nás, ak by to vodičom lepšie pomohlo uvedomiť si, že nemôžu vojsť do križovatky, uprostred ktorej by museli zastaviť, tak kľudne nech sa táto povinnosť tiež zduplikuje patričným žltým vodorovným značením (tiež by sa mohlo začať na križovaní s električkou ...).
Odpovedať
Miro

Miro

3.5.2018
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #7:
Myslel som si to. Ale vyzerá to zaujímavo.
Odpovedať
Miro

Miro

3.5.2018
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #6:
Ja osobne by som uvítal, keby bolo striedavé radenie automaticky povinné a tú značku by sme nepotrebovali.

Kruhový objazd zase považujem za užitočný, pretože ak by sme takú značku nemali, museli by sme tam dávať x značiek "jednosmerná cesta" a "zákaz vjazdu do jednosmerky", tak ako teraz, keď nie je ustanovená prednosť vozidiel v kruhovom objazde, musíme dávať x značiek "daj prednosť" a "hlavná cesta".
Odpovedať
si

si

3.5.2018
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #4:
ta striedavo namalovana zebra bude asi dosledkom rekonstrukcie casti trate ked sa tam rozobrala dlazba (tam uz zebra nie je)
Odpovedať
810zssk

810zssk

3.5.2018
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #5:
Co sa ti nepaci na znacke striedave radenie?
Odpovedať
Ike

Ike

3.5.2018
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #4:
To je tak, keď sme nemeckejší ako Nemci. Sú nejaké normy, je nejaká vyhláška. Tieto normy a vyhlášky sa nerevidujú (nezbúraš dom a nepostavíš nový), ale plátajú (teda k prístavbe postavíš prístavbu.

A tak vznikajú značky a značenia, ktorým chýba sedliacka logika.

Osobitnou kategóriou (mal som chuť napísať "školou") sú policajti, pre ktorých je dopravné značenie šanca "preskúšať" a sankciovať vodičov.

Primárny účel dopravných značiek - samovysvetliteľnosť, jednoduchosť, jednoznačnosť a bezpečnosť sa tak v mori dopravných zbytočných dorpavných značiek stráca.

Načo sú nám dopravné značky ako kruhový objazd alebo striedavé radenie? Akú majú pridanú hodnotu.

Druhý extrém je brojenie proti duplicite (ale iba niekde). Pri dome máme výjazd z miesta mimo cesty, kde máme garáže. Ten výjazd je dosť zarastený kríkmi a v noci si ho fakt môže vodič parkujúci pozdĺžne na ceste nevšimnúť. Deje sa to často. Kontaktoval som mesto, nech tam dajú žltú čiaru. Odpísali mi, že by to bola duplicita, lebo je tam výjazd z miesta mimo cesty, kde je zakázané parkovať.

Namiesto skutočného významu dopravných značiek - teda vodiči parkujúci budú jasne vidieť, že je tam výjazd a my parkujúci v garáži nebudeme musieť raz za mesiac čakať pol hodinu na mestskáčov, čo je kombinácia win-win, mesto vedome "nachytáva vodičov" a trestá majiteľov garáži, čo je lose-lose. Alebo smart?

Odpovedať
Miro

Miro

3.5.2018
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Tiež je zaujímavo namaľovaná tá zebra. Podľa niektorých názorov by nemala byť zebra na električkovom páse, pretože električka nemusí púšťať chodcov. Tu to urobili šalamúnsky: na časti je, na časti nie je. A tie dva krátke pruhy sú čo?

Ešte mi nie je jasný význam tých bielych štvorcov vpravo od zeleného pásu.

Celé je to na mňa príliš SMART.
Odpovedať
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

3.5.2018
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
To auto tam bolo pocas malovania zaparkovane? ?
Odpovedať
Ike

Ike

2.5.2018
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #1:
Dopravné upokojovanie (cyklistov a chodcov)?
Odpovedať
Valec

Valec

2.5.2018
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
To bude nejaké SMART riešenie.
Odpovedať