Zavrieť

Autobus linky 163 priviezol klientov nocľahárne Depaul

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Autobusy › Tedom C12 G (65/1028)
Stiahnuť materiál
Autobus linky 163 priviezol klientov nocľahárne Depaul. Linka 163 od septembra 2021 prevzala časť cestujúcich, ktorí dovtedy využívali letiskovú linku 61.
Príspevok:
Lokalita: Ivanská cesta, zastávka Za Mokráňom
Dátum: 4.9.2021
Vozidlo: Tedom C12 G #2107
Galéria: Bratislava › Tedom C12 G
Pozitívne aj negatívne dopravné aktuality (3.9.2021)
Linka: 163
Autor: Tragáčik
Počet zobrazení: 6425

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
johnnyjanko

johnnyjanko

13.9.2021
#27 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: si #17:
Je to naozaj tak. Oni nechcú pracovať. Lenže nemožno sa im ani veľmi čudovať. Vzťah medzi prácou a ziskom sa treba naučiť. Na 99% všetci bezdomovci pochádzajú z rozvrátených rodín, ich rodičia boli tiež sociálne prípady, alkoholici, prostitútky, a podobné... Nemal ich kto naučiť pracovať, a už vôbec nie vážiť si vzdelanie. Nepomôže im ani, že vidia iných pracovať alebo chodiť do školy. Je to ako keď vychováš nejakého vlka v zajatí. Po vypustení do prírody holt nebude vedieť loviť a neprežije, nepomôže mu, ani keby videl v lese iných vlkov loviť. Však aj medzi "normálnymi" ľuďmi sú veľké rozdiely v prístupe k práci. Jeden je workoholik, že ani nemá kedy si užívať zarobené peniaze, druhý je flákač, ktorý robí len toľko, koľko musí, a vie ledva prežiť.

Je to veľmi komplexný problém. Najlepšie by bolo podchytiť ich ešte v detstve (to je úloha "sociálky"), lebo v dospelosti už s človekom veľa nepohneš. Preto aj vznikli také iniciatívy ako časopis Nota Bene, aby bezdomovci zažili ten pocit, že si sami na niečo zarobia. Nevyrieši sa tým všetko, ale isto sa už niektorí dostali vďaka tomu preč z ulice.
Odpovedať
johnnyjanko

johnnyjanko

13.9.2021
#26 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 1
Súhlasím s tým, že najlepšie by bolo robiť také opatrenia, aby bezdomovci vôbec neboli. Ale to nie je nič jednoduché. Neviem o žiadnom "lepšom" štáte, v ktorom by bezdomovci neboli. Jedine v diktatúrach ich zvyknú buď zatvárať do väzníc alebo nútiť pracovať. Navyše, niečo také rozhodne nie je v kompetencii DPB. DPB musel riešiť problém s linkou 61 tu a teraz, a veľa možností nemal. Keby v každom spoji L61 stál SBSkár, ktorý by bez milosti vyhadzoval všetkých smradľavých a bezlístkových, vyšlo by to možno aj drahšie ako prevádzka L163. Zároveň ale mesto chce, aby bezdomovci využívali nocľaháreň Depaul, tak holt musí poskytnúť nejakú možnosť dopravy, inak ju využívať nebudú. Podľa mňa L163 je najlepšie možné riešenie.

A že bezdomovci cestujú bez lístka, hoci normálny človek musí platiť? Ja sám sa považujem skôr za pravičiara, tiež ma bolí, keď pracujúci človek musí platiť stále vyššie dane a odvody, aby si trosky a socky mohli slušne žiť, ale toto naozaj inak nejde. Pokuta sa od nich vymáhať nedá. A z toho, že cestujú v samostatnej linke, hoci zadarmo, majú úžitok všetci cestujúci.
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

8.9.2021
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: si #17:
Presne tak. Napríklad v nemocnici nie je sanitárov nikdy dosť. Lenže je to fyzicky náročné, nevládnych nakladať na vozík, z vozíka na posteľ... Nemakačenkovia toto robiť nikdy nebudú a radšej pôjdu žobrať.
Odpovedať
gejza

gejza

7.9.2021
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: TomJ #22:
fajn, máš pravdu ... ak však nie je možnosť vymáhať, tak skúsme zauvažovať nad rovnakým prístupom a nič neposkytovať - debatovať sa dá dlho, ale odkláňame sa od témy - skôr to dajme do off-topic fóra, je to vždy inteligentnejšia téma než veď-vieme-čo 😁
Odpovedať
N/A

N/A

7.9.2021
#23 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: gejza #21:
Evidentne nemáš ani najmenšie poňatie o tom, ako kibuce fungujú a čo je ich pointou. A mimochodom, Izrael sa ani náhodou nenachádza na Arabskom polostrove.
Odpovedať
TomJ

TomJ

7.9.2021
#22 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: gejza #19:
U bezdomovcov sa podľa mňa nedá vymáhať nič. Ak mu dáš verejnoprospešné práce a nedostaví sa, tak čo s ním spravíš? Pošleš ho do väzenia, kde by mal strechu nad hlavou a pravidelný prísun jedla zadarmo? To by sme mali zachvíľu väznice plné bezdomovcov.
Odpovedať
gejza

gejza

7.9.2021
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 4
Reakcia na: 810zssk #20:
v severozápadnej časti Arabského polostrova existuje model nazývaný "kibuc", tam sa sociálne slabší učia pracovným návykom, spolupatričnosti a zodpovednosti .... načo vymýšľať už raz vymyslené ?
Odpovedať
810zssk

810zssk

7.9.2021
#20 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 1
Cely problém tu je že problém bezdomovectva sa snažíme "vyriešiť" tak aby sme tých ľudí nevideli a nech nás neotravujú v našom živote. Samotný problém toho že sú bez domova a práce sa veľmi nerieši, aj keď treba povedať že za tohto vedenia mesta sa to zlepšilo.

Jediné naozaj funkčné riešenie je robiť všetko preto aby sme bezdomovcov nemali. Nikto si neužíva taký život, tí ľudia spravidla len lepšiu možnosť nemajú, alebo neveria že majú.
Odpovedať
gejza

gejza

7.9.2021
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Viko #16:
ale stále mu môžem nariadiť verejno-prospešné práce, pričom ak by existovala vymožiteľnosť hoci len aktuálne platnej legislatívy, tak by tú prácu aj reálne vykonal ... (pozn. pre Igora - viem, čo si o mne myslíš)
Odpovedať
N/A

N/A

7.9.2021
#18 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Jak44 #15:
Pracoval som pri letisku, takže 3 roky som chodieval týmto úsekom denno-denne. Linka 61 a 96 boli vždy obývané týmito kreatúrami a skutočne si nemyslím, že ľudia čo zbierajú odpadky a správajú sa horšie ako zle, majú nejaké PCL alebo nebodaj možnosť zakúpenia lístka kartou vo vozidle, to je proste nepravdepodobné. Mne to proste príde ako light verzia linky do no-go-zone a nemáme na výber, môžeme sa na to len prizerať. A ako tvrdí "si", vymožiteľnosť práva na Slovensku sa ani nedá nazvať vymožiteľnosť. Keď nemá na lístok a následne pokutu, tak nech ide odpracovať do verejných prác adekvátny čas, čo by preplatil tieto čiastky. Holt, tu sa ľahšie žije asociálom ako slušným pracovitým ľuďom.
Odpovedať
si

si

6.9.2021
#17 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Viko #16:
tento problem je ale problemom toho ake tu je pravo a jeho vymozitelnost...
PS: pokial ku mne pride nejaky relativne mlady zobrak a chce peniaze (stretnut sa daju aj inde ako vo vozidlach MHD), tak mu obvykle ponuknem brigadu - fyzickej prace je "na dvore" obvykle k dispozicii viac nez dostatok (a hlavne viac nez som schopny stihnut sam), ale zaujimave, ze zatial sa ani jeden nenasiel co by sa vobec zaujimal o to co by som potreboval, vzdy maju zaujem len o to dostat nieco bezpracne....
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

6.9.2021
#16 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #12:
Keby riešenie bolo také jednoduché, nemuseli by sa vymýšľať špeci linky.
Ale keď raz človek oficiálne nemá príjem, nemá stálu adresu a často ani žiaden preukaz totožnosti, tak mu pokutu nedokážeš vypísať, nie to ju následne vymôcť.
Odpovedať
Jak44

Jak44

6.9.2021
#15 Ohodnotiť kladne 9 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: N/A #12:
Ospravedlňujem sa, ak to poviem hnusne, ale na základe textu predpokladám, že si nikdy nevyužil linku 61 večer alebo ráno. Ja ju, žiaľ, v daných časoch občasno-pravidelne využívam a poviem ti, že nebyť fanúšik MHD, tak zážitky z nej má okamžite presvedčia naštartovať auto.

Linka 163 je kompromis medzi jednotlivými zložkami mesta. Príbeh k tomu som tu už písal. Ak by 163 nevznikla, 61 nemá ani šancu sa zmeniť k lepšiemu.

Zároveň, revízora som na 61 stretával. Na výskyt kreatúr to nemalo žiaden vplyv. Jednoducho bol daný človek obídený. 🙂
Odpovedať
TeBeCe

TeBeCe

6.9.2021
#14 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #12:
Pravidelni cestujuci vacsinou nevyuzivaju papierove listky, ale maju elektricenky. Prinajhorsom si mozu pipnut v autobuse, alebo kupit SMS listok. A mozno aj tam vlavo na dispecingu maju provizny predaj papierovych listkov.
Odpovedať
IBBI

IBBI

6.9.2021
#13 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #12:
Hej, presne toto aj mna napadlo - doprava zdarma pre bezdomovcov. Aj som to tu chcel vcera napisat, ale reku mozno by sme mali byt ludsky - neviem sa rozhodnut, ci to ticho tolerovat, alebo na to poukazat. 😉
Odpovedať
N/A

N/A

6.9.2021
#12 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Mne sa celý tento systém linky 163 pozdáva ako nespravodlivý.. Nikde tu nevidím automat na lístky - OK, nemusí byť. Ale vyslovene som presvedčený, že na tejto linke nikdy nebudú nasadení revízori. Nie je to podľa mňa úplne fér..
Odpovedať
Jak44

Jak44

6.9.2021
#11 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Frekvenciu, žiaľ, netuším. Mali by byť ale vymenené všetky.
Odpovedať
Cancer

Cancer

6.9.2021
#10 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: 810zssk #9:
Zá- čo to? Prosím ťa, neblázni.

Prečo by si zrovna toto vedenie malo s niečim takým lámať hlavu... Ja myslím, že za ten čas čo tam sú dokázali dostatočne to ako ich zaujímajú nejaké zákony či predpisy a ich dodržiavanie.
Odpovedať
810zssk

810zssk

6.9.2021
#9 Ohodnotiť kladne 10 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Trammat #8:
Sorryjako, ale je to normálna verejná linka a CP má mať. Chceš povedať že nie je ani na iných zastávkach?

Okrem iného, CP na zastávke je aj zákonná povinnosť.
Odpovedať
Trammat

Trammat

6.9.2021
#8 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #7:
To bude podľa mňa úmyselné, aby tú linku nevyužívala iná klientela. Ľudia z depaul si odchody medzi sebou povedia a predstava ako s tým ide nejaký zmätený turista z TrMy na Bajkalskú je celkom absurdná.
Odpovedať