Close

#7927, Starý most

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (16 Feb 2016) (42/45)
Download item
Discussion post:
Location: Starý most
Date: 16.2.2016
Vehicle: ČKD Tatra T6A5 #7927
Gallery: Bratislava › ČKD Tatra T6A5
Route:
Author: -mk-
Times viewed: 9685

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

petob77

17 Feb 2016
#28 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #22:
1000 kW? rychlo predat vsetky 30T a nakupit stare ikarusy, to nas vyjde lacnejsie.?
Reply

djmetla

17 Feb 2016
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: jozin #26:
Nie ma oveľa väčší odber ako T3 či T6 ale nie 1000kW. Možno zo zapnutým kúrením. Ale aj to pochybujem Sekcie sa nedimenzovali keď prišli 29/30T. A sekcia utiahne 4 tieto vozy väčšinou.
Reply

jozin

16 Feb 2016
#26 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #22:
fakt 1000 kW ?
Reply

MatejBA

16 Feb 2016
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #23:
Akonahle dokoncia druhu fazu s obratiskom a ostanu nam nejake "historicaky" tak nevidim dovod ich tam nenasadzovat 🙂
Reply

TTV01

16 Feb 2016
#24 Rate positive 1 Rate negative
T6A5 použitie medzikusu

https://www.youtube.com/watch?v=8l1Lq6T1bag
Reply

Solider

16 Feb 2016
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: Rubber38 #2:
Ale nie je pravdepodobné, že tam staré vozy budú jazdiť. Jednak by to bol podvod na cestujúcich, ktorých by z komplet nízkopodlažnej linky 95 čakal prechod do horšieho, ako aj to, že by to bolo absolútne neúčelné.
Reply

Solider

16 Feb 2016
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #6:
Väčší odber určite nie, T6 si neťahá pri rozbehu 1000 kW ako 30T.
Reply

patrik444

16 Feb 2016
#21 Rate positive 1 Rate negative
ešte raz ďakujem za odpovede. zajtra budem na obede machrovať s týmito poznatkami pred kolegami !? ☺ ?
Reply

pharel

16 Feb 2016
#20 Rate positive 2 Rate negative
Dakujem chlapci za odpovede. Inak podla mna je to dobry sposob ako to vyskusat - toto cuvanie, aspon sme zazili raritu co velakrat nevidime taketo cuvanie vo vacsej rychlosti a mame o com diskutovat aspon 🙂
Reply

810zssk

16 Feb 2016
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #18:
Aha, myslel som ze niektore dvojnapravaky maju to "kruhove". Vdaka za vysvetlenie.
Reply

S499.1023

16 Feb 2016
#18 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: 810zssk #15:
Bez problémov. Každý dvojnápravák má dnes "pražské spriahadlo" Atlas, na ktoré je aj T6 vybavená redukciou. Akurát T2 má tuším na jednom konci Compact, tam neviem, ako to má Kremienok ošetrené s redukciou.
Reply

Rubber38

16 Feb 2016
#17 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: patrik444 #14:
Všetky naše Tatry K2 a T3 majú klasické jednoduché mechanické spriahadlo pražského typu, a majú ho aj nové ForCity Plus

https://imhd.sk/ba/galeria-media/2823/skoda-30t-forcity-plus-vyhladavanie/139895/Spriahadlo-7506?&ref=ba%2Fgaleria%2F2823%2Fskoda-30t-forcity-plus%3Fghp%3Dspriah%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0&ghp=spriah&ghg=

Väčšina T6 má poloautomatické spriahadlo ESW, ktoré umožňuje spriahnutie a plnohodnotné zapojenie viacerých (koľko presne neviem, ale min. dvoch) vozov a pritom odber prúdu len z jedného zberača, preto vidíš T6 súpravy jazdiť väčšinou s jedným zberačom dole, na rozdiel od T3. Aby sa toto spriahadlo "zdegenerovalo" na obyčajné mechanické pražského typu, musí sa nasadiť redukcia, alebo laicky povedané "nástavec," ak chceš 🙂

https://imhd.sk/ba/galeria-media/5718/7941-7942-na-Kapucinskej-ulici?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F23%2FCKD-Tatra-T6

U starých električiek neviem, tam boli rozličné typy, než sa definitívne hromadne prešlo na spriahadlo pražského typu. Tam by sa tiež musel zohnať nejaký nástavec
Reply

djmetla

16 Feb 2016
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: patrik444 #14:
Jediné rozdielne spriahadlo má T6A5 ale každá T6A5 je vybavená redukciou, ktorú vie každý vodič nasadiť a manipulovať sňou. Čiže problém s kuplovaním trvá približne 10 - 15 min v závislosti od výkonu vodiča / ov 🙂
Reply

810zssk

16 Feb 2016
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: patrik444 #14:
Detaily neviem, ale mam pochybnosti ze by si napr. T6 spojil so starymi dvojnapravakmi (ak nemaju nejaku redukciu). Zeleznicu nepoznam, snad odpovedia ini 🙂
Reply

patrik444

16 Feb 2016
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #13:
ďakujem. a ešte otázka. spriahadlá nie sú kompatibilné, to je bežné ? to by znamenalo, že spájanie súprav z rôznych období budú sprevádzať problémy. na železnici som niečo takéto nepostrehol. či aj tam musia používať redukcie ?
Reply

810zssk

16 Feb 2016
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: patrik444 #11:
Urcite ano. Pre odtiahnutie inym vozom by tam to vozidlo muselo prist, musel by si pouzit spominanu redukciu, tahat to a potom rozpajat. Takto stacilo aby vodic presiel do zadnej casti vozna, kde je ovladaci panel na cuvanie a proste to odsoferoval do mesta 🙂
Reply

Rubber38

16 Feb 2016
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: patrik444 #11:
Viď krátku diskusiu v komentároch tu 🙂

https://imhd.sk/ba/galeria-media/152682/7927-7928-musi-do-mesta-vycuvat?ref=ba%2Fdiskusne-forum#komentare
Reply

patrik444

16 Feb 2016
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #8:
čiže tak dlhé cúvanie je v tejto oblasti dopravy jednoduchšie ako odtiahnutie iným vozom ? zrejme áno súdiac podľa odpovedí.
Reply

810zssk

16 Feb 2016
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Rubber38 #9:
Teoreticky by to slo aj pri T6, pokial viem, mala byt existovat redukcia 🙂 Ale ako hovorim, bola by to uplne zbytocna komplikacia.
Reply

Rubber38

16 Feb 2016
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: patrik444 #7:
To by bol pri tejto konkrétnej Tatre problém kvôli nekompatibilite spriahadiel, ale pri niektorých iných vozoch by to teoreticky šlo. Ale v čom by bolo také riešenie lepšie, to mi prosím vysvetli...
Reply