Close

#MP203, route C, Fonte do Cuco

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (22 Jun 2025) (11/17)
Download item
Discussion post:
Location: Fonte do Cuco
Date: 19.1.2024
Vehicle: #MP203
Gallery: Slovakia and the world › Porto
Slovakia and the world › CRRC CT LRV
Route: C
Author: Henrich Kleiner
Times viewed: 467

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

S499.1023

22 Jun 2025
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #1:
Ešte doplním, že Kurzgelenk-koncepcia začala dávno pred érou nízkopodlažnosti v Brémach vozidlami Hansa GT4 a Wegmann GT4 (dodnes viditeľné v stopových množstvách v Temešvári), v Stuttgarte a ďalších švábskych mestách vozidlami GT4 od Maschinenfabrik Esslingen (dodnes viditeľné vo väčších ako stopových množstvách v Iaşi a v stopových množstvách v Arade), v Mníchove v licencii Hansy vyrábanými vozidlami Rathgeber P2 a P3 (dnes v premávke nezastihnuteľné, pretože MVG nechal hanebne prepadnúť papiere vozom, ktoré ešte pred pár rokmi boli pre Mníchov nepostrádateľné). A zaujimavosťou je, že tieto mestá sa po krátkych úletoch k Variobahnom a Flexity Classicom už nikdy Kurzgelenku nevzdali. Samozrejme okrem Stuttgartu, kde došlo k vybudovaniu fungl nového rýchlodráhového systému.
Reply

upravovač fotiek

22 Jun 2025
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #2:
Veru, na Almadu som úplne zabudol. Díky za doplnenie/opravu.
Reply

S499.1023

22 Jun 2025
#2 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #1:
Combino Plus jazdý aj v Almade.
Imperio je licencia Combino Plus, Imperio Autentic je to isté s menej licenciami od Siemensu. Nakreslené je aj šesťdielne Imperio Metropolitan pre Bukurešť.
Reply

upravovač fotiek

22 Jun 2025
#1 Rate positive 1 Rate negative
Podvozky určite nie sú pevné. Je to rovnaká koncepcia ako Siemens Avenio, čo je evolúciou Combina Plus. Prvé vozne tejto koncepcie boli GTxN/M/S/K od MAN/AEG/Adstranz/Bombardier. Koncepcia býva označená ako "Kurzgelenk", a v pôvodnom vyhotovení (trakčné motory mimo podvozku v skrini v bočnici pod pozdĺžne umiestnenými sedadlami sedadlami) ju pred pár rokmi vyrábal aj Solaris. Dnes vozy koncepcie Kurzgelenk robí okrem Siemensu aj Rumunská Astra v podobe modelu Imperio: existujú dvojdielne, trojdielne, štvordielne, na metrovom aj normálnom rozchode. Pojazd majú najviac podobný Siemenu Combino Plus, ktorý jazdý iba v Budapešti.

Koncepcia Kurzgelenk má veľa výhod, najmä je šetrná voči tratiam, nízke bočné zrýchlenia a má rovnomerné rozloženie nápravových tlakov po celej dĺžke vozidla. Nevýhodou je isté obmedzenie usporiadania interiéru a sedačky sú (takmer) výlučne v usporiadaní 2+2 (resp. 2+1 pre úzke vozové skrine), resp. čiastočne pozdĺžne popri bočnici (v závislosti od konkrétneho modelu).
Reply Comment has been edited by the author.