Close

#7937, 7938, Obratisko Janíkov dvor

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Tracks › Construction of tramway track Jungmannova - Janíkov dvor (2021 - 2023) › Section Kutlíkova - Janíkov dvor (49/654)
Download item
Discussion post:
Location: Obratisko Janíkov dvor
Date: 7.6.2025
Vehicle: ČKD Tatra T6A5 #7937
ČKD Tatra T6A5 #7938
Gallery: Bratislava › ČKD Tatra T6A5
Bratislava › Section Kutlíkova - Janíkov dvor
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 3487

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

S499.1023

11 Jun 2025
#31 Rate positive Rate negative
Reply on: csepka_3 #17:
Paľo, ty si schopný v priebehu jedného dňa protirečiť sám sebe, len aby si dokázal, že STZH DBL.
Reply

S499.1023

11 Jun 2025
#30 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: lostrail #13:
Ozaj? Ako neboli uspôsobené?
Reply

Solider

11 Jun 2025
#29 Rate positive 3 Rate negative 2
Reply on: csepka_3 #17:
Že manekýn 😂 😂 😂 😂
Reply

Andrej

10 Jun 2025
#28 Rate positive 5 Rate negative 1
Reply on: csepka_3 #17:
No počkaj... nepísal si ty pred pár mesiacmi že šlapatká boli obmedzené na pár vybraných ľudí? A nie si ty ten ktorý sa tu sťažuje na vodičov ktorí nevedia s tými strojmi jazdiť? Ak je plán zachovať 7733 pre historickú zbierku, tak mi príde rozumné aby sa dostávala len do vybraných rúk aby zostala v dobrom stave, a nie že každý "polovodič" čo jazdí s tramvajou ako s hnojom bude mať príležitosť sa naň podpísať.

Mňa neteší že vôbec zasahuje do premávky po tej nehode minulý rok a podľa mňa by sa už mala šetriť, ale súčasný stav je lepší než keby hocikto mal k nej prístup. Ten vodič ktorý ju má pridelenú je veľmi fajn a je zrejmé že má k nej vzťah, a budúcemu historičáku taký postup môže robiť len dobre.
Reply Comment has been edited by the author.

SixSixTrooper

10 Jun 2025
#27 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #26:
Ešte horší ako balkán sme my. Na balkáne je oveľa viac mechanikov a dielencov ako u nás.
Reply

upravovač fotiek

10 Jun 2025
#26 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Andrej #25:
Ono je ale trošku rozdiel medzi Švajčiarskom, kde aj 50 ročné vozne sú udržiavané, čisté a pohodlné a balkánom, kde aj 20 ročná súprava vie byť v príšernom stave.
Reply

Andrej

10 Jun 2025
#25 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #22:
Detto v Taliansku. Pred časom asi tu pridali fotogalériu s 95 ročnými vozňami niekde. A ešte majú aj tie Peter Witty v Miláne.

Ale čo už. Keď sa raz niekomu nepáčia veterány, tak sa im nepáčia. To je ich kríž😛. Ale extrémne nemám rád keď sa tu šíria fantazmagórie o tom, ako to funguje na západe, keď realita je úplne naopak. Keď tu tak na tomto fóre čítaš aký je život v iných krajinách tak môžeš byť ospravedlnený ak si myslíš že na západe namiesto dažďa padajú 500 eurovky. Len ťažko sa nájde "klasická" predvádzka ktorá vôbec nemá staršie vozidlá; väčšina takých prevádzok budú novovybudované za posledných ~20 rokov.
Reply

Mhr1

10 Jun 2025
#24 Rate positive 3 Rate negative 2
Reply on: csepka_3 #17:
Zabúdaš, že 7126-7134 sú v podstate nové vozy, okolo 15 rokov.
Reply

si

10 Jun 2025
#23 Rate positive 6 Rate negative 1
Reply on: Andrej #21:
jednak v "metre" mas asi obvykle vysku nastupnej hrany na vozidle a na nastupisku rovnaku, tam velmi ani bezbarierovost riesit nemusis... schody (ale aj nastupna hrana na skodivkach vzhladom na vysku toho na zastavke) je pre urcite percento obyvatelstva neodskriepitelny problem, avsak ak by spoje chodili husto (ako napriklad v spicke) a oznacene spoje by boli vzdy nizkopodlazne, da sa "prezit" to ze ti pride napriklad kazde druhe s vysokou podlahou....
pruser tychto vozidiel z pohladu bezneho zvysneho substratu je teplota v nich v letnych mesiacoch.... (co by sa teoreticky ak by bola vola riesit ale dalo)
Reply

upravovač fotiek

10 Jun 2025
#22 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Andrej #21:
Vo Švajčiarsku prevádzkujú aj vyslovene historické kúsky v bežnej premávke počas špičiek.
Reply

Andrej

10 Jun 2025
#21 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: bobitwo #20:
Žiadne z tvojich argumentov nepopieram, hlavne nie ten posledný. Ale (aspoň ja) tu reagujem na tie argumenty že tie vozy sa mali predčasne vyradiť kvôli morálnej zastaralosti. Údržba s tým až tak moc neurobí, a v tom je môj hlavný argument: aj v tzv. "vyspelých" štátoch prevádzkujú morálne zastaralé vozidlá, staršie než aj tie naše. Existujú fakt len okrajové prípady, v ktorých je Slovensko horšie na tom než väčšina štátov.

A bezbariérovosť asi tiež nebude úplne všetko, lebo ináč by kolega nemal mať žiadne problémy s Košickými Variami.
Reply

bobitwo

10 Jun 2025
#20 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Andrej #19:
Ako ktoré vozidlá zase hej? Majú aj nové vozidlá, staršie sa modernizujú. Plus všimni si taký detail v NY, Paríži, či Londýne. Všetky sú bezbariérové. Všetky tie mestá majú obrovské opravovne, kde desiatky ľudí servisujú stroje. Zvládajú to vo vlastnej réžii. Tak isto aj údržba tratí je úplne inde ako v Bratislave.

Pokiaľ nie si fanatik, tak nevieš, či ideš 50 ročným strojom, alebo takým, čo ho vyrobili pred mesiacom. A to je ten podstatný rozdiel.
Reply

Andrej

10 Jun 2025
#19 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: lostrail #14:
Keby si si prečítal môj príspevok poriadne, tak by si videl že som hovoril o električkách, ale aj o metre. V New Yorku, Paríži, Londýne nemajú električky, resp. nie sú nosným systémom, ale metro majú a tam jazdia vozidla čo sú ešte staršia ako naše. A aký je ten argument, že ak ide o nenosný systém tak tam môžu jazdiť staré vozidlá?

V kocke: čo tým chcel básnik povedať?
Reply

upravovač fotiek

10 Jun 2025
#18 Rate positive 9 Rate negative 1
Reply on: csepka_3 #17:
Ja by som si počkal na otvorenie Petržalky. Aby sme nakoniec ešte neboli radi za 7733+7734, že máme čo vypraviť a nie je to K2S (kvôli kapacite).
Reply

csepka_3

10 Jun 2025
#17 Rate positive 1 Rate negative 10
No počkať, keby bolo na mne, tak v prvom rade vyradím všetky haraburdy typu 7733, 7301, 7085 a podobné skvosty, ktoré by som doplnil TV8. Nechal by som už len T6 a K2S dať do kytek tiež. T6 je aspoň priestranné vozidlo. Doba pokročila a majú byť všade Škodovky podľa mňa. A ak aj nie, tak K2S má byť dávno passé. Ďalšia vec - na čo nám je taká 7733, ktorá má byť historické vozidlo a môže na nej jazdiť len nejaký manekýn a legendy béusu? Vozidlá majú byť flexibilné a vypraviteľné pre každého vodiča, časy, kedy sme z Juráku točili zrýchľovače a potom "za odmenu" nám dali Škodovky a mali sme na to papiere ako prví, sú preč.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

upravovač fotiek

10 Jun 2025
#16 Rate positive 7 Rate negative 3
Reply on: lostrail #14:
Takže to, čo podľa teba nie je nosným systémom, môže byť prevádzkované starými hajtrami?
Reply

lostrail

10 Jun 2025
#15 Rate positive 15 Rate negative 9
Reply on: csepka_3 #10:
Jasne, takticky a psychologicky mal DPB ten hnusny nevdacny substrat pekne drzat nakratko a vozit ho vo vypecenych rozbitych dobytcakoch, nech si nezvyka a drzi hubu! Z teba by mali sudruhovia v Moskve radost.
Rok a pol dozadu uz som za pochodu kalkuloval najma v lete, do coho nastupim. dnes mam aku-taku istotu aspon pri L9, ze nevypotim aj slezinu. Neviem, ci sme si vsimli, ale za poslednych 15 rokov aj teploty v lete isli hore o cca. 3-5 stupnov, najvacsia bomba bol minulorocny august. To sa fakt neda. Tam uz to hranici s ohrozovanim zivota a zdravia niektorych cestujucich. Ale jasne, pre sotousov zachovajme stare vozy, nech mozu mat nostalgicke fotky, co tam po tom, ze v nich budu ludia kolabovat. Alebo sa nakupia klimy na stare vozy? Zmysluplna investicia...
Dalsia vec je, ze uz asi tri roky, ked idem s kocikom, radsej pockam na nizkopodlazny voz. Su aj pripady ludi, ktori sa nezmestili a ja si pamatam jazdu, kde bolo 7 kocikov. S tym nevopchatim sa je problem najma ak hrozi lejak a najblizsich 15 minut nejde nic k veci. Potom cloveku hned nabehne preco vlastne nesiel autom (ktore ak nema sto rokov, tak ma napr. klimu v zakladnej vybave)... Takze jasne, nech DPB len vytiahne stare vozy, urcite tym da najavo, ze mu na cestujucich zalezi.
Tvoj prispevok je ukazkovy priklad toho typu zmyslania, ktory bol v DPB cele desatrocia a konecne to vyzera, ze sa ho podarilo aspon na cas potlacit v prospech niecoho konecne dobreho. Zaroven dufam, ze tieto blbe napady tam nikto neprevezme, lebo to sa toto mesto vrati na uroven Minsku (ano, maju metro, ale skuste sa nim odviezt, ak to niekedy este vobec bude mozne). Alebo trebars Kosic, kde nakupene elektricky sice su vysokopodlazne a bez klimy, ale aspon maju nahodnu atrakciu v podobe vystrelovania brzdovych kotucov do kabiny (ale aj tak jedno, lebo napr. k Optime uz aj tak chodi nanajvys parkrat za den R-ka a inak len busy).
Su dve moznosti, ako tahat ludi z aut do MHD v meste, ktore prave to druhe cele roky zanedbavalo - bud atraktivne vozy, trasy a casy alebo cela doprava zadarmo. Vieme velmi dobre, ako to vyzera, ked je cokolvek "zadarmo".

A ak uz aj s tym casom sa neda uplne hybat, tak minimalne ten voz by mal mat uroven a clovek by v nom nemal doslova trpiet.
Reply Comment has been edited by the author.

lostrail

10 Jun 2025
#14 Rate positive 3 Rate negative 5
Reply on: upravovač fotiek #8:
Pre #8 aj #9: Zasa porovnavame elektricky s mestami, kde nie su nosnym systemom?
Reply

lostrail

10 Jun 2025
#13 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: keks #7:
K hlucnosti prispieva aj fakt, ze kolesa T6A5 neboli usposobene na Bratislavske kolajnice. Trebars v takom Brne jazdia ovela tichsie. S tym ostatnym suhlasim.
Reply

lostrail

10 Jun 2025
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: Andrej #6:
Inak sa o ne zacinam dost bat, resp. predpokladam, ze vydrzia kratsie ako T-cokolvek.
Reply