Zavrieť

Povyrezávané kusy nosnej dosky

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Povyrezávané kusy nosnej dosky.
Príspevok:
Lokalita: Karloveská ul.
Dátum: 20.7.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › 1. etapa: Jurigovo nám. - Kútiky
Aktuality z Dúbravsko-karloveskej radiály (15.7.2020)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 2123

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

TeBeCe

26.7.2020
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #8:
Tie boli len pri tuneli, dalej sa uz myslim nepouzivaju, aspin som ich nevidel.
Odpovedať

anbis

26.7.2020
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/60881-co-vsetko-je-mesto-ochotne-spravit-aby-neboli-elektricky-na-zrekonstruovanych-radialach-az-take-hlucne

" Zároveň sa navrhlo skrátenie dosiek z 24 metrov na 6 metrov, pričom medzi dosky sa budú vkladať tzv. kĺzne tŕne."

Tak predsa. Uvidíme.
Odpovedať

anbis

23.7.2020
#7 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #6:
S tým cestovaním dosiek sa dá do nejakej miery súhlasiť (na druhej strane, ani 100 m dlhá súvislá doska sa nemusí správať "súvisle", pri nevhodnom namáhaní a zlom návrhu sa môže sama zdilatovať - teda popraskať a výsledok je rovnaký). Ale myslím si, že posun dokáže utlmiť aj pevné ukotvenie koľajníc (čo pri BKV paneloch neexistuje). Inými slovami, myslím, že samotné koľajnice by mohli čiastočne plniť funkciu sprahovacieho prvku, keďže sú pevne kotvené... To už ale nahlas uvažujem, je to otázka na statika (aj odpoveď na #5 - presné riešenie nepoznám, čisto fyzikálne by som však očakával niečo v zmysle tohto). Okrem toho, pokiaľ viem, pri BKV paneloch býva problém aj so zmenou nivelety (prepadávaním panelov) v dôsledku zatekania vody cez spoje, to tu nehrozí. Bolo by fajn, ak by ma doplnili väčší odborníci priamo na koľajové trate 🙂
Odpovedať

lostrail

23.7.2020
#6 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #4:
OK, len cisto teoreticky z hladiska fyziky, narezane kusy maju sancu zacat "cestovat". Ale beriem, je mozne, ze je to len moja bujna predstavivost. Ak by davali trne, zostava dufat, ze zas nezacnu prenasat hluk. A ano, v dalsej diskusii sa spominalo aj vkladanie nejakej gumy (dufajme), tak hadam sa kvalita celeho ulozenia tymto nezhorsi.
Odpovedať

Maxi King

23.7.2020
#5 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #4:
A dá sa vôbec do takého úzkeho priestoru spätne vložiť taký trn?
Odpovedať

anbis

22.7.2020
#4 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #3:
Nevidel som projekt týchto úprav (ak vôbec existuje, možno majú iba nejaký posudok), ale predpokladám, že medzi jednotlivé dosky sa vložia sprahovacie tŕne. Podobne ako pri betónových vozovkách, aby spolupôsobili.
Inak technický detail - tie dosky zostávajú stále monolitické (lebo boli zhotovované na stavbe do debnenia). To nemá nič s narezaním na kusy. Stále je to monolitická doska, iba narezaná na kusy. Opak monolitu je prefabrikovaná doska (v tomto prípade známa skôr pod pojmom panel), ktorá sa zoberie a žeriavom uloží na podklad (štrkové lôžko). To sú tie BKV panely s vyhnitým žľabom, ktoré spomína S499.
Odpovedať

lostrail

22.7.2020
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #2:
Jaj tak zas nuansy typicky "nasich" rieseni su ina rec. Ale ak tvrdis, ze toto sa nezacne po 15 rokoch krutit a prepadavat, potom nech len veselo krajaju a odstranuju...
Odpovedať

S499.1023

21.7.2020
#2 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #1:
Úplne vo všetkom. Máš pocit, že tu bude položená neupevnená bloková koľajnica do vyhnitého žľabu?
Odpovedať

lostrail

21.7.2020
#1 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Nebola hlavna vyhoda monolitickej nosnej dosky v tom, ze bola monoliticka? Ked takto rozrezu dosky na celom useku, v com bude spocivat vyhoda oproti BKV panelom, ktorych "efekt" po case vidime napr. na Vajnorskej radiale pri MicroStepe?
Odpovedať