Zavrieť

#7524 prechádza cez stavebnú výhybku

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
#7524 prechádza cez stavebnú výhybku.
Príspevok:
Lokalita: Krížna ul.
Dátum: 6.10.2018
Vozidlo: Škoda 30T ForCity Plus #7524
Galéria: Bratislava › Škoda 30T ForCity Plus
Netradičná víkendová výluka na Krížnej ulici (6.10.2018)
Linka: 8
Autor: CePo
Počet zobrazení: 2785

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

22.2.2020
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: jr1961 #13:
Pletieš piate cez deviate.
Odpovedať
jr1961

jr1961

22.2.2020
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: pharel #12:
Ide o to, aby ostatní vodiči vedeli, ktorým smerom sa električka pohybuje. Normálne (t.j. všade vo svete) sa používajú biele a červené svetlá, len u nás niekto vymýšľa s tým, že cez deň červené svetlá netreba.

Obzvlášť na tejto výhybje je to dôležité, pretože je situovaná uprostred ulice.

Kedysi v 90. rokoch nariadil riaditeľ ženevského dopravného podniku použivanie svetiel 24/24 aj keď to dopravné predpisy nikdy nevyžadovali. Išlo o to, aby každý zaregistroval vozidlo MHD v pohybe. Takže keď tam zaviedli obojsmerné električky, tak s tým nebol žiaden problém.

Príbuzná téma: KT8D5N v Phahe majú na čelách biely pruh v oblúku, kým plvodné KT8D5 ich mali rovné (kým jazdili). Bolo to preto, aby protiidúci vodič vedel, akú električku stretáva, pretože jazdné vlastnosti neboli 100% identické.

Takže krátke zhrnutie: Riešime bezpečnosť električkovej dopravy.
Odpovedať
pharel

pharel

15.10.2018
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
A vy tu co riesite chlapci? Na co potrebujete vediet, ktorym smerom ide? Ked ide, tak snad vidite ktorym smerom, pokial stoji, je vam to na 2 veci a ked prechadza cez tento kalifornan tak vam to tiez moze byt jedno, kedze nezadahuje do cesty. A pokial to chcete vediet z fotky, tak jednoducho, nie je tam sofer 😃
Odpovedať
Miro

Miro

15.10.2018
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: juraj.k #6:
Alebo na koniec vlaku dávať tabuľku, ako to stále robia napr. Maďari ja na vozidlách, ktoré majú koncové červené svetlá (ale len na železnici) - viď foto 50,52,57 tu:
https://vlaky.net/servis/galeria.asp?id=6877&sort=&page=2
Odpovedať
Miro

Miro

15.10.2018
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Hrošo #5:
Tak na tejto fotke to práve zreteľné nie je, tie LED svetielka vyzerajú, ako keby svietili, aj keď sa vozidlo pohybuje smerom od nás.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

14.10.2018
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #8:
To si budem musieť preštudovať, pretože mi to pripadá byť zmätočné - ako som už zmienil, označenie "P" /"Z", prípadne teda tá hviezda, neoznačovalo predný / zadný koniec vlaku ale len predný /zadný koniec HDV, ktorý mohol byť situovaný aj ako čelo vlaku, aj smerom k súprave a pochybujem, že by nejaký vedúci posunu zakaždým zisťoval, ako je HDV otočené, aby mu správne návestil priblížiť / vzdialiť,
Odpovedať
mi.v

mi.v

14.10.2018
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #7:
Keď sa zrušilo P a Z, funkciu označenia prednej časti vlaku naďalej plnila červená hviezda na hnacích vozidlách až do r. 1962. Tá sa umiestňovala len na prednom čele, nie na obidvoch čelách.

Ďalšie podrobnosti uvádzajú diskutujúci pod článkom https://vlaky.net/zeleznice/spravy/7030-Nase-tema-Historicke-natery-vozidel-a-peticipe-hvezdy-na-celech-lokomotiv/

Aspoň jeden citát:

Taky bychom neměli zapomenout, že až do r. 1962 plnila hvězda na vozidlech nových trakcí návěstní funkci. Tehdejší návěstní předpis D1 neznal návěsti pro posun "Přiblížit" a "Vzdálit", ale "Vpřed" a "Vzad". U parní mašiny to bylo jasné, ale co s motorovými vozy? A tak hvězda až do r. 1962 označovala přední konec hnacího vozidla, zvlášť poté, kdy se na střešní světlomety vozidel nových trakcí přestaly montovat transparenty a na čela vozidel přestala psát písmena P a Z. Proto také HV bez hvězdy nesmělo opustit výtopnu/depo; v tomto ohledu byl "symbol vlády pracujících" postaven na roveň funkční píšťale/houkačce nebo zákonem předepsaným kotlovým armaturám a brzdové výstroji.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

14.10.2018
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: juraj.k #6:
Písmenká P a Z možno vidieť aj na Modrom Šípe (M274.001). Bola to reakcia na nástup motorových vozňov - parná lokomotíva má stanovište len jedno a predok od zadku väčšinou rozozná aj priemerný autista. Ale nepremiestňujú sa podľa smeru jazdy, v jednom smere sa proste ide zadným stanovišťom dopredu. Dnes sú miesto toho stanovištia číslované 1 a 2.
Odpovedať
juraj.k

juraj.k

13.10.2018
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #3:
Magnetické ceduľky s nápismi "Predok" a "Zadok" ?
Odpovedať
Hrošo

Hrošo

12.10.2018
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #3:
Je to celkom zreteľné. Vpredu svietia biele svetlá buď denného svietenia, alebo stretávacie. A vzadu cez deň nič a večer červené 🙂
Odpovedať
david1

david1

8.10.2018
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mirec240 #2:
Aha to je fotené z druhej strany Krížnej..
Odpovedať
Miro

Miro

8.10.2018
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Tieto obojsmerné električky by mali mať nejaké výrazné označenie konca vlaku, aby sme vedeli, ktorým smerom ide 😉
Odpovedať
mirec240

mirec240

8.10.2018
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david1 #1:
Vodič sedel v druhej kabíne.
Odpovedať
david1

david1

8.10.2018
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Vodič si išiel sám odfotiť električku??
Odpovedať